GönderenKonu: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar  (Okunma sayısı 1616 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
    « : 02 Şubat 2016, 20:37:42 »
    Merhabalar arkadaşlar. Yine ben ve yine motosports :D Merak edenler, ilgi çekici bulanlar için bir başlık hazırladım. Her zamanki gibi internette, özellikle yabancı forumlarda (Türk forumlardında bilgi eksikliği bulduğumdan ) araştırma yaparak, kendi yorumumu da katarak biraz çeviri biraz yorum ile size bir Drift arabası yapmayı anlatacağım. Umarım eğlenceli bulursunuz. Fotoğraflarla sıkıcılığı gidermeye çalışıcam.

    Son yıllarda Türkiye'de moda haline gelen drift yapmak, halk tabiriyle "yanlamak" göründüğü kadar basit değil aslında. Filmlerde, videolarda izlediğiniz 2JZ motorlu supraları, Rx8-7 leri, RB26DET , SR20DET motorlu skyline ları silviları aklınızdan çıkarmalısınız. Bunlar yerine, çöp edebileceğiniz bir arkadan itişli araba seçmelisiniz çünkü kaza YAPACAKSINIZ. Yok ben kaza yapmam diye birşey yok arkadaşlar. Arabanın kontrolünü bilerek kaybedeceksiniz ve bu şekilde metrelerce ilerleyeceksiniz. Hani o sinekler varya ön cama yapışan. Heh onlar işte yan camlarınızda olacak.
    Şimdi gelelim araba seçmeye. Arabamızı kesinlikle ve kesinlikle MANUEL vites seçiyoruz. Otomatikle bu işler pek yürümüyor özellikle yeni başlıyorsanız. Seçeceğimiz araba biraz uzun olmalı. Uzun arabalarla drift yapmak biraz daha kolay(mış) çünkü kısa arabaların ters yöne atması dediğimiz olay (snap oversteer) gerçekleşmesi muhtemel.
    Şimdi Manuel vites, uzun bir araba bulduk. Arkadan itiş bu çok güzel. motorun ön kısımda olmasını tercih etmeliyiz. Arkadan motorlu veya mid-engined dediğim araçlardan vazgeçelim çünkü ağırlık ön tarafta olması gerek ki arkası rahat rahat kayarken ön taraf yol tutuşunu sağlasın.
    Bi bakalım arabalara. Nissan 200sx s13 ler bize uygun. Ya da bir bmw e36 olabilir. Hem fiyatları uygun hem de drift için gayet uygun araçlar.
    200sx s13

    e36 bmw

    Araçları kazalı alabilirsiniz. Yani kaporta hasarlı. Zaten siz daha beterini yapacağınızdan sorun yok :D
    Şimdi araçlarımızdan birini aldık. Hemen turbolamaya kalkmayın çünkü bu 2 aracın gücü de gayet yeterli sizin için. Zaten nissanlarda turbo var. 200hp yaklaşık. BMW de 6 silindiriyle gayet güçlü bir motora sahip. 3.20 veya 3.25 falan tercih edebilirsiniz eski kasalardan. Diferansiyeller de kilitli bu araçlarda. Yani ekstradan diferansiyel kilidi için para harcamanıza gerek yok.
    Şimdi aracımızı aldık kaporta hasarlı güzel araçlar. İptal edebildiğiniz kadar şeyi iptal edin. Arka koltuklar, klima, müzik sistemi vesaire çünkü ihtiyacınız olmayacak. Paspasları bile atın! Hatta bunları online olarak satabliirseniz biraz daha para yapabilirsiniz arabanıza birşeyler yapmak için.
    Bunları yaptık diyelim. Şimdi arabanıza bakım yapma sırası geldi. Yav nasıl olsa kaza yapacaz bunla neden bakım yapalım demeyin çünkü sürekli 6-7 bin devirde dolanacaksınız etrafta.
    Frenlerinizi de güçlendirin. YEni diskler alın demiyorum hemen ama fren kablolarını ve padleri güçlendireiblirsiniz. Gayet ucuzlar. Farkı gerçekden hissedeceksiniz.
    Süspansiyon sisteminizi de bi kontrol edin. Bushingleri değiştirin en azından. Paranız yetiyorsa coilover da alabilirsiniz ayarlanabilir olanlardan. 1.500 lira ortalama maliyetleri.
    Şimdi gelelim lastiklere. Ön lastikler yol tutuşu için seçilmeli ve arkadakiler eşşekliği yapacak olanlar rahat kayan lastikler olmalı ama kabak lastik kullanmayın çünkü spin atarsınız. Yok ben sıfır çizecem diyorsanız kabak lastik tercih edin :D
    Güvenliğinizi de unutmayın bu arada. Koltuklar, emniyet kemerleri gayet güzel ve korumalı olmalı. Yan kapılara da barlar koyabilirsiniz.

    Drift arabanızı temiz ve basit tutun. Ekstra hiçbir gereksiz şey olmasın üstünde. Arabanızı sürerken eelinize ayağınıza hiçbirşey dolaşmasın çünkü drift yapmak sadece düz yolda gitmeye benzemez. debriyaja basmak gerekir bazen veya el frenini çekmek. Bunlara dikkat edin.
    Daha ulaşılabilir bir el freni, daha sağlam debriyaj seti, su ve yağ pompaları termostatları vesaire almanız gerekebilir. alsanız iyi olur yani. Hatta ve hatta supercharger ve turbocharger isteyebilirsiniz ancak bu noktada işler pahalılaşıyor. O yüzden pek aceleci davranmayın.
    Şimdi altın kurallara bir göz atalım. Yani "iyi" diyebileceğimiz bir drift aracı için. Yoksa başlangıçta neler yapılması gerektiğini az çok anlattık.
    1) Güç. Güce ihtiyacımız var ama 500 beygirden bahsetmiyorum. Tabii ki ileride olaiblir ama 200-300 beygir arası da yeterlidir.

    2) Kilitli diferansiyel

    Kilitli diferansiyel ne için mi gerekli? aynı anda 2 arka tekere de eşit güç vererek 2 tekeri de aynı anda döndürmek için. VLSD / LSD / TORSEN vesaire kullanılabilir.
    3) Debriyaj seti
    Debriyaj seti fazladan tork ve kavrama sağlar ve daha dayanıklıdır.

    4) Ayarlanabilir Süspansiyon
    Süspansiyon önemli arkadaşlar. Forumda neden önemli olduğunu bulabilirsiniz biraz araştırma ile.

    5) Tekerler ve rot-balans
    Bunun önemini yukarıda anlatmıştım. Araba Silvia s15 bu arada. s13 lerin en son versiyonu.

    6) Steering Angle dediğimiz ön lastiklerin açısı.
    Açı kitleri sayesinde ön lastikler 90 dereceye kadar dönebilir ve bu da spin atmanızı zorlaştırırken kontrolü sağlamaya yardımcı olur.

    7) Ağırlık transferi
    Arkadaşlar ağırlığı ön tarafta istiyoruz. Tekrar dediğim gibi ön taraf yol tutuşunu sağlamalı.

    8) Bash bars
    Bunlar arabanızı vurduğunuzda alacağınız hasarı çok iyi azaltır. Motor aksamını korumaya yardımcı olur.

    9) Güvenlik. (Arabanın iskeleti)
    Roll cage dediğimiz olay, takla barları arabaya uygun şekilde koyulmalıdır. Takla attığınızda alacağınız hasarı minimuma indiri ve hatta takla atmanızı engeller.
    BMW z4 e uygulanmış rollbar örneği

    10) Uzun el frenleri
    Hidrolik olanları (çek-bırak şeklinde) tercih edersek çok rahat olur biizm için. Hem ulaşılması kolay hem de düğmeye basmakla uğraşmazsınız
    Scion FR-S e uygulanmış vites ve el freni


    Umarım sıkılmadan okursunuz. Uzun bir yazı oldu farkındayım. Biraz zamanımı aldığından unuttuğum şeyler olabilir. Lütfen varsa siz ekleyin :) Cpt.Price dan birşeyler eklemesini bekliyorum :D


    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two


    ÇevrimdışıCpt.Price

    • FO-Süper üye
    • *
    • İleti: 2,467

    • Üye'ye 72 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +104/-5
    • Cinsiyet: Bay
      • Doğum Yılınız: 1996
      • Marka: Hyundai
      • Model: Accent
      • Model Yılı: 2003
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
      « Yanıtla #1 : 03 Şubat 2016, 00:11:47 »
      Bildiğim kadarıyla e36larda kilit her modelde yok elimde detaylı listeler vardı ama şimdi nerde bilmiyorum.
      Kilitli difransiyel drift için şart fakat kaynak vb. durumlar günlük kullanımda sıkıntı yapar orjinalde olan bi araç olsa daha iyi olur.
      Baskı balata bronz set yapılsa çok iyi olur yoksa sürekli debriyaj değiştirmek zorunda kalınabilir.

      Profesyonel anlamda drift için e36 320 bile yetersiz kalır güç olarak.325 daha dogru bi tercih olacaktır.

      Aklımıza geldikce eklemeler yaparız Seyid.




      ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


      Çevrimdışıseyiddelice

      • FO-Usta Üye
      • *
      • İleti: 1,968

      • Üye'ye 86 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +70/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
        • Doğum Yılınız: 1994
        • Marka: Mazda
        • Model: Miata
        • Model Yılı: 1991
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
        « Yanıtla #2 : 03 Şubat 2016, 00:30:55 »
        Katılıyorum. 3.25 daha iyi olur . Kilit bildiğim kadarıyla bmw lerde .20 den sonrasında olması lazım. veya .18. Tam emin değilim Alman oldıukları için pek bir bilgim yok açıkçası. Kaynak tabii ki günlükte sorun olabilir ancak benim amacım sadece pist aracı olarak yapmak bunları. Teşekkürler eklemelerin için
        Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

        ÇevrimdışıCpt.Price

        • FO-Süper üye
        • *
        • İleti: 2,467

        • Üye'ye 72 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +104/-5
        • Cinsiyet: Bay
          • Doğum Yılınız: 1996
          • Marka: Hyundai
          • Model: Accent
          • Model Yılı: 2003
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
          « Yanıtla #3 : 03 Şubat 2016, 15:43:28 »
          E46lar kasaların birçoğunda kilit yok.
          330da dahi yok.

          ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          Çevrimdışıseyiddelice

          • FO-Usta Üye
          • *
          • İleti: 1,968

          • Üye'ye 86 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +70/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
            • Doğum Yılınız: 1994
            • Marka: Mazda
            • Model: Miata
            • Model Yılı: 1991
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
            « Yanıtla #4 : 03 Şubat 2016, 15:58:32 »
            Alman işte ne yaptığı bile belli değil :D Neyse oraya bi kaynak veya bi kilit atılır :D
            Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

            garantiliarabam.com.tr

            ÇevrimdışıCpt.Price

            • FO-Süper üye
            • *
            • İleti: 2,467

            • Üye'ye 72 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +104/-5
            • Cinsiyet: Bay
              • Doğum Yılınız: 1996
              • Marka: Hyundai
              • Model: Accent
              • Model Yılı: 2003
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
              « Yanıtla #5 : 03 Şubat 2016, 21:52:08 »
              En ucuz yolu alırsın bi tofaş difrsnsiyele bi kaynak.
              Komple düzboru,4lü manifold.
              Sonda dandik bi susturucu.
              Çekersin benzine eglenirsin :D

              ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


              Çevrimdışıseyiddelice

              • FO-Usta Üye
              • *
              • İleti: 1,968

              • Üye'ye 86 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +70/-0
              • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
                • Doğum Yılınız: 1994
                • Marka: Mazda
                • Model: Miata
                • Model Yılı: 1991
                • Yakıt Tipi: Benzin
                Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
                « Yanıtla #6 : 03 Şubat 2016, 22:24:42 »
                :D haha jantlar 14 inch olsa olabilir 15 yanakla :D


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

                ÇevrimdışıCpt.Price

                • FO-Süper üye
                • *
                • İleti: 2,467

                • Üye'ye 72 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +104/-5
                • Cinsiyet: Bay
                  • Doğum Yılınız: 1996
                  • Marka: Hyundai
                  • Model: Accent
                  • Model Yılı: 2003
                  • Yakıt Tipi: Benzin
                  Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
                  « Yanıtla #7 : 04 Şubat 2016, 01:42:33 »
                  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                  :D haha jantlar 14 inch olsa olabilir 15 yanakla :D


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  15 yanak?

                  Çevrimdışıseyiddelice

                  • FO-Usta Üye
                  • *
                  • İleti: 1,968

                  • Üye'ye 86 defa
                    Teşekkür Edildi

                  • Puan +70/-0
                  • Cinsiyet: Bay
                    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
                    • Doğum Yılınız: 1994
                    • Marka: Mazda
                    • Model: Miata
                    • Model Yılı: 1991
                    • Yakıt Tipi: Benzin
                    Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
                    « Yanıtla #8 : 04 Şubat 2016, 01:44:37 »
                    Aynen en miniklerinden
                    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

                    ÇevrimdışıCpt.Price

                    • FO-Süper üye
                    • *
                    • İleti: 2,467

                    • Üye'ye 72 defa
                      Teşekkür Edildi

                    • Puan +104/-5
                    • Cinsiyet: Bay
                      • Doğum Yılınız: 1996
                      • Marka: Hyundai
                      • Model: Accent
                      • Model Yılı: 2003
                      • Yakıt Tipi: Benzin
                      Ynt: Drift arabası yapmak ve Altın kurallar
                      « Yanıtla #9 : 04 Şubat 2016, 14:07:31 »
                      Sanki altinda supra var 15 yanakmış.
                      185/65/14



                      ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


                       



                      HideMyAss.com
                      Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr