Mitsubishi i MİEV, Türkiye’de

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

Mitsubishi Motors tarafından geliştirilerek “satışa sunulan ilk elektrikli otomobil” olma özelliği taşıyan Mitsubishi i MiEV, “2010 Türkiye’de Japon Yılı” kapsamında Türkiye’ye getirilerek, Temsa Global tarafından tanıtıldı.
Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, i MiEV’in Türkiye’deki tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, hedeflerinin, “çevreye saygı” doğrultusunda toplumda çevre konusunda bilinç yaratmak ve doğayla uyum içerisinde sürdürülebilir yaşam kalitesini artırmak olduğunu söyledi.
Gelecek nesillere temiz bir çevre ve yaşanılabilir bir dünya bırakmak sorumluluğuyla hareket etmek gerektiğine işaret eden Soner, çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğin bütün olduğunu dile getirdi.
Soner, i Miev’in “sıfır” emisyonlu olduğunu, elektrik bataryaları şarj edildikten sonra aracın sıfır emisyon salgıladığını bildirdi.



Tipik benzinli bir B sınıfı otomobilin yıllık karbondioksit salınımı 1,4 ton iken, i MiEV’in yıllık karbondioksit salınımının 0,4 ton (yalnızca elektrik üretiminde) olduğunu kaydeden Soner, bir adet B sınıfı otomobil yerine bir adet i MiEV satıldığında, 1 ton karbondioksit az salındığını anlattı.
Soner, Türkiye’de 1 yılda satılan B sınıf araçların 50 bin adet olduğu varsayılırsa, bunların tamamının i MiEV olmasının, karbondioksit salınımının 50 bin ton azalması anlamında geleceğini belirtti.
Türkiye’nin bütün araç parkı elektrikli araçlar haline gelse “en kötü ihtimal”, 14 milyon ton daha az salınım olacağına dikkati çeken Soner, “Türkiye’nin karbondioksit salınımını, hepsini değiştirmek kaydıyla, sadece elektrikli araçla yüzde 5 düşürmek mümkün” dedi.



Soner, pillerin fiyatlarında radikal düşüşler beklediklerini ifade ederek, aracın yıllık şarj maliyetinin 250 lira olduğunun altını çizdi.
“3-4 YIL İÇİNDE VERGİLER HARİÇ MALİYET 35 BİN LİRA OLABİLİR”



Elektrikli otomobillerin yayılması için ağ etkilenmesine ihtiyaç duyulduğuna işaret eden Soner, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Bu ürünün yaklaşık 3-4 yıl içinde vergiler hariç maliyetinin 35-40 bin lira olmasını, önümüzdeki 10 yıl içinde bataryaların bugünkü şarj kapasitelerinin birkaç katına çıkmasını ve yine önümüzdeki 10 yıl içinde batarya maliyetlerinin bugünkünün 6’da birine inmesini bekliyoruz. Şu anda batarya maliyeti 20 bin avro civarında.”
Soner, Türkiye’nin üzerindeki karbondioksit salınım baskısı arttıkça bu konunun, Türkiye’nin çözümlerinden biri olacağına ve bunun yanı sıra müşteri tercihlerini harekete geçirmek gerektiğine değindi.
Soruları da yanıtlayan Soner, satış sonrasını da göz önünde bulundurarak “araçtan 200 adet satılabileceğini hissettikleri anda” Türkiye pazarına girebileceklerini belirterek, Türk-Japon yılı etkinlikleri kapsamında aracın ön planda tutulacağını söyledi.



Yusuf Soner, elektrikli araçlar konusunda “kırılma noktası”nın nerede olacağını bilemediklerini vurgulayarak, “200 adetlik filoyu gördüğü anda Mitsubishi pazara girer” dedi. Soner, şu anda özgün elektrikli otomobil üretim projesi düşünceleri olmadığını da bildirdi.
Aracın normal ev prizlerinden şarj edilebildiği bilgisini veren Soner, tam şarj durumunda aracın 160 kilometre gidebildiğini anlattı.



i MiEV
Japonya’da Temmuz 2009’da satışa sunulan, “sıfır” karbondioksit salınım oranına sahip, “satışa çıkan ilk elektrikli otomobil” olma özelliği taşıyan i MiEV, şu an 1.400 adetlik satış rakamına ulaştı.
Şarj edilebilir bataryaları sayesinde, yüzde 100 elektrikle çalışması nedeniyle sıfır karbondioksit salınımına sahip i MiEV, dünyada kullanımda olan “en çevreci” araç olarak gösteriliyor.
i MiEV, 130 kilometre hıza ulaşırken, tek bir şarjla (radyo, klima çalışmadan insan sayısına bağlı olarak değişmekle beraber) 160 kilometrelik yol alabiliyor.
Araç, 220 volt şebeke cereyanı ile topraklı prizden ortalama 7 saatte tam veya 330 volt ile “quick charger” (hızlı şarj) istasyonlarından yarım saatte yüzde 80 şarj edilebiliyor.
Yılda 10 bin kilometre ortalama yol kat ettiği düşünüldüğünde i MiEV’in yıllık elektrik ihtiyacı 250 lira iken, bataryaların ömrünün 10 yıl ve 150 bin kilometre olması nedeniyle i MiEV satış sonrasında hiçbir ek yük getirmiyor.
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Elektrikli araçlar ne zaman yaygınlaşacak arkadaş....


Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Elektrikli araçlar ne zaman yaygınlaşacak arkadaş....

2015 ' de bekliyorum ben kişisel görüşüm.
Elektrik istasyonları bi kurulabilse hemen gelir araçlar ama :) herkesin bahçeli bir müstakil evi yokki evinde şarj etsin prize takıp aracını :)
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Birde böyle bir haber buldum bence 2015'de dahada yaygınlaşacak bu araçlar geleceğimizin gerçeği :)

Yeni sitelerde elektrik şarj istasyonları kurulacak

Türkiye’de geçen yıl 300’e yakın satılsa da elektrikli araçlar geleceğin gerçeği. Bu sebeple, geleceğin konsepti ile konut projelerine imza atan sektör oyuncuları, sitelerde elektrikli araç istasyonları da kurmaya başladı.

Proje ortaklarından Özkan Özçelik, İTO Yatırım tarafından Ankara’nın en değerli bölgelerinden Oran’da inşa edilen 184 metre yüksekliğindeki 48 katlı konut ve AVM projesi ‘One Tower’, projesinde de elektrikli otomobiller için şarj üniteleri bulunacağını açıkladı. Keza, Eroğlu Gayrimenkul, İstanbul Lounge, İstanbul Lounge-2, Kağıthane Ofishane, Platform Merter ve BursaHarmonyTowers projelerinde önemi gün geçtikçe artan elektrikli araçlar için şarj üniteleri kurulacağını, bundan sonraki yatırımlarda da buna dikkat edeceklerini kaydetti.

    Nitekim, Teknik Yapı Holding Başkanı Nazmi Durbakayım, Tuzla’daki Evora İstanbul projesinde elektrik şarj istasyonları kuracaklarını bildirmişti. Bu konuda açıklama yapan Konut Geliştiricileri ve Yatırımcıları Derneği (Konutder) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Çelik de, geleceğin kaçınılmaz gerçeği elektrikli araçlar için dev sitelerde ilgili yasa altyapısının oluşturulması kanaatinde. “Büyük projelerde engelliler için gerekli düzenlemeler sektör tarafından ehemmiyetle yerine getirilmeye başlandı. Ancak gelecekte ihtiyaç olacak elektrikli araç için de gerekli argümanlar şimdiden projelere yerleştirilmeli. Sektörün bu konuda tedbir almasında fayda var.” açıklamasında bulundu.

    Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Güneş Süsler, Deloitte tarafından yayınlanan Deloitte Review adlı derginin 7. sayısında yer alan ‘Geleceği şarj etmek: Elektrikli araçlar ve bir endüstrinin değişimi’ başlıklı makalede, “2020’de dünyada yaklaşık 13 milyon elektrikli aracın kullanılacağı tahmin ediliyor. Bunun yüzde 10’a yakın kısmının elektrikli araç olma ihtimali epey önemli.” deniliyor. Bunu dikkate alan ve jenerasyonlara proje yapan inşaat sektörü Batı’da elektrikli araçlar için gerekli argümanları sitelere dahil ediyor. “Biz projemizde bazı çalışmaları çevreye göre şekillendirirken, dünyadaki diğer çevre dostu çalışmaları takip etmeyi de ihmal etmedik. Dünyadaki çevreci projelerin, elektrikli araçlarla ilgili çalışmalar yapmayı unutmadığını gözlemledik. Bu anlamda biz de bu konuya yönelmeyi uygun bulduk.” diyen İTO Yatırım proje ortağı Özçelik, bu sebeple One Tower’ı inşa ederken hem geleceği dikkate aldıklarını hem de doğa dostu bir proje gerçekleştirmek için elektrikli araç altyapısı oluşturduklarını kaydetti. Nitekim, Antalya Büyükşehir Belediyesi Güneşev ve Ekolojik Eğitim Merkezi’nde Türkiye’nin ilk güneş enerjisi ile çalışan bireysel ‘Elektrikli Araç Şarj İstasyonu’nu kurdu. Gül İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Metin Gül ise eğer yasal altyapı hazırlanırsa bundan sonraki bütün projelerde elektrikli araçlar için de altyapı hazırlayabileceklerini belirtti. Zaman
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bence benzin istasyonları gibi, akü istasyonları olmalı. gidip boş aküyü vereceksin, dolu aküyü alıp gideceksin.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33