GönderenKonu: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..  (Okunma sayısı 2480 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıKadir

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 3,317

  • Üye'ye 44 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +73/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • -
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
« : 06 Ocak 2014, 20:06:15 »
"fuel cut-off when engine de-accelaration"

yani sadece viteste gazdan ayağınızı çekince değil ! hatta her durumda ayağınızı gazdan çektiğiniz sürede bile enjektörler kapatılmaktadır .

Mesela : iyi birşey değil ama boşta gaza basın ,5000 devire çıkın ve gazdan ayağınızı çekin ,devir işte o belirlenen devire inene kadar BİLE enjektörler kapalı tutuluyor , yani adamlar o 2 saniyeden bile faydalanıyor ,bu ne demek ? siz vites atarken gazdan ayağınızı çekiyorsunuz ya ? işte o anda bile enjektörler anlık olarak kapatılıyor .

sistemin temeli atalet ve cisimlerin dönme momentine dayanıyor .

1-yağ pompası mekaniktir ve motor döndüğü sürece yağlama vardır 2-su pompası da aynıdır,mekanik bir yapıdır,yeterki motor dönsün , 3-şarj dinamosuda aynıdır,bunların hepsi krank miline bağlıdır ve motor döndüğü sürece çalışırlar , 4-direksiyon pompası .. söylememe gerek varmı ? motor döndüğü sürece çalışır .
5-buji ,ateşler.. içerisinde yakıt olmayan silindirlerde bujinin çakması kimseye zararı yoktur yakıt gelmez ama hava geliyor ve hava 10 kat sıkıştırılıp eksozdan atılmaya devam ediyor ,ses ondan geliyor .

1000 kg ile 1500kiloluk bir cisimden bahsettiğimizi unutmayalım .

ben taş örneğini kullanırım hep , evet taş . yerden bir taş alın ve ileriye doğru fırlatın , taş elinizden çıktı ! artık taşa dokunmuyor ve onu itmiyorsunuz . ama taş havada gitmeye devam ediyor dimi ?

normalde düz yolda siz gaz pedalına basarak motor çalışıyor , pistonlar yukarı aşağı inerek krank milini çeviriyor, krank mili -> volan ->debriyaj -> şanzıman -> aks milleri -> ve son olarak tekerleklere uygulanan dönme kuvveti ile araç yolda gidiyor .

işte gazdan ayağımızı çektiğimiz zaman tam tersi oluyor , 1,5 tonluk bir nesne tekerlekler üzerinde ZATEN İLERLEMEKTE , taaaa kendi ataleti bitip durana kadar , bu sefer : tekerlekler ->aks milleri ->şanzıman ->debriyaj ->volan ->krank mili -> MOTOR dönmeye devam etmektedir , kısacası artık tekerlekler motoru çevirmeye başladı .

niye yakıt tüketelim bu esnada ? araba zaten gidiyor ? motor zaten dönüyor ? yağlama? var su devirdaimi? var akü çalışıyor .. direksiyon dönüyor , herşey çalışıyor .

aynı şey ilk başta yazdığım motorun kendi kendine devirsizleşirkenki durumu ile benzer , yani gaza basmışız motor dönüyor ,gazdan ayağımızı çekince o motor zaten kendi kendine yavaşlamayacakmı ? niye benzin tüketelim ?

tabi bu cut-off devri her araçta farklı devirlerde olabilir, bazı araçlarda 1200devir bazısında 1100 devir bazısı 1300 olabilir. motor devri o bölgeye geldiği anda beyin hemen enjektörleri tekrar devreye sokarki araç stop etmesin .

Not: Alıntıdır...


Erkeklik Alın yazısı olsa da, Adamlık her kula nasip olmaz ;)


ÇevrimdışıY.E.P.

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 4,125

  • Üye'ye 153 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +369/-6
  • Cinsiyet: Bay
    • Doğum Yılınız: 1981
    • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
    • Model: 1.6 HDI Dynamic
    • Model Yılı: 2011
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
    « Yanıtla #1 : 06 Ocak 2014, 20:50:26 »
    PAylaşım için teşekkürler. Peki aracımızda cut off bulunup bulunmadığını nasıl anlayabiliriz?

    ÇevrimdışıKadir

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 3,317

    • Üye'ye 44 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +73/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • -
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
    « Yanıtla #2 : 06 Ocak 2014, 20:56:34 »
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    PAylaşım için teşekkürler. Peki aracımızda cut off bulunup bulunmadığını nasıl anlayabiliriz?

    enjeksiyonlu bütün araçlarda var. sizin aracınızda da mevcut bu özellik..
    Erkeklik Alın yazısı olsa da, Adamlık her kula nasip olmaz ;)

    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 84,134

    • Üye'ye 1132 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +592/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
    « Yanıtla #3 : 06 Ocak 2014, 21:18:22 »
    Paylaşım için teşekkürler Kadir.
    Zaman en kıymetli hazinedir

    ÇevrimdışıKadir

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 3,317

    • Üye'ye 44 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +73/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • -
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
    « Yanıtla #4 : 22 Mart 2015, 23:12:02 »
    Güncel  :kaptan:
    Erkeklik Alın yazısı olsa da, Adamlık her kula nasip olmaz ;)

    garantiliarabam.com.tr

    ÇevrimdışıUser19

    • Yeni Üye
    • *
    • İleti: 19

    • Üye'ye 40 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +45/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Mustafa N. Can
      • Marka: Hyundai
      • Model: Accent Milenyum
      • Model Yılı: 2003
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
      « Yanıtla #5 : 29 Mart 2015, 15:26:22 »
      Üstad, araç boştayken cut-off olayı gerçekleşmiyor, boşta iken (rölantideyken) rölantide ateşlenen benzin kadar benzin ateşleniyor...
      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      Güncel  :kaptan:

      Çevrimdışıdmxturan

      • Yeni Üye
      • *
      • İleti: 11
      • Puan +0/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Gökhan
        • Doğum Yılınız: 1991
        • Marka: fiat
        • Model: doblo
        • Model Yılı: 2013
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: Araciniz Bosuna yakit tuketmesin..
        « Yanıtla #6 : 03 Nisan 2015, 02:16:00 »
        Paylaşım için teşekkürler kardeşim.

         



        HideMyAss.com

        Kiev Kiralık Ev
        Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr