Citroen C2 Kullanıcı Yorumlarım

cdogu · 8 · 14987

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cdogu

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 309
    • Puan +58/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Everyday I'm Detailing
  • Ad Soyad: Cenk Doğu
  • Marka: Citroen
  • Model: C2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bildiğiniz üzere Mayıs ayından bu yana Citroen C2 kullanmaktayım. Aracı hem toparlarken,hem temizlerken, hem de kullanırken dip bucak inceleme şansım,malzeme kalitesini görme şansım oldu. Bu konuda size bir kaç bilgi verip,olası Google aramalarından sitemize gelen kişilere kılavuz olmak istedim.

Öncelikle aracın Türkiye'ye gelen 4 çeşit motor seçeneği var.

1.4 Litrelik Atmosferik,Benzinli bir ünite. Bu ünite 5 ileri manuel şanzıman ile geliyor. 70 beygirlik bir kuvveti var.1.4 SX paketlerin bir çoğu bu motoru kullanır.

1.4 Litrelik Turbo-Dizel bir ünite. Bu ünite de 5 ileri manuel şanzıman ile geliyor ve 68 beygirlik bir kuvveti var.Ford'da TDCi,Volvo'nun bazı modellerinde 1.6'sını gördüğümüz D motor tipi,PSA ortaklığında üretiliyor.Bu motorun adı Peugeot'tan bildiğimiz üzre Hdi.

1.6 litrelik Atmosferik,Benzinli bir ünite. Bu ünite 5 ileri yarı-otomatik şanzıman ile geliyor. 110 beygirlik bir kuvveti var. Buna da VTR deniyor.

1.6 Litrelik Atmosferik,Beniznli bir ünite daha. Bu ünite 5 ileri manuel şanzıman ile geliyor. 120 beygirlik bir kuvveti var.Bu da VTS. Serinin Türkiye'ye gelen en güçlü kombinasyonu.

Ben 1.4 Dizel kullanıcısıyım. Yorumlarımı buna göre yapacağım..

Bu arada C2 ülkemize 2 versiyonla geldi. Bunlardan birisi 2002-2005 arası üretilen 1. seri. Aşağıdaki gibi görünüyor.

Ek olarak kokpiti şu şekilde (TR'de donanım değişiklikleri görülebilir.) :


2006 ve 2008 arası da 2. seri C2 geldi. Bu seride en belirgin iki farklılık,arka stobun ortasındaki siyahlık beyaz olmuş. Ve iç kokpit te büyük abisi C3 gibi yenilenmiştir. Şu şekilde.



VTR 2006'dan sonra TR'ye gelmemiştir. Yani Türkiye'de ikinci nesil tasarıma sahip VTR yoktur. VTS de zaten 2006'dan sonra üretilmiştir. Onun dışında standart benzinli ve dizel versiyonlarda iki çeşit C2'yi Türkiye'de bulabilirsiniz.Buna ek olarak yurtdışında olan,VTR manuel vites Türkiye'de bir tane veya iki tane var sanırım. Geçenlerde ilanlarda görmüştüm.

Araç dönemine göre özellikleri ile ön plana çıkmış,örneğin 4 bağımsız süspansiyon ve spor şasesi ile yola daha sağlam tutunan bir araç. Limitlere çıkıldığında kafadan kopmalar meydana geliyor ancak aracın arkasını savurmak standart yol koşullarında oldukça zor diyebilirim. Benim aracımda arka tarafta spor yay var bu sebeple yol tutuş ekstra bir avantaja dönmüş durumda.

Donanım olarak klima,elektrikli ve otomatik camlar,follow me home,soğutmalı torpido,iki parça açılan bagaj kapağı ve modüler koltuklarla geliyor,4 adet hoparlörü var. Arka koltuklar kalktığı zaman bagajı Citroen Nemo,Peugeot Bipper gibi olabiliyor. Ancak yükleme eşiği biraz yüksek.

Genel olarak konforsuz olduğunu söylemem gerek. Özellikle yalıtım konusunda eksikleri,özellikle kötü kullanılmış ve kötü modifikasyonlara maruz tutulmuş araçlarda trim seslerinden kafayı yedirtebilir. Süspansiyonlarda yol tutuş ne kadar artarsa konfor o kadar azalır derler,C2 bunun için biçilmiş kaftan. Bir keresinde sağlam bir çukurdan geçtiğimde torpido kapağının mandalı kırılmıştı. Neyse ki ucuza bulup değiştirebildim.

Aracın genelinde sert ve kalitesiz ve hatta içi boş plastik hakim. Kapı ceplerini söktüğümde altındaki boşluğa şaşırmıştım. Neredeyse 3 4 parmak bir boşluk var ve fabrikanın bu boşluğu doldurmak için koyduğu 2 adet küçücük ambalaj süngeri var. Tabii bunlar benim aracımda düzelecekler ancak alıp uğraşmayan için sonradan problem olabilir :) Bu arada göğsün malzemesi sebebiyle üzerindeki tozu çok rahat gösterdiğini söylemem gerek. Özellikle büyük şehirde yaşayan arkadaşlarımız bu aracı alacaklarsa,Detailing kavramını iyi öğrensinler derim. Aracı haftada 2-3 yıkarım ve temizlerim.

Gelelim yakıt ekonomisine. Araç gerçekten az yakıyor. Ben bu aracı okula gitmek için kullanıyorum. Gidiş geliş 35 kilometrelik bir yolum var. Ek olarak haftasonu da evin ikinci aracı olduğu için çıktığı durumlar oluyor. Ayda yaklaşık 1500 kilometre yol yapıyoruz. Ve 1 ayda 2 depo alıyoruz. Bu durumda aracın ekonomikliği ile yüzümüzü güldürdüğünü söylemek yanlış olmaz.

Motor kısmındaki yedek parçaları bir dünya resmen. Peugeot ve Citroen,hatta Ford ve Volvo'larda da kullanılan bir motor olduğu için mekanik kısımda hiç bir parçayı öyle fahiş fiyatlardan almazsınız. Ancak aracın incik cincik trimleri,bazı kaporta parçaları pahalı ve piyasada çok olmadığından ötürü siparişle geliyor. Sipariş te yaklaşık 1 ay kadar sürüyor.

Son olarak aracın çeşitli modifikasyonlara açık olduğunu da söylemem gerek. Özellikle ses yalıtımı konusunda aracın elden geçmesi,kullanıcısı açısından daha iyi olacaktır. Ben bitüself ve firex ile aracımı yalıtmak istiyorum. Çünkü yol sesini,trim sesini duymak,sürekli yüksek seste müzik dinlemek biraz baş ağrıtıyor. Tabii bunda,aracı almadan önce ve halen Nissan Qashqai kullanıyor olmamın da bir etkisi vardır elbet.

Araçla ilgili soruları severek cevaplayabilirim. C2'yi şahsen çok sevdim. Ekonomik oluşu,yol tutuşu,gidişi ve sportif duruşu ile benim beğenimi kazanan bir araç.Tavsiye edebilirim.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok güzel, çok ayrıntılı 10 numara makale olmuş, ellerine emeğine sağlık Cenk.

Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı cdogu

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 309
    • Puan +58/-1
    • Cinsiyet:Bay
  • Everyday I'm Detailing
  • Ad Soyad: Cenk Doğu
  • Marka: Citroen
  • Model: C2
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Motorin
Herkese güzel yorumları için teşekkür ederim. C2'ye dair oldukça bilgi yayıp aracın avantajlarını,dezavantajlarını biraz göz önünde tutmak istiyorum. Bu konuda ben ve bir kaç C2'ci arkadaşım ile birlikte çalışıyoruz.


Herkese teşekkürler :)
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Herkese güzel yorumları için teşekkür ederim. C2'ye dair oldukça bilgi yayıp aracın avantajlarını,dezavantajlarını biraz göz önünde tutmak istiyorum. Bu konuda ben ve bir kaç C2'ci arkadaşım ile birlikte çalışıyoruz.


Herkese teşekkürler :)

Güzel olmuş bu gerçek, bu tip araçların daha çok avantajları ile ilgileniyor insanlar aslında. Eskiden öğrenci arabası Fiat Uno bilinir di, neden C1 veya C2 'de olmasın?


Çevrimdışı Aradok

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ara Dökmecioğlu
  • Yakıt Tipi: Benzin
Detaylı anlatım ve tanıtım için teşekkürler.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şimdi MX5 'e külüstür diyen adama başka hangi arabayı beğendireceğiz bilmiyorum :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Herkese güzel yorumları için teşekkür ederim. C2'ye dair oldukça bilgi yayıp aracın avantajlarını,dezavantajlarını biraz göz önünde tutmak istiyorum. Bu konuda ben ve bir kaç C2'ci arkadaşım ile birlikte çalışıyoruz.


Herkese teşekkürler :)

Güzel olmuş bu gerçek, bu tip araçların daha çok avantajları ile ilgileniyor insanlar aslında. Eskiden öğrenci arabası Fiat Uno bilinir di, neden C1 veya C2 'de olmasın?
Ya da kulustur bir mx5 ? :D

Sent from my GT-I9060 using Tapatalk




Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33