Mitsubishi Drive @ Earth

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin



"Tasarımı ile Yeşil"

En son teknoloji, CO2 emisyonunu nasıl azaltır

Küresel ısınma, acil müdahale gerektiren bir konudur ve otomotiv endüstrisi, yakıt ekonomisini geliştirmek ve CO2 emisyonlarını azaltmak için gayretle çalışmaktadır. Aerodinamik özellikler, özellikle otoyol hızlarında, emisyonların azaltılmasında büyük bir rol oynayabilir. Bu nedenle uzman mühendislerimiz , kapsamlı rüzgar tüneli denylerinde ölçekli modeller ve bilgisayar simülasyonları kullanarak yeni gövde şekilleri oluşturuyor. Hatta ArGe departmanı, prototip araçların özelliklerini daha üretilmeden aerodinamik test edebilmek için için sofistike bir Sanal Gerçeklik teknolojisi geliştirilmiştir. Aynı teknolojiyi kullanan tasarım mühendislerimiz, gerçekçi bir parkurda “sürüş yapabilmekte” ve hatta farklı boydaki bir sürücünün neler göreceğini tecrübe edebilmektedir. Bir prototipi test etmekle karşılaştırıldığında, bu enerjiden, malzemeden ve yakıttan tasarruf sağlar.

Tasarım mühendislerimiz, gelecek araçlarında kullanılacak yeni çevre dostu malzemeleri de test etmektedir. Bunlardan bazıları, bitki bazlı bir reçine ailesi olan Yeşil Plastik de dahil olmak üzere, Concept-cX ile gösterilmişti. Bunlar, zemin paspasları, kapı trimleri, koltuk sırtlığı panelleri ve diğer iç trim malzemelerinin de aralarında bulunduğu birçok parça için kullanılabilir.



"Daha Yeşil Fabrikalar"

Süreçlerimizi sürekli takip ediyor ve geliştiriyoruz

Çevreci performans koşulları tüm Mitsubishi Motors Corporation ve Mitsubishi Motors (Tayland) fabrikalarındaki Çevre Yönetim Sistemi, ISO 14001 standardı doğrultusunda sertifikalandırılmıştır. Bu standart, çevre ile ilgili tüm  hususların ve hatta gürültü gibi rahatsız edici yerel konuların değerlendirilmesini, kaydedilmesini ve ardından bir sürekli gelişim programı ile hafifletilmesini sağlar. İşletmemizin her açısında, azaltma (Reduce), yeniden kullanma (Reuse) ve geri dönüştürmeden (Recycle) oluşan Mitsubishi 3R ilkesi yakından takip edilir.

Yeni süreçlerin benimsenmesi, atık suya karışan ağır metal miktarını 1989 yılından bu yana %99 azaltmıştır. Aynı zamanda, araçlarımızın üretiminde genel olarak daha az su kullanıyoruz. Su bazlı boya malzemeleri kullanarak hidrokarbon emisyonunu büyük ölçüde düşürdük ve süreçlerimizi sürekli optimize ederek daha az atık üretiyor ve daha az ambalaj malzemesi kullanıyoruz.

Enerji tüketimini ve karbondioksit (CO2) emisyonunu düşürmeye ve yeni malzemeler için en ideal geri dönüşüm tekniklerini kullanmaya devam edeceğiz.



"Geri Dönüşüm Çalışmaları"
2002 yılından bu yana araçların geri dönüşümü

Mitsubishi Motors, çevreye en yüksek saygıyı gösterir ve aracınızın ekonomik ömrünü doldurduktan sonra geri dönüştürülüp tekrar kullanılabilecek malzemeleri seçer. Her aracı mümkün olduğunca uzun ömürlü olacak şekilde üretiyoruz, fakat bu uzun ömürleri de sona ermek zorundadır. EG Kullanım Ömrünü Doldurmuş Araçlar Direktifi ve ilgili tüm ulusal düzenlemeler doğrultusunda aracı geri alıp, çevre dostu bir şekilde geri dönüştüreceğiz.

Avrupa’da 1 Temmuz 2002 tarihinden itibaren satılan tüm Mitsubishi Motors araçları (3,5T GVW’ye kadar), aracın tüm temel bileşenlerinin eksiksiz olması ve atık içermemesi koşuluyla, tahsis edilen geri alım noktalarından birinde son ruhsat sahibinden ücretsiz olarak geri alınacaktır. Bu, 1 Ocak 2007 tarihinden itibaren, satış tarihine bağlı olmaksızın Avrupa’da satılan tüm Mitsubishi Motors araçları için geçerlidir. Mitsubishi Motors kullanım ömrünü doldurmuş araçlarının geri alımı için, bir toplama noktası ağı mevcuttur. Size en yakın geri dönüşüm noktasını görmek için tıklayınız.

Bir aracın ek atık içeriyor ve önemli bileşenlerinin eksik olması durumunda, yetkili geri alım noktası ücret talep etme hakkına sahiptir. Aracınızın geri dönüşüm için kabul edilmesi üzerine, yetkili geri alım noktaları size Mitsubishi aracınızın tescilinin kaldırılması için yetkili merciler tarafından istenecek olan bir İmha Sertifikası (COD) verecektir.

Araçların ve bileşenlerinin geri dönüşüm olanakları, gelecekte daha fazla parçanın geri dönüştürülebilmesi hedefiyle sürekli değerlendirilmekte ve geliştirilmektedir.

Geri dönüşümde çevre duyarlılığı sağlamak için, yedi yıl önce araç üreticileri “Uluslararası Parçalara Ayırma Bilgi Sistemi”ni (IDIS) kurmuştur. Mitsubishi, parçalara ayırma birimlerine bir araçta hangi malzemelerin kullanıldığını ve parçalara ayırma ve geri dönüştürme işlemlerinin nasıl yürütülmesi gerektiğini detaylı bir şekilde bildiren bu bilgi sisteminin bir üyesidir.

Tabii ki Mitsubishi, Avrupa’daki yasal gereklilikleri karşılar. Araçlarımız, ilk tasarım taslaklarından üretime ve kullanım ömürlerinin sonuna kadar yeniden kullanılabilirlik, geri dönüştürülebilirlik ve geri kazanabilirlik (RRR) konusundaki Avrupa yönetmeliğinin gereksinimlerini karşılar.

Ek olarak, kullanılan üretim ve bakım malzemeleri, “REACH” (kimyasal maddelerde kısıtlama değerlendirme yetkisi düzenlemesi) düzenlemesi doğrultusunda takip edilir ve kaydedilir.

 

"Çevre Raporları"

Mitsubishi Motors Corporation tarafından çevrenin korunması

Çevrenin korunması, 21. yüzyılın en büyük sorumluluklarından biri olacak. Mitsubishi Motors, sürdürülebilir çevreci gelişim ve koruma sağlayabilmek için bütün gayretiyle çalışmaktadır. Çevreyi koruma önlemlerinin kapsamlı ve dünya çapındaki raporu, Mitsubishi Motors Japonya’nın yıllık çevre raporunda belgelendirilmiştir.



"En Sevdiğimiz Renk, Yeşil"

Mitsubishi Motors, gezegenimizin sağlığını ciddiye alıyor. Aerodinamik ve yakıt verimli araçlar tasarlamaktan fabrikalarımızın emisyonlarını düşürmeye kadar, işletmemizi her açıdan incelemeye aldık. Ayrıca ürettiğimiz araçları, kullanım ömürlerinin sonuna ulaştıklarında bertaraf etme sorumluluğunu da üstleniyoruz. Eski araçları teslim alıyor ve geri dönüşümlerini gerçekleştiriyoruz. Bununla birlikte, gelecekte her aracın daha büyük bir oranının geri dönüştürülebilmesini sağlamak için çalışıyoruz.

Enerji kullanımını ve atık üretimini azaltmak için en son teknolojiden faydalanıyor ve aynı zamanda ürünlerimizin kalitesini artırıyoruz. Tasarım mühendislerimiz, gerçekçi yollarda sanal araçlar yaratıp sürebiliyorlar. Bu tam ölçekli bir prototip üretme ve test etme amacıyla harcanacak enerjiden, malzemeden ve yakıttan tasarruf sağlar. Süreçlerimizdeki birçok yenilikçi değişiklikten biri, su bazlı boyalara geçişti. Bu, boya atölyesindeki atık su ile salınan ağır metal içeriğini neredeyse tamamen ortadan kaldırdı.
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Mitsubishi ile bitmiyor ki... Piyasadaki yaşlı araçları anlatmama gerek yok... Onlar atmosferi delmek için yeterde artar bile. Ciddi bir temizlik şart.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33