otomatik cam düğmesi takılması ve arka sileceğin aktif hale getirilmesi

fas34 · 11 · 8200

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
önceki aracım mazda 323 F1.6 aracımın otomatik olan dört camı sadece şoför kapısına bağlanan 4'lü kontrol düğmesine bağlıydı. diğer düğmeler iptal edilmişti. arka kapılarda takılı olması gereken düğmeler ise kırıktı. öncelikle  arka kapıların pandizotlarını söküp öndeki kontrol paneline olan bağlantıyı iptal ettim ve başka bir markaya ait olan cam açma düğmesini takarak iki taraftan da kontrol edilebilecek hale getirdim.
şimdi nasıl yaptığımı anlatayım: düğmeler yapısı itibariyle vaviyen anahtar. renkleri aynı olan kablolar (sonradan değiştirilmemişse) camları açmaya veya kapamaya yarıyor (örneğin kırmızı-siyah çizgili kırmızı). diğer kablolardan ikisi de aynı renkte oluyor (örneğin yeşil-siyah çizgili yeşil). geri kalan tek kablo ise tek renkli oluyor (örneğin siyah).
vaviyen olan anahtarda ortada olan yer tek renkli kablo için. ortak kullanım olan kabloyu oraya bağlıyoruz.
sırası ile kırmızı-siyah çizgili kırmızı - siyah - siyah çizgili yeşil-yeşil şeklinde bağlıyoruz. (renkler farkılılık gösterebilir) ön sağ kapıdaki düğme yapı olarak biraz farklıydı o da temizlemek suretiyle çalışır hale getirildi.
bu şekilde bağlantısını yaptığımız zaman iki yerden kontrol edilebilen otomatik camlarımız oluyor.

diğer konu ise arka silecek. genelde hb/sw araçlarda kullanılan arka sileceğim çalışmıyordu. ses geliyor fakat silecek hareket etmiyordu. elle hareket ediyor bir turdan sonra yine eski haline dönüyordu.
bir arkadaşımın yardımıyla bu problemi de çözmüştük.
çözüme gelirsek: öncelikle sileceği yerinden söküyoruz (biz lokma anahtar vasıtasıyla yaptık). silecek motorunu çıkartıp söküyoruz. içindeki arızaya göre işlemler farklılık gösterebilir. bizdeki silecek motorunda sorun dişlilerin sıyrılması ve bu yüzden sileceğe start verilememesiydi. içinden çıkan dişliler plastikti ve arkadaşım sıyrılan dişlilerin yerine çelik çakmak ve diğer dişlilerle aynı hizaya getirmek için törpülemek suretiyle arızayı çözmüştük.
umarım faydalı olmuştur benzer sorunları yaşayan arkadaşlar için. o zamanlar fotoğraf çekmediğimiz için maalesef fotoğraflı anlatım yapamadım. dilim döndükçe anlatmaya çalıştım.



Çevrimdışı Gençadam

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,953
    • Puan +99/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Murat L.
  • Marka: Peugeot
  • Model: 208
  • Model Yılı: 2015
  • Yakıt Tipi: Benzin
Yardımı olmamı abi bi elektrikçiye gidecek olsan minimum 100 lira masraf


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 PEUGEOT 208


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ferhat her 2 konuda tabir yerindeyse Zihni Sinir Proce gibi :) Çok iyi. İşte bizim insanımızın bu özelliğine bayılıyorum. Kestirme çözüm, kısayoldan bağlantı harbiden iyi çözmüşsün.

Cam kumanda paneline ve modülüne gelecek olursak, tabi bu iş birazda merak ile alakalı :) Normalde bu tür arızalarda ne yaparız? Modül arızalı kardeşim çalışmıyor işte al yenisini tak demek varken, sen paralel kablo ile işlemi çözmüşsün. Arka camlar içinde yapılabilirmiş aslında. Dediğin gibi fotoğraf olmaması dezavantaj ama yinede konuyu düşünerek okursa arkadaşlar oldukça mantıklı.

Arka silecek olayıda öyle. Orijinale sadık kalmak şöyle dursun, bir şekilde dişli uydurup bu işi halletmek ve silgiyi çalışır vaziyete getirmekte merak ve beceri meselesi. Bugün malesef böyle basit onarım işlemleri için para ödemeye alışan bir nesil yetişiyor. Kolaycılık yada ne bileyim tembellik... Ama gel görki bu gibi ufak tefek onarımlara ödenen paraları kumbaraya atıp kendimiz çözsek, hem ev hemde ülke ekonomisine faydamız olmaz mı? Sen bunu yaptın ve paylaştın. Sayende belkide 8-10 kişi daha bunu kendi çabasıyla çözecek. Ağır arızalara gücümüzde teknik bilgimizde yetmiyor olabilir ama böyle ufak tefek şeyleri kendimiz yapsak daha iyi olur.

Avrupalı bir arkadaşım şöyle demişti, evlerin %60'ı müstakil villa tipi ve neredeyse her evin kapalı garajı var. Araç sahiplerinin oluşan ufak tefek arızaları kendi garajlarında çözdüğünü anlatmıştı. Yoksa para tuzağı büyük bir cendere ile karşı karşıya kalırız demişti.

Bu konu için beğen, paylaş, teşekkür ve bonus +1 puanımı ekliyorum hemen. Teşekkürler.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
önceki aracım mazda 323 F1.6 aracımın otomatik olan dört camı sadece şoför kapısına bağlanan 4'lü kontrol düğmesine bağlıydı. diğer düğmeler iptal edilmişti. arka kapılarda takılı olması gereken düğmeler ise kırıktı. öncelikle  arka kapıların pandizotlarını söküp öndeki kontrol paneline olan bağlantıyı iptal ettim ve başka bir markaya ait olan cam açma düğmesini takarak iki taraftan da kontrol edilebilecek hale getirdim.
şimdi nasıl yaptığımı anlatayım: düğmeler yapısı itibariyle vaviyen anahtar. renkleri aynı olan kablolar (sonradan değiştirilmemişse) camları açmaya veya kapamaya yarıyor (örneğin kırmızı-siyah çizgili kırmızı). diğer kablolardan ikisi de aynı renkte oluyor (örneğin yeşil-siyah çizgili yeşil). geri kalan tek kablo ise tek renkli oluyor (örneğin siyah).
vaviyen olan anahtarda ortada olan yer tek renkli kablo için. ortak kullanım olan kabloyu oraya bağlıyoruz.
sırası ile kırmızı-siyah çizgili kırmızı - siyah - siyah çizgili yeşil-yeşil şeklinde bağlıyoruz. (renkler farkılılık gösterebilir) ön sağ kapıdaki düğme yapı olarak biraz farklıydı o da temizlemek suretiyle çalışır hale getirildi.
bu şekilde bağlantısını yaptığımız zaman iki yerden kontrol edilebilen otomatik camlarımız oluyor.

diğer konu ise arka silecek. genelde hb/sw araçlarda kullanılan arka sileceğim çalışmıyordu. ses geliyor fakat silecek hareket etmiyordu. elle hareket ediyor bir turdan sonra yine eski haline dönüyordu.
bir arkadaşımın yardımıyla bu problemi de çözmüştük.
çözüme gelirsek: öncelikle sileceği yerinden söküyoruz (biz lokma anahtar vasıtasıyla yaptık). silecek motorunu çıkartıp söküyoruz. içindeki arızaya göre işlemler farklılık gösterebilir. bizdeki silecek motorunda sorun dişlilerin sıyrılması ve bu yüzden sileceğe start verilememesiydi. içinden çıkan dişliler plastikti ve arkadaşım sıyrılan dişlilerin yerine çelik çakmak ve diğer dişlilerle aynı hizaya getirmek için törpülemek suretiyle arızayı çözmüştük.
umarım faydalı olmuştur benzer sorunları yaşayan arkadaşlar için. o zamanlar fotoğraf çekmediğimiz için maalesef fotoğraflı anlatım yapamadım. dilim döndükçe anlatmaya çalıştım.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ferhat her 2 konuda tabir yerindeyse Zihni Sinir Proce gibi :) Çok iyi. İşte bizim insanımızın bu özelliğine bayılıyorum. Kestirme çözüm, kısayoldan bağlantı harbiden iyi çözmüşsün.

Cam kumanda paneline ve modülüne gelecek olursak, tabi bu iş birazda merak ile alakalı :) Normalde bu tür arızalarda ne yaparız? Modül arızalı kardeşim çalışmıyor işte al yenisini tak demek varken, sen paralel kablo ile işlemi çözmüşsün. Arka camlar içinde yapılabilirmiş aslında. Dediğin gibi fotoğraf olmaması dezavantaj ama yinede konuyu düşünerek okursa arkadaşlar oldukça mantıklı.

Arka silecek olayıda öyle. Orijinale sadık kalmak şöyle dursun, bir şekilde dişli uydurup bu işi halletmek ve silgiyi çalışır vaziyete getirmekte merak ve beceri meselesi. Bugün malesef böyle basit onarım işlemleri için para ödemeye alışan bir nesil yetişiyor. Kolaycılık yada ne bileyim tembellik... Ama gel görki bu gibi ufak tefek onarımlara ödenen paraları kumbaraya atıp kendimiz çözsek, hem ev hemde ülke ekonomisine faydamız olmaz mı? Sen bunu yaptın ve paylaştın. Sayende belkide 8-10 kişi daha bunu kendi çabasıyla çözecek. Ağır arızalara gücümüzde teknik bilgimizde yetmiyor olabilir ama böyle ufak tefek şeyleri kendimiz yapsak daha iyi olur.

Avrupalı bir arkadaşım şöyle demişti, evlerin %60'ı müstakil villa tipi ve neredeyse her evin kapalı garajı var. Araç sahiplerinin oluşan ufak tefek arızaları kendi garajlarında çözdüğünü anlatmıştı. Yoksa para tuzağı büyük bir cendere ile karşı karşıya kalırız demişti.

Bu konu için beğen, paylaş, teşekkür ve bonus +1 puanımı ekliyorum hemen. Teşekkürler.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
önceki aracım mazda 323 F1.6 aracımın otomatik olan dört camı sadece şoför kapısına bağlanan 4'lü kontrol düğmesine bağlıydı. diğer düğmeler iptal edilmişti. arka kapılarda takılı olması gereken düğmeler ise kırıktı. öncelikle  arka kapıların pandizotlarını söküp öndeki kontrol paneline olan bağlantıyı iptal ettim ve başka bir markaya ait olan cam açma düğmesini takarak iki taraftan da kontrol edilebilecek hale getirdim.
şimdi nasıl yaptığımı anlatayım: düğmeler yapısı itibariyle vaviyen anahtar. renkleri aynı olan kablolar (sonradan değiştirilmemişse) camları açmaya veya kapamaya yarıyor (örneğin kırmızı-siyah çizgili kırmızı). diğer kablolardan ikisi de aynı renkte oluyor (örneğin yeşil-siyah çizgili yeşil). geri kalan tek kablo ise tek renkli oluyor (örneğin siyah).
vaviyen olan anahtarda ortada olan yer tek renkli kablo için. ortak kullanım olan kabloyu oraya bağlıyoruz.
sırası ile kırmızı-siyah çizgili kırmızı - siyah - siyah çizgili yeşil-yeşil şeklinde bağlıyoruz. (renkler farkılılık gösterebilir) ön sağ kapıdaki düğme yapı olarak biraz farklıydı o da temizlemek suretiyle çalışır hale getirildi.
bu şekilde bağlantısını yaptığımız zaman iki yerden kontrol edilebilen otomatik camlarımız oluyor.

diğer konu ise arka silecek. genelde hb/sw araçlarda kullanılan arka sileceğim çalışmıyordu. ses geliyor fakat silecek hareket etmiyordu. elle hareket ediyor bir turdan sonra yine eski haline dönüyordu.
bir arkadaşımın yardımıyla bu problemi de çözmüştük.
çözüme gelirsek: öncelikle sileceği yerinden söküyoruz (biz lokma anahtar vasıtasıyla yaptık). silecek motorunu çıkartıp söküyoruz. içindeki arızaya göre işlemler farklılık gösterebilir. bizdeki silecek motorunda sorun dişlilerin sıyrılması ve bu yüzden sileceğe start verilememesiydi. içinden çıkan dişliler plastikti ve arkadaşım sıyrılan dişlilerin yerine çelik çakmak ve diğer dişlilerle aynı hizaya getirmek için törpülemek suretiyle arızayı çözmüştük.
umarım faydalı olmuştur benzer sorunları yaşayan arkadaşlar için. o zamanlar fotoğraf çekmediğimiz için maalesef fotoğraflı anlatım yapamadım. dilim döndükçe anlatmaya çalıştım.
öncelikle teşekkür ederim. ben bu yöntemi arka camlara uyguladım ve ikisini de yapmama sebep olan oto elektrikçilerin ilgilenmiyor olmaları ve tamamen değiştirme taraftarı olmalarıydı. gittiğim bir oto elektrikçi -ben bu arabadan anlamam- demişti. ve sonuçta ortaya bu iki çalışma çıktı.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
aslında hiçte fena olmamış Ferhat :) iyiki anlamam demiş :D
aynen öyle.  :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Öneri : Cam kumanda düğmelerinin olduğu şoför kapısının camını yağmurlu havalarda açık bırakmayın. Islak ellerle cam düğmelerine dokunmayın. Araç oto yıkamadayken camları kapattığınıza emin olun. Her nekadar su temasına karşı bir miktar koruması olsada, sıvı temasından dolayı devrelerinde oluşacak olsitlenme sonucu kullanılmaz hale gelmesi mümkündür.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Öneri : Cam kumanda düğmelerinin olduğu şoför kapısının camını yağmurlu havalarda açık bırakmayın. Islak ellerle cam düğmelerine dokunmayın. Araç oto yıkamadayken camları kapattığınıza emin olun. Her nekadar su temasına karşı bir miktar koruması olsada, sıvı temasından dolayı devrelerinde oluşacak olsitlenme sonucu kullanılmaz hale gelmesi mümkündür.

bir öneri de benden: cam suyu fıskiyelerinizi iyi ayarlatın, eğer ayarı bozuksa camlar açıkken çalıştırdığınızda içeri su girebilir.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bazı şakacılar o fıskiyeyi yana çevirip yazın yandaki arabaların içine su püskürtüyorlar  :hihihi:


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bazı şakacılar o fıskiyeyi yana çevirip yazın yandaki arabaların içine su püskürtüyorlar  :hihihi:

 :D yaparlar abi yaparlar şaşırmam


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33