İtalyan İşi = 98 Fiat Tipo 1.4 S + LPG

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhaba arkadaşlar.

Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
Tek egzantrik , SOHC
Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
990 kilo boş ağırlığı var.

Ekstra olarak ;
Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

Mutlu bir çekim atim birde. :D


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. İçerden resimleride bekleriz

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Merhaba arkadaşlar.

Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
Tek egzantrik , SOHC
Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
990 kilo boş ağırlığı var.

Ekstra olarak ;
Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

Mutlu bir çekim atim birde. :D


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun

E5303 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. İçerden resimleride bekleriz

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Merhaba arkadaşlar.

Kendi kullanmakta olduğum Hyundai i10 aracımın çekirdek aileye yetersiz olması sebebiyle ikinci bir araç arayışına girmiştim uzun zamandır.
Aslında aklımdaki segment D ve üzeri olmasına karşın içime siner cinsten bir araç bulamadım ve bu süreç oldukça uzadı derken.
Yakın bir akrabanızın konunun kahramanı 98 Tipo'sunu uygun fiyata vermesi üzerine satın aldık.

Araç en baz donanım ve motor seçeneğine sahip.

Durumu hakkında bakımlı kelimesini kullanamasamda tamamen orjinal olduğunu söyleyebilirim.

1.4 88 beygir, yarı enjeksiyonlu.
Tek egzantrik , SOHC
Vites oranlarının kısa oluşu sebebiyle 1.6 versiyonu kadar iyi gidiyor.
990 kilo boş ağırlığı var.

Ekstra olarak ;
Ara sıra canı sıkılınca stop ediyor , yollarda sürücüler sabır çekiyor. :)
Merkezi kilit sistemi kafasına göre çalışıyor
Birde taş gibi sert hidrolik olmayan direksiyonumuz var neyseki hareket halinde ağırlık şiddeti azalıyor.
Sonradan uydurulan Panasonic CD Driver ısınınca ALARM veriyor falan ama mutluyum.
98 yılına ait ruh sahibi bir otomobil kullanmak mutluluk verici.

Ciddi bir bakıma ihtiyacı var birde.





Yakında konu başlığından yaptığım ve yapacağım değişimleri yayınlarım tabiki. :)

Mutlu bir çekim atim birde. :D


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İleride detaylı bir temizlik sonrası çekimlerimizi yaparım.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aracı toparlamaya değecek hale getiren en önemli etmen sonradan takılmış CD Driver haricinde tamamen OEM yani fabrikasyon durumda olması.

Durum böyle olunca servis kitapçığını da torpido gözü içerisinde bulmak çok olası.




Bunlarda kitapçıktan bir kaç teknik bilgi olsun ;


Tabi ki imkanım olsa 2.0 CAT motorlu versiyona sahip olmak isterdim bu arada. [emoji20]


990 kg boş ağırlık Hyundai i10 aracımın 1060 kg'lık boş ağırlığı ile kıyaslandığında çok iyimser hatta absürt kalıyor. :)

Bunlarda yıllardır özlemini çektiğim kaput içerisinde ki bilgilendirici etiketler. :D





Efsane 1.4 SOHC motorumuz, hafife almayın ama 8.000 devir çevirebiliyor arkadaşlar. :)


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Scoobz

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 208
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Can Arıkan
  • Yakıt Tipi: Benzin
iç dış temizlik istiyor   :ciglik:       hayırlı olsun, kazasız belasız günler  :iyi:


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motoru çok kirli. Ciddi bir temizlik lazım.
Motor kirliyken gözüme daha çok hitap ediyor nedense. :D
Ama şöyle üstünde ki tozlardan arındırabilirim.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
iç dış temizlik istiyor   :ciglik:       hayırlı olsun, kazasız belasız günler  :iyi:
Teşekkür ederim cümlemizin kardeşim müsait bir zamanımda detaylı bir temizlik şart zaten.

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Boş zamanımı fırsat bilerek elektrikli süpürgeyi aşağıya indirdim ve adam akıllı iç mekanı temizledim.
Toz ve pisliklerden arındırdım , berbat durumda olan konsol ve plastik aksamı öncelikle arap sabunu yüklü bir kovayla temizledim , daha sonra nemli bezle üzerinden geçerek ilk günkü haline getirdim. Final kapanışını da badem yağı ile süngerleyerek tamamladım, böylece plastik aksam çok daha canlı bir görüntüye sahip oldu.

Temizlik evresini aradan çıkardıktan sonra berbat bir görüntü yaratan koltuk kılıflarını sökmeye karar verdim ve yaptım.

Koltuk kılıfı geçirilmiş hali ;




Berbat değil mi. [emoji41]

Sökme evresi ;






Fiat ARGE mühendislerini ayrıca tebrik ederim hem ses hemde ısı izolasyon seviyesini artırmak için gayet kalın bir malzeme kullanmışlar.
Tekrar tebrik ediyorum. [emoji4] 



Not ; Ayrıca daha önceki aracım olan Accent Era'da buna benzer bir uygulama bende yapmıştım.


Final...



Döşemelerin yarı deri yarı kumaş malzemeden yapmış olmaları takdir-e şayan, baz donanım bir araçta deri koltuk kullanmaları çok şaşırttı çokta memnun etti.
Kalite böyle bir şeydi işte , ve asla tesadüf olmadı.

Ayrıca koltuk döşemelerini neredeyse ilk günkü kadar iyi muhafaza eden önceki sahiplerinede tebrik ve saygılarımı sunarım.



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Koltuk kılıfından çıkan süngerler sebebiyle tekrardan iç mekan temizliği ve daha önce temizleme imkanım olmayan bir kaç ufak parçayıda aradan çıkardım.


Temizlik sonrası ;


Hali hazırda sökmüşken torpido , bagaj ve iç mekan aydınlatma ampullerini yeniledim.
Fakat nedense tavan aydınlatmasını çalıştıramadım.
Sigorta ve kablo kontrolü yaptıysamda tam olarak sorunun sebebini çözemedim.

Not ; Sigorta panelini direksiyon mili altına gizlemişler ve FUSE ibaresi yazılı olan tırnağı çekince önünüze seriliyor.
ARGE esniyor. :D


Tavan aydınlatması sorununu daha sonrası için rafa kaldırdım şimdilik.

Bu arada bitmiş olan ön park lambalarını ve çamurluk sinyallerini yeniledim.

Geriye birtek plaka lambaları kaldı onlarında kabloları bagaj değişirken kesilmiş , otomobil kasapları. [emoji35]
Kabloları onardıktan sonra ilgili plastikleri temizleyip tekrardan takıcam.

Ayrıca plastik camları çalınmış olan çamurluk sinyallerini yeniledim.

Birde ön sileceklerin lastikleri çok eskimiş oldukları için ön camı temizlemekten ziyade daha beter hale getiriyordu bende banana tip ön silecek grubu aldım fakat bir tarafı kancalı diğer taraf Tofaş grubu yada Mercedes grubu gibi klasik model olduğu için takamadım.
Daha sonra sanayiden kancalı tip silecek kolu alıp değişim yapıcam.



Birde eşya gözleri için geleneksel olarak sahip olduğumuz her araca uyguladığım yöntem olan kaydırmaz pedleri itinayla keserek uyguladım.[emoji23]






Şimdilik bu kadar.
Takip ettiğiniz için teşekkürler.




LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Scoobz

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 208
    • Puan +3/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Can Arıkan
  • Yakıt Tipi: Benzin
Araçta boyalı yada değişen parçalar var ise hazır güneş yanıklarıda varken o lekelerden kurtulmak için aracı tamamen beyaza boyayabilirsin. Beyaz tipo üzel durur.  Yada parlement mavisine.   Fotoğrafları cekersin lekelerin keyfe keder boyattım dersin satarken.


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Araçta boyalı yada değişen parçalar var ise hazır güneş yanıklarıda varken o lekelerden kurtulmak için aracı tamamen beyaza boyayabilirsin. Beyaz tipo üzel durur.  Yada parlement mavisine.   Fotoğrafları cekersin lekelerin keyfe keder boyattım dersin satarken.
Haklısın ama boya ile şu an hiç uğraşamam ki. [emoji4]

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhabalar

Kozmetik kusurları ve genel temizliği hallettikten sonra şart olan mekanik bakım ve gerekli kontrolleri yaptırmak üzere sanayiye gittim.

Arabanın daha önceki mazisini bilemediğim için ustaya gerekli kontrolleri yapması için talimat verdim.



Amortisörler , Fren Tertibatı , Yürüyen Aksam , Motor mekaniği derken değişmesi gereken parçalarda ortaya çıkmış oldu.

Fren balata ve diskleri gayet sağlıklı durumda olması sebebiyle , sadece temizliği ve fren hidroliği değişimi gerekiyordu.

Bende ön fren tertibatı ve arka kampanaları balata spreyi ile temizlettim.
Ayrıca el freni yalnızca en son dişlide sıkma görevini yerine getiriyor olduğu için ilave olarak germe ayarı yaptırdım.






Beklerken canı sıkılan ben. :D

Yürüyen aksam , hor kullanılmış bir araç olmasına karşın mükemmel durumdaydı.
Yine de Fiat grubuna o dönemlerde bu kadar dayanıklı araçlar yaptığı için tebriklerimi sunarım. [emoji4]


Bu arada daha önceki sahipleri orta ve son susturucu değişimi yaptırmışlar , farketmedim değil. [emoji41]



Genel bakış ;


Gerekli kontoller sonrası motor aksamına geçiş yaptığımız da daha önceki miladını bilmediğimiz için triger değişimi yapmamız gerekiyordu fakat maddi açıdan biraz tuzlu olunca ertelemeye aldım.



Bakım için ilgili parçaları temin ettim.

Tabi ki tüm parçaları OEM temin ettim.
Ayrıca fren hidroliği yağını, soğutma suyu antifirizini , eskimiş olan yağ karter tapasını ve ilk çalıştırma da ciyaklayan alternatör kayışını temin ettim.
Motor yağı seçimini Motül düşünüyorum sanayide o an bulamadığım için Mobil tercih ettim.



Ek Bilgi ; Tipo 1.4 , 1.6 versiyonları 3.8 litre motor yağı hacmine sahip.

Daha sonra motor içerisindeki katranvari yağı boşaltmak üzere karter tapası söküldüğü zaman farkettim ki karter contalarıda yağ kaçırıyor duruma gelmiş.



Neyseki durum ileri boyutta olmadığı için sonrası için erteledik.

Bununla da kalmadı tabiki..
Filtre grubunu yenilerken  kullanılan yan sanayi ürünlerin fazlasıyla sinir bozucu bir durumken , hava filtresinin hali içler acısı resmen...
Otomobil kasapları.[emoji35]

FİL marka hava filtresi , hayvan isimleri filtre gruplarında çok moda galiba. Opel Tigra A aracımı ilk aldığım zaman onunda içerisinden HOROOZ marka hava filtresi çıkmıştı. [emoji35]


Buda hava filtresinin durumu ;


Moral bozmuyoruz daha sonra fren hidroliğini ve soğutma suyu antifirizini yeniledik.


Sonrasında tabiki alternatör kayışı değişimi ve gergi ayarı yapıldı.

Daha sonradan aklıma gelen kontrol sonrası buji setini yenileme vakti geldiğini öğrendim ve OEM Lancia marka tek tırnak buji seti aldım.




Motor aksamı bakımını da tamamladıktan sonra LPG ve Avans ayarı için Atiler Yetkili Bayi'ye kadar giderek gerekli ayarları yaptırdım.

Sonrasında ise otomobil resmen yeniden hayat bulmuştu.

Yaşanılan değişim ;
(100 kilometrelik kullanım sonrası tecrübe edilmiştir.)
# Motor çalışma sesinde ciddi bir azalma oldu.
# Daha canlı devir çevirmeye başladı.
# Yakıt minimum %30 düştü.
# Performans minimum %20 arttı.
# İlk çalıştırma süresi dahi kısaldı.
Yazık günah bunca zaman at eşşek gibi kullandıkları için önceki sahipleri kınıyorum, otomobil kasapları...



LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
80 km/h üzerinde direksiyon üzerinde müthiş bir titreşim ve aşırı derecede sağa çekme sorunları sebebiyle sanayiye hazır yolum düşmüşken rot-balans ayarı yaptırdım.



Bu arada Tempra'dan çıkma jantlar bulunca hemen almak istesemde aç gözlü dükkan sahibi 400 liradan aşağı inmeyince vazgeçtim.


Bu arada ön iki teker ve sağ arka teker siboplardan ve jant kenarından hava kaçırıyordu onarımını yaptırdım.

Bakım sonrası sağa çekmeler tamamiyle minimize edilmiş olsada direksiyon üzerinde titreşim 120 km/h sonrası aktif olarak devam ediyor malesef.
Ön düzende hiçbir problem olmamasına rağmen direksiyonda ki titreşimin tek sebebi jantların üzerindeki eğilmeler diye düşünüyorum.

Bu arada bir değişiklik daha yapmaya karar verdim ve jant kapaklarını söküp attım.
Böyle daha güzel oldu bence. [emoji4]




Devamı gelecektir...


LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Kamikaze

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 242
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Doğukan
  • Marka: Peugeot
  • Model: 607
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Aldığım zamandan bu yana oldukça rahatsız edici ve zor duruma sokan bir sorundan şikayetçiydim.
Bu sorunun kısaca açılımıda ara ara genellikle motor ısınınca ateşlemeyi tamamen kesmesi ve tekrar sağlıklı çalışır hale getirebilmek içinde büyük bir sabır ve çaba gösterilmek zorunda olmasıydı.

Bende LPG sistemi ile alakalı olabilir diyerek tüm sistemi kontrol ettirdim buna ilave olarak gaz ve avans ayarı yaptırdım.
Fakat bu uğraşlarım hiçbir çözüm getiremedi malesef ki.
Bende internet üzerinden edindiğim bilgiler ile Disbiritör ile alakalı olabileceğine kanaat getirdim.

Ateşlemeyi kesmesi için Disbiritör üzerindeki soğutucu yada manyetoların görevini yerine getirmiyor olması gerekiyordu.
Yapılan kontrol sonrası manyetoların tamamen dağıldığını öğrenince parça parça almaktan ziyade komple set olarak yenilemeye karar verdim.

Parçacıdan kısa sürede OEM Opar Distribitör setini 220 liraya buldum pazarlık ile 200 lirada alıp yeniledim.

Ve sorun tamamen çözülmüş oldu.



Devamı gelecektir...

LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hadi hayırlı olsun

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33