NİSSAN MAXİMA(TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR,ÇÖZÜMLER)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı c.canky

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yılmaz
  • Marka: İnfiniti
  • Model: İ30
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
öncelikle merhabalar,herkese keyifli hafta sonları dilerim..

Bu konu ayrıca forum donanim ,nissan club ta bulunmakta..sürekli günceldir..

İnternette sürekli araştırmam sonucu tatmin edici bir konu olmadığı , varolan yanlış kanıları yıkmak,bilgi alışverişi,aracı tanıtmak ve tanışma amacıyla bu konuyu başlatayım dedim..Çünkü bu araçları çok fazla bilen yok,tabi bilinmediği içinde motor vb aksamları kimse elleyemiyor..Hem bu araca sahip olduğumuz günden yana araca yaptıklarımız için önerileri hemde yapmanız gerekenleri elimden geldiğince aktaracağım..Tabi diğer üyelerimizinde yazdıkları yorumları konuya ekleyip sorunu olanları çözülmesine yardımcı olacaktır diye düşünüyorum..Ülkemizde a32 ve a33 modelleri ağırlıkta olduğundan bu modellere daha ağırlık veriyorum.

İlk önce şöyle bir video ile başlayalım ;

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=6db1b95e31a8299da0fe00eb7db33785"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=6db1b95e31a8299da0fe00eb7db33785"><b>Giriş Yap</b></a>

Tarihinden;

Nissan Japon pazarı için Ağustos 1994 yılında A32 serisi Cefiro girmiştir(diğer adıyla maxima)..Nissan daha büyük bir prim yaratmak adına spor sedandan yönünü cefiro'ya çevirmiştir.A32 modeli sadece japonya iç pazarı için cefiro modeli adı altında üretildi.Japonya bu araçları ihraç etmeye başlayınca avrupaya "A32 Maxima QX" modeli adı altında göndermiştir..Bu özel serisi önden çekişli olması ve v6 motoruyla bir çok ödül almış ve amerika,tayvan,türkiye vb bir çok ülkede halen kullanılmaktadır.Ayrıca maxima'nın yanında Avrupa ve özellikle Abd ye aynı aracı biraz değiştirerek (2.5 motor ve 3.0 motor seçenekleriyle),İnfiniti I30 modeli altında piyasaya sürmüştür..Daha sonra 2000 ve 2003 yılları arasında yeni kasa A33 maximaları piyasaya sürmüştür.Aynı şekilde Türkiye vb ülkelere 2.0 litre ve Avrupa,Amerika,Avusturalya vb ülkere ise 3.0 litre motor seçenekleriyle piyasaya sunmuştur.


Nissan Maxima A32












Nissan Maxima A33 Modeli










Eğer NİSSAN MAXİMA QX A32 (VQ20DE) in tüm teknik resim,aksam,elektronik devre ve sistemlerini arıyorsanız --------->  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Nissan Maxima A33 TEKNİK RESİMLERİ İÇİN ;----------------------->

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Eğer performans probleminiz varsa (Manuel viteste) Buraya yaptığımız işlemleri yazıyorum..Bu yazdıklarım A32 modeli (1996-1999) modeller için geçerlidir..

Eğer aracınız çekmiyorsa,gaza ani tepki vermiyor ve lpg li ise ;(benzinli içinde olabilir)

1- Maximalarda gaz kelebeği temizliği ;

Bu diğer araçlard olduğu gibi önemli bir meseledir..Bu gaz kelebeği temizleyi 7-10 bin km arası yapmak gerekiyor..Gaz kelebeğini güzelce bir temizletin ve gaz kelebeğinde yaylar mevcut..Onları balata spreyi ve WD40 ile mutlaka temizleyiniz

2-Soketlerin Temizlenmesi

Debimetre,gaz kelebek sensörleri vb birçok sensörün soketi bulunmaktadır..Gördüğünüz soketleri açın ve içine wd40 veya balata spreyi sıkın..Daha sonra bez ile temizleyiniz..ve tırnakları kırmadan yerine takınız..Eğer soket çıkmıyorsa ilk önce soketin o tırnağına basınız ve ince bir tornavide ile açılan yerden yavaş yavaş ittirmeye çalışın..gene açılmıyor ise aynı işlemi soketin dışına wd40 sıktıktan sonra yapınız..Açılacaktır..Mutlaka diyeceksiniz neden böyle bir şey yapıyoruz..Çünkü yıllardan beri açılmamış olan soketler iletiminde yavaşlama olabilir ve soket içleri kirlenmiş olabilir..

3-Debimetre temizleme

Araçlarda genellikle atladığımız bir durum ise debimetre temizliğidir..Debimetreyi ayırmak için hava filtresini açınız e arkasında bulunan 4 adet cıvatayı sökün..Daha sonra diğer taraftan ayırınız..Debimetreyi elinize aldığınızda balata spreyi ile içindeki teli ve dışındaki süzgeçi iyice balata spreyi ile yıkayınız..daha sonra temiz bir bez ile temizleyin..ve tekrar yerine takınız..

4-Bobin soketlerinin ve buji kısmına gelen kısmın temizlenmesi

Bobin soketlerinde herhangi bir geçirmemezlik yaptığında araç düzgün çalışmaz ve yolda bazen kesiklik yapabilir..Bunun için ;

V6 2000 yazan ön gri kapağı allen yardımıyla söküp alınız..Daha sonra bobinin soketini çıkarıp wd 40 veya balata spreyi bile temizleyiniz..Sonra bobini yıldız tornavide ile 2 cıvatasını çıkartın ve bobini alın..Bobinin bujiye gelecek kısmını balata spreyi ile ve soketin girdiği kısmı balata spreyi veya wd40 ile sıkıp bez ile temizleyip yerien takınız..Aynı işlemi diğer bobin ve arkada bulunan bobinler içinde yapınız..Soketleri çıkartırken ve takarken dikkatli olunuz..

5-Yanlış lpg montajı.

İnternette çoğu araçta yanlış ayar ve montajdan dolayı araçlarda çekmemezlik oluyor..Lpg montajında enjektörler silindirlerin tam karşısında olmalıdır..Hem daha iyi performans hemde yakıt tasarrufu sağlayacaktır..



6-Hava filtresi ;

Hava filtresi araçta çok önemli bir etkendir..Biz bu olayı yaklaşık 5-6 ay önce farkettik..Normal filtre kabı yerine performans filtresi taktık..Hem yakıt düştü hemde performans arttı.

7-Carbon Clean

Zamanla araçta biriken kurumlar aracı çekmemesine neden olabiliyor..Bunun için düzgün bir yere karbon temizliği yaptırmanız iyi olacaktır.




8-Egzoz sprelleri ;

Bu da başımıza gelen bir olay..Aracın alt kısmında orta susturucudan sonra bir ara sprel bulunmakta..Bu sprel zamanla tıkanmış ve daralmış..aynı şekilde buda performansı etkilemektir..Arka egzozu ve orta spreli kontrol ettiriniz..(Orta sprel kontrolü için kamera gerekli bilginize)

9-Radyatör kapağı,radyatör durumu ve radyatör ile su deposu arasındaki küçük boru..

Radyatör üzerindeki termostat kapağı açmaz ise aracı sıkboğaz edebilir..Radyatör kapağının basınç değeri 0.9 bar'dır..Lütfen alırken 0.9 bar yazan kapak alınız.
Radyatör tıkalı ise aynı şekilde hararet normalin üzerindedir ve çekmez..Bunu bir kontrol ettirin..
Radyatör ile su deposu arasında ince bir boru vardır..O boru o kadar önemliki performansı hissedilir derecede etkiliyor..bu boru devirdaim için önemlidir..bu boruyu çıkarın ve içine üfleyin..eğer depoda hareket yok ise tıkalıdır..Uzun bir tel ile açınız.

04.02.2014

10-DOĞRU BUJİ TERCİHİ

Araçlar bildiğiniz üzere ateşlemesi için bujiye ihtiyaçları vardır ve genellikle piyasada motora uygun orjinal buji kullanın derler..Araçların üzerindeki buji de tek tırnak oluyor..(Japonlarda)..Bir çok forumu , ustalar "tek tırnak,çift tırnak ,3 tırnak çok gereksiz bir şey farketmez" diyorlar..Aynı şekilde okuldaki hocalarım" aman kurcalamayın şöyle böyle"..Bana kalırsa araçta çok tırnaklı bujiler kullanılmalı..Çünkü ateşleme ne kadar eşit ve düzgün olursa o kadar performans artar ve yakıt düşer..Yıllardır babam ile birlikte bunları hep denedik , tek tırnak takınca araç kapanıyor , gaza geç tepki veriyor(çok tırnaklı bujiye göre), çok tırnaklı taktığımızda ise aracın çalışması,gidişi vs değişiyor..Maximalardada bu çok önemli bir etken..Aracı aldığımızda üzerinde bosch tek tırnak buji mevcuttu..Araç stop bile ediyordu..Üzerine ilk önce Ngk çift tırnak bujisini taktık..Birazdan aşağıda detayları vereceğim..Yaklaşık 22 bin km kullandık,performansı yeterli,yakıtı iyi ,egzozdan su atması güzel vs.. ve tekrar deneme amacıyla Ngk 3 tırnak bujiye yöneldik..Bugün kendi takımlarımız olduğu için değiştirdim ve çalıştırdım..Yola çıktık ve aracın daha sessiz olduğu , daha iyi performans gösterdiğini,rolentideki dalgalanmarın gittiğini iyice onaylamış olduk..Fakat buraya dikkat etmek gerekiyor..

Bana kalırsa planitium,electrode,iridyum vs buji almayın..NİKEL buji alınız..Nissan bir japon markası olduğundan kesinlikle ve kesinlikle NGK buji kullanınız.

Aracın üzerinden çıkan buji..Ngk çift tırnak modeli ise ; BKR6EK dir..22 bin km kullandık ve yukarıdada bahsettiğim gibi iyi bir buji...Aracın üzerine taktığımız bujiyide birazdan bahsedeceğim..



Aracın Üzerine bugün taktığımız buji..Ngk BKUR6ET-10 modelidir ve 3 tırnaklıdır..Tırnak aralığı 1.0 mm dir..Yukarıdaki bujinin 0.9 mm dir..Aralık ne kadar fazla olursa o kadar iyidir..Çok güzel bir buji,araçtaki rolenti dalgalanmaları gitti,çekiş arttı,araç sessizleşti..Bu bujiyi tercih edebilirsiniz,tavsiye ederim..



BUJİ KULLANICI YORUMLARI

1-kıllıoğlu nicki üyemizin incelemesi..

merhaba arkadaşlar hafta sonu uzun yol testi yaptım ve paylaşıyorum sizlerle ...

aracım normalde gittiğim gibi 120km hızla 100km de 10,5 lt lpg tüketiyordu buji değişiminden sonra bu hafta sonu aynı yol aynı hız 9,5lt tüketim değeri oldu yani %10 ....

şimdi bu değeri tl olarak hesaplarsak bizim burda litresi 2,8...yani tasarrufumuz 2,8tl ...

1000km de 28tl, 10.000km de 280tl yani hiçte önemli değil gibi görünüyor fakat aracımız için yatığımız her yatırım bize zaman içerisinde fazlasıyla geri dönüyor ...

ayrıca aracın gaz yemesi hassasiyeti gayet güzeldi ben tavsiye ediyorum tercih sizin....

saygılar.....


BUJİ İNCELEMESİ,YAKIT (C.CANKY)

Merhaba arkadaşlar..Geçen gün uzun yol testi yapma imkanımız oldu..Tam olmadı ama biraz fikir yürütme açısından yazıyorum..Daha sonra düz yolda vs değerleri gelecektir..Bir sebepten dolayı ailecek Manisa/Akhisar'a gitmemiz lazımdı ve araç kalabalık olduğundan gidemedim,bunları anlatan babamdır..Sürücü babamdı..Herneyse İzmirden 6 kişi ile (Toplam ağırlık 2 ton'a yakın) yük ile ilk önce 110 km düz yolda (90-130 kmh arası sürüş hızı,yani değişken)..Daha sonra şehir içi yaklaşık 10 km kullanma,dur-kalk ve gelirken Sabuncu belinden yukarıya tırmanış..Gelirken Sabuncu beli baya eğimli olduğu için basmak gerekmiş ve tabiki çekişte hiç bir sıkıntı olmamış,ağırlık,dik rampalar dolayısıyla normalden hafif fazla yakmış,ama yinede değerler çok iyi..Toplamda 265 km çınarlı aygaz'a gelene kadar ve doldurduğumuz 75 tl falan aldı..75tl /265 km yaparsanız aldanırsınız..Litre bazında hesaplayınız..O kadar yük,değişken hız ile toplamda 11 Litre yakmış..Düz yolda,sakin kullanımda tahmin ediyorum 7-8 litreye düşer..


NGK SİTESİNDEN ALINTILADIĞIM BİR YAZI..BUJİNİN BAKIMI VE YANMA RENKLERİ ÜZERİNDE

"Motordan sökülmüş eski bujiler üzerinde, aşınma tablosuna bakılarak motorun iyi çalışıp çalışmadığı belirgin bir şekilde anlaşılabilir. İyi çalışan bir motordan sökülen bir buji "kurumuş" görünür – elektrotların etrafındaki kısımlar kuru, grimtırak görünür ve beyazdan sarıya ve kahverengiye çalan tonlamalara sahiptir. Elektrotlarda ve ayrıca izolatörün görünür çıkıntısında, genellikle önemli bir hasar işareti görünmez."


Bunun dışında bizim yaptıklarımız bunlar..Şu anda araç zamdan önceki fiyat ile uzun yolda 23 şehir içinde ise 25-26 kuruş yakmakta..Şuan inanın gaza dokunamıyoruz..Hem araç rahatladı hemde yakıt tüketimi düştü..Tabi aracınızdan memlunsanız bana kalırsa fazla kurcalamayın..

Umarım verdiğim bu bilgiler size yardımcı olur..Eğer bir probleminiz varsa buraya yazınız ki hem ben hemde diğer arkadaşlar sizlere elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağız..

16.03.2014

11-İAC VALFİNİN SÖKÜMÜ VE TEMİZLENMESİ
İAC Valfi nedir onla başlayalım..İac valfi rölantiyi ayarlar..Sabah yüksek çalışmalar iac valfi ile alakası yoktur..O ayrı orayada değineceğim..Bu valf mesela motor sıcakken aracın rölanti rpm ini ayarlar..Değeri okur ve ona göre hareket eder..İçini açtığınızda fotoğraflarda göreceğiniz gibi  o yuvarlak kısım kirlenebiliyor ve rölantide dengesizlik yapabilir..Onu bir balata spreyi yardımı ile temizleyebilirsiniz..

Burada ilk önce hava filtre kaplarını,borularını ayırıp gaz kebeğine ulaşınız..(Aslında gerek yok ama açmışken gaz kelebeğinide temizleyin)..



Gaz kelebeğinin içini ilk önce WD40 Veya balata spreyi ile temizleyin..(GAZ KELEBEĞİNİ 4 CIVATASINDAN SÖKÜP AYIRINIZ,ONDAN SONRA GAZ KEBEĞİNİ TEMİZLEYİNİZ!!!!!!)



Sonra Rölanti valfinin soketlerini dikkatlice sökün ve  karıştırmadan bir yere koyunuz..Eğer kafam karışır diyorsanız keçeli kalem ile 1,2.3 falan diye yazabilirsiniz...3 Adet Cıvatasını uygun aletlerle sökünüz ve contasını düşürmeden çıkartın



Çıkartıktan sonra üzerindeki rölanti ayarını ellemeyin ve yuvarlak kısmı balata spreyi ile temizleyiniz..




12)EGR VALFİNİN SÖKÜMÜ(EĞER TEKNİK BİLGİ,ALET KULLANMA İLE İLGİLİ SIKINTINIZ VARSA SÖKMENİZİ KESİNLİKLE ÖNERMEM,UZUN SÜREN , ZAHMETLİ BİR İŞ)

Egr valfi nedir,ne yapar ?..EGR Valfi egzoz gazının bir kısmını borular yardımıyla temiz havaya katarak Yanma sonu oluşan NOX gazının oluşmamasını sağlayan,silindirlerin ısısını düşürmek ve aynı zaman egzoz emisyonuna katkı yapmak amacıyla bulunur..Bu valf tıkandığında 90 kmh gibi sabit hızlarda titreme yapabiliyor,usa maxima forumlarında ise Motor Blok lambasını yaktığını söylüyorlar..
Şöyle başlayalım..

Tekrar hava filtresinin vs sökümüne başlıyoruz



İac Valfini söküyoruz



İac valfini söktükten sonra egr valf borusunun emme manifoldunun arkasına bağlandığını görüyoruz..Kolay gibi görünüyor fakat çok zahmetli bir iş maalesef..



Şimdi Geldik sıkıntılı kısma;
1 nolu yerde lpg devirdaim T Borusu vardı..Onu ayırdık ve su akmaması ,yer açılması açısından onu yukarıya aldık..T kısmını Ve boruları tıkadık.
2 nolu yerde egr valfinin  üst yuvarlak diyaframı var..İlk önce borularını karıştırmadan çıkartın ve yıldız ile söktükten sonra alınız..Daha sonra aşağıya baktığınızda böyle gri bir ince demir borunun  bağlantıdığı,2 adet somunda tespitlenmiş,sağında ise kalın bir pirinç boru göreceksiniz.
3 nolu yerde o kalın boruyu 30 yarım yıldız ile gevşetin,sonra çıkartın boşta kalsın,valfin 2 adet somununu çıkartın ve alın..Onu güzelce içini bi temizleyin..
4 Nolu yerde egr borusu var..Kalın demir borunun hemen arkasında..Üst taraftan iac valfinin arkasından 2 adet cıvatasını , alttan 2 adet somununu çıkartın ve boruyu alın..



Ve Manifolda giden  egr borusunu..Bu daha önce hiç açılmadıysa tıkanabiliyor..güzelce balata spreyi ile temizleyin ve üfleyin,rahat hava geçmeli..Daha sonra işlemleri tersine uygulayarak herşeyi yerine takınız..



Araç ile İlgili Bazı problemler..

1)SU FISKİYE MOTORUNUN ÇALIŞMAMASI VE SÖKÜLMESİ
 Başımıza gelenlerden başlıyorum..Mesela bizim su atma motoru bir gün bozuldu ve yeni almaya fırsat olmadı..Onun için bunuda dün hallettik..Eğer su atmıyor,motor sesi gelmiyorsa küflenmiş veya yanmış olabilir..Sökmek için ilk olarak sağ çamurluğun içini açın ve su deposunun orada bir soket ve boru bulunur..bunları sökün ve elinize alın..Su boşalacaktır olsun,yenisini koyarsınız..Yenisini aldıktan sonra aynı yerine boruları,lastiklerini takınız..Daha sonra cam suyunun içine "CAM SİL!!!!!!) koyunuz..su zamanla küflenmeye yol açıyor..Bizim su motor fıskiyesinin hali aşağıda..





Araç parçalarının sökümü(USA versiyon fakat yinede neredeyse aynı)
bu site iç aksamdan,motor parçalarına kadar kişilerin çektikleri fotoğrafların derlemesi mevcut..buradan yararlanabilirsiniz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Nissan maxima parçaların sökümü 2

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Nissan Maxima El Kitapçığı

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

BİR BAŞKA İŞİNİZE YARACAK SERVİS KİTAPÇIKLARI..

Alıntı
Orijinalden alıntı:  Hicorotti

[:D]
bu arabanın en büyük kötülüğü de bu sanırım... BAĞIMLILIK YAPIYOR!..
bazen soruyorum kendi kendime bu arabada gaz pedalının ilk 3cmlik alanından sonrasını niye koydular ki ;) genelde pek de ihtiyaç olmuyor.

teşekkürlerinize rica ederken ilginizi çekecek ve zor bulunacak bir kitap seti daha ekliyorum. güle güle kullanın.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap






Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Paylaşım için teşekkürler. Alıntı olduğunu belirttiğin için teşekkürler. Ayrıca Nissan'ın ürettiği micra, juke, qashqai, note, navara (navarayı asla unutmam) ve en büyük hayranlığım ise x-trail modeli!  Yani kısaca Nissan'ın ürettiği araçlar gerçekten güzel. Tabi bunun bir alt yapısı var. Bunlarda Maxima, altima, carisma ve primera gibi modellerin gelişimiyle bu günlere geldi. Ön yargıda bulunanlar biraz acımasız davranıyorlar kusura bakmasınlar.


Çevrimdışı c.canky

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yılmaz
  • Marka: İnfiniti
  • Model: İ30
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
yok aslında konu tümüyle(fotoğraflar,yazı) bana ait, sadece donanim haberde üyelerimizin bir kaç eklemesi var onun için alıntı kısmını koydum,sonuçta başkasının yazdıklarını alıntılamayıp yazmam doğru olmazdı :)


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Anladım ;) şimdi araştırdım gördüm paylaşım yaptığın yeri. Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
yok aslında konu tümüyle(fotoğraflar,yazı) bana ait, sadece donanim haberde üyelerimizin bir kaç eklemesi var onun için alıntı kısmını koydum,sonuçta başkasının yazdıklarını alıntılamayıp yazmam doğru olmazdı :)


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Çok profosyonel bir açıklama olumş klavyene sağlık +1
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı c.canky

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Yılmaz
  • Marka: İnfiniti
  • Model: İ30
  • Model Yılı: 1996
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Çok profosyonel bir açıklama olumş klavyene sağlık +1

teşekkür ederim  :)



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33