anfi bağlantısı doğru mu?mid sesi sorunsalı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı psyko91

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: emre demirhan
  • Marka: opel
  • Model: astra g
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
arkadaşlar merhaba..herkese iyi forumlar, aracım astra g sedan ilk aracım ve dolayısıyle ilk araç hi-fi sistemim öncelikle bunu belirteyim..benim sorunum sistemimin mid seslerinden (insan sesi) memnun değilim, diğer tiz ve bas mid seslerinden daha yüksek kalıyor.(biraz bass ağırlıklı müzik dinlemeyi severim) aracımda takılı olanlar;

-pioneer deh-1350mp ana ünite  EQ ayarı :tiz +1  mid +6  bass +1 şeklinde
-pioneer GM-6500F anfi
-JBL GTO-6508c 16 mid (ön kapı)
-pilippo 6x9 oval (arka cam dibi)
-arka kapılar 13cm fakat iptal durumdalar.

bu sistemin bağlantı şekli de aşağıdaki resimlerde göstermeye çalıştım,

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

bu şekilde yapılan bağlantı ve ayar doğru mudur? mid sesi sorunum için ne yapabilirim? yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim..



Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Emre öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Anfi olarak güzel seçim yapmışsın yanlız yanlış hatırlamıyorsam 720wlık bir anfi o hatrladığım kadarıyla ve bu anfilerin çakmaları ortalarda dolanıyor. Ben de ses sistemimi bunlardan 2 tane alıp yapıcaktım.

Gelelim sorunlarına
1- İlk olarak teypten eko ayarlarını hepsini 0'a getireceksin ve loudu kapatıcaksın. Çünkü anfi bu işe yarayacak.
2- Bağlantıların  yanlış bağlamışsın çünkü 2 girişin boşta, sen şuan sadece A kanalı kullanıyorsun oda bassa bağlı sadece bass alıyorsun - Elektronikçiden 2 adet Y fil alman gerekicek bunları anfiye gelen kablonun ucuna takıp birini kanal A'ya Birini Kanal B'ye takıcaksın.
3- Bunların hepsi bittikten sonra anfi eko ayarı yapıcaksın.
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sağol Alican.
Birşey değil abi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yüzümü kara çıkarmadın kardeşim, teşekkür ediyorum.  :)

Ne demek abi bildiğim kadarını paylaşıyorum artık bende :D
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı psyko91

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: emre demirhan
  • Marka: opel
  • Model: astra g
  • Model Yılı: 2000
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
ilginiz için teşekkür ederim, kendi çabalarım ve biraz da internette birşeylerin anlamına bakarak anfinin nasıl çalıştığını çözdüm, öncelikle bağlantımda bir sıkıntı yok, tek giriş kullanılmış fakat anfinin ayarı da 2ch da, gelen kabloyu y fişi ile bölüp 4ch yapınca hiçbir fark olmadı (ses yükselmesi netleşmesi vs) sadece anfiye giriş kendi içinde değil de dışarıda bölünmüş oldu, çıkış kablolarının bağlantısı da doğru çünki bir tarafta frekans ayarı var, düşük hz deki (bass) sessleri süzmek için, yani midlere bass sesi göndermemek için yapılmış, kulak alışkanlığınıza göre midlere olabildiğince keyfinize göre mid ve tiz sesleri ayarlayabiliyoruz, subw.a giden kısımda da lpf(Low-pass filter)yi seçtiğimizde isminden de anlaşılacağı üzere sadece düşük herzdeki (bass) sesleri süzerek subw.a gönderiyor..bu ayar düğmesini hpf ye getirdiğimizde yüksek herzdeki sesleri gönderiyor, off konumuna getirdiğimizde ise ses süzmesi yapmıyor direk ses düzeltme ve çoğaltma yapıyor,bunu da subw. kullanılmadan kurulacak sistemlerde kullanılıyor.gain ayarından da teybin volume ayarı maksimuma yakın bir değere getirilip sistemin bozulmadan en yüksek verdiği sesi ayarlamamızı sağlıyor..elimden geldiğince ve bilgim dahilinde herkese yardımcı olabilmek için bu forumun yeni bir ferdi olarak herkese saygılarımı sunarım.  :bye:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Kardeş sıkıntın çözüldüğü için sevindim

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
ilginiz için teşekkür ederim, kendi çabalarım ve biraz da internette birşeylerin anlamına bakarak anfinin nasıl çalıştığını çözdüm, öncelikle bağlantımda bir sıkıntı yok, tek giriş kullanılmış fakat anfinin ayarı da 2ch da, gelen kabloyu y fişi ile bölüp 4ch yapınca hiçbir fark olmadı (ses yükselmesi netleşmesi vs) sadece anfiye giriş kendi içinde değil de dışarıda bölünmüş oldu, çıkış kablolarının bağlantısı da doğru çünki bir tarafta frekans ayarı var, düşük hz deki (bass) sessleri süzmek için, yani midlere bass sesi göndermemek için yapılmış, kulak alışkanlığınıza göre midlere olabildiğince keyfinize göre mid ve tiz sesleri ayarlayabiliyoruz, subw.a giden kısımda da lpf(Low-pass filter)yi seçtiğimizde isminden de anlaşılacağı üzere sadece düşük herzdeki (bass) sesleri süzerek subw.a gönderiyor..bu ayar düğmesini hpf ye getirdiğimizde yüksek herzdeki sesleri gönderiyor, off konumuna getirdiğimizde ise ses süzmesi yapmıyor direk ses düzeltme ve çoğaltma yapıyor,bunu da subw. kullanılmadan kurulacak sistemlerde kullanılıyor.gain ayarından da teybin volume ayarı maksimuma yakın bir değere getirilip sistemin bozulmadan en yüksek verdiği sesi ayarlamamızı sağlıyor..elimden geldiğince ve bilgim dahilinde herkese yardımcı olabilmek için bu forumun yeni bir ferdi olarak herkese saygılarımı sunarım.  :bye:



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33