GönderenKonu: Skyactiv Motor Teknolojisi  (Okunma sayısı 4071 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıCpt.Price

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 2,467

  • Üye'ye 72 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +104/-5
  • Cinsiyet: Bay
    • Doğum Yılınız: 1996
    • Marka: Hyundai
    • Model: Accent
    • Model Yılı: 2003
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Skyactiv Motor Teknolojisi
    « : 05 Mayıs 2016, 14:32:12 »
    Evet Skyactiv üzerinde biraz konuşacağız.

    Bu motorda bilindiği üzere en çok ün yapmış konu 14/1 oranlı sıkıştırma.
    Biraz otomobille uğraşan insanlar 14 sıkıştırmanın vuruntu yapacağını bilirler, peki Mazda nasıl yapmış bu motoru?

    Motorda geleneksel otto çevrimi yerine atkinson çevrimi kullanılmış.
    Otto çevriminde emme subaplari piston en alt noktadayken kapanır.
    Atkinson çevriminde ise emme subaplari bir müddet daha açık kalarak piston yukarı çıkarken kapatılıyor.Bu da demek oluyor ki silindir içinin toplam hacminden daha az yakit-hava dolduruyor, ve daha sonra sıkıştırmaya başlıyor.
    Mekanik sıkıştırma oranı 14 olarak gözükürken efektif sıkıştırma 12 civarı kalıyor.
    Sıkıştırma hâlâ yüksek olduğu için 4-2-1 egzos manifoldu,direkt enjeksiyon kullanmış Mazda
    Ayrıca 1,5 litre hacmi 1,4 veya 1,3 gibi kullanmış oluyor.

    Yazarak bu tarz şeyleri anlatmak ve anlamak zor oluyor bu yüzden hemen hemen özetleyen bi video


    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="http://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Kayıt Ol</a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="http://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Giriş Yap</a>

    Skyactiv-D

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="http://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Kayıt Ol</a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="http://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Giriş Yap</a>

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="http://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Kayıt Ol</a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="http://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=bc9047c4df925c8e215f50d9516f2da2">Giriş Yap</a>
    « Son Düzenleme: 10 Mayıs 2016, 22:35:26 Gönderen: Hüseyin Kuzucu »




    ÇevrimiçiYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 80,119

    • Üye'ye 1013 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Skyactiv Motor ?
    « Yanıtla #1 : 05 Mayıs 2016, 17:42:30 »
    Güzel konu, paylaşımları görelim.
    Zaman en kıymetli hazinedir

    ÇevrimdışıCpt.Price

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 2,467

    • Üye'ye 72 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +104/-5
    • Cinsiyet: Bay
      • Doğum Yılınız: 1996
      • Marka: Hyundai
      • Model: Accent
      • Model Yılı: 2003
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Skyactiv Motor ?
      « Yanıtla #2 : 05 Mayıs 2016, 17:57:13 »
      Motor düşük yükte ve alt devirlerde geleneksel otto çevrimiyle çalışıp 14 sıkıştırma verebiliyor, videoda anlatılanlara biraz yanlışlık var.
      Üst devirlerde vuruntu olmaması için mecburen atkinson çevrimine geçiyor.




      Asus Zenfone 2'den gönderildi.


      Çevrimdışıezmocesteri

      • FO-Özverili Üye
      • *
      • İleti: 288

      • Üye'ye 7 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +2/-0
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: Skyactiv Motor ?
        « Yanıtla #3 : 05 Mayıs 2016, 18:33:33 »
        Gerçekte 12 sıkıştırma demek yanlış olur, 14 sıkıştırma yakalanmazsa ki bunu kanıtlıyorlar, tüm dünyaya böyle tanıtamazsın bunu, aksini idda eden bir rapor test tez yokken hayır aslında 12:1 diyemez kimse. Ayrıca skyactiv i sadece motor olarak ele almayalım komple bir teknoloji bu, resmi site ve diğer kaynaklardan alıntı yaparak zamanla daha fazla bilgi paylaşılır kendi konuştuklarımızın haricinde

        Ayrıca başlıktaki motor ibaresi kaldırılırsa daha geniş çaplı konuşmuş oluruz
        « Son Düzenleme: 05 Mayıs 2016, 18:35:27 Gönderen: ezmocesteri »

        ÇevrimdışıCpt.Price

        • FO-Süper üye
        • *
        • İleti: 2,467

        • Üye'ye 72 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +104/-5
        • Cinsiyet: Bay
          • Doğum Yılınız: 1996
          • Marka: Hyundai
          • Model: Accent
          • Model Yılı: 2003
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: Skyactiv Motor ?
          « Yanıtla #4 : 05 Mayıs 2016, 18:44:46 »
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          Gerçekte 12 sıkıştırma demek yanlış olur, 14 sıkıştırma yakalanmazsa ki bunu kanıtlıyorlar, tüm dünyaya böyle tanıtamazsın bunu, aksini idda eden bir rapor test tez yokken hayır aslında 12:1 diyemez kimse. Ayrıca skyactiv i sadece motor olarak ele almayalım komple bir teknoloji bu, resmi site ve diğer kaynaklardan alıntı yaparak zamanla daha fazla bilgi paylaşılır kendi konuştuklarımızın haricinde
          Haklısin üstadım, ama bi noktada yanlışın var mazda dediyse doğrudur zihniyeti yanlış.
          Bu motor her koşulda 14 sıkıştırma ile çalışmıyor ve mazda bunu söylemiyor.
          Gene helal olsun Mazdaya güzel teknoloji mazdayi kötülemiyoruz, olanı anlatmak istiyoruz.
          Bu arastirmalardan sonra sizin de olduğunuz forumda yazılara rastladım konuyla ilgili, makine mühendisi olan arkadaş bastan beri doğruyu konuştu.
          Bu motoru ben beğendim çünkü dizel gibi çalışan benzinli motorlarin önünü açacaktır.


          garantiliarabam.com.tr

          Çevrimdışıezmocesteri

          • FO-Özverili Üye
          • *
          • İleti: 288

          • Üye'ye 7 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +2/-0
            • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
            Ynt: Skyactiv Motor ?
            « Yanıtla #5 : 05 Mayıs 2016, 19:08:58 »
            Forumu okumuş olman güzel, en azından anlatmak istediğimi daha iyi anlatabilirim, 14:1 sıkıştırma oranı yoktur derseniz itiraz ederim, ama her aşamada 14 yok derseniz buna itiraz etmem.

            ÇevrimdışıCpt.Price

            • FO-Süper üye
            • *
            • İleti: 2,467

            • Üye'ye 72 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +104/-5
            • Cinsiyet: Bay
              • Doğum Yılınız: 1996
              • Marka: Hyundai
              • Model: Accent
              • Model Yılı: 2003
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: Skyactiv Motor ?
              « Yanıtla #6 : 05 Mayıs 2016, 19:15:41 »
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Forumu okumuş olman güzel, en azından anlatmak istediğimi daha iyi anlatabilirim, 14:1 sıkıştırma oranı yoktur derseniz itiraz ederim, ama her aşamada 14 yok derseniz buna itiraz etmem.
              Evet 14e 1 oran var ama her aşamada değil.
              Forumunuzu ve üstadların bilgisini beğendim, bu tarz konuları konuşmak için dahil olmak isterdim.
               
              Bunun için sayın uğur abimizden 2. Yazdığım yorumu konu başına eklemesini rica ediyorum.
              Yanlış bi yorum çıkmasın.

              Çevrimdışıseyiddelice

              • FO-Usta Üye
              • *
              • İleti: 1,968

              • Üye'ye 86 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +70/-0
              • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
                • Doğum Yılınız: 1994
                • Marka: Mazda
                • Model: Miata
                • Model Yılı: 1991
                • Yakıt Tipi: Benzin
                Ynt: Skyactiv Motor ?
                « Yanıtla #7 : 05 Mayıs 2016, 19:18:31 »
                Skyactiv güzel bi teknoloji ve tork kaybı bence turbo ile giderilmeli. KAbul edenler etmeyenler? kabul edilmiştir. Hemen mazda ile görüşüp bu konuyu dile getirelim.
                Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

                ÇevrimdışıCpt.Price

                • FO-Süper üye
                • *
                • İleti: 2,467

                • Üye'ye 72 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +104/-5
                • Cinsiyet: Bay
                  • Doğum Yılınız: 1996
                  • Marka: Hyundai
                  • Model: Accent
                  • Model Yılı: 2003
                  • Yakıt Tipi: Benzin
                  Ynt: Skyactiv Motor ?
                  « Yanıtla #8 : 05 Mayıs 2016, 19:25:14 »
                  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                  Skyactiv güzel bi teknoloji ve tork kaybı bence turbo ile giderilmeli. KAbul edenler etmeyenler? kabul edilmiştir. Hemen mazda ile görüşüp bu konuyu dile getirelim.
                  İşin içine turbo girerse bu sıkıştırmayı düşürüp atkinson çevrimini iptal etmek zorunda kalırlar buda skyactiv teknolojisine ters.
                  Turbo motor yapmak isterse tsi gibi bisey olur mecburen.

                  Çevrimdışıezmocesteri

                  • FO-Özverili Üye
                  • *
                  • İleti: 288

                  • Üye'ye 7 defa
                    Teşekkür Edildi

                  • Puan +2/-0
                    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
                    Ynt: Skyactiv Motor ?
                    « Yanıtla #9 : 05 Mayıs 2016, 19:30:00 »
                    Buyrun tabi, bilgi paylaştıkça güzel, forumların varoluş amacı insalara yardımcı olmaktır zaten, ayrıca bahsettiğiniz forumun güzel bir özelliği de birtakım  marka fanatiklerinin harici giremez tarzında yaklaşımı asla olmamasıdır. Otomobile gönül vermiş hemen herkes bilgi amaçlı istediği yerde olabilmeli şahsi fikrim.

                    Skyactiv motor, şanzıman, şase ve bununla birlikte yeni tasarım dili "kodo" ile bence harika bir teknoloji, ve Skyactiv II-III ile bunun devam edecek olduğunun duyumlarının alınması Mazda nın çok  daha güzel işlere imza atacağının göstergesi.

                     



                    HideMyAss.com
                    Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr