GönderenKonu: Tek nokta Enjeksiyon  (Okunma sayısı 1947 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıCpt.Price

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 2,467

  • Üye'ye 72 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +104/-5
  • Cinsiyet: Bay
    • Doğum Yılınız: 1996
    • Marka: Hyundai
    • Model: Accent
    • Model Yılı: 2003
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Tek nokta Enjeksiyon
    « : 27 Ocak 2016, 10:14:38 »
    -Tek nokta enjeksiyondaki benzin sistemi normal 4 nokta gibi püskürtme esasina dayali mi çalışır?
    -Yani karbüratörlu gibi vakumla bi alakasi var mi?
    -Bu tek enjektörün farklı büyüklükte daha fazla yakit verebilcek olanlari var midir?
    -Beyine paralel calisacak bi lpg beyni ile büyük bi lpg enjektörü ile enjektörlü lpg baglanabilir mi?




    ÇevrimiçiYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 80,052

    • Üye'ye 1012 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
    « Yanıtla #1 : 27 Ocak 2016, 10:59:39 »
    Enjeksiyonlu sistemle karbüratörlü sistemlerdeki farkı yazayım, aklındaki soru işaretlerine genel bir cevap olarak;
    Karbüratörlü sistemde elektronik ateşleme yoktur, motor pistonlarının oluşturduğu vakum kullanılarak yakılacak yakıt yanma hücresine doğru emilir ve ateşlenir. Buna kara düzen yada Gencemin kardeşimin dediği gibi akılsız sistem diyebiliriz :) Enjeksiyonlu sistemlerde ise aracın birsürü sensörü, araç ECU'su devreye girer. Yani bu sensörlere gün geçtikçe yenileri ekleniyor. Yakıt basıncı, vakum, yakıt ısısı, dış atmosfer, motor devri, pedal konumu vs. vs. vs. Enjeksiyon sisteminde bu elektronik sensörler püskürtülecek yakıtın debisini ayarlamaya yardım ediyor. Tabi yakıt tüketimi konusunda da tasarrufa yöneliktir bir çoğu. Enjeksiyonlu sistemde senin sorduğun Vakum hadisesi, bu sensörlerden sadece biridir. Yani karbüratörle enjektör sisteminin farkı özetle budur.

    Enjektörün büyüklüğünden ziyade, yakıtın motora ne kadar pompalanması daha önemli. Fazla yakıt motor için zararlıdır. Zaten bunun ayarlaması ecu'dan otomatik yapılır. Motor ısısını ve devrini ölçen sensörlerden aldığı bilgiye göre yakıt debisini ayarlar.  Aksi takdirde aşırı yakıt, başta buji olmak üzere, sübap ve alt blok erimesine neden olabilir ki zaten o zaman vakit çok geç olacaktır.
    Zaman en kıymetli hazinedir

    ÇevrimdışıCpt.Price

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 2,467

    • Üye'ye 72 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +104/-5
    • Cinsiyet: Bay
      • Doğum Yılınız: 1996
      • Marka: Hyundai
      • Model: Accent
      • Model Yılı: 2003
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
      « Yanıtla #2 : 27 Ocak 2016, 11:32:52 »
      Abi anlattıklarını biliyorum.
      Ama elektronik ateşlemeli karbüratörlü araçlar bulunmakta.

      Benim merak ettigim konu tek nokta enjeksiyonlu bir araca enjektörlü lpg baglanir mi?

      Daha da derine inersem tek nokta enjektör negatif vakum altinda calisabilme yeteneğine sahip mi?

      Karbüratöre turbo baglayinca sapıtıyor vakumla çalıştığından dolayi besleme yapamiyor.Bu nedenle turbo ağzından lpg emdirerek kullanılıyor.

      Ama tek noktada durum nasil olur?

      ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
      « Son Düzenleme: 27 Ocak 2016, 11:33:23 Gönderen: Cpt.Price »

      ÇevrimiçiYönetim

      • Admin
      • *
      • İleti: 80,052

      • Üye'ye 1012 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +584/-17
      • Cinsiyet: Bay
        • ForumOtomobil
      • Ad Soyad: Administrator
      • Doğum Yılınız: 1977
      • Marka: Renault
      • Model: Megane II
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
      « Yanıtla #3 : 27 Ocak 2016, 11:56:02 »
      Sen bunu hangi araçta denemeyi düşünüyorsun? Ona göre nokta atışı yapalım. Ben ilk sorunu enjektör debisiyle alakalı olarak anladım. Enjektörü büyütsek demişsin ya ondan...

      Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
      Abi anlattıklarını biliyorum.
      Ama elektronik ateşlemeli karbüratörlü araçlar bulunmakta.

      Benim merak ettigim konu tek nokta enjeksiyonlu bir araca enjektörlü lpg baglanir mi?

      Daha da derine inersem tek nokta enjektör negatif vakum altinda calisabilme yeteneğine sahip mi?

      Karbüratöre turbo baglayinca sapıtıyor vakumla çalıştığından dolayi besleme yapamiyor.Bu nedenle turbo ağzından lpg emdirerek kullanılıyor.

      Ama tek noktada durum nasil olur?

      ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Zaman en kıymetli hazinedir

      ÇevrimdışıCpt.Price

      • FO-Süper üye
      • *
      • İleti: 2,467

      • Üye'ye 72 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +104/-5
      • Cinsiyet: Bay
        • Doğum Yılınız: 1996
        • Marka: Hyundai
        • Model: Accent
        • Model Yılı: 2003
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
        « Yanıtla #4 : 27 Ocak 2016, 12:02:29 »
        Abi deneyecegim arac biraz antipatik bir araç :D
        Söylersem taslanirim diye korkuyorum.
        Meselenin özü tek nokta enjektörlü bir araça 0,5 bar turbo basınç basilirsa, tek enjektör beslemeyi yapabilir mi?
        Lpg kısmını kenara koyarsak olay bu abi.

        ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        garantiliarabam.com.tr

        ÇevrimiçiYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 80,052

        • Üye'ye 1012 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +584/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
        « Yanıtla #5 : 27 Ocak 2016, 15:50:52 »
        1994 Model Beyaz Şahin :D :D :D

        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Abi deneyecegim arac biraz antipatik bir araç :D
        Söylersem taslanirim diye korkuyorum.
        Meselenin özü tek nokta enjektörlü bir araça 0,5 bar turbo basınç basilirsa, tek enjektör beslemeyi yapabilir mi?
        Lpg kısmını kenara koyarsak olay bu abi.

        ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        Zaman en kıymetli hazinedir

        ÇevrimdışıCpt.Price

        • FO-Süper üye
        • *
        • İleti: 2,467

        • Üye'ye 72 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +104/-5
        • Cinsiyet: Bay
          • Doğum Yılınız: 1996
          • Marka: Hyundai
          • Model: Accent
          • Model Yılı: 2003
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
          « Yanıtla #6 : 27 Ocak 2016, 15:51:57 »
          94ler karbüratör ve elektronik ateşleme bulundurur :)
          Bizim isimiz 97 ve üstü abi :D

          ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          ÇevrimdışıCpt.Price

          • FO-Süper üye
          • *
          • İleti: 2,467

          • Üye'ye 72 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +104/-5
          • Cinsiyet: Bay
            • Doğum Yılınız: 1996
            • Marka: Hyundai
            • Model: Accent
            • Model Yılı: 2003
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
            « Yanıtla #7 : 27 Ocak 2016, 16:37:02 »
            Abi bmwye yapılınca takdir topluyor tofaşa yapılınca küfür aliyor genelde.
            Algı meselesi olduğunu düşünüyorum, trafikte insanlarin canını tehlikeye atmak değil benim amacım.
            Keyif vericek gece boş yollarda gazlanicak bir makine yapmak.

            ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


            ÇevrimiçiYönetim

            • Admin
            • *
            • İleti: 80,052

            • Üye'ye 1012 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +584/-17
            • Cinsiyet: Bay
              • ForumOtomobil
            • Ad Soyad: Administrator
            • Doğum Yılınız: 1977
            • Marka: Renault
            • Model: Megane II
            • Model Yılı: 2008
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
            « Yanıtla #8 : 28 Ocak 2016, 11:19:42 »
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Abi bmwye yapılınca takdir topluyor tofaşa yapılınca küfür aliyor genelde.
            Algı meselesi olduğunu düşünüyorum, trafikte insanlarin canını tehlikeye atmak değil benim amacım.
            Keyif vericek gece boş yollarda gazlanicak bir makine yapmak.

            ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



            :) Buna katılmamak elde değil :D
            Zaman en kıymetli hazinedir

            ÇevrimdışıCpt.Price

            • FO-Süper üye
            • *
            • İleti: 2,467

            • Üye'ye 72 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +104/-5
            • Cinsiyet: Bay
              • Doğum Yılınız: 1996
              • Marka: Hyundai
              • Model: Accent
              • Model Yılı: 2003
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: Tek nokta Enjeksiyon
              « Yanıtla #9 : 28 Ocak 2016, 12:28:29 »
              Bende punto 1,4 tjet alir chip yaparim.Biraz oynamayla
              160 hp civari olur șaka makinesi olsun yeter :)

              ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


               



              HideMyAss.com
              Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr