Ferhat her 2 konuda tabir yerindeyse Zihni Sinir Proce gibi
Çok iyi. İşte bizim insanımızın bu özelliğine bayılıyorum. Kestirme çözüm, kısayoldan bağlantı harbiden iyi çözmüşsün.
Cam kumanda paneline ve modülüne gelecek olursak, tabi bu iş birazda merak ile alakalı
Normalde bu tür arızalarda ne yaparız? Modül arızalı kardeşim çalışmıyor işte al yenisini tak demek varken, sen paralel kablo ile işlemi çözmüşsün. Arka camlar içinde yapılabilirmiş aslında. Dediğin gibi fotoğraf olmaması dezavantaj ama yinede konuyu düşünerek okursa arkadaşlar oldukça mantıklı.
Arka silecek olayıda öyle. Orijinale sadık kalmak şöyle dursun, bir şekilde dişli uydurup bu işi halletmek ve silgiyi çalışır vaziyete getirmekte merak ve beceri meselesi. Bugün malesef böyle basit onarım işlemleri için para ödemeye alışan bir nesil yetişiyor. Kolaycılık yada ne bileyim tembellik... Ama gel görki bu gibi ufak tefek onarımlara ödenen paraları kumbaraya atıp kendimiz çözsek, hem ev hemde ülke ekonomisine faydamız olmaz mı? Sen bunu yaptın ve paylaştın. Sayende belkide 8-10 kişi daha bunu kendi çabasıyla çözecek. Ağır arızalara gücümüzde teknik bilgimizde yetmiyor olabilir ama böyle ufak tefek şeyleri kendimiz yapsak daha iyi olur.
Avrupalı bir arkadaşım şöyle demişti, evlerin %60'ı müstakil villa tipi ve neredeyse her evin kapalı garajı var. Araç sahiplerinin oluşan ufak tefek arızaları kendi garajlarında çözdüğünü anlatmıştı. Yoksa para tuzağı büyük bir cendere ile karşı karşıya kalırız demişti.
Bu konu için beğen, paylaş, teşekkür ve bonus +1 puanımı ekliyorum hemen. Teşekkürler.
önceki aracım mazda 323 F1.6 aracımın otomatik olan dört camı sadece şoför kapısına bağlanan 4'lü kontrol düğmesine bağlıydı. diğer düğmeler iptal edilmişti. arka kapılarda takılı olması gereken düğmeler ise kırıktı. öncelikle arka kapıların pandizotlarını söküp öndeki kontrol paneline olan bağlantıyı iptal ettim ve başka bir markaya ait olan cam açma düğmesini takarak iki taraftan da kontrol edilebilecek hale getirdim.
şimdi nasıl yaptığımı anlatayım: düğmeler yapısı itibariyle vaviyen anahtar. renkleri aynı olan kablolar (sonradan değiştirilmemişse) camları açmaya veya kapamaya yarıyor (örneğin kırmızı-siyah çizgili kırmızı). diğer kablolardan ikisi de aynı renkte oluyor (örneğin yeşil-siyah çizgili yeşil). geri kalan tek kablo ise tek renkli oluyor (örneğin siyah).
vaviyen olan anahtarda ortada olan yer tek renkli kablo için. ortak kullanım olan kabloyu oraya bağlıyoruz.
sırası ile kırmızı-siyah çizgili kırmızı - siyah - siyah çizgili yeşil-yeşil şeklinde bağlıyoruz. (renkler farkılılık gösterebilir) ön sağ kapıdaki düğme yapı olarak biraz farklıydı o da temizlemek suretiyle çalışır hale getirildi.
bu şekilde bağlantısını yaptığımız zaman iki yerden kontrol edilebilen otomatik camlarımız oluyor.
diğer konu ise arka silecek. genelde hb/sw araçlarda kullanılan arka sileceğim çalışmıyordu. ses geliyor fakat silecek hareket etmiyordu. elle hareket ediyor bir turdan sonra yine eski haline dönüyordu.
bir arkadaşımın yardımıyla bu problemi de çözmüştük.
çözüme gelirsek: öncelikle sileceği yerinden söküyoruz (biz lokma anahtar vasıtasıyla yaptık). silecek motorunu çıkartıp söküyoruz. içindeki arızaya göre işlemler farklılık gösterebilir. bizdeki silecek motorunda sorun dişlilerin sıyrılması ve bu yüzden sileceğe start verilememesiydi. içinden çıkan dişliler plastikti ve arkadaşım sıyrılan dişlilerin yerine çelik çakmak ve diğer dişlilerle aynı hizaya getirmek için törpülemek suretiyle arızayı çözmüştük.
umarım faydalı olmuştur benzer sorunları yaşayan arkadaşlar için. o zamanlar fotoğraf çekmediğimiz için maalesef fotoğraflı anlatım yapamadım. dilim döndükçe anlatmaya çalıştım.