GönderenKonu: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG  (Okunma sayısı 941 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıKamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
  • İleti: 241

  • Üye'ye 19 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +5/-0
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
    « : 26 Eylül 2016, 22:17:55 »
    Merhaba arkadaşlar.

    Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
    Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
    Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

    Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

    Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

    1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
    Tek egzantrik , SOHC
    Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
    990 kilo boş ağırlığı var.

    Ekstra olarak ;
    Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
    Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
    Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
    Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
    98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

    Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





    Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

    Mutlu bir çekim atim birde. :D


    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    « Son Düzenleme: 26 Eylül 2016, 22:19:45 Gönderen: Kamikaze »




    Çevrimdışıgencemin

    • FO-Muhteşem Üye
    • *
    • İleti: 843

    • Üye'ye 30 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Mehmet
      • Marka: renault
      • Model: clio 4 st
      • Model Yılı: 2013
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
      « Yanıtla #1 : 26 Eylül 2016, 22:42:03 »
      Hayırlı olsun

      E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Hayat dediğin hurma ağacının gölgesinde gözlerini açıp kapadığın an kadardır.

      ÇevrimiçiYönetim

      • Admin
      • *
      • İleti: 80,212

      • Üye'ye 1021 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +584/-17
      • Cinsiyet: Bay
        • ForumOtomobil
      • Ad Soyad: Administrator
      • Doğum Yılınız: 1977
      • Marka: Renault
      • Model: Megane II
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
      « Yanıtla #2 : 27 Eylül 2016, 11:30:01 »
      Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. İçerden resimleride bekleriz

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      Merhaba arkadaşlar.

      Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
      Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
      Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

      Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

      Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

      1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
      Tek egzantrik , SOHC
      Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
      990 kilo boş ağırlığı var.

      Ekstra olarak ;
      Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
      Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
      Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
      Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
      98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

      Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





      Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

      Mutlu bir çekim atim birde. :D


      LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Zaman en kıymetli hazinedir

      ÇevrimdışıKamikaze

      • FO-Özverili Üye
      • *
      • İleti: 241

      • Üye'ye 19 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +5/-0
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
        « Yanıtla #3 : 27 Eylül 2016, 12:23:13 »
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Hayırlı olsun

        E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
        Teşekkür ederim.
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. İçerden resimleride bekleriz

        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Merhaba arkadaşlar.

        Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
        Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
        Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

        Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

        Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

        1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
        Tek egzantrik , SOHC
        Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
        990 kilo boş ağırlığı var.

        Ekstra olarak ;
        Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
        Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
        Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
        Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
        98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

        Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





        Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

        Mutlu bir çekim atim birde. :D


        LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

        İleride detaylı bir temizlik sonrası çekimlerimizi yaparım.

        LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        ÇevrimdışıKamikaze

        • FO-Özverili Üye
        • *
        • İleti: 241

        • Üye'ye 19 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +5/-0
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
          « Yanıtla #4 : 27 Eylül 2016, 12:30:30 »
          Aracı toparlamaya değecek hale getiren en önemli etmen sonradan takılmış CD Driver haricinde tamamen OEM yani fabrikasyon durumda olması.

          Durum böyle olunca servis kitapçığını da torpido gözü içerisinde bulmak çok olası.




          Bunlarda kitapçıktan bir kaç teknik bilgi olsun ;


          Tabi ki imkanım olsa 2.0 CAT motorlu versiyona sahip olmak isterdim bu arada.


          990 kg boş ağırlık Hyundai i10 aracımın 1060 kg'lık boş ağırlığı ile kıyaslandığında çok iyimser hatta absürt kalıyor. :)

          Bunlarda yıllardır özlemini çektiğim kaput içerisinde ki bilgilendirici etiketler. :D





          Efsane 1.4 SOHC motorumuz, hafife almayın ama 8.000 devir çevirebiliyor arkadaşlar. :)


          LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
          « Son Düzenleme: 27 Eylül 2016, 12:32:19 Gönderen: Kamikaze »

          garantiliarabam.com.tr

          ÇevrimiçiYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 80,212

          • Üye'ye 1021 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
          « Yanıtla #5 : 27 Eylül 2016, 13:14:49 »
          Motoru çok kirli. Ciddi bir temizlik lazım.
          Zaman en kıymetli hazinedir

          ÇevrimdışıScoobz

          • FO-Özverili Üye
          • *
          • İleti: 211

          • Üye'ye 11 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +3/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Can Arıkan
            • Doğum Yılınız: 1991
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
            « Yanıtla #6 : 27 Eylül 2016, 15:00:44 »
            iç dış temizlik istiyor   :ciglik:       hayırlı olsun, kazasız belasız günler  :iyi:

            ÇevrimdışıKamikaze

            • FO-Özverili Üye
            • *
            • İleti: 241

            • Üye'ye 19 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +5/-0
              • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
              Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
              « Yanıtla #7 : 27 Eylül 2016, 20:10:58 »
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Motoru çok kirli. Ciddi bir temizlik lazım.
              Motor kirliyken gözüme daha çok hitap ediyor nedense. :D
              Ama şöyle üstünde ki tozlardan arındırabilirim.
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              iç dış temizlik istiyor   :ciglik:       hayırlı olsun, kazasız belasız günler  :iyi:
              Teşekkür ederim cümlemizin kardeşim müsait bir zamanımda detaylı bir temizlik şart zaten.

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
              « Son Düzenleme: 27 Eylül 2016, 20:11:43 Gönderen: Kamikaze »

              ÇevrimdışıKamikaze

              • FO-Özverili Üye
              • *
              • İleti: 241

              • Üye'ye 19 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +5/-0
                • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
                Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
                « Yanıtla #8 : 27 Eylül 2016, 20:27:36 »
                Boş zamanımı fırsat bilerek elektrikli süpürgeyi aşağıya indirdim ve adam akıllı iç mekanı temizledim.
                Toz ve pisliklerden arındırdım , berbat durumda olan konsol ve plastik aksamı öncelikle arap sabunu yüklü bir kovayla temizledim , daha sonra nemli bezle üzerinden geçerek ilk günkü haline getirdim. Final kapanışını da badem yağı ile süngerleyerek tamamladım, böylece plastik aksam çok daha canlı bir görüntüye sahip oldu.

                Temizlik evresini aradan çıkardıktan sonra berbat bir görüntü yaratan koltuk kılıflarını sökmeye karar verdim ve yaptım.

                Koltuk kılıfı geçirilmiş hali ;




                Berbat değil mi.

                Sökme evresi ;






                Fiat ARGE mühendislerini ayrıca tebrik ederim hem ses hemde ısı izolasyon seviyesini artırmak için gayet kalın bir malzeme kullanmışlar.
                Tekrar tebrik ediyorum.  



                Not ; Ayrıca daha önceki aracım olan Accent Era'da buna benzer bir uygulama bende yapmıştım.


                Final...



                Döşemelerin yarı deri yarı kumaş malzemeden yapmış olmaları takdir-e şayan, baz donanım bir araçta deri koltuk kullanmaları çok şaşırttı çokta memnun etti.
                Kalite böyle bir şeydi işte , ve asla tesadüf olmadı.

                Ayrıca koltuk döşemelerini neredeyse ilk günkü kadar iyi muhafaza eden önceki sahiplerinede tebrik ve saygılarımı sunarım.



                LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


                ÇevrimdışıKamikaze

                • FO-Özverili Üye
                • *
                • İleti: 241

                • Üye'ye 19 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +5/-0
                  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
                  Ynt: İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG
                  « Yanıtla #9 : 29 Eylül 2016, 16:44:00 »
                  Koltuk kılıfından çıkan süngerler sebebiyle tekrardan iç mekan temizliği ve daha önce temizleme imkanım olmayan bir kaç ufak parçayıda aradan çıkardım.


                  Temizlik sonrası ;


                  Hali hazırda sökmüşken torpido , bagaj ve iç mekan aydınlatma ampullerini yeniledim.
                  Fakat nedense tavan aydınlatmasını çalıştıramadım.
                  Sigorta ve kablo kontrolü yaptıysamda tam olarak sorunun sebebini çözemedim.

                  Not ; Sigorta panelini direksiyon mili altına gizlemişler ve FUSE ibaresi yazılı olan tırnağı çekince önünüze seriliyor.
                  ARGE esniyor. :D


                  Tavan aydınlatması sorununu daha sonrası için rafa kaldırdım şimdilik.

                  Bu arada bitmiş olan ön park lambalarını ve çamurluk sinyallerini yeniledim.

                  Geriye birtek plaka lambaları kaldı onlarında kabloları bagaj değişirken kesilmiş , otomobil kasapları.
                  Kabloları onardıktan sonra ilgili plastikleri temizleyip tekrardan takıcam.

                  Ayrıca plastik camları çalınmış olan çamurluk sinyallerini yeniledim.

                  Birde ön sileceklerin lastikleri çok eskimiş oldukları için ön camı temizlemekten ziyade daha beter hale getiriyordu bende banana tip ön silecek grubu aldım fakat bir tarafı kancalı diğer taraf Tofaş grubu yada Mercedes grubu gibi klasik model olduğu için takamadım.
                  Daha sonra sanayiden kancalı tip silecek kolu alıp değişim yapıcam.



                  Birde eşya gözleri için geleneksel olarak sahip olduğumuz her araca uyguladığım yöntem olan kaydırmaz pedleri itinayla keserek uyguladım.






                  Şimdilik bu kadar.
                  Takip ettiğiniz için teşekkürler.




                  LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
                  « Son Düzenleme: 29 Eylül 2016, 16:44:56 Gönderen: Kamikaze »

                   



                  HideMyAss.com
                  Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr