Japonların Gururu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Mitsubishi’nin 50 yıl önce küçük kamyon sınıfında pazara sunduğu Canter modeli; ekonomikliği, sağlamlılığı ve güvenliğiyle bugün 3.7 milyonu aşan satış rakamına ulaşırken Türkiye de dahil dünya geneline yayılan üretim ağı bulunuyor.


Japon sanayinin en büyük markalarından biri olan Mitsubishi, bir dönem otomotiv sektörünü yönlendiren markalardan biriydi ve ilk kamyonunu 1918'de üretmesinin ardından 1931 geliştirdiği dizel motoru, araçlarında kullanmaya başladı. Büyük ticari araçlar ve otomobildeki çizgisini tutturan Japon üretici, hafif ticari araç sınıfında ilk küçük kamyonunu yani ilk Canter'i Mart 1963'te pazara sundu. Canter T720 isimli bu küçük kamyon, 2 ton taşıma kapasitesine sahipti ve dayanıklılığı ve sağlamlığıyla oldukça iddialıydı. Bu özellikleriyle ünü artan Canter'in tamamen yenilenen ikinci nesli yani T90, Temmuz 1968'de üretilmeye başlarken farklı güçte motor seçenekleri vardı. Japonya pazarına ek olarak Asya'da da başarılı bir satış grafiği çizen Canter'in üçüncü nesli Mayıs 1973'te T200 adıyla üretilmeye başlandı. Artık farklı hacimlerdeki dizel motor seçeneklerine ek olarak 2.5 ve 3 tonluk taşıma kapasiteleriyle büyümeye devam ediyordu. 1970'lerin sonunda, Canter'in dünya üzerindeki pazar payı yüzde 20'yi geçerken dördüncü nesli Ekim 1978'de yollara çıktı. Bu modelin büyüyen kabini müşteri profiline olumlu yansırken ünü de hızla artıyordu. Otomobil kadar olmasa da konforu ve rahatlığıyla iddialı bir model olan beşinci nesil Canter, Ekim 1985'te üretilmeye başlanırken 130 HP gücündeki turbo dizel motoruyla artık Avrupa pazarının tamamına yakınında boy gösteriyordu. 1991'de Japonya'da 1 milyonuncu araç satıldı. Özellikle artan motor ve gövde seçenekleriyle üretilmeye devam eden Canter, 1993'de 30 yaşını altıncı nesil modelle kutlarken bu araç, aerodinamik tasarım özelliklerine göre geliştirilen yuvarlak köşeli küp şeklinde kabine sahipti. Mitsubishi'nin ortağı olan Chrysler'in Daimler Grubu ile birleşmesi sonucu Mitsubishi Motors'ta da kırılmalar başladı. Japon üreticinin kamyon ve otobüs bölümü FUSO adıyla Daimler Grubu'nda kaldı. Canter'in sağlamlığı, dayanıklılığı ve köklü geçmişine saygı duyarak üretimine devam eden Daimler, bu modeli 2005'te yenileyerek Euro 3 motor ekledi ve hibrid teknolojili Canter Eco Hybrid'i sunmaya başladı. Akabinde 2012'de Canter'in tanıtılan 4x4 seçeneği, BlueTec teknolojisi, Duonic isimli çift debriyajlı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı bu modelin canlılığını hızlandırmaya devam ediyor.

Yazı: Baturhan Boyacılar


1963'te tanıtılan ilk nesil, dönem özelliklerine sahipken, 1973'te tanıtılan üçüncü nesilde çift far kullanılıyordu.


Dördüncü nesille artan seçenek sayısı güncel modelde çok fazla.


Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şu gri olan eski kasa çok şirin :) Bir zamanların anadol reklamlarını hatırlattı bana :)


Çevrimdışı Uğur Geçkin

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,512
    • Puan +57/-33
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: uğur geçkin
  • Marka: RENAULT
  • Model: MEGANE 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Motorin
şu ortadakinden bizim komşuda vardı çalışmayınca ne iteklerdik be
Bulutlar ağlamasaydı yeşillikler gülmezdi


Çevrimdışı northwest

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,091
    • Puan +36/-22
    • Cinsiyet:Bay
  • Marka: Opel
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=4aac1be47aa72599e8ca55d1c05ce9e7"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=4aac1be47aa72599e8ca55d1c05ce9e7"><b>Giriş Yap</b></a>
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Koca kamyoneti hemde :D :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
şu ortadakinden bizim komşuda vardı çalışmayınca ne iteklerdik be


başarının sırrını bilmiyorum ama, başarısızlığın anahtarı herkesi memnun etmeye çalışmaktır



Çevrimdışı Uğur Geçkin

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,512
    • Puan +57/-33
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: uğur geçkin
  • Marka: RENAULT
  • Model: MEGANE 4
  • Model Yılı: 2017
  • Yakıt Tipi: Motorin
Evet abi biz o zamanlar herkül gibi adamlardık7-8 kişi koca  kamyoneti iterdik :D ;)
Bulutlar ağlamasaydı yeşillikler gülmezdi


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Hey maşallah kardeşime :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Evet abi biz o zamanlar herkül gibi adamlardık7-8 kişi koca  kamyoneti iterdik :D ;)


başarının sırrını bilmiyorum ama, başarısızlığın anahtarı herkesi memnun etmeye çalışmaktır




 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33