GönderenKonu: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak  (Okunma sayısı 1085 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıkronikkadir

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Yeter Gençler
    • Doğum Yılınız: 1985
    • Marka: toyota corolla
    • Model: corolla sol
    • Model Yılı: 2003
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle.Ben forumda yeni sayılırım.Birkaç gündür takılıyorum ve sitemizin faydalı bilgilerinden faydalanmaya çalışmaktayım.Size bir sorum olacak.Kışın dizel,benzinli ve LPG'li araçlardan hangisini ısıtmak gerekir?Aracı ısıtmak neden önemlidir?  teşekkürler.... :üşü: :-3




    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 79,990

    • Üye'ye 1010 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
    « Yanıtla #1 : 15 Ekim 2015, 19:22:28 »
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    Arkadaşlar herkese iyi akşamlar öncelikle.Ben forumda yeni sayılırım.Birkaç gündür takılıyorum ve sitemizin faydalı bilgilerinden faydalanmaya çalışmaktayım.Size bir sorum olacak.Kışın dizel,benzinli ve LPG'li araçlardan hangisini ısıtmak gerekir?Aracı ısıtmak neden önemlidir?  teşekkürler.... :üşü: :-3
    Kış mevsiminde hangi motor tipi olursa olsun yola çıkmadan önce mutlaka bir süre motorun rolantide çalıştırılarak ısıtılması doğru bir davranış olur.

    Sebebine gelince eğer soğuk Motor ile kış günü hava sıcaklığı eksi derecelerde iken yola çıkılacak olursa, soğuk havanın da etkisiyle tabir yerindeyse katılaşma yüz tutmuş Karter de biriken yağ ve Özellikle Diesel araçlarda mazotun içerisinde bulunan Parafin maddesinin katılaşması neticesinde hem mazot pompasında hem de gerek yağın katılaşması gerekse mazot içindeki parafinin yoğunluğu sebebiyle motorda ve mazot pompasından ciddi problemler oluşturabilir.

    Sadece benzinli motorlarda yani LPG olmayan araçlarda bu durum biraz daha risk taşımaz. Sadece Benzinli araçlarda radyatör suyunda yeterli miktarda antifiriz var ise yani eksi 40 değerlerinden bahsediyorum, ön ısıtma işlemi pas geçilmez ama Fazlada riski yoktur.

    Lpg li araçlarda ise motor sıcaklığının yeterli seviyeye ulaşmaması sonucunda araç motor ısınana kadar LPG geçiş yapmayacaktır Bu nedenle benzin sarfiyatı artacaktır.

    Yukarıda yazdıklarımı istinaden hepsini kapsayan ortak özellik yani dezavantaj radyatör da bulunan veya bulunmayan desem daha doğru olur antifirizin kalitesi ve antifirizin yeterli seviyede olup olmama durumudur.

    Aslında Normal şartlarda da özellikle turbolu araçlarda ilk çalıştırma ve yolculuk bittikten sonra aracın motorunu durdurma esnasında rolantide turbonun devrinin düşmesi için ve zarar görmemesi için bir süre beklemekte fayda var Tabii bunun kış mevsimi ile bir ilgisi yok Ama genel olarak bakacak olursak Kış mevsiminde her otomobil en az 1 buçuk 2 dakika ısıtılmadan yola çıkılmamalıdır.

    Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi

    Zaman en kıymetli hazinedir
    Teşekkür eden üyeler: kronikkadir

    ÇevrimdışıHüseyin Kuzucu

    • Master Moderator
    • *
    • İleti: 12,323

    • Üye'ye 284 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +308/-5
    • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
    • Doğum Yılınız: 1995
    • Marka: Opel
    • Model: Astra H
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
    « Yanıtla #2 : 15 Ekim 2015, 23:04:52 »
    1.Turbo dizel araç kullanıcısı olarak. 1 dk rolantide çalıştırıyorum yaz kış farketmez. Ha diceksin dakikamı tutucağım. Tabikide hayır; araba ilk sesli çalışır o traktör sesi kaybolana kadar bekliceksin.
    2.Araba ısınana 1500-2000 devir arasında tutarım. Viteside 2500 devirde atarım.
    3. Kısa süre içinde yüksek hızlara çıkacaksam yada ani hızlanma yapacaksam erken vites atar devri küçük tutarım. Misal 70 hız sınırlı 3 şeritli  yolda 5. vites 1650 devirde giderim.
    4. Ani hızlanmam turbo 1800 devirde devreye girer 2000 devirden sonra gaza yarı basarım devir ibresi yavaş hareket eder. Soğuk turboda yada az yağlanmış turboda hızlanmak zararlıdır.
    Teşekkür eden üyeler: kronikkadir

    Çevrimdışıcakmakmehmet2001

    • FO-Özverili Üye
    • *
    • İleti: 486

    • Üye'ye 28 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
      • Doğum Yılınız: 1981
      • Marka: Ford
      • Model: Escort
      • Model Yılı: 1997
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
      « Yanıtla #3 : 16 Ekim 2015, 06:18:02 »
      yönetim abimize ek olarak;
      motoru ısıtmanın önemi; soğuk motorun içindeki birbirine (sürtünme katsayısı) sürten parçaların birbirine zımpara gibi yapmasıdır. yağ gelip yağlayana kadar. motor ısındığında sürtünen parçalar genleşiyor ve rahatalışmaya başlıyor.
      dizeller daha hassastır hassas olan yerler mazot pompa ve enjektörlerdir.
      Teşekkür eden üyeler: kronikkadir

      ÇevrimdışıYönetim

      • Admin
      • *
      • İleti: 79,990

      • Üye'ye 1010 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +584/-17
      • Cinsiyet: Bay
        • ForumOtomobil
      • Ad Soyad: Administrator
      • Doğum Yılınız: 1977
      • Marka: Renault
      • Model: Megane II
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
      « Yanıtla #4 : 16 Ekim 2015, 07:26:58 »
      Kısaca, bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur :) teşekkürler
      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      yönetim abimize ek olarak;
      motoru ısıtmanın önemi; soğuk motorun içindeki birbirine (sürtünme katsayısı) sürten parçaların birbirine zımpara gibi yapmasıdır. yağ gelip yağlayana kadar. motor ısındığında sürtünen parçalar genleşiyor ve rahatalışmaya başlıyor.
      dizeller daha hassastır hassas olan yerler mazot pompa ve enjektörlerdir.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      1.Turbo dizel araç kullanıcısı olarak. 1 dk rolantide çalıştırıyorum yaz kış farketmez. Ha diceksin dakikamı tutucağım. Tabikide hayır; araba ilk sesli çalışır o traktör sesi kaybolana kadar bekliceksin.
      2.Araba ısınana 1500-2000 devir arasında tutarım. Viteside 2500 devirde atarım.
      3. Kısa süre içinde yüksek hızlara çıkacaksam yada ani hızlanma yapacaksam erken vites atar devri küçük tutarım. Misal 70 hız sınırlı 3 şeritli  yolda 5. vites 1650 devirde giderim.
      4. Ani hızlanmam turbo 1800 devirde devreye girer 2000 devirden sonra gaza yarı basarım devir ibresi yavaş hareket eder. Soğuk turboda yada az yağlanmış turboda hızlanmak zararlıdır.


      Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Zaman en kıymetli hazinedir

      garantiliarabam.com.tr

      Çevrimdışıkronikkadir

      • Yeni Üye
      • *
      • İleti: 5
      • Puan +0/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Yeter Gençler
        • Doğum Yılınız: 1985
        • Marka: toyota corolla
        • Model: corolla sol
        • Model Yılı: 2003
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
        « Yanıtla #5 : 16 Ekim 2015, 14:00:44 »
        Evet arkadaşlar değerli fikirleriniz için teşekkürler... :kucakla:

        Çevrimdışıjonturk09

        • Tanışma Üyeliği
        • *
        • İleti: 56

        • Üye'ye 3 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +2/-0
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
          « Yanıtla #6 : 16 Ekim 2015, 22:33:08 »
          Dizel yada benzin yada lpg hiç farketmeden rölantide devir göstergesi 1000 devir olmadan yola çıkmam. Diyelim acil çıktım yola beklemeden Hararet göstergesi tam ortaya gelmeden asla gaz köklemem. Basmam standart devirlerde devam ederim. Motorunuzun uzun ömrü için bu gerekli.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Teşekkür eden üyeler: kronikkadir

          ÇevrimdışıYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 79,990

          • Üye'ye 1010 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
          « Yanıtla #7 : 17 Ekim 2015, 10:21:21 »
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          Dizel yada benzin yada lpg hiç farketmeden rölantide devir göstergesi 1000 devir olmadan yola çıkmam. Diyelim acil çıktım yola beklemeden Hararet göstergesi tam ortaya gelmeden asla gaz köklemem. Basmam standart devirlerde devam ederim. Motorunuzun uzun ömrü için bu gerekli.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          +1
          Zaman en kıymetli hazinedir

          ÇevrimdışıWmLord

          • Yeni Üye
          • *
          • İleti: 2
          • Puan +1/-0
            Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
            « Yanıtla #8 : 18 Ekim 2015, 04:36:20 »
            Dizel aracı, kışın, daha çalıştırmadan 3-5 kez kızdırma yaptıktan sonra marşa basıyorum.
            Her mevsim de en az 1-2 dk. Gaza basmadan motoru ısıtıyorum. Acelem varsa, ilk 20-30 saniye park halinde, sonra rolantiyle yola çıkıp 1-2 dakika ilerliyorum. En azından ara yolları bu şekilde geride bırakmış oluyorum. ;)

            Soğuk motorda, elemanlar sert sürtünme nedeni ile hızla aşınır. Hele turbolu motorlarda deformasyon daha fazla olur.

             Isınma evresinin yakıt tasarrufuna engel olduğunu sananlar oluyor. Hem bu bir yanılgıdır; rolantide doğru düzgün tüketim olmaz, motor ısınıp rahatlayınca zaten az yakacak hem de 3-5 kuruş tasarruf yapacağını sanıp da motora verdiği zarar çok tuzlu arızalara neden olacaktır.

            ÇevrimdışıYönetim

            • Admin
            • *
            • İleti: 79,990

            • Üye'ye 1010 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +584/-17
            • Cinsiyet: Bay
              • ForumOtomobil
            • Ad Soyad: Administrator
            • Doğum Yılınız: 1977
            • Marka: Renault
            • Model: Megane II
            • Model Yılı: 2008
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Kışın aracı ısıtmak ve trafiğe çıkmak
            « Yanıtla #9 : 19 Ekim 2015, 09:58:32 »
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Dizel aracı, kışın, daha çalıştırmadan 3-5 kez kızdırma yaptıktan sonra marşa basıyorum.
            Her mevsim de en az 1-2 dk. Gaza basmadan motoru ısıtıyorum. Acelem varsa, ilk 20-30 saniye park halinde, sonra rolantiyle yola çıkıp 1-2 dakika ilerliyorum. En azından ara yolları bu şekilde geride bırakmış oluyorum. ;)

            Soğuk motorda, elemanlar sert sürtünme nedeni ile hızla aşınır. Hele turbolu motorlarda deformasyon daha fazla olur.

            Isınma evresinin yakıt tasarrufuna engel olduğunu sananlar oluyor. Hem bu bir yanılgıdır; rolantide doğru düzgün tüketim olmaz, motor ısınıp rahatlayınca zaten az yakacak hem de 3-5 kuruş tasarruf yapacağını sanıp da motora verdiği zarar çok tuzlu arızalara neden olacaktır.

            +1

            Teşekkürler.
            Zaman en kıymetli hazinedir

             



            HideMyAss.com
            Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr