Dodge Durango (1998) Nasıldır?Birkaç gündür aracı deneme fırsatım oldu ve izlenimlerimi, çektiğim fotoğraf ve videoları bu başlıkta derlemek istedim. Adının Türkiye'de pekte bilinmediği ama bilindiği takdirde güç ve performansın ne anlama geldiğini ifade edecek Amerika'lı Durango gerçekten iyi bir SUV iyi bir 4x4 Arazi aracı.
Araç hakkında kabaca sizleri bilgilendirmek istiyorum;
İncelediğim ve test sürüşü yaptığım fotoğraflardaki araç Dodge Durango 5900cc'lik 8 silindirli benzinli (V8) motora sahip. Araç 245 beygir gücüne sahip.
Araç 4 vitese sahip ve tam otomatik. Direksiyondan vitesli ve 4H, 2H, 4L konumlama özelliğine sahip diferansiyelli. Araçta, 7 koltuk var. 4 Cam otomatik, arka yolcular için ayrı iklimlendirme özelliği taşıyor. Tavan ve ayaklardan ısıtma-soğutma özelliği mevcut.
Aracın bagaj hacmi de tatminkar. Düz demin üzerine yükleyebileceğiniz eşyalarınızı tavan hizasına kadar yükleyebilir, eğer eşyalarınız sığmazsa arka 2'li koltukları yatırıp bagaj hacmini artırabilirsiniz.
Araçta klima, hava yastığı, arka cam sileceği, karasal telsiz (ek donanım), 2 adet gözlük kabı, güneşliklerde aydınlatma, otomatik elektrikli konum ve pozisyonlu koltuklar, deri döşeme, cd çalar, kasetçalar, dimmer'li gösterge aydınlatma, sis farı, birçok saklama gözü, ön ve arka kol dayama, hız sabitleyici, direksiyondan kumanda, motorlu ve rezistanslı yan aynalar, merkezi klit ve yerleşik alarm, ve belkide farketmediğim ve sayamadığım birçok özelliğe sahip. 1998 model bir araçta çakılı donanım dersem galiba kimsenin itirazı olmaz.
Şimdi soran olacaktır belki de ama ben bunun sorulacağını tahmin ederek, bu nasıl bir araç? Sürüş keyfi nasıl? Gücü performansı nasıl? diye yorum yapmamı isterseniz, güç ayağınızın altında ve gaza bastığınızda koltuğun sırt kısmında bunu bizzat yaşıyorsunuz.
2H konumlandılmış vites sürüşünde araç asfalt yolda aşırı performanslı. Rampada geri kaçırma diye bir şey söz konusu değil. Rampada ayağınızı fren pedalından kaldırdığınızda çivilenmiş gibi bekliyor. Gaza hafif dokunduğunuzda ise araç yaydan fırlamış ok gibi gidiyor.
4H konumlandırılmış vites sürüşünde bunu kış mevsiminde olmanında verdiği bir şans ile abartısız 4 parmak buz ve karlı zemin üzerinde üstelik rampada denemek şart oldu. Normalde bu riske girmem ama araçla 4x4 modunda o buzun üzerinde adeta bir canavar gibi yırtarak çıktığını gördükten sonra dedim ki, normal binek otomobil markaları bir yana, Dodge Durango bir yana. İşte o zaman anlıyorsunuz ki kullandığınız bu araç gerçekten farklı.
5.000 lb (2.268 kg) römork çekme kapasitesi olduğunu arkadaki sarı ikaz bandında yazılı fakat bu araç için 5.000 lb (2.268 kg) yük değil diye hissediyorum. Çünkü kendi ağırlığı
3.200 lb. (1.500 kg) Peki ya sürüş keyfi? Motorun homurdanması, otomatik şanzımanın manifolt tarzı gürlemesi, gaza bastıkça hissedilen o tatlı egzoz gürültüsü! Resmen direksiyon başındaki sürücüye, bu arabanın hakkını ver ve gaza bas diye yalvarıyor adeta.
Araç hakkında artı ve eksilerAraç artıları anlatmakla bitmez, geniş, güven veren karoser, ağırlık, konfor ve donanım olarak yeterli. Heybetli görüntüsü ve asfaltı kuş bakışı izlemek, aynı zamanda 4 çekerin avantajını, motorun gürültüsünü ve Dodge kalitesini eklediğimizde araç alınıp binilebilir bir araç.
Araç hakkında eksiler, süspansiyon oldukça sert. Makas sistemi kullanılmakta (Bunu bir eksi olarak değerlendirmiyorum fakat bindiğinizde dikkatinizi çekecektir) Bu nedenle aracın 4x4 ve SUV oluşu süspansiyonun sert olmasını gerektiriyor.
Aracın yakıt tüketimi fazla. Özellikle benzinli kullanımda çok fazla yakıt harcıyor. Birim olarak değerlendirme fırsatım olmadı. Videoda da belirttiğim gibi.
Aracın 2016 Yılı Motorlu Taşıtlar Vergisi yaklaşık 1.800 TL. Bunu bir dezavantaj olarak görmek kimisine göre yanlış kimisine göre doğru olabilir. Bu konuda yorumu alacak olanlar yaparlar.
Trafik sigortası ise 1.600TL çıkmakta. Bunlar 2016 yılı için geçerlidir. Aracın yedek parça temini kısıtlı. Tamircisi de nadir bulunan kişilerden oluşmakta. Her ben Amerikan tamircisiyim diyene gidecek bir araç değil. Kullanırken dikkati elden bırakmamalı, motorun kışkırtmasına gelmediğiniz müddetçe evladiyelik bir araç.
Not : Ben hala şanzıman gürültüsüne adapte olamadım
Okuduğunuz için teşekkürler.