ateşleme sorunu ve distribütör

fas34 · 14 · 11625

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
merhaba arkadaşlar kaç gündür bir sorunla boğuşuyorum sizlerin de fikrini almak istedim.
seyir halindeyken aracım stop etti ve bir daha çalışmadı. marş basıyor fakat motor çalışmıyor. yapılan kontrollerde bujilere akım gelmediğini fark ettik. (buji kablolarında kıvılcım yok) ve sorunun ya bobinde ya da distribütörde olduğunu düşündük. oto elektrikçi çağırdım kimi gelmedi gelen de anlamadı. parçalarını deneyerek bulun dedi. tanıdık kia ustası geldi baktı distribütör arızalı dedi.
şimdi aklıma takılanlar şunlar:
1- hiçbir belirti göstermeden birden bire distribütör bozulur mu? çünkü ne tekleme ne de marş sorunu vardı. her zaman tek marşta çalışırdı arabam.
2- distribütör ve bobinin çalışıp çalışmadığını kendimiz akım vererek veya multimetre aracılığıyla anlayamaz mıyız?
3- distribütörün tamir imkanı yok mu? varsa kim yapar? illa yeni distribütör mü almamız gerekiyor?




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Motorunuz Stop Etti ve Çalışmıyorsa Muhtemel Sebepler

Islak yolda veya yağmurda sürdünüz ya da motoru yıkadınız ise, motor kompartmanını açarak, distribütör, yüksek voltaj kabloları ve bujileri kontrol ediniz. Islanmışlarsa, kontak kapalı iken kuru ve temiz bir bez parçasıyla silin (böyle bir durumun etkisi genellikle motorun güç kaybı, düşük devirde tekleme biçiminde görülür) (Kontak açıkken motora dokunmayın ve motorun sıcak olması ihtimaline karşı dikkatli olun.). Kurutma işleminin ardından, motorun boğulmuş olma ihtimaline karşı gaza sonuna kadar basarak yeniden marş yapın.
Motorunuz, akü kablolarını ayırıp tekrar bağladığınızda çalışmadı ise, bunun anlamı sisteminizden kaynaklanıp kaynaklanmadığından emin olmalısınız. Akü bağlantılarının temiz olup olmadıklarını kontrol ederek, tekrar sıkıca bağlayın. Pozitif kablonun akünün '+', şasi kablosunun da '-' terminaline bağlandığından emin olun (Bir an bile olsa yanlış bağlantı, bazı motor kontrol ve bazı diğer elektronik elemanlar bozulabilir).
Depoda yakıt bulunduğundan emin olun. Benzin bulunmadığı halde gösterge doğru çalışmadığı için varmış gibi gösterebilir. (Yakıtın bitmesinin ilk işaretleri tekleme, güç kaybı ve enjeksiyonlu motorlardaki elektrikli yakıt pompasının olağan dışı gürültülü çalışmasıdır).
Motor yeni tamirden çıktı ise, tekrar tamirciye götürün. Bir şeyler unutmuş olabilirler.

Motor aşırı ısındıktan sonra stop etti ve soğuduktan sonra da çalışmıyorsa
Muhtemelen ciddi bir problemle karşı karşıyasınız (kırık piston, eğilmiş supap, yırtık conta gibi). Soğuduktan sonra çalışırsa, aşırı ısınmanın sebeplerini bulmalı ve yola çıkmadan gidermelisiniz. İlk iş, soğutma sıvısının eksik olup olmadığının kontrolüdür. Antifriz su karışımınız yoksa, geçici olarak su da ilave edebilirsiniz. (Motor sıcak iken radyatörü açmayınız). Su pompasını ve kayışını gözle muayene edin. Kayış kopmuş veya gevşek olabilir. Radyatör ve hortumlardan soğutucu sızıntısı olup olmadığına bakınız. Radyatörün ön kısmına bakın. Kağıt, yaprak, vb. ile tıkanmış olabilir. Sebebi belirleyemezseniz ya da her şey normal göründüğü halde, motor yine aşırı ısınırsa aracınızı derhal bir tamirciye götürmelisiniz. Acil durumlarda, varsa klimanızı kapatınız ve ısıtıcınızı maksimum ayarında çalıştırınız
Motor stop etmeden önce yağ basıncının çok düşük olduğunu fark ettiyseniz, yağ seviyesini ve motorun altında yağ sızıntısı olup olmadığını kontrol ediniz.
Motor stop etmeden önce vurma sesi, tıkırtı veya ıslık gibi anormal sesler duyduysanız, muhtemelen ciddi bir motor problemiyle karşı karşıyasınız. Motordaki kayışları kontrol ediniz. Kopma sırasında vuruntu benzeri ses çıkabilir. Islık veya gıcırtı, kayış gevşekliğinden kaynaklanabilir. Metalik vuruntu sesi ise,genellikle düşük oktanlı benzin veya ateşleme avansının fazla olmasından kaynaklanır.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bu yazınızı önceden de okumuştum herhangi bir ses veya gariplik olmadı. seyir halindeydim ve araç birden stop etti ve bir daha da çalışmadı. önceden herhangi bir tekleme veya sarsıntı da olmadı. önceden olsaydı en azından bir arıza olabilir der ve bir tamirciye giderdim. motor da yıkatmadım. neden olduğunu anlayamadım işin içinden çıkamadım ve bütün bunlar muayene günü oldu  :ciglik: :ciglik:


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu yazınızı önceden de okumuştum herhangi bir ses veya gariplik olmadı. seyir halindeydim ve araç birden stop etti ve bir daha da çalışmadı. önceden herhangi bir tekleme veya sarsıntı da olmadı. önceden olsaydı en azından bir arıza olabilir der ve bir tamirciye giderdim. motor da yıkatmadım. neden olduğunu anlayamadım işin içinden çıkamadım ve bütün bunlar muayene günü oldu  :ciglik: :ciglik:

Zaten böyle aksilikler ya aracı satacakken ortaya çıkar yada dar vakitte muayeneye yetişmeye çalışırken. Bence aracı oto elektrikçisine değilde bir motor ustasına götürmelisin.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu yazınızı önceden de okumuştum herhangi bir ses veya gariplik olmadı. seyir halindeydim ve araç birden stop etti ve bir daha da çalışmadı. önceden herhangi bir tekleme veya sarsıntı da olmadı. önceden olsaydı en azından bir arıza olabilir der ve bir tamirciye giderdim. motor da yıkatmadım. neden olduğunu anlayamadım işin içinden çıkamadım ve bütün bunlar muayene günü oldu  :ciglik: :ciglik:

Zaten böyle aksilikler ya aracı satacakken ortaya çıkar yada dar vakitte muayeneye yetişmeye çalışırken. Bence aracı oto elektrikçisine değilde bir motor ustasına götürmelisin.
aynen öyle herşey yolundaydı yapabileceğim tüm kontrolleri yaptım muayene için sızdırmazlık almaya gittim gaz sızdırma varmış (birkaç gün önce baktırmıştım birşey yok demişlerdi) geri geldim gazcıya gazı bitir gel dedi. çıktım yolda stop etti. şu an parçalar elimde. artık elimde parçayla gidip tamir yolunu deneyeceğim.


Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
merhaba arkadaşlar kaç gündür bir sorunla boğuşuyorum sizlerin de fikrini almak istedim.
seyir halindeyken aracım stop etti ve bir daha çalışmadı. marş basıyor fakat motor çalışmıyor. yapılan kontrollerde bujilere akım gelmediğini fark ettik. (buji kablolarında kıvılcım yok) ve sorunun ya bobinde ya da distribütörde olduğunu düşündük. oto elektrikçi çağırdım kimi gelmedi gelen de anlamadı. parçalarını deneyerek bulun dedi. tanıdık kia ustası geldi baktı distribütör arızalı dedi.
şimdi aklıma takılanlar şunlar:
1- hiçbir belirti göstermeden birden bire distribütör bozulur mu? çünkü ne tekleme ne de marş sorunu vardı. her zaman tek marşta çalışırdı arabam.
2- distribütör ve bobinin çalışıp çalışmadığını kendimiz akım vererek veya multimetre aracılığıyla anlayamaz mıyız?
3- distribütörün tamir imkanı yok mu? varsa kim yapar? illa yeni distribütör mü almamız gerekiyor?

Aynen dediğiniz gibi distribütör hiç belirti göstermeden bozulabiliyor başımıza geldi biliyoruz bizde geçmiş olsun.
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
merhaba arkadaşlar kaç gündür bir sorunla boğuşuyorum sizlerin de fikrini almak istedim.
seyir halindeyken aracım stop etti ve bir daha çalışmadı. marş basıyor fakat motor çalışmıyor. yapılan kontrollerde bujilere akım gelmediğini fark ettik. (buji kablolarında kıvılcım yok) ve sorunun ya bobinde ya da distribütörde olduğunu düşündük. oto elektrikçi çağırdım kimi gelmedi gelen de anlamadı. parçalarını deneyerek bulun dedi. tanıdık kia ustası geldi baktı distribütör arızalı dedi.
şimdi aklıma takılanlar şunlar:
1- hiçbir belirti göstermeden birden bire distribütör bozulur mu? çünkü ne tekleme ne de marş sorunu vardı. her zaman tek marşta çalışırdı arabam.
2- distribütör ve bobinin çalışıp çalışmadığını kendimiz akım vererek veya multimetre aracılığıyla anlayamaz mıyız?
3- distribütörün tamir imkanı yok mu? varsa kim yapar? illa yeni distribütör mü almamız gerekiyor?

Aynen dediğiniz gibi distribütör hiç belirti göstermeden bozulabiliyor başımıza geldi biliyoruz bizde geçmiş olsun.
teşekkür ederim.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
merhaba arkadaşlar kaç gündür bir sorunla boğuşuyorum sizlerin de fikrini almak istedim.
seyir halindeyken aracım stop etti ve bir daha çalışmadı. marş basıyor fakat motor çalışmıyor. yapılan kontrollerde bujilere akım gelmediğini fark ettik. (buji kablolarında kıvılcım yok) ve sorunun ya bobinde ya da distribütörde olduğunu düşündük. oto elektrikçi çağırdım kimi gelmedi gelen de anlamadı. parçalarını deneyerek bulun dedi. tanıdık kia ustası geldi baktı distribütör arızalı dedi.
şimdi aklıma takılanlar şunlar:
1- hiçbir belirti göstermeden birden bire distribütör bozulur mu? çünkü ne tekleme ne de marş sorunu vardı. her zaman tek marşta çalışırdı arabam.
2- distribütör ve bobinin çalışıp çalışmadığını kendimiz akım vererek veya multimetre aracılığıyla anlayamaz mıyız?
3- distribütörün tamir imkanı yok mu? varsa kim yapar? illa yeni distribütör mü almamız gerekiyor?

Aynen dediğiniz gibi distribütör hiç belirti göstermeden bozulabiliyor başımıza geldi biliyoruz bizde geçmiş olsun.

+1  :iyi:


Çevrimdışı Hamit

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,414
    • Puan +210/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Geçmiş olsun. İyi bir usta bulmak lazım. Aksi halde arıza bulununa kadar birçok sağlam parça gereksiz olarak değiştirilir.

A.Z.H.A.



Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Geçmiş olsun. İyi bir usta bulmak lazım. Aksi halde arıza bulununa kadar birçok sağlam parça gereksiz olarak değiştirilir.

A.Z.H.A.

teşekkürler şu an arayıştayım işlerimin yoğunluğu sebebiyle cevaplarım gecikebiliyor.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
arkadaşlar bilgi vermem biraz geç olacak ama elde olmayan şeyler gelişti.
arızanın kaynağı distribütör içinde bulunan ateşleme modülüymüş (95 TL+40 TL işçilik) komple distribütörü değiştirmeme gerek kalmadan sorun çözüldü, araba çalışır duruma getirildi ve gaz kaçağıyla ilgili problem de çözülerek 15 gün önce muayeneden sorunsuz bir şekilde tek seferde geçti aracım.
benzer bir durum yaşayan veya yaşayabilecek arkadaşlara tavsiyem; Eğer distribütörü sökme veya söktürme imkanınız varsa elinizde distribütörle tamirciye gitmeniz, böylelikle çekici parası veya araç başına çağıracağınız ustaya ödeyeceğiniz paranız cebinizde kalır.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok geçmiş olsun. Neyse bunuda atlatmış oldun. Zaten bu sıkıntılar tamda dar zamanda çıkar ortaya :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
arkadaşlar bilgi vermem biraz geç olacak ama elde olmayan şeyler gelişti.
arızanın kaynağı distribütör içinde bulunan ateşleme modülüymüş (95 TL+40 TL işçilik) komple distribütörü değiştirmeme gerek kalmadan sorun çözüldü, araba çalışır duruma getirildi ve gaz kaçağıyla ilgili problem de çözülerek 15 gün önce muayeneden sorunsuz bir şekilde tek seferde geçti aracım.
benzer bir durum yaşayan veya yaşayabilecek arkadaşlara tavsiyem; Eğer distribütörü sökme veya söktürme imkanınız varsa elinizde distribütörle tamirciye gitmeniz, böylelikle çekici parası veya araç başına çağıracağınız ustaya ödeyeceğiniz paranız cebinizde kalır.


Çevrimdışı fas34

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 107
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Ferhat Çalışkan
  • Marka: Daewoo
  • Model: Nexia 1.5 GLX 16v
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Çok geçmiş olsun. Neyse bunuda atlatmış oldun. Zaten bu sıkıntılar tamda dar zamanda çıkar ortaya :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
arkadaşlar bilgi vermem biraz geç olacak ama elde olmayan şeyler gelişti.
arızanın kaynağı distribütör içinde bulunan ateşleme modülüymüş (95 TL+40 TL işçilik) komple distribütörü değiştirmeme gerek kalmadan sorun çözüldü, araba çalışır duruma getirildi ve gaz kaçağıyla ilgili problem de çözülerek 15 gün önce muayeneden sorunsuz bir şekilde tek seferde geçti aracım.
benzer bir durum yaşayan veya yaşayabilecek arkadaşlara tavsiyem; Eğer distribütörü sökme veya söktürme imkanınız varsa elinizde distribütörle tamirciye gitmeniz, böylelikle çekici parası veya araç başına çağıracağınız ustaya ödeyeceğiniz paranız cebinizde kalır.

aynen öyle oluyor. teşekkür ederim şükür atlattık sıkıntıyı


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
geçmiş olsun. iyi ki hesaplı hallolmuş :) şanslısın



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33