GönderenKonu: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI  (Okunma sayısı 16216 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçicdogu

  • FO-Özverili Üye
  • *
  • İleti: 301

  • Üye'ye 19 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +57/-1
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Cenk Doğu
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Citroen
    • Model: C2
    • Model Yılı: 2005
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
    « : 30 Eylül 2015, 16:05:00 »
    Merhabalar.

    Forumda kendimi tanıttıktan sonra aracımı da sizlerle paylaşmak istedim.

    Oldukça uzun bir yazı olabilir. Bu foruma üye olmak için biraz geç kalmış hissediyorum,forumda uzun yazı severlerin olduğunu da görmek sevindirici ama,şimdiden affola :)

    Aracı Mayıs ayında bir barmenden aldım. Motor durumu iyi,kaporta durumu 'eh' diyebileceğim bir düzeyde idi. Ancak iç trimdeki eksiklikler,döşemelerin kirliliği,aracın bir kısım modifiye işlemlerine tabii tutulmuş ancak kötü uygulamaları sebebiyle ikiz kardeşim Cem ile bunları düzeltmek için kolları sıvadık.

    Aracın dizel olmasına karşın,VTR Jantları,Sis farları, Follow Me Home gibi özelliklerini oldukça beğendik. Otomatik camları,kliması ve soğutmalı torpidosu ile de o zamana göre iyi bir doluluğa sahip. Aracın ön farlarını siyah yapmışlar,ancak içini kirli bir bez ile silmişler sanırım. Farları açtığımda bez izleri görünmekteydi duvarda. Neyseki konunun ilerleyen vakitlerinde güzel değişim sağladık.

    Aracı ilk aldığımdaki hali. Alır almaz detaylıca yıkadık. (Bu arada detailing forumlarından da tanıştığımız insanlar çıkacaktır buradan,selamlar olsun :) )

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Aracı aldığımda arka süspansiyonları patlaktı. İçimize sinsin diye sıfırdan periyodik bakıma sokup ardından süspansiyonları değiştirdik.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


    Daha sonra farları zımpara ve polisaj işlemlerine tabii tutarak ufaktan katarakt operasyonu yaptık ancak,içeriden de kirli olduğu için,değişim şarttı. Maddi durumu düzeltene kadar idare etmek istedik ve uygulamayı yaptık.

    Zımpara işlemleri ;

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Daha sonra,aracın yarısına kadar su alan akvaryum misail sis farlarını sökerek,yeni ve orjinal olanlarını taktım.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Ardından eski tip standart anahtarı sustalıya çevirdik. Ulus'ta bir anahtarcıya yaptırdık.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


    Hiç aksatmadan,4 adet yazlık,4 adet 15 inç kışlık ve buna uygun saç jantlar aldım. Kışın jantları 15 inç yapacağım. Bu arada jantın kusurlarını da kışın halledeceğiz. Lastikler Asimetrik oldukları için gürültüsüzler,ancak içine çok taş girdiğini söylemem gerek. Eski lastikler de 50 yanaktı,alan kişi ne hikmetse,özellikle davlumbaza sürtsün diye takmış olmalı :) 45 yanağa düşerek sürtme sorununun önüne geçtik. İlk sürüş anında fark ettiğim ilk değişim,aracın rot balans istemesiydi :) Tabii sessiz gelmesi ve eskisi kadar zıplama yapmaması ayrı bir memnuniyet verdi.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Tabii bu sırada çekmeyen,paslı tavan antenini sanayi tipi ucuz bir ürünle değiştirip,cd mekanizması bozuk olan orjinal radyomuzu da ucuz bir teyp ile değiştirdik. Bunların hepsi idarelik tabii..

    Bu arada araba hazır yeniyken İstanbul'dan gelen bir Seat'çı arkadaşımız bize mühürlü hologramlı bir çift APP Plaka hediyesiyle gelmiş. İşin komiği APP Plakayı basan kişi de arkadaşım çıktı :) Güzel bir tesadüftü.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Ardından elimizi kaşıyan bir iki boyama işlemine girdik. Öncelikle Citroen logosunun olduğu ön panjuru parlak siyah rengine boyadık. Panjuru çıkartıp çizikli bölgeye 600,genel yüzeye matlaştırma amacı ile 800 ve sulu 1200 zımpara işlemleri yaptıktan sonra,Berner Parlak Siyah boya ile boyadık. Sonuç güzeldi.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Aracın eski sahipleri zamanında silikonlarla yapışan nikelajlardan takmışlar. Bunları çıkartmak istedik fakat haliyle boyasız plastiği eski haline getirmekte başarısız olunca,nikelajları da parlak siyaha boyadık. Daha sonraları bunlarda da bir iki değişiklik yaptık,göreceksiniz :)

    Misal bu ayna kapaklarına takılan kromaj parçanın boyanmış hali ;

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Bunlar da kapı kollarınna takılan kromaj parçanın boyanmış hali,iç düğmeler de boyandı ancak sonradan beğenmediğimiz için orjinaline en yakın mat siyah rengine boyadık.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Aracı aldığımda klima panellerinin ışıkları çalışmıyordu. 206'larda da aynı olan bu paneldeki ışıkları yenileriyle değiştirdim. Zor bir işlemdi,dar alanda ufacık t5 ampule ulaşmanız gerekiyor.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Bu işlemlerin ardından aracımız şu şekli aldı ;

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Arka plaka aydınlatmasını beyaz lede çevirdik.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Ve sonunda aracın dışında ilk yapmak istediğimiz şeyi yaptık. Farları değiştirmek için Cem ile garaja indik.

    Fotoğrafı çeken, benim ikiz kardeşim Cem :) Arkada uğraşan da benim.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Eski farlar tırnaklarından ayrı çıktılar,bu kadar süre aracın üzerinde sağlam durmalarını sağlayan silikonlara teşekkür ederek söktük. Yeni Depo farlarımıza ampullerimizi takarak araca montajını yaptık.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Bagaj kapağındaki düşük citroen yazısını da yeniledik ;

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Daha sonraları Cem,ben diğer araçla dışarıdayken Silecek kollarını sökerek boyadı ve yeniledi.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Ardından Cem ile araca ayak aydınlatması yaptık. İlk başta şerit led kullandık,daha sonra modül led ile güncelledik ve homojen güzel bir aydınlatma elde ettik. Bu uygulamayı yapmadan 1 gün önce de yeni kaliteli halı paspaslar yaptırıldı ve araca uygulandı. Dikişleri koltukların renginde,altı zift kaplı ve temizlenmesi de gayet güzel.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

    Tabii bu ışıklandırma işini yaptıktan sonra aracın taban halısının pisliği gözümüze batmaya başladı,ancak sanayiye gideceğimiz için erteleyip durduk..





    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


    Çevrimiçicdogu

    • FO-Özverili Üye
    • *
    • İleti: 301

    • Üye'ye 19 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +57/-1
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Cenk Doğu
      • Doğum Yılınız: 1994
      • Marka: Citroen
      • Model: C2
      • Model Yılı: 2005
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
      « Yanıtla #1 : 30 Eylül 2015, 16:06:29 »
      Devam edelim. :)

      Deri direksiyon yaptırdık ;

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Bu da vites körüğü ancak pek memnun kalmadım. Direksiyonun derisi gibi mat bir yapıda olmasını isterdim. İleride değiştireceğim.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Aradan dereden Double Din teyp te taktık. Roadstar RD8200-N.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Bu işlemlerden sonra aracı pek te memnun kalmadığım bir temizlik işlemine tabii tuttum. Bu temizliğe dair pek foto koymayacağım,ilerileyen bölümlerde çok daha iyisini göreceksiniz.

      Klima kanallarını bu şekilde temizledim.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Bu temizlikten memnun kalmamamın sebebi,kullandığım ürünün sanırım benim aracıma yetersiz gelmesiydi. Taban halısının grileşmesini,koltukların kenarlarındaki siyahlıkları bu ürünle gideremedim. Üstelik oldukça köpüklü bir fırçalama işlemine tabii tutmuştum.Dediğim gibi ileride daha iyisi olacak.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Yine de memnun kalmamama rağmen,araçtan çıkan pislik halı yıkama makinemde şöyle birikti.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Aracın tavanında da iyi bir sonuca ulaşmıştım.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


      Bu da benim çeyiz,aracın boyanacak parçaları yüzünden hiç polisaja girmedim. Yani ordunun tamamını taarruza çıkarmadım henüz :)

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Daha sonra aracı aldığımızdan beri,bizi çok mutsuz eden,içerideki pozitif hissiyatımızı düşüren eksik kapı çıtalarını hallettik.

      Arabanın eski sahiplerinin çıtalarla,klipslerle ve tırnaklarla bir problemi olsa gerek,neredeyse hepsi kırık. İlk aldığım zaman kapı döşemelerinin klipslerini yenilemek zorunda kalmıştım.
      Bu çıtalar araçta takılıydı ama japon yapıştırıcısı ile,tırnakları kırık şekildeydi. Onarımını denememe rağmen başarılı olamamıştım.
      Bu 15 santimlik iki çıta bana 240 liraya mal oldu ama sonucunda araca bindiğimde artık mutlu hissediyorum.

      Eskiden böyle duruyordu ;

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Parçanın takılacak yerindeki japon yapıştırıcılarını kazıdık,daha sonra zımparalayıp mat siyaha boyadık ve gelen çıtaları taktık.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Daha sonra hoparlör kapaklarını çıkartıp mat siyaha boyadık. Renk aynı olsa da kontrast oldu,beğendik :)

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Beyaz ampul taktık,kışın sarı kullanacağız.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Ve çok memnun kaldığım temizlik işlemini tekrar gerçekleştirdim. Bu sefer Cem ile arka koltukları söktük. Ön koltuklar aracın içinde temizlendi.

      Kullandığım malzemeler ; Valet Pro Carpet Cleaner(çeşitli şişelerde farklı sulandırma oranları kullandım.),Crystal Concepts Sensei APC(1/10 sulandırılmış),Philips Triathlon halı yıkama makinesi(suyu çekmeden temizlik olmaz),detay ve halı fırçaları


      Koltuklarım tam anlamıyla sıfır oldular. 1/50 sulandırılmış Valet Pro Carpet Cleaner ve fırçalamanın marifetleri ;

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Plastiklerde de detay fırçam ve Crystal Concepts Sensei APC konuştular.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Taban halısı da sonunda orjinal rengine döndü. Toz kokusu gitti,yerine temizlik kokusu geldi. :)

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Tavanı da bir kere daha temizledim.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Koltukları da incik cincik temizleyerek tekrar yerine taktım.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Burada teyp etrafındaki düğmeler Cem tarafından sökülüp,daha sağlam bir şekilde tekrar boyandı.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Ve yine,kapı kolları nikelajları boyadan kurtulup,astar atılıp,tekrar boyanıp,verniklenerek tekrar takıldı. Bu sayede daha uzun ömürlü olmasını amaçladık ;

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Vites topuzunun üstünü de boyadık ancak bu geçici bir çözüm,dağılmaya başladı. Değişimi gerekecek.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Ardından,sanayide taktığım antenin spoiler'ın zaten mefta olmuş boyasını da sürterek beter edince,yetkili servis Bayraktar'dan DS3 anteni alıp taktım.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



      Son uygulamalarım bu şekilde,aracın bir iki fotoğrafı ile konuyu sonlandırıyorum.

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap



      Aracın sorunları halen var. Fren tertibatını kontrol ettirip,yaklaşan bakımda aracın bütün eksikliklerini gidermeyi düşünüyoruz.
      Ön cam kaskodan değişecek,bunun için de sanayiye yolumuzun düşmesini bekliyoruz,tek tük gidince ayrı masraflı oluyor.
      Ve yavaş yavaş kaporta,boya işlerine gireceğiz. Ön arka tamponlar,çamurluk uçları ve şoför kapısının boyanması gerekiyor.

      Mayıs ayından bu yana gelişmeler bu şekilde,aracımızı kazasız belasız 4 yıl kadar daha kullanmayı düşünüyoruz. Evin ikinci aracı olduğu için tek yükü bizi okula getirip götürmek ve keyfi gezmelerde eşlik etmek.
      Bu yüzden çok fazla sorun çıkaracağını sanmıyoruz. Tabii bunlar hep temenni,araban mı var derdin var muhabbeti :)

      İzlediğiniz için teşekkür ederim,tavsiyelerinize yorumlarınıza açığız :)
      « Son Düzenleme: 30 Eylül 2015, 16:07:31 Gönderen: cdogu »
      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

      ÇevrimdışıYönetim

      • Admin
      • *
      • İleti: 80,073

      • Üye'ye 1012 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +584/-17
      • Cinsiyet: Bay
        • ForumOtomobil
      • Ad Soyad: Administrator
      • Doğum Yılınız: 1977
      • Marka: Renault
      • Model: Megane II
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
      « Yanıtla #2 : 30 Eylül 2015, 16:23:56 »
      Tek tek inceleyeceğim fotoğrafları :) özellikle farlar güzel olmuş :) Plakayı EB 3569 aklıma yazdım :) görürsem tanışırız
      Zaman en kıymetli hazinedir
      Teşekkür eden üyeler: cdogu

      Çevrimiçicdogu

      • FO-Özverili Üye
      • *
      • İleti: 301

      • Üye'ye 19 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +57/-1
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Cenk Doğu
        • Doğum Yılınız: 1994
        • Marka: Citroen
        • Model: C2
        • Model Yılı: 2005
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
        « Yanıtla #3 : 30 Eylül 2015, 16:35:31 »
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Tek tek inceleyeceğim fotoğrafları :) özellikle farlar güzel olmuş :) Plakayı EB 3569 aklıma yazdım :) görürsem tanışırız

        Teşekkür ederim,mutlaka tanışmak isterim. Olur da bir buluşma olursa,katılmak ta isterim. Forumun Ankara ağırlıklı olduğunu gördüm açıkçası bu da referans ve sosyalleşme açısından beni sevindirdi.

        Fotoğrafları inceledikten sonra da yorumlarınızı,tavsiyelerinizi eksik etmeyin lütfen. Teşekkür ederim  :bye:
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

        ÇevrimdışıYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 80,073

        • Üye'ye 1012 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +584/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
        « Yanıtla #4 : 30 Eylül 2015, 18:56:25 »
        C2'nin Torpido soğutması şimdi birçok araçta yok. Aslında pekte maliyetli bir işlem olmasa gerek ama nedense tüm araçlarda yok. En sevdiğim özelliklerden biridir. Anlaşılan barmen bey arabaya pek iyi davranmamış. Bu arada akvaryuma dönüşen far yorumuna güldüm :D iyiydi yani

        Aracı aldıktan sonra periyodik bakımı yenilemen çok iyi olmuş. Her ne kadar satan adam hepsi tamam masrafsız dese bile sende benim gibi düşünmüşsün! En mantıklısı. Gözümle görmedikten sonra inanmam. En fazla 300-400 liraya mal olur ama içime siner. İyi yapmışsın Cenk.

        Katarakt işlemi :D :D şimdi bununla ilgili forumda birçok yöntem deneyen oldu, diş macunu, sinek ilacı, pasta ve kola gibi :) en sağlamı polisajdır. Eğer kurtarmıyorsa yenisini almak icap eder.

        Sustalıyı kaça yaptırdınız? Fiyat yazarmısın? Birde Ulus'ta Yılmaz Oto Anahtar var, oraya mı yaptırdınız? Garanti bankasının çaprazına düşüyor. Lastiklerin sürtmesi süspansiyon dan da olabilir ama en mantıklısı uyumlu lastik çapını kullanmak.

        Anlaşılan ileride kapsamlı bir müzik sistemi modifikasyonu görecek gibiyiz :) Birde APP uyguladıktan sonra orijinal plakalar mutlaka arabada bulunsun. Ne olur ne olmaz.

        Panjur ve far karartma şık olmuş. İnşallah panjur boyası atma yapmaz. Bizimde daha önce buna benzer uygulamalarımız oldu, önce panjur sonrada yan dış ayna boyası atma yapmıştı. İyi zımparalamak gerekiyor.

        Gösterge ampullerinin değişimini detaylı anlatan fotoğraflar varsa onları da paylaşırsan sevinirim. Çünkü bu uygulama birçok insanın işine yarayabilir. Yeni bir konuda paylaşırsan güzel olur.

        Arka plaka aydınlatması da türbe gibi nurlanmış :) Güzel olmuş, trafikte efendi olan adamın gizlisi saklısı olmaz zaten :) Birde ön tampon ve far değişimi mevzusu, forumda Harun'un eski C3 ün far ampullerinden birini değiştirene kadar karnımız ağrımıştı. Şoför tarafındaki yerinden çıkmamıştı. :)

        Ayak aydınlatması da 10 numara olmuş Cenk. Ben beğendim ama paspaslar için ısrar etme :) çünkü karanlıkta ledler yanınca yine aynı görünecek :)

        Valla baştan sona okuyup, inceleyip tek tek yorum yazdım. Gerçekten keyifli olmuş :) Ellerinize sağlık. Aileye tekrar hoşgeldiniz.
        Zaman en kıymetli hazinedir

        garantiliarabam.com.tr

        ÇevrimdışıYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 80,073

        • Üye'ye 1012 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +584/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
        « Yanıtla #5 : 30 Eylül 2015, 19:11:20 »
        :D Bu arada 2. ve 3. mesajı da atlamışım :)

        Direksiyon mis gibi olmuş.
        Vites körüğü için parça deri alıp kendin dikmeni tavsiye ederim. Eski körüğü çıkarıp kalıp olarak kullanmalısın. Yenisinide kendin dikmelisin ;)
        Roadstar RD8200-N double teybi kaça aldın? Orta konsola çok yakışmış.
        Klima kanallarını basınçlı hava ve antibakteriyel spreyle de temizleyebilirsin. Daha pratik bir işlem.
        Şu temizlik olayına hayran oldum desem yeridir. Taban halıları evrim geçirmiş :D
        Çeyiz tamam :D seni evlendirebiliriz :D hey maşallah, her trim için bir kimyasal :D
        240 TL dediğin parça kapı kolçağında mı? Yoksa ön konsolda mı? Fotoğrafı yakın çekmişsin, anlayamadım. Geniş açıdan varmı fotoğraf? Lokasyonu nerede? :)

        üstteki soruyu geçebilirsin :) yerini gördüm. Yalnız 240 TL nedir yahu! çıkmacılara bakmadın mı?

        Hoparlör kapakları da mis gibi olmuş farlarda!

        Cenk ve Cem... Vallahi keyifle sonuna kadar inceledim. Araç resmen evrim geçirmiş. Harbiden helal olsun size. Bu arabayı nasıl satacaksınız bilmiyorum :) Gerçi satıldıktan sonra mümkünse yapılacak işlemi çok olan bir araç almak lazım :) Re-Built izlemek keyifli oluyor yalan yok :D :D :D
        Zaman en kıymetli hazinedir

        Çevrimiçicdogu

        • FO-Özverili Üye
        • *
        • İleti: 301

        • Üye'ye 19 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +57/-1
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Cenk Doğu
          • Doğum Yılınız: 1994
          • Marka: Citroen
          • Model: C2
          • Model Yılı: 2005
          • Yakıt Tipi: Motorin
          Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
          « Yanıtla #6 : 30 Eylül 2015, 19:26:40 »
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          C2'nin Torpido soğutması şimdi birçok araçta yok. Aslında pekte maliyetli bir işlem olmasa gerek ama nedense tüm araçlarda yok. En sevdiğim özelliklerden biridir. Anlaşılan barmen bey arabaya pek iyi davranmamış. Bu arada akvaryuma dönüşen far yorumuna güldüm :D iyiydi yani

          Aracı aldıktan sonra periyodik bakımı yenilemen çok iyi olmuş. Her ne kadar satan adam hepsi tamam masrafsız dese bile sende benim gibi düşünmüşsün! En mantıklısı. Gözümle görmedikten sonra inanmam. En fazla 300-400 liraya mal olur ama içime siner. İyi yapmışsın Cenk.

          Katarakt işlemi :D :D şimdi bununla ilgili forumda birçok yöntem deneyen oldu, diş macunu, sinek ilacı, pasta ve kola gibi :) en sağlamı polisajdır. Eğer kurtarmıyorsa yenisini almak icap eder.

          Sustalıyı kaça yaptırdınız? Fiyat yazarmısın? Birde Ulus'ta Yılmaz Oto Anahtar var, oraya mı yaptırdınız? Garanti bankasının çaprazına düşüyor. Lastiklerin sürtmesi süspansiyon dan da olabilir ama en mantıklısı uyumlu lastik çapını kullanmak.

          Anlaşılan ileride kapsamlı bir müzik sistemi modifikasyonu görecek gibiyiz :) Birde APP uyguladıktan sonra orijinal plakalar mutlaka arabada bulunsun. Ne olur ne olmaz.

          Panjur ve far karartma şık olmuş. İnşallah panjur boyası atma yapmaz. Bizimde daha önce buna benzer uygulamalarımız oldu, önce panjur sonrada yan dış ayna boyası atma yapmıştı. İyi zımparalamak gerekiyor.

          Gösterge ampullerinin değişimini detaylı anlatan fotoğraflar varsa onları da paylaşırsan sevinirim. Çünkü bu uygulama birçok insanın işine yarayabilir. Yeni bir konuda paylaşırsan güzel olur.

          Arka plaka aydınlatması da türbe gibi nurlanmış :) Güzel olmuş, trafikte efendi olan adamın gizlisi saklısı olmaz zaten :) Birde ön tampon ve far değişimi mevzusu, forumda Harun'un eski C3 ün far ampullerinden birini değiştirene kadar karnımız ağrımıştı. Şoför tarafındaki yerinden çıkmamıştı. :)

          Ayak aydınlatması da 10 numara olmuş Cenk. Ben beğendim ama paspaslar için ısrar etme :) çünkü karanlıkta ledler yanınca yine aynı görünecek :)

          Valla baştan sona okuyup, inceleyip tek tek yorum yazdım. Gerçekten keyifli olmuş :) Ellerinize sağlık. Aileye tekrar hoşgeldiniz.

          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          :D Bu arada 2. ve 3. mesajı da atlamışım :)

          Direksiyon mis gibi olmuş.
          Vites körüğü için parça deri alıp kendin dikmeni tavsiye ederim. Eski körüğü çıkarıp kalıp olarak kullanmalısın. Yenisinide kendin dikmelisin ;)
          Roadstar RD8200-N double teybi kaça aldın? Orta konsola çok yakışmış.
          Klima kanallarını basınçlı hava ve antibakteriyel spreyle de temizleyebilirsin. Daha pratik bir işlem.
          Şu temizlik olayına hayran oldum desem yeridir. Taban halıları evrim geçirmiş :D
          Çeyiz tamam :D seni evlendirebiliriz :D hey maşallah, her trim için bir kimyasal :D
          240 TL dediğin parça kapı kolçağında mı? Yoksa ön konsolda mı? Fotoğrafı yakın çekmişsin, anlayamadım. Geniş açıdan varmı fotoğraf? Lokasyonu nerede? :)

          üstteki soruyu geçebilirsin :) yerini gördüm. Yalnız 240 TL nedir yahu! çıkmacılara bakmadın mı?

          Hoparlör kapakları da mis gibi olmuş farlarda!

          Cenk ve Cem... Vallahi keyifle sonuna kadar inceledim. Araç resmen evrim geçirmiş. Harbiden helal olsun size. Bu arabayı nasıl satacaksınız bilmiyorum :) Gerçi satıldıktan sonra mümkünse yapılacak işlemi çok olan bir araç almak lazım :) Re-Built izlemek keyifli oluyor yalan yok :D :D :D


          Sırayla cevaplayayım :)

          diş macunu,sinek ilacı gibi yöntemler hiç bir işe yaramaz. Zımpara polisaj bu işin en net çözümü. Garajıma gelen çoğu aracın farları sararmış oluyor,bu tür uygulamalarla düzeltiyoruz.

          Sustalıyı totalde 50 liraya yaptık. Bu direkt bir programlama işlemi değil. Özetle şu ;



          Biz anahtarı Ulus'ta,bıçakçıların olduğu yerde İdeal Anahtara yaptırdık.Altınkaynak'ın yanındaki pazar yeri gibi yerde. Orjinal anahtardan immobilizer çipi ve kart devresi aktarıldıktan sonra,anahtar çekildi ve teslim edildi. Ancak biraz çabuk eskidiğini söylemem lazım. Değiştirmesi kolay bir hal aldı çünkü çekilen anahtar pimli yapıda olduğu için çıkarılıp başka bir kaba direkt takılabiliyor. Yukarıdaki kabın sadece kendisi 30 lira. Anahtarı çekmek için de 20 lira aldılar.

          Müzik sistemine çok meraklı birisi değilim. 11 yıldır müzisyenlik yapmama karşın araç içerisinde kaliteli ses aramıyorum. Önceliğim trim seslerini engellemek bunun için de artık geçti açıkçası,seneye okul tatilken bir ihtimal girebilirim.

          Panjur uygulamasını aracı aldıktan yaklaşık 2 hafta sonra yaptım. Mayıs ayından bu yana bir problem yaşamadım,yaşarsam,söker bir daha boyarım veyahut zımpara polisaj işlemi ile düzeltirim diye düşünüyorum :)

          Gösterge derken,sadece klima aydınlatmasının iki adet ampulünü değiştirdim. Bunu da konu olarak açar,faydalandığım görselleri de iletirim zevkle :)

          Roadstar teybi Hepsiburada'dan 400 liraya aldım. Yanında gelen çerçeve de oturdu. Kablolamada bir iki değişiklik ile hafıza problemini de çözdüm. Severek kullanıyorum :)

          O parça resmen,anamı ağlattı. 240 lira çok,çıkmacılara baktım ama çıkmacı arkadaşlar da o parçayı tek satmak istemediler. Komple kapı cebiyle satarız dediler,benim de işime yaramazdı. Dolaplarım c2'nin eski parçaları ile doldu. Belki bir iki parça lazım olur diye saklıyorum.

          Yorumlar için teşekkür ederim,daha fazla yapacaklarım var ancak okulum da açıldı,nakdimin büyük bir kısmı da oraya gitmekte. Şimdilik kaporta boya işlerinden sonra,VTS ön ekleri alıp araca takacağız. Ek olarak motor kısmında da enjektörlerin tamiri veyahut temizliği ile ilgilenip,kışın rahat rahat binmeyi planlıyoruz.
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

          ÇevrimdışıYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 80,073

          • Üye'ye 1012 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
          « Yanıtla #7 : 30 Eylül 2015, 19:32:52 »
          Maşallah maşallah :) Güzel olmuş. Double'ın ne gibi bir hafıza sorunu vardı?
          Zaman en kıymetli hazinedir

          Çevrimiçicdogu

          • FO-Özverili Üye
          • *
          • İleti: 301

          • Üye'ye 19 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +57/-1
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Cenk Doğu
            • Doğum Yılınız: 1994
            • Marka: Citroen
            • Model: C2
            • Model Yılı: 2005
            • Yakıt Tipi: Motorin
            Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
            « Yanıtla #8 : 30 Eylül 2015, 19:37:29 »
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Maşallah maşallah :) Güzel olmuş. Double'ın ne gibi bir hafıza sorunu vardı?

            Ürün İso soketiyle geliyor ve bizim araçlar ile uyumlu bir soket bu. Ancak soketin orjinalinde kırmızı kablo ile sarı kablo yani kontaktan tetik ve sabit elektrik kabloları ters geliyordu. İlk bağladığımda,aracı kapattığım zaman teyp tamamen kapanıyor,ancak hafızası siliniyordu. Kaydettiğim radyolar,saat,navigasyon ayarları,duvar kağıtları vs. hepsi sıfırlanıyordu. Kısacası akü kutup başı sökülmüş gibi davranıyordu.

            Kırmızı kabloyu sarı kabloyla değiştirdikten sonra anladım ki,bu kablolardan birisi hafıza kablosu. Tıpkı eski bilgisayarlarda,anakartta bulunan hafıza pili gibi. Onu çıkarttığınız zaman saat silinirdi. Dolayısıyla bu kablolardan birisine sabit elektriğin sürekli gitmesi gerekiyor ki,hafıza silinmesin. Bu şekilde bağlayınca kontak kapattığımda teyp kapanmıyor. Ancak hafıza da yerli yerinde duruyor. Zaten Citroen'lerde teybin ya da hiç bir elektrikli sistemin sürekli açık kalması gibi bir durum yok. Açık unutursam beyin 5 dakika içinde elektriği tamamen kesiyor,bir dahaki kontak açmaya kadar kapalı duruyor.
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

            ÇevrimdışıYönetim

            • Admin
            • *
            • İleti: 80,073

            • Üye'ye 1012 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +584/-17
            • Cinsiyet: Bay
              • ForumOtomobil
            • Ad Soyad: Administrator
            • Doğum Yılınız: 1977
            • Marka: Renault
            • Model: Megane II
            • Model Yılı: 2008
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Bizim Kerata'mız. Citroen C2 1.4 HDI
            « Yanıtla #9 : 30 Eylül 2015, 19:40:55 »
            Cenk bunu da ayrı bir konu olarak ses sistemleri bölümüne açmalısın :D sana gelir gelmez fazla mı yüklendim acaba? :) Ama bunu farketmeyenler teybi iadeye kadar giderler :) sayende çözülmüş olur

            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Maşallah maşallah :) Güzel olmuş. Double'ın ne gibi bir hafıza sorunu vardı?

            Ürün İso soketiyle geliyor ve bizim araçlar ile uyumlu bir soket bu. Ancak soketin orjinalinde kırmızı kablo ile sarı kablo yani kontaktan tetik ve sabit elektrik kabloları ters geliyordu. İlk bağladığımda,aracı kapattığım zaman teyp tamamen kapanıyor,ancak hafızası siliniyordu. Kaydettiğim radyolar,saat,navigasyon ayarları,duvar kağıtları vs. hepsi sıfırlanıyordu. Kısacası akü kutup başı sökülmüş gibi davranıyordu.

            Kırmızı kabloyu sarı kabloyla değiştirdikten sonra anladım ki,bu kablolardan birisi hafıza kablosu. Tıpkı eski bilgisayarlarda,anakartta bulunan hafıza pili gibi. Onu çıkarttığınız zaman saat silinirdi. Dolayısıyla bu kablolardan birisine sabit elektriğin sürekli gitmesi gerekiyor ki,hafıza silinmesin. Bu şekilde bağlayınca kontak kapattığımda teyp kapanmıyor. Ancak hafıza da yerli yerinde duruyor. Zaten Citroen'lerde teybin ya da hiç bir elektrikli sistemin sürekli açık kalması gibi bir durum yok. Açık unutursam beyin 5 dakika içinde elektriği tamamen kesiyor,bir dahaki kontak açmaya kadar kapalı duruyor.
            Zaman en kıymetli hazinedir

             



            HideMyAss.com
            Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr