Honda Civic Vtec2 2001-2006 Ateşleme bobini

Y.E.P. · 11 · 52763

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Arkadaşlar biraz araştırdım ve Honda civic Vtec2 araçlarda Buji kablosu olmadığını, bunun yerine her buji için bir adet ateşleme bobini olduğunu öğrendim. Bobin anladığım kadarıyla kolay kolay arıza yapmıyor fakat arıza yaparsa 1 tanesi 180 TL ...  :o 






Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Külbütör kapağının üzerinde sabit soket mi var o zaman? benim anlamadığım nokta enerji bağlantısı nasıl? İlla ki bir kablo olmalı. Onuda araştırma fırsatın oldu mu? Külbütör kapağına benzeyen kapak aynı zamanda enerji trasferinidemi yapıyor  :anlamadim:


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
bu sorunun cevabınıda aracın bakımında ustam bujileri değiştirirken çekeceğim fotolarla verecem kardeşim..   :-2


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok iyi olur! İlk elden görmüş ve öğrenmiş oluruz ;)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu sorunun cevabınıda aracın bakımında ustam bujileri değiştirirken çekeceğim fotolarla verecem kardeşim..   :-2


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Evet arkadaşlar, günlerdir kafamızı tırmalayan ateşleme bobini meselesini fotoğraflarla anlatacağım..buyrun...

1- Öncelikle aracımızın motor panelindeki motor kapağını üzerindeki 2 klipsi çevirerek gevşetip çıkartıyoruz.



2- Kapağı çıkardığımızda karşımıza ateşleme bobini bağlantıları çıkıyor, gördüğünüz üzere her bobine 1 adet soket girmiş. demekki elektriği burdan alıyor. bütün bobinlerin yanındaki sabitleme somunlarını çıkartıyoruz



3- Soketi çıkarırken dikkatli hareket etmemiz gerekir, acele etmeden soketin yanındaki tırnağı tornavida yardımıyla itekleyip bobinden ayırıyoruz. Bobini çıkardığımızda buji yuvası karşımıza çıkıyor



4- Bütün bobinleri aynı şekilde çıkarıyoruz.



5- Arabamızın can damarı Bobinler tekrar görev almak için beklemede..



6- Bujilerimizide buji anahtarı ile söküp kontrol ettikten yada değiştirdikten sonra tekrar takıp bu sefer ters sırada işlem yaparak işimizi bitiriyoruz.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
kardeşim çok sağol..insanlara faydalı olabildiysek ne mutlu... + puan falan önemli değil, bir sıcak teşekkür bana yeterde artar...  :-*


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Tekrar teşekkürler ve güle güle kirlensin. Allah kaza bela vermesin +5 puanda benden sana gelsin kardeşim.  :tamam:

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
kardeşim çok sağol..insanlara faydalı olabildiysek ne mutlu... + puan falan önemli değil, bir sıcak teşekkür bana yeterde artar...  :-*


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konu günceldir. Isuzu Trooper'da kullanılan sistemi belli ki Japonya'da yaygın


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bir artısıda Motorda gereksiz kablo kalabılığını ortadan kaldırıyor.. bobinlerin bujiye yakın olmasıda iletişimi daha iyi sağlıyor


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bir artısıda Motorda gereksiz kablo kalabılığını ortadan kaldırıyor.. bobinlerin bujiye yakın olmasıda iletişimi daha iyi sağlıyor

Toyota, Isuzu ve Honda benzer sistemi kullanıyor.


Çevrimdışı uyelik1

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +0/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin
Hmm evet benim arabada fazla kalabalik kablo yok demek buymus :D  guncellim bari :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33