Sorununuzu okudum. Bu kadar şeyi kontrol eden bir usta herhalde rolanti ayarını, yakıt hortumlarını, buji kablolarını, aküyüde kontrol etmiştir sanı
1. Yaz aylarına göre yapılmış rolanti ayarı kış aylarında yeniden düzenlenmelidir. (Bazı araçlarda gerekmez, rolanti otomatikman yapılır)
2. Yakıt hortumlarında büzülme, kırılma vs... gibi durumlardan dolayı debi düşüşü olabilir. Debi az olunca yeterli yakıt motora ulaşmaz.
3. Buji kablolarından biri yada bir kaçı vazifesini (iletkenliği) tam yapmazsa vuruntulu çalışan bir motorla karşılaşırız.
4. Benzin soğuk havalarda daha az buharlaşır. Soğuk havada kolayca buharlaşamayınca, buji ateşlendiğinde tutuşması da zor olur.
Ayrıca motor yağı soğuk havada kalınlaşır. Böylece anahtarı çevirdiğinizde motorunuz, döner kısımlarının olduğu yataklarda kalınlaşmış yağın direnci ile karşılaşır.
5.Soğuk havalarda akü de sorun çıkartır. zayıf akü ve marş motorunuza gerekenden daha az güçte elektrik gelir. Bu da motorun ilk hareketi için gerekenden enerjiyi üretemez yada yavaş dönmesine neden olur.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Ustanızı değiştirmenizde de yarar var. Geçmiş olsun. Birde sizden ricam tanışma bölümünde kısaca kendinizi tanıtırsanız seviniriz.