GönderenKonu: Kışa hazır mıyız ?  (Okunma sayısı 1916 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,416

  • Üye'ye 288 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Kışa hazır mıyız ?
« : 23 Ekim 2015, 23:09:09 »
Kış geldi çattı. Neler yapılmalı gelin bir göz atalım.



Biz dolaplardan kazakları çıkartmaya başladık ama arabalarımız soğuk havalara hazır mı ?

                                                  Kış Lastiği

Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretilmekte. Kullanılan bu teknoloji lastiğin tutunma özelliğini artıyor.



Kış lastiklerinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta hız serilerine uyumu. Çünkü kış lastiklerinde hız serileri standart lastiklere oranla düşüktür. Otomobilin son sürati yüksek olsa bile lastiğin hız serisi aşılmamalıdır. Bunun yanı sıra sıcaklık 7°C civarında seyrettiği zaman, normal yaz lastikleri sertleşmeye başlamakta ve dolayısıyla kaymaktadır. Kış lastiklerinin kavrama ve yola tutunma özellikleri, sadece karda ve buzda değil, sıcaklığın 7°C’ lere düşmesiyle devreye girmektedir.



Kış lastiği sadece karda değil yağmur, çamur ve hatta buz gibi tüm kaygan zeminlerde standart lastiğe göre avantaj sağlar. Ancak sadece çekişin bulunduğu tekerleklere değil, dört tekerleğe birden kış lastiği takmak gerekir. Çekişin bulunduğu tekerleklere kış lastiği takıp diğer tekerleklerdeki standart lastikler korunursa otomobilin tekerlekleri arasındaki farklı tutunmadan dolayı önden veya arkadan savrulma ihtimali doğar. Ancak kış lastikleri parlak buz gibi çok daha kaygan zeminlerde tam tutunma sağlayamazlar. Bu tür zeminler için patinaj zinciri veya patinaj paleti kullanmak gereklidir.

                                                  Zinciriniz (Kar Paleti) var mı ?


Kar zincirleri, tekerleğin boşta dönmesine ve istemsiz kaymalara karşı en iyi korumadır. Ancak kar zincirleri, kış lastiklerinin yerine geçemez! Çünkü zincirler sürüş akslarının üzerine konulur. Arabanın yolu tutması için yeterli değildirler.

Halat zincirler özellikle kar zincirlerine alternatiftirler, fakat sadece herşeyi kendileri yapmaktan hoşlananlar içindirler. Bir halat zincir setini uygun fiyata alabilirsiniz, fakat takması çok zordur ve 2 saate kadar zamanınızı alabilir.

Çelik halka zincirler halat zincirlere göre biraz daha pahalıdır ama onlardan çok daha konforludurlar. Tekerleğin arkasına takmak çok daha kolaydır. Sadece çelik halka zinciri lastiğin üzerine koyun ve kancalayarak kapatın.

                                                  Antifriz


Antifriz, radyatör’de bulunan suya katılarak sıfır derecenin altında suyun donmasını engelleyen bir maddedir. Daha çok otomobil motorlarında kullanılan ve kışın kullanılması gerekli olan antifriz bir alkol türüdür. Sadece donmayı engellemek amacıyla değil, aynı zamanda soğutma sistemlerini pastan ve korozyon tehlikesinden de korumaktadır. Ülkemizdeki soğuk hava koşulları sebebiyle radyatör suyunun en az %35 ile %50′sinin antifriz olması gerekmektedir. Antifiriz ekleyeceğiniz suyun sert musluk suyu olmasından çok arıtılmış su olmasına da özen göstermelisiniz. Çünkü sert su antifirizin etkilerinde azalmaya neden olacaktır. Aman dikkat suyunuz donmasın!

                                                  Buğ Önleyici Sprey


Kimi sürücüleri oldukça tatmin ederken kimilerine tam tersini yapabilen ürünlerimizden kendileri. Özellikle soğuk havalarda camın içi ve dışındaki havanın sıcaklık farkından dolayı camlarımızda buğ oluşur. Tahmin edersiniz ki sürüşü olumsuz etkileyen bu durum çoğu zaman görüş eksikliğinden dolayı tehlikeli durumlara da neden olabiliyor. Buğ önleyici spreyler otomobillerin camında kullanıldığında buğ oluşumunu engelliyor. Camın iç yüzüne sıktıktan sonra temiz bir bez ile dairesel haraketler yaparak siliyoruz. Uygulaması oldukça kolay.

                                                  V Kayışı


Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder.Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.

                                                  Silecek Suyunu Kontrol Edin


Bu aylarda yağmur, çamur, pislik hiç eksilmeyecek arabalarımızdan. Malum arabanın içinden camı temizlemek içinde sık sık sileceklerimize başvuracağız. Bu yüzden silecek suyumuzun doluluğuna dikkat edelim. Piyasada çeşitli koku ve renklerde cam suları da bulunmakta. Bu arada kısa bir not olarak söylemek isterim ki camınız kirliyken sileceklerinizi çalıştırmanızı çok tavsiye etmiyorum. Camda kılcal çiziklere yol açabilir.

                                                  Silecekleriniz Aşınmış mı ?


Silecekler, yıllar boyu çok sık değiştirilmedikleri için oldukça ihmal edilen bir güvenlik parçasıdır.

Ancak güneş ışığı, toz, sinek kalıntısı, kimyasallar, don ve buza karşı işlevini yerine getiren silecekler, zamanla kırılgan hale gelir ve milimetrik kalınlıktaki silecek lastiği aşamalı olarak yıpranmaya başlar. Bu da doğru şekilde temizlenemeyen camlar veya çıkan kötü sesler olarak size geri dönebilir.

                                                  Polen Filitresi


Toz, kurum ve bakteriden dolayı her geçen gün artan hava kirliliği, konsantrasyonunuzun bozulmasına ve uyku haline neden olabilir. Özellikle alerjiniz varsa, polenlerden ve kirli havadan daha da fazla etkilenebilirsiniz. Toz ve polen filtrelerinin görevi toz, kurum, bakteri ve polenleri süzerek aracın içerisine alınan havayı temizlemektir. Önerilen polen filtresi değişim peryodu ise 2 yılda birdir. Polen filtresi kirlenen veya değiştirme zamanı gelen bir aracın camları çok çabuk buğulanır ve buharlaşır

                                                  Hava Filitresi


İçten yanmalı motorlar ancak yakıt/hava karışımının tam olarak bir ölçümüyle maksimum güçlerini ortaya koyabilir. Burada önemli faktör, emilen havanın temiz olmasıdır. Hava filtreleri, emilen havanın temiz olarak motora aktarımını sağlar. Bu durum maksimum motor gücünde ve düşük kirletici emisyonlarında optimum yanma sağlar.

                                                  Bujiler ne alemde ?


Buji; motordaki silindirlerin içinde sıkıştırılan yakıt – hava karışımını kıvılcımla ateşleyen bir ateşleme parçasıdır. Kızdırma bujisi; özellikle düşük ortam sıcaklıklarında yakıtın kendi kendini ateşleyebilmesi için püskürtülen yakıt karışımını 600 ºC ile 900 ºC arasında ısıtan parçadır. İstikrarlı ve hızlı alev yayılımıyla maksimum yakıt tasarrufu sağlayan bujiler, aynı zamanda motorun daha sessiz ve yumuşak çalışmasını sağlar.

                                                  Akü Bakımı


Akü kontrolü için öncelikle akü seviyelerine bakmalı ve eksiklik varsa tamamlamalısınız. Akü seviyeleri tamamlandıktan sonra, akü suyu yoğunluk ölçümü yapılmalı. Ayrıca akünün kullanım ömrü doğrultusunda şarja bağlayıp şarj kapasitesinin ölçülmesi gerekir. Kışın hava koşullarından dolayı akünün çalışma kapasitesinde düşme olur. Kapasitede düşme olmaması için kış başlangıcında akü bakımı mutlaka yapılmalı. Yağışlı ve nemli ortamlarda akünün kutup başlarında oksitlenme görülür. Oksitlenme durumunda akü araç için gerekli miktarda elektrik akımını sağlayamaz. Bunu erken fark etmek için akünün kutup başlarını sık sık kontrol etmeli ve kutup başlarını oksitlenmeye karşı sıcak su ile temizlemelisiniz.

                                                  Periyodik bakıma rağmen yağı kontrol edin


Özellikle yağ eksiltme potansiyeli olan bir aracınız varsa sık sık kontrol etmenizi öneririm.

                                                  Ne Olur Ne olmaz


Yaşadığınız bölgeye göre değişmekle beraber son birkaç tavsiyem var. Çok kar yağışı olan bir bölgedeyseniz ufak bir kürek işinize yarıyabilir. Bagajınızda küçük de olsa bir buz çözücü sprey de işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Dünyanın bin türlü hali var derler, sağlık çantanızı ve reflektörünüzü de eksik etmeyin. Havalar soğudu yakınlarda bir kazak da bulundurmayı ihmal etmeyin




ÇevrimiçiYönetim

  • Admin
  • *
  • İleti: 80,212

  • Üye'ye 1021 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +584/-17
  • Cinsiyet: Bay
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Administrator
  • Doğum Yılınız: 1977
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Ynt: Kışa hazır mıyız ?
« Yanıtla #1 : 24 Ekim 2015, 08:48:53 »
Hüseyin güzel çalışma olmuş. Eline sağlık. +10 puan ;)

Yalnız 4 tırnak buji çok kışkırtıcı :D Seyid görmesin onu
Zaman en kıymetli hazinedir

ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,416

  • Üye'ye 288 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Kışa hazır mıyız ?
« Yanıtla #2 : 24 Ekim 2015, 11:17:37 »
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hüseyin güzel çalışma olmuş. Eline sağlık. +10 puan ;)

Yalnız 4 tırnak buji çok kışkırtıcı :D Seyid görmesin onu
Yararlı olduysa ne mutlu :) Valla hiç dikkat etmedim bujiye resimi bulurken netligi hesaba katmistim. Sadece yağ kontrolü yapan bayan arkadaşı özellikle koydum itiraf etmek gerekirse :)

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkür eden üyeler: kronikkadir

ÇevrimiçiYönetim

  • Admin
  • *
  • İleti: 80,212

  • Üye'ye 1021 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +584/-17
  • Cinsiyet: Bay
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Administrator
  • Doğum Yılınız: 1977
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
Ynt: Kışa hazır mıyız ?
« Yanıtla #3 : 24 Ekim 2015, 11:48:43 »
:) Faydası olmaz olur mu Hüseyin :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hüseyin güzel çalışma olmuş. Eline sağlık. +10 puan ;)

Yalnız 4 tırnak buji çok kışkırtıcı :D Seyid görmesin onu
Yararlı olduysa ne mutlu :) Valla hiç dikkat etmedim bujiye resimi bulurken netligi hesaba katmistim. Sadece yağ kontrolü yapan bayan arkadaşı özellikle koydum itiraf etmek gerekirse :)

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Zaman en kıymetli hazinedir

ÇevrimdışıEmrahpmk

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
  • İleti: 750

  • Üye'ye 21 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +40/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: emrah pamuk
    • Doğum Yılınız: 1986
    • Marka: peugeot
    • Model: bipper tepeee
    • Model Yılı: 2015
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Ynt: Kışa hazır mıyız ?
    « Yanıtla #4 : 24 Ekim 2015, 12:12:36 »
    hepsini yaptım. yetmedi cam suyuna da antrifiz li su kattım. lakin lastik işini çözemedim. malum para olmayınca :))))
    peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
    206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım

    garantiliarabam.com.tr

    ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

    • Master Moderator
    • *
    • İleti: 12,416

    • Üye'ye 288 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +308/-5
    • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
    • Doğum Yılınız: 1995
    • Marka: Opel
    • Model: Astra H
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Ynt: Kışa hazır mıyız ?
    « Yanıtla #5 : 24 Ekim 2015, 12:27:46 »
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    hepsini yaptım. yetmedi cam suyuna da antrifiz li su kattım. lakin lastik işini çözemedim. malum para olmayınca :))))
    Kışlık lastiklerin yokmuydu abi ?

    HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


    ÇevrimdışıEmrahpmk

    • FO-Muhteşem Üye
    • *
    • İleti: 750

    • Üye'ye 21 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +40/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: emrah pamuk
      • Doğum Yılınız: 1986
      • Marka: peugeot
      • Model: bipper tepeee
      • Model Yılı: 2015
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: Kışa hazır mıyız ?
      « Yanıtla #6 : 24 Ekim 2015, 12:28:42 »
      Benim eskiler buna olmuyor. Onları kardeşim e verdim. Mecbur alacaz yeni

      GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
      206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım

      ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

      • Master Moderator
      • *
      • İleti: 12,416

      • Üye'ye 288 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +308/-5
      • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
      • Doğum Yılınız: 1995
      • Marka: Opel
      • Model: Astra H
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: Kışa hazır mıyız ?
      « Yanıtla #7 : 24 Ekim 2015, 12:30:48 »
      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      Benim eskiler buna olmuyor. Onları kardeşim e verdim. Mecbur alacaz yeni

      GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
      Oda durduk yere masraf ..

      HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


      Çevrimdışıseyiddelice

      • FO-Usta Üye
      • *
      • İleti: 1,968

      • Üye'ye 86 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +70/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
        • Doğum Yılınız: 1994
        • Marka: Mazda
        • Model: Miata
        • Model Yılı: 1991
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Kışa hazır mıyız ?
        « Yanıtla #8 : 24 Ekim 2015, 16:32:36 »
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Hüseyin güzel çalışma olmuş. Eline sağlık. +10 puan ;)

        Yalnız 4 tırnak buji çok kışkırtıcı :D Seyid görmesin onu
        Artik cok gec :D bugun araba temizligi icin ve 1 2 farkli seyler icin epey para harcadim ama ngk lar duruyor torpitoda :D

        Sent from my GT-I9060 using Tapatalk

        Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

        ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

        • Master Moderator
        • *
        • İleti: 12,416

        • Üye'ye 288 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +308/-5
        • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
        • Doğum Yılınız: 1995
        • Marka: Opel
        • Model: Astra H
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Ynt: Kışa hazır mıyız ?
        « Yanıtla #9 : 24 Ekim 2015, 17:04:04 »
        Benimde bakmam lazım..

         



        HideMyAss.com
        Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr