Mitsubishi Lancer Tarihçesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Mitsubishi Lancer Tarihçesi

Mitsubishi Lancer bazı yerlerde Colt Lancer, Dodge/Plymouth Colt, Chrysler Valiant Lancer, Chrysler Lancer, Eagle Summit, Hindustan Lancer, Soueast Lioncel, Mitsubishi Carisma, and Mitsubishi Mirage farklı zamanlarda bulunmakla beraber Japonya'da Galant Fortis adıyla 2007'den beridir satılmaktadır. Tayvanda ise 15 Eylül 2007'den beri Lancer Fortis ismiyle farklı bir ön ızgara şekliyle satılmaktadır.

Tanıtılmaya başlandığı 1973 yılından beri 6 milyondan fazla Lancer satıldı.

İlk Jenerasyon


Lancer'ın (Avustralya'da Chrysler Valiant Lancer olarak biliniyor) 1973 yılında ilk jenerasyonu açığa çıktı ve rallilerde iyiydi ve bununla tanındı. Üretime başlandığında Mitsubishi'nin elinde Minica kei aracı ve kompakt galant'ı var idi, Lancer bu iki aracın arasındaki boşluğu doldurarak düşük-orta segmente aracını Japon pazarına sundu. 1.2lt'lik sedandan 1600 GSR ralli modeline kadar 12 modeli üretildi.

2 kapı coupe, 4 kapı sedan ve 5 kapı station wagon olarak 3 ayrı karoseri seçeneği sunuldu.

Celeste


1975 yılında Lancer'a Lancer Celeste isminde hatchback coupe katıldı (bazı pazarlarda Mitsubishi celeste veya colt celeste, Avustralya'da Chrysler Lancer Coupe ve ABD'de Plymouth Arrow isimleriyle anıldı) ve 1.4lt ve 1.6 lt'lik motorlarla satıldı (2lt'lik model sonradan eklendi)

Makyaj ve İhracat


Makyajlı Lancer Avustralya'da LB serisinden sonra ortaya çıktı. ABD'de Dodge Colt ismi ve Mitsubishi Galant'ın marka-mühendisliğiyle 1977 bu seri satıldı. Dodge Colt ismi sonra Mitsubishi Mirage yerine kullanıldı.

İkinci Jenerasyon


1979 yılında Lancer EX Japonya'da ortaya çıktı. 1.4lt 80HP motor ve 1.6lt 85 ve 100HP'lik iki motorla donatılan araç Mitsubishi'nin yeni sessiz şaft teknolojisini kullanıyordu.MCA-JET sistemi karbüratör sisteminden daha yeni bir sistemdi. MCA Mitsubishi Temiz Hava anlamına gelmekteydi ve hem Japonya hemde ABD emisyonlarına uygundu. yeni silindir kafası dizaynı, Jet valfi ile extra hava girmesini ve verimli yanmayı sağlıyordu. Lancer'ın diğer yeni teknolojisi olan sessiz şaft teknolojisi ise çift dengeleyici şaftların birbirine ters olmasıyla daha az ses ve daha az vibrasyon sağlıyordu. 1.8lt'lik sirius 80 motoru 1980 yılında tanıtıldı, sonrasında 70HP'lik 1.2lt bir sonraki yıl kullanılmaya başlandı. ayrıca turboşarjlı 133HP'lik motorda 1980 yılında kullanıma sunuldu ve daha fazla performans ve intercooler sistemiyle 1983 yılında motor 163 Hp'e ulaştı.

Lancer EX 1800GSR ve GT Turbo


1980 yılında Lancer EX 4 silindirli 1.8lt opsiyonunu 1800GSR ve GT Turbo ismiyle tanıttı. ilk jenerasyon 1800GSR ve GT intercoolersız olarak 133 Hp iken 1983'te intercooler'ın da eklenmesiyle 158HP'ye ulaştı.

Lancer EX 2000 Turbo



Avrupa'da Lancer EX'in 4 silindirli 2lt opsiyonu Lancer EX 2000 turbo ismiyle anılmaktaydı. 4g63 motorunun ilk kullanıldığı Lancer'dan sonra motorun başarısına bağlı olarak Mitsubishi Galant VR-4 ve Lancer Evolutions I'den IX'a kadar kullanıldı. Motor 168hp güce sahipti ve aracı 201km/h son hıza 15.5 sn'de eriştiriyordu. Modele yeni bir özellik olarak ECI elektronik kontrollü enjeksiyon takılmıştı ve bu sayede Lancer daha çok güce kavuşmasına rağmen çok düşük yakıt tüketim değerlerine sahip idi. Lancer EX 2000 Turbo'nun ralli versiyonu 1000 göller rallisi için hazırlanmıştı ve 276 HP güce sahipti. Modelin o zamanki satışları Japonya'daki emisyon kuralları yüzünden düşük olmuştu.

Filipinler (1979-1987)

Filipinler'de LAncer EX (Box Type LAncer olarak biliniyordu) 3 ayrı versiyon ile satıldı. Versiyonlar SL, GSR, ve GT idi. bütün motorları sessiz şaft teknolojisiyle donatılmış olan araç sonradan SL ve GSR versiyonlarında otomatik vites opsiyonunu da getirdi. 1987 yılında satışlar durdu ve yerine 4. jenerasyonla devam edildi.

Other Markets

Lancer EX Asya, Pasifik ve Güney Amerika'da da satıldı.

Üçüncü Jenerasyon




1982 yılında Lancer Fiore adında model üretilmeye başlandı. uluslararası pazarda Lancer olarak anılan araç, mirage sedan ismiyle de tanındı ve 5 kapı hatcback modeli ile iyi satış rakamları yakaladı. Avustralya'da Mitsubishi Colt Sedan ismi ve hafif bir makyajla satıldı. bu durumda Avustralya'da aynı boyutlarda iki ayrı model oluşmuştu.

Bir sonraski yılda Mirage ve Lancer 3. jenerasyon ile yenilendi. mirage sedan ile lancer sedan aynı araç halini almış oldu. enjeksiyonlu ve turboşarjlı modelleri aracın tamamlayıcı bir hali idi. 1985'te station wagon karoserisi eklendi ve 4 çeker versiyonu ortaya çıktı. mirage (yada Colt) ismi daha çok 3 kapılı hatchback versiyonunda kullanıldı.

Bu model Proton Saga sayesinde 2008 yılına kadar üretimde kaldı.

Dördüncü Jenerasyon



1988'de aerodinamik görünşe sahip Lancer üretimine başlandı ve şekil olarak Galant'a benziyordu. 5 kapı hatchback karoserisi de eklenen araç mirage ve lancer isim karmaşasına devam etti. Station wagon eski plartform üzerinden devam etti, bazı pazarlarda da 5 kapı mirage aynı iekilde satıldı. Avustralya'da bütün modeller mitsubishi lancer ismiyle satıldı. Kuzey amerikada aynı araç Dodge Lancer olarak, Japonyada ise Mirage Aspire olarak satıldı.

Bazı pazarlara 3 kapı hatchback van modeli üretildi.

Beşinci Jenerasyon



1991 yılında mirage ile lancer arasında büyük bir farklılık ortaya çıktı. ikiside aynı plartformda olan araçlardan LAncer ile Mirage'ın daha farklı bir şekle sahipti. Kuzey Amerika'da mirage variant eagle summit ismiyle satıldı. minivan modelleri olan space runner ve chariot mekanik olarak mirage ile aynıydı. 1993'te Lancer wagon Japonya'da Libero ismiyle üretildi. elektrikli versiyonu Libero EV olarak satılan araç NiCd pillere sahipti. bir adet 1.6lt'lik v6 motor yapılarak en küçük üretimi yapılmış v6 motorunu kullandı. Yüksek performans için turboşarjlı GSR versiyonu sonrasında GSR temel alınarak Lancer evo eylül 1993'te üretildi, şanzımanı ise galant VR-4 ralli aracından alındı.

Japonyadaki Mirage Asti Coupe ise yurtdışının pek çok yerinde Lancer Coupe olarak lanse edildi.

5. jenerasyon Lancer Malezyada 1993'te Proton Wira olarak yeniden üretildi. 1.3, 1.5, 1.6 ve 1.8lt'lik motorlarla donatılan araç kısa süreli de olsa 2 lt'lik dizelle de satıldı. şu anda Proton Saga'dan sonra bu versiyon üretimden kalktı.Proton wira ise proton'un son modeli olan Persona'ya yerini verdi.

6. Jenerasyon



1995 yılında Lancer 6. jenerasyonu ile karşımıza çıktı. Evo modellerinden farklı olarak daha çabuk jenerasyon değiştiren Lancer sedan ve station wagon karoserisiyle ortaya çıktı. coupe ise Japonya'da yine mirage asti coupe şeklinde satılmaya devam etti. 1995 lancer'ın popülerleşmesi 1997 yılını aldı. turboşarjlı GSR versiyonu 90'ların sonuna kadar satılmaya devam etti.

1996-2004 arası bazı pazarlarda Lancer'ın yerini Carisma aldı.

Lancer Evolution V ile Mitsubishi ilk WRC markalar şampiyonluğunu aldı. Ayrıca Tommi Makinen 1996-1999 yılları arasında 4 kez şampiyonluğu aldı. Kullandığı araçlar ise Lancer evo III, IV, V ve VI idi.

7. Jenerasyon



2000 yılında 7. jenerasyon Lancer Japonya'da ortaya çıktı. Çoğu pazarda 6. jenerasyonun yerine geçen 7. jenerasyon Mizushima tesislerinde üretiliyordu. Yeni model sedan ve station wagon karoserilere sahipti. Mirage ise ihraç modellerinden uzaklaştırıldı ve Japonya'da farklı bir model haline getirildi. Avrupa'da ise hollandalı Carisma'dan dolayı bazı ülkelere satılmadı, evo VII modeli ise Carisma adı altında piyasaya sürüldü. Model ilk ez Lancer adı altında uluslararası olarak bütün pazarlarda satıldı. Araç hala Japonya'da satılmaya devam etmektedir.

Kuzey Amerika'da Lancer 2002 yılında mirage yeine geçti. 2 lt'lik 4G94 motoruyla ve 120 hp gücüyle donatılan araç 176 Nm torka sahipti.

Avustralya'da 7. jenerasyon Lancer CG serisi olarak 2002 yılında 2 lt'lik motorla tanıtıldı.

Makyaj (2003-06)

2004 yılında Lancer hemen hemen yeniden tasarlandı ve Mitsubishi modellerinin bir üyesi olduğunu gösterir niteliğe geldi. Araç modernlik namına Lancer Evolution'dan farklı oldu.

Ralliart

Makyajın ardından Kuzey Amerika'da iki ayrı model ortaya çıktı Ralliart ve Sportback. Ralliart temel model ile evo arasındaki boşluğu doldurdu. Sportback ve Ralliart Lancer WRX'de kullanılan yüksek kaltede ekipmanlarla donatılmıştı. tek fark araçların 2.4lt'lik motorlarla donatılmasıydı (sportback'de 160 hp, ralliart'da 162 hp). daha sert süspansiyonlar, yere 1 cm alaçaltmalar ve 16" jantlarla araçların farklı oldukları belli oluyordu. ayrıca ikisinin de arkasında birer spoiler mevcuttu. Sportback'te sadece 4 vitesli otomatik şanzımana yer verilirken ralliart'da manuel şanzımanda mevcuttu. Sportback ayrıca düşük donanımda bulunabiliyordu.

Mitsubishi'nin finansal sorunları nedeniyle 1 yıl sonra lancer sportback satışları ABD'de durduruldu. ama Kanada, Japonya, Avrupa, Avustralya ve Yeni zelanda'da şubat 2009'a kadar satılmaya devam etti.

8. Jenerasyon



2005 yılında Mitsubishi Concept-X aracını Tokyo motor Şov'da tanıttı ve Frankfurtta Sportback Konseptini gösterdi. Yeni Lancer bu iki konseptten feyz alınarak tasarlandı ve ocak 2007'de Detroit Motor Şov'da sergilendi. Yeni Lancer'ın en büyük özelliği yolcu güvenliği konusunda geliştirdiği RISE şasidir.

Lancer Ralliart

2008 Detroit auto Show'da yeniden modifiye edilmiş daha ucuz bir evo X duyuruldu. Model satılmaya ise ekim 2008'de 237hp güç, 343 Nm tork ile başladı.

2009'da Ralliart TC-SST şanzıman kullanılabilir hale geldi. Sonrasında 5 vitesli manuel şanzımanda geleceği düşünülüyor. TC-SST şanzıman Sport ve Normal olarak iki ayrı mod bulunuyor. araç ayrıca evo X'un basitleştirilmiş 4 çeker sistemine sahip.
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Mehmet bey sizin plazada Evo X var mı?

Evo modelleri sipariş üzerine getirilmektedir Uğur Bey.

2013-9 ayında kısmet oldu plazamıza geldi ve satıldı bende binip görme test etme olanağı buldum birazcık :)

Ancak şuan elimizde mevcut değil bildiğim kadarı ile TEMSA'nın stoklarında da şuan Evo X mevcut değil sonuncusunu biz 2013 de satışını gerçekleştirdik istek sipariş üzerine getirilmekte :)
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Uğur bey bu da hatırası :) :)

Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
hey maşallah. Renk beyaz.  :-*

Mustafam piyango çıksa ilk sizin haberiniz olur zaten merak etmeyin :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uğur bey bu da hatırası :) :)




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33