09 Peugeot 607 2.7 HDi V6

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
;-) yahu sen arabayla aşk yaşıyorsun sanki ;-) maşallah maşallah..  İnan hayatımda senin gibi arabası ile ilgilenip sonra bide ödül olarak yastık alan bir kişi daha görmedim!  Tebrikler gerçekten,  tekrar tekrar maşallah, nazarımız değmesin...

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
Çok acayip bir benzetme oldu ama otomobillerim benim için maneviyatı yüksek dostlardır. [emoji3]
Leo Aslan kabilesinin ensesi en kalın üyesi olduğu için, kadın olarak göremeyiz.
Ormanın kralı olan aslan görebiliriz ama. [emoji4]
İyi dileklerin için teşekkürlerimi sunuyorum , yürekten...
Çok beğendim yorumlarınızı , kafam biraz daha farklı düşünüyor ona görede algılıyor işte.
Ne desem bilemedim, kusura bakmayın. [emoji4]
Tekrardan teşekkürler.
Hoşçakalın.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Daha öncesinde gelmiş olmasına rağmen , uzun süreli bir montaj evresi olduğu için tamiratını yaptıramadığım arka pandizot eşya bölmesini sonunda hallettim.  :)

Görseller ;




Fotoğrafta görüldüğü üzere , kapak ta herhangi bir sorun yoktu , yalnızca kapağı tutan sekman mekanizması ile dişli kanca da problem vardı.

Fakat kaporta'da ki arkadaşlar kendilerini ekstra yoracak bir işe girişip  , tüm kapağı değiştirme yoluna gitmişler. Bu işlem de yaklaşık 3 saat sürünce can sıkıntısından Partner Tepe'den 508'e kadar Peugeot'nun tüm ürün gamlarını inceledim.  :D

Ortalama 3 saat sonra işlem tamamlanmıştı.






Kullanım kılavuzuna göre bu bölme , ilk yardım çantası için ayrılmıştı, fakat ben Leo'yu teslim alırken herhangi bir bulguya rastlamadım.  :)

Temin etmeden olmazdı , tesadüfen Migros'ta oraya sığacak boyutlarda ilk yardım seti buldum ve aldım.  :D



İşe yaramadığı için askılarını söktüm.  :)



İçeriği ;



Olması gereken yere koydum.


Üzerinden çıkan eşya bölmesi kapağını da yedekte durması amacıyla , yanıma aldım.



Devamı gelecektir...


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ohooo... Tek rakip Boeing olacak sanırım ;-) maşallah

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Makina efsane oluyo
Sağol , Hüseyin. [emoji4]
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ohooo... Tek rakip Boeing olacak sanırım ;-) maşallah

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
Teşekkür ederim , eksik olmayın.
Uçuşa geçersek öyle ki ben araştırdım sanayide kanat yaptıranı varmış , gayette başarılıymış sonuçlar. [emoji3]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Malatya'ya kış çoktan gelmişti , bunun üzerine son bir kaç günde kısmen kar yağışı başlayınca, vakit kaydetmeden cam suyunu yeniledim.

Tabi ki antifirizli cam suyu almam gerekiyordu.  :)

Bu tür şeylerde markaya çok önem vermiyordum , Migros'ta da uygun fiyat etiketli bir ürün bulunca 2 tane 5 litrelik aldım.

10 litreyi ne yapacaksın diyenler olacaktır , biraz bekleyin lütfen.  :)

Görseller ;




Cam suyunu tamamen yenilemenin en kısa yolu fıskiyeler vasıtası ile suyu tahliye etmekti ve bende yarım saatlik uğraş sonrasında bunu ancak başarabildim.  :) 




Cam yıkama deposunu doldurmadan önce tercihen bir ölçek kıvamı yapmak lazımdı.

Etiket üzerinde ki değerlere baktım, açıkcası çok inandırıcı gelmedi.


Bende hiç kireçli şebeke suyu koymak istemeyince , katkısız antifirizli cam suyunu boşalttım depoya.  :)




Fakat bir problem vardı , cam suyu haznesi çok büyüktü.  :eek:
O kadar büyüktü ki 6.5 litre cam suyunu tek seferde tüketti.  :D



Daha önceki kullandığım araçlar içerisinde cam suyu haznesi en geniş olanı 1.5 litreydi , arada dev bir uçurum olduğunu söylemek yanlış olmaz sanırım.  :D

Sonrasında kireçten tıkanan fıskiye memelerini toplu iğne ucu ile açtım ve simetrik bir şekilde konum ayarı verdim, takıntı işte.  :D


Şimdilik bu kadar, devamı gelecektir...



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Hava durumu daha da kötüleşmeden , internet üzerinden kış lastiği siparişini sonunda verdim.  :)

Öncesinde daha düşük ölçülü modellerin , uygun fiyatlı olması sebebiyle 16'' jant ile o ebata uygun lastik almayı düşünmüştüm.

Fakat , yakın bir bölgede 5x108 bijon aralığında çıkma jant bile bulamadım , Kayseri'de vardı oraya kadar gitmek bir meseleydi , hiç görmeden güvenip te zaten almazdım.

Haliyle bu fikirden kısa sürede vazgeçip orjinal ebat'tan devam ettim, tabi ki öncesinde yoğun bir araştırma yaparak.  :)

Kullanıcı yorumları , test sonuçları , fiyat politikaları derken Finlandiyalı Nokian'da karar kıldım. :)

Malesef ki Malatya'da yetkili bir bayisi olmadığı için , hepsiburada.com aracılığıyla temin ettim.
Çok uygun fiyata geldi.  :)

1 yıllık yol yardımı hizmeti vermeleri de cabası oldu.  :D



Lastikler geldiği zaman  ikinci bölümü de paylaşırım sizlerle.

Bu kadarla sınırlı kalmadı ama yaptıklarım , devam ediyorum.  :)

Akü bitti , aslında Leo'yu almadan önce yeni akü takılmıştı , nedendir bilmiyorum son üç gündür problem yaratıyordu.



Özellikle sabah ilk çalıştırma da marş çok zayıftı ve sürekli economy mode uyarısı veriyordu.
Servise gittim , kaçak kontrolü yaptırdım sorun çıkmadı , aküyü kontrol ettiler ve arızalı olduğuna kanaat getirdiler , değişim yapıldı.




Daha önce ki akünün OEM olması , beni mutlu ediyordu , Hugel İnci Akü bünyesinde üretiliyor.
Fakat esasında daha güçlü bir aküydü.

Teknik özellikler ;
OEM Peugeot : 90 Ah /Marş Basma Gücü = 760 A-EN. (Tam bakımsız , kapalı sistem)
Hugel : 100 Ah / Marş Basma Gücü = 860 A-EN. (Tam bakımsız, kapalı sistem)

Sorun çözüldüğü için çokta şikayetçi olmadım.
Yardımlarından ötürü Ilıcak Peugeot Bayi çalışanlarına teşekkürlerimi gönülden sunarım.  :)

Tedirgin bir yapım vardır , böyle bir stres yaşayınca üzerine , önlemimi almak istedim.

Akü takviye kablom vardı , birde 5 gün öncesinde yolda seyir ederken Leo herhangi sorun olmadığı halde soğutma suyu seviyesi düşük uyarısı vermişti.
Hararet yükselmemişti, genleşme kabında su seviyesi de normaldi.
Leo heralde bize şaka yapmıştı fakat önlem almadan olmazdı , onun içinde yine Migros'tan 1 litrelik saf su aldım.  :)

Saf suyun üzerinde ki etiket hoşuma gitmedi , bende kendimce bir etiket hazırladım.






Sağ tarafta ki kapaklı bölmede bu ürünler için çok uygun bir göz vardı , mükemmel oldu.  :D
Bagaj da göz zevkimi bozan yangın söndürme tüpünü de oraya yerleştirdim.




Göz zevki derken Leo'yu aldığım günden bu yana beni rahatsız eden ve hep ertelenen eskimiş HGS etiketini sonunda söktüm.






Bu kağıt parçasını oradan kazımak çok zamanını aldı , güneş ısısı çok kötü yapıyor , senelik sökmek gerek aslında.  :)


Bu kadar iyi şeyden sonra Leo'yu ödüllendirmeden olmazdı , yabancı hiçbir şarkıyı dinlemeyen ben , ona 3 tane Fransız albüm aldım.  :D



Orta kol dayama altında ki eşya bölmesinde yeri bile hazırdı.





Leo'nun bazen sıkıcı olabilen bir nazı vardır. 
Keyfine göre dinlemek istediği albümü okuyordu , beğenmediğini hiç dinletmek istemiyordu.  :D
AUX yada Radyo tercih etmezsem mecburen uyum sağlamak zorunda kalıyordum.
Saltanatını sona erdirmek için içerisinde bulunan 10 GB hafızalı hard disk'e aldığım tüm albümleri kopyaladım.  :D


Bundan sonra biraz zor gıcıklık yapar.  :)

Birde ilk günden bu yana merak ettiğim sigorta kutusunu sonunda açıp baktım.




Ve yine bir incelik görüp şok geçirdim , yedek sigortalar ve sigortaları söküp takmak için bırakılmış cımbız aparat.   :cool:



Leo'yu ziyaret etmeye  ufak kardeşi 306 gelmiş.   


Birde hayvan dostları var tabi.  :D




Devamı gelecektir...


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ben arabadan ziyade sana hayran oldum abi ya [emoji5] [emoji5] [emoji5]

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ben arabadan ziyade sana hayran oldum abi ya [emoji5] [emoji5] [emoji5]

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
[emoji3] [emoji3] [emoji3]
Ne desem ki şimdi , sağol.
Hoşçakal.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı kyildirimays

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 123
    • Puan +30/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Kaan Yıldırım
  • Marka: Chevrolet
  • Model: Sonic
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Bugün Leo için değil , Amcam'ın Ford Connect aracına vakit ayırdım. 




Servis'e giderken Tigra A ile karşılaşmak , beni geçmişime götürdü, uzun zamandır görmüyordum.
Çok iyi oldu. [emoji3]


Kış mevsimi gelmişti , üzerinde Petlas yazlık lastikler vardı ki 2012 tarihli olup berbat durumdalardı.




Sol arka lastik daha önce patlamış olması sebebiyle değişmiş ve tamamen bağımsız bir markaya dönüşmüştü.


 
Oldukça uygun fiyatı ve tatminkar kalitesi sebebiyle  yine Petlas'ın kış lastiklerini tercih ettik. [emoji4]

Ticari araç olduğu için ekstra yük kapasiteli olmalıydı , tabi ki.






Montaj öncesi meraklı kontroller ; [emoji4]

2 piston kaliperler ile 278 mm ön fren diskleri.
# Kaliper arka fren sistemi , fotoğrafını çekmeye gerek bile görmedim.



Aks keçesi yırtılmış ve yağ kaçağı yapmaya başlamış.
En yakın sürede değişimi yapılır tabi ki. [emoji4]


Ve montaj evresi ;





Bununla da kalmadı bir takım yaz lastiği de aldık , onunda nisan ayı gibi değişimi yapılır.





Yaşanılan farklar ;

# Konfor seviyesi %20 iyileşti.
# Yol sesi ortalama %15 azaldı.
# En önemlisi Connect Bey artık daha güvenli.
Sonuç ;
Etiket değerleri çok iyi değil ve inanılmaz başarılı lastikler değiller , evet.
Fakat , daha önce de Petlas kullanmış birisi olarak söyleyebilirim ki tam bir fiyat/performans markasıdır.
Sava , Tiger , Jinyu , Barum , Starmaxx gibi yan ürünleri almaktansa Avrupa'da dahi başarılı işler yapan ve itibar gören , Petlas'ı tercih etmek , daha doğru bir karar olacaktır.
Tavsiye ederim.

Hoşçakalın [emoji4]

Bu arada birde kediler, Leo ile o kadar iyi anlaşıyorlarmış ki , kaportayı konaklama merkezi haline getirmişler.



Devamı gelecektir.



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı reyemrahan

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 276
    • Puan +8/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Emrah YILDIZ
  • Marka: Renault
  • Model: Megane II
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Güzel ve doğru müdahale...  [emoji106]

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Tüm yeni ekipmanlar hayırlı olsun  :D
Çok teşekkür ediyorum. [emoji4]
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun. Allah kaza keder vermesin.
Çok teşekkür ediyorum, sayın yönetici. [emoji3]
Şaka yapıyorum.
Cümlemizi Allah kaza , beladan korusun.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Güzel ve doğru müdahale...  [emoji106]

Sony Xperia Z1 Compact ile gönderildi
Teşekkürlerimi sunarım sizede. [emoji4]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Selam

Nokian kış lastikleri sonunda geldi.  :)

Ama öncesinde kısa bir bilgilendirme , yapalım.

Nokian bir Finlandiya markası olup , tarihte ilk kış lastiklerini üreten bir kuruluştur , köklü bir geçmişe sahiptir.
Kış lastiği üretim tekniklerinde , çok fazla bilgi birikimi ve tecrübeye sahiptir.

Kısaca özeti ;



İncelemelerini yaptığım ADAC bünyesinde ki başlıca testlerde de , yazdıklarımı kanıtlayabilecek nitelikte başarılar göstermiş.

Hadi , kıyaslama yapalım ;

Benim yazlık lastiklerimin üzerinde ki etiket değerleri ;

# (Conti Sport Contact 5)



Evet çok başarılı sonuçlar, haklısınız.  :)

Fakat Continental kış lastiği serisinde, o kadar iddialı değerler sunamıyor ne yazık ki.
İlgili markanın şu anda piyasada ki en iyi kış lastiği.

# (Conti Winter Contact TS860)


#(Nokian WR D4)
Şaşırtıcı , değil mi ?
Bir kış lastiği , yaz lastiğinden daha sessiz olabiliyormuş  :)


Sonuç bu kadar net olunca , Malatya'da yetkili bir bayisi olmadığı için , hepsiburada.com aracılığıyla , siparişte bulundum.



Fabrikasyon ebattan devam ederek ve yine özel sipariş olmasının ayrıcalığıyla , en iyi özelliklere sahip olan modeli tercih ettim.  :)

Açılım isteyeceksiniz normal olarak :)  , 225/50/17 98 XL (Ekstra yük taşıma kapasiteli) , V  (240 km/h endeksli).
Piyasada ki çoğu kış lastiği H etiketli olup 210 km/h'a kadar güvence verebilir.

6 günlük bir beklemenin ardından , nihayet elime ulaştılar.









Tabi ki 2016 tarihli.  :)


Geleneksel , etiket çekimlerim.  :D


Vakim kaybetmeden, Ilıcak Peugeot servisine giderek, lastik değişimini gerçekleştirdim.



Görseller ;





Bu arada , düşük tempolu kullanımlar da veya park ederken , fren eylemiyle ortaya çıkan , beni de fazlasıyla rahatsız eden , arka fren balata'sının oluşturduğu tiz çığlıklardan kurtulabilmek için , kontrollerin yapılmasını sağladım.
Balataların bittiğini zannediyordum , fakat harhangi bir sorunun olmadığını , yalnızca temizlenmesi gerektiğini söylediler.
Dikkate alarak , gerekli işlemi başlattım.  :)
OEM balatalar var üzerinde , fren sisteminde yan sanayiye, kesinlikle hayır.



Devam ediyorum.



Keyifli geçen bir kaç saatin ardından , kışlık lastiklere geçişimizi yaptık.  :)


Kardeşim , bana bu keyifli dakikalar da , zorla hayranı olduğu 3008 ile çekimler yaptırdı.


Leo ile birlikte çekim istemez mi hiç , soytarı.  :D


Yazlık Continental lastikleri , Leo'yu kirletmemesi için özenle poşetleyerek , içeriye yerleştirdik.




Geriye bir tek problem kalmıştı , eve taşımak.  :(



Sonuca geliyoruz , yaşanılan farklar ;

# Continental'e kıyasla daha yumuşak yanaklara sahip olduğu için , Leo Airmatic sistemli Mercedes-Benz konforu'nu , muazzam şekilde yaşatmaya başladı. :D
Şaka yapmıyorum tabi ki.
# Lastik gürültüsü , hmm öyle bir kalem yazmama gerek kalmadı artık.   :D
# Leo ve çekirdek ailem kış mevsimlerin de artık güvenli yol olacak.  :)

Şimdi başka bir çalışmaya geçiş yapalım.

Fransız araçları genelde , trim sesleriyle biliniyor olmasına karşın Leo'nun böyle bir sorunu yoktu.
Bir istisna hariç...
Vites çerçevesi , rahatsızlık seviyesinde olmasa da takıntı işte , öylece kendi haline bırakamazdım.  :)

Muhtemel ses yapabilecek bölgelere , çok önceden almış olduğum süngerli malzeme ile müdahalede bulundum.





Montaj aşamaları ;





Böylece , sesten kurtulmuş oldum.  :)

Bakın birde kimi gördüm , ufaklık.  :D

Kargo koşturmacası ile uğraştığım için yeni sahipleriyle çok fazla konuşamadım.

Kazasız , belasız kullanırlar umarım.  :(


Devamı gelecektir...





LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33