GönderenKonu: Japon performans motorları  (Okunma sayısı 737 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Japon performans motorları
    « : 09 Ağustos 2016, 07:14:00 »
    1LR-GUE

    Lexus LFA'in kullandığı 1LR-GUE, 4805 cc'lik bir DOHC motordur. Aluminyum, magnezyum ve titanyumdan yapılan motor, birçok v8 motordan daha küçük bir yapıya sahiptir. Yağ ve su pompaları motorun arka tarafında yer alıp, yağlama sistemi kuru karter kullanır. Titanyum, valfler ve külbütör için kullanılmış olup, elmas benzeri bir kaplaması vardır. Her silindirin bağımsız, elektronik olarak kontrol edilen gaz kelebeği gövdesi vardır.
    Yamaha ve Toyota tarafından üretilmiş olup, maksimum güç 8700 devirde 412 KW (560 PS) olarak yansıtılıyor. Maksimum tork ise 6800 devirde 480 Nm olarak karşımıza çıkıyor. Motorun devir çevirme gücü ise oldukça yüksek. 9500 devirlere kadar çıkabiliyor ve maksimum torkun %90 ı 3700 devirde alınılabiliyor.

    EJ20
    ilk olarak Japonya'da BC/BF serisi LEgacy RS/GT modellerinde karşımıza çıkan EJ20 motoru, Toyota,Nissan ve Mitsubishi'nin Turbo motorlarına kapıyı açmıştır. 2 Lirelik bu motor, DOHC olup silindir başı 4 valf ile karşımıza çıkıyor. Çok noktalı enjeksiyon sistemi, COP (Coil-on-plug) ateşleme sistemi ve vuruntu sensörlü bu motorlar, 8:5:1 sıkıştırma oranına sahip olup, su ve hava soğutmalı intercooler sistemi, 5 MT şanzımanı ile 6400 devirde 162KW güç ve 4000 devirde 260nm tork üretiyor.
    92'lerin sonunda EJ20 turbo motor GC-GF- serisi imprezalara uygulanmıştır. hava-hava soğutmalı intercooler, daha büyük turbo birçok modelinde sunulmuştur. Buna rağmen sıkıştırma oranı aynı kalıp, yine, en iyi versiyonu WRX'lerde olup, 6000 devirde 176kW güç ve 5000 devirde 304nm tork üretmiştir.

    VR38DETT
    Nissan'ın satışa sunduğu VR motor, 3.8Litre twin-turbo DOHC v6 bir motordur. Üstten çift eksantrikli, değişken ateşleme zamanlamalıdır. Motor bloğu aluminyum dökümdür. Çift turbo, egzoz manifolduna bağlanıp fazla ağırlığı önlmiş ve araç dengesini korumuştur. Yakıt ekonomisini artırmak için feedback kontrol sistemi geliştirilmiş ve motordaki yüklenmelere göre AFR sürekli değişkenlik gösterir. Bu motorun özelliği, el yapımı olmasıdır.
    2011 den bu yana üretilen VR38DETT motorlar kırmızı motor korumalıkla satışa sunulmuştur.

    FC20
    Honda F20C motorları sadece Honda'ya özeldir. Honda s2000 de kullanılmıştır. 2 Litrelik DOHC motor 4 silindirlidir. Bu motorlar, diğer VTec'lerin pek aşina olmadığı, yüksek minimum-tork üretiyor. VTEC, 5850 devirde devreye girip 9000 devire kadar devam ediyor.
    250PS japonyada ve diğer ülkelerde 240PS güç üretiyor.  Aralarındaki fark ise sıkıştırma oranları.
    Ferrarinin 2010 yılında ürettiği 458 italia modeline kadar, kendi litresindeki en yüksek atmosferik beygir gücü rekorunu saklıyordu.

    13B-REW
    Mazda Rotary motorlar, küçük hacimli ve yüksek performanslı olmalarıyla ünlü. Küçük hacimli olmaları yüzünden kit-car, HotRod ve hafif hava araçları yapan kişiler arasında popüler olmaya başladı. Tabii ki tek avantajı bu değil, kilo yönünden hafif, tuning potansiyeli de önemli faktörler oynadı.
    13B nin çift turbo versiyonu olan 13B-REW, HT-12Turbo barındıran, çift kademeli turbolu motordur. Ilk boost 4500 devirde, ikincisi ise hemen sonrasında devreye girer. 280 HP olarak gelen bu motor, abartılı seviyelerde güç üretebiliyor. 20B-REW olursa tadı ayrı olur bi de :)

    RB25DET
    Bu motor, Nissan'ın yaptığı en iyi performans motoru olmamasına karşın, yaygın kullanım nedeniyle her türlü aftermarket parçasına ulaşılabilen, bu nedenle en iyi motorlar arasında daha üst sırada yer alan bir motordur.
    2.5Litrelik RB25 4 şekilde karşımıza gelir:
    RB25DE - Turbosuz, 200beygir ve 255Nm tork
    RB25DET - tiwn-cam Turbo 250 hp ve 319 nm tork
    RB25DE NEO  Turbosuz twin-cam 200hp ve 255nm tork
    RB25DET NEO 280 hp ve 262nm tork

    SR20DET
    Hiç şüphessiz SR20DET motoru, Japonların en iyi performans motorlarından biridir. Güvenilirlik ve tuning e yatkınlığıyla ünlenmiş bir motordur. Bu motor ilk olarak U12 Nissan Bluebird de üretilmiştir. 90 lardan sonra Nissan Pulsar GTi-R da, daha büyük bir turboyla kullanışmıştır. Bu araçlarda önden çekiş sistemi vardır. Motor yataydır.
    Fakat, Arkadan itişli Nissan Silvia ve 200sx tam tersine, motor dikeydir. S14 ve S15 silvialarda S13'ten daha büyük turbolar kullanılmıştır ve bu model en uzun SR20DET motoru kullanan modeldir. (Lanet olası kedi geldi kucağımda yazı yazmama engel oluyo :D Neyse işimize bakalım)
    S13 Siyah motor- Garrett t25g turbo
    13 kırmızı - Garrett T25G turbo - 370cc enjektörler
    s14 siyah - 94/98 silvialar / Değişken ateşleme zamanlaması (VCT) Garrett T28 turbo ve 370cc enjektörler
    S15 Siyah 99-02 Silvia, VCT ve 6 ileri MT şanzıman, Garrett T28 turbo.

    4G63
    Galant VR-4 ve Eterna ZR-4 te , 1998 lerde ilk olarak kullanılmıştır.  2 Litrelik , 16 valflik bir DOHC motordur. Demir döküm blok motor, balans şaftlarıyla sarsıntıyı önlemiştir. İlk turbo modellerinde, sıkıştırma oranı 7:8:1 gibi düşük bir orandır. 151KW güç ve 294 NM tork üretebiliyor. Tek şanzıman seçeneği AWD 5 ileri MT dir.
    1989da bu motor 152kW ve 5 ileri MT versiyonu üretilmiştir. Bu ekstra gücün yeni yazılımla olduğu düşünülüyor. 4 ileri otomatik versiyonu sonradan üretilmiş fakat 154kW a düşürülmüştür aracın gücü. Sonraki yıllarda, VR-4 ve bazı RS ve Evo modelleri TD05-16G turbo ile daha güçlü, 176 KW lık ve 304 nM torkluk bir üretim gerçekleşmiştir.

    RB26DETT
    Bu motor 2.6 litrelik 6 sıralı silindirden oluşan mükemmel bir motordur. 1989-2002 Nissan Skyline GT-R tarafından kullanılmıştır. Demir dökümden yapılan bu motor, silindir başlarını aluminum kullanmıştır. Diğer RB serilerinden farkı ise 6 farklı gaz kelebeği olmasıdır.  Paralel bir çift turbo sistemi vardır. Öndeki 3 silindir birini, arkadaki 3 silindir ise diğer turboya güç veriyor. Turboların büyüklükleri aynı olup, 14.7PSI lık bir basınçla limitlenmişlerdir.
    İlkk RB26DETT çift turbolu olup 280HP güç ve 353nm tork üretmiştir. Son serileri 280 hp olup 392 nm torkludur. Ancak bazı stock modeller dynoya çıkmış ve 320 hp'lik bir güç elde ettiğini iddia etmiştir. Bu motorlar tuninge yatkınlığı ve hayvani güç sergilemeleriyle ünlüdür. O ki, 1340 beygirlik güç üretebiliyorlar.

    İlk sırada ise 2JZ-GTE
    Mk4 Supraların kullandığı bu motor 2JZ-GE modeli üzerinde tasarlanmıştır. 8:5:1 sıkıştırma oranına sahip bu motor, forged piston , crankshaft, yağlama sistemi ve çift turbolu olarak satışa sunulmuştur. Daha büyük valfler, daha büyük giriş çıkış portları ile üretilmiştir. Ayrıca COP sistemi kullanılmıştır.
    Çift turbolu olması nedeniyle turbo lag olayı ortadan kaldırılmıştır. Bu turbolarla, daha erken ve daha çok güç elde edilebiliyor. 1800 gibi küçük devirlerde ilk turbo dolduğu için mükemmel bir sonuç elde edilebiliyor. 4500 devirde diğer turbo devreye giriyor. 320 beygirlik bir güç elde edilebiliyor stock halde. Yazılım güncellemesi ile 1000 beygirlere ulaşılabiliyor.


    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two
    Teşekkür eden üyeler: Yönetim


    ÇevrimdışıYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 79,990

    • Üye'ye 1010 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +584/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Japon performans motorları
    « Yanıtla #1 : 09 Ağustos 2016, 08:53:31 »
    Paylaşım için teşekkürler Seyid ;)
    Zaman en kıymetli hazinedir

     



    HideMyAss.com
    Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr