GönderenKonu: DİZEL ölüyor mu?  (Okunma sayısı 457 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimiçiYönetim

  • Admin
  • *
  • İleti: 80,021

  • Üye'ye 1010 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +584/-17
  • Cinsiyet: Bay
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Administrator
  • Doğum Yılınız: 1977
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin
DİZEL ölüyor mu?
« : 22 Haziran 2016, 10:35:27 »
DİZEL ölüyor mu?

Saldığı zararlı partiküller ve NOx (azot oksitleri) nedeniyle Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından çevreye ve insan sağlığına zarar verdiği raporlarla ortaya konan dizel otomobiller, sigaradan daha zararlı olarak gösterilmeye başlandı. Bir çok ülke özellikle ABD’deki skandal sonrası dizel motorlu araçlar konusunda radikal önlemler almaya başlarken, firmalar da dizel motor geliştirmekten hızla vazgeçiyor.

AVRUPA’da ve ülkemizde yıllardır ağırlıklı olarak tercih edilen dizel motorlarla ilgili son dönemde yaşanan gelişmeler, birçok ülkeyi dizel motorlu araçlar konusunda çok radikal önlemler almaya sevk etmiş görünüyor. Bugün Avrupa ülkelerinde geçerli olan emisyon standartları araçların Avrupa sınırları içerisinde satılıp satılamamasını belirlerken, hem dizel hem de benzinli araçlarda emisyona göre sınırlamalar getiriyor. Ancak şu bir gerçek CO2 (karbondioksit) emisyon salınımına baz edilen vergilendirme sistemleri bugüne kadar birçok Avrupa ülkesinde CO2 salınımı daha düşük olan dizel modellerin satışını artırdı. Çünkü dizel motorların CO2 açısından benzinli motorlara göre ilk bakışta avantajlı göründüğü düşünüldü. Ancak diğer zararlı partiküller ve NOx (Azot Oksitleri) nedeniyle aslında dizel motorların çevreye ve insan sağlığına çok daha fazla zarar verdiği WHO (Dünya Sağlık Örgütü ) raporları ile belgelendi. WHO dünya üzerindeki kanser hastalığından dolayı ölümlerin en önemli sebebinin hava kirliliği olduğunu bilimsel olarak gösterdi. Aslında bu bir bakıma NOx salınımının sigaradan daha zararlı olduğu sonucu da ortaya çıkmış oldu.

AVRUPA’DA YENİ TEST
Yaşanılan Volkswagen skandalında Amerika’nın dizel motorlu araçlar için daha sıkı NOx standardı uyguladığını gördük ve öğrendik. Tüm dünyada büyük ses getiren bu skandal nedeniyle, NOx konusu diğer ülkelerin de hızlıca gündemine girdi. Öyle ki; Avrupa Birliği, bugüne kadar yapılan, sadece laboratuvar şartlarında elde edilen değerlere göre homologasyon (aracın ithal edilme/satılma izni) yerine, önümüzdeki yıldan itibaren araçların gerçek sürüş şartlarında test edilerek değerlendirilmesine karar verdi. (RDE, 2017 Eylül ayından itibaren yeni tip onaylarında zorunlu olacak) Bu kararın ardında, skandala sebep olan üreticinin yaptığı gibi hileli yazılım kullanmasalar bile, diğer dizel motorlu araç üreticilerinin zorlaşan emisyon sınırları içinde kalmak için araçların emisyonunu laboratuvar test şartlarına göre yasal sınırlar içinde yapılan ayarlamalar ile optimize etmesi yatmakta.

FARK KALMAYACAK
Birçok Avrupa ülkesi, ülkelerinde satılan dizel araçların gerçek şartlarda ne kadar NOx emisyonu ürettiklerini tespit amacıyla testleri tekrarlıyor. Yapılan bu testler dizel araçların gerçek kullanım şartlarında, laboratuvar testlerindeki değerlerin 5-10 katı fazla NOx saldıklarını ortaya koyuyor. Benzer raporlar Avrupa’da bir çok ülkede dikkatlerin hava kirliği ve toplum sağlığı üzerine yoğunlaşmasına sebep oluyor. Bu doğrultuda, Avrupa Parlamentosunun aldığı bir karar sonucu, araçların laboratuvar ortamı test sonuçları ile, dış ortam testleri arasında ilk etapta maksimum 2.1 kat kadar fark olması kabul edilecek, 2019 sonrasında bu oran önce 1.5 katına düşürülecek, 2021’den itibaren emisyon değerleri için üst sınır her iki test için de aynı olacak. (Avduha U Commission Press Release, 28 Ekim 2015) (5)

Ülkelerin dizel stratejileri

FRANSA: Avrupa’da en yüksek oranda dizel araç satılan ülke Fransa olmasına rağmen, Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, 2020 yılından itibaren dizel araçların şehre girişini yasaklamayı planladığını açıkladı.
İNGİLTERE: Londra’nın yeni seçilen belediye başkanı Sadiq Khan, göreve gelir gelmez, Londra’da yılda yaklaşık 10 bin kişinin hayatını kaybetmesine yol açan ulaşım kaynaklı (NOx ve Partiküller) hava kirliliğine karşı aksiyon planlarını açıkladı.
HİNDİSTAN: Yeni Delhi’ye dizel araç giriş yasaklandı,
ÇİN: Hibrit ve elektrikli araçlar tüm vergililerden muaf tutulmaya başlandı.
İRAN: Petrol üreticisi olan bu ülke bile yüzde 90 olan ithalat vergisini 2015 Mayıs ayında hibrit araçlar için sıfıra düşürdü.
HOLLANDA: 2025 senesinden itibaren ülkede konvansiyonel motorlu (dizel veya benzinli) araçların satılmasını yasakladı.
NORVEÇ: Hollanda’ya benzer bir kararı parlamentosundan geçirdi.

EKONOMİYE CİDDİ ZARAR DA VERİYOR

ÜLKEMİZDE de son yıllarda kullanımı artan dizel araçların, sadece insan sağlığına ve çevreye değil, aynı zamanda ekonomiye de ciddi zararı olduğunu biliyoruz. Dizel tüketim talebini karşılamak için rafinerilerden çıkan motorinden çok daha fazlasını ithal etmek zorunda kalıyoruz. 2016 yılında ithal edilen ham petrolün rafinerilerde işlenmesiyle 8.2 milyon ton motorin iç piyasaya verilirken, talebi karşılamak için ayrıca 11.9 milyon ton motorin ithal edilmiş. Diğer taraftan motorin üretimi esnasında açığa çıkan 5 milyon ton benzinin ancak 2 milyon tonu iç piyasada tüketilirken, ihtiyaç fazlası 3 milyon ton benzini ise başka ülkelere litresi yaklaşık 1.5 TL’den ihraç etmek zorunda kalıyoruz. Bu da petrol ithalatını arttırmanın yanında, cari açığa olumsuz etkiler yapıyor. Diğer taraftan, ülkemizde benzin üzerindeki yüksek vergi nedeniyle, otomobil ithalatının parasal olarak yüzde 90’dan fazlası, maliyeti daha yüksek olan dizel modellerin ithalatı için kullanılıyor. Yani dış ticaret açısından bakıldığında daha pahalı olan dizel araçları ithal ediyoruz ve bu araçlarda kullanmak için her yıl daha fazla miktarda, daha pahalı olan motorini ithal ediyoruz.


Zaman en kıymetli hazinedir


ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,334

  • Üye'ye 284 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: DİZEL ölüyor mu?
« Yanıtla #1 : 22 Haziran 2016, 11:24:16 »
Abi sağlık örgütü başımıza iş açmasın. Bunun kanunu standardı var. Yasal sınırlar zararsız Yada az zararlı olarak belirlenmiş. Buna göre üretim yapılıyor. Teknoloji gelişti emisyonlari ayarlamak için o kadar parça ve teknoloji kullanıldı. u Türküz abi 1.0 ve 1.2 benzinliyi mustanga koyduk de illede Fiat 1.3 dizeli illede Renault 1.5 dizeli deriz.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 22 Haziran 2016, 11:25:26 Gönderen: Hüseyin Kuzucu »

Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: DİZEL ölüyor mu?
    « Yanıtla #2 : 23 Haziran 2016, 09:58:01 »
    :D Dizelleri sevmem zaten kaldırıp atsınlar
    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

    ÇevrimiçiYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 80,021

    • Üye'ye 1010 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: DİZEL ölüyor mu?
    « Yanıtla #3 : 24 Haziran 2016, 09:12:56 »
    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    :D Dizelleri sevmem zaten kaldırıp atsınlar

    +1  :islik:
    Zaman en kıymetli hazinedir

    Çevrimdışıibrahim kozan

    • FO-Kıdemli Üye
    • *
    • İleti: 556

    • Üye'ye 3 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +37/-3
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: ibrahim kozan
      • Doğum Yılınız: 1988
      • Marka: citroen
      • Model: c5 2.0hdi sxpk
      • Model Yılı: 2005
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: DİZEL ölüyor mu?
      « Yanıtla #4 : 09 Temmuz 2016, 05:09:53 »
      içten yanmalı bütün motorların ölmesi lazım artık. dünya bunu kaldırmıyor.

      из телефона


      garantiliarabam.com.tr

       



      HideMyAss.com
      Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr