GönderenKonu: 2017 Ford Super Duty’ye yeni dyno  (Okunma sayısı 239 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,366

  • Üye'ye 285 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
2017 Ford Super Duty’ye yeni dyno
« : 02 Nisan 2016, 19:12:52 »


2017 Ford Super Duty, o kadar yüksek bir çekme kapasitesine sahip ki Ford’un daha önceki modellerin testlerinde kullandığı dyno kızağı yetersiz kaldı.

Dik eğimleri simüle etmeyi amaçlayan bu dyno kızağının içinde birbirine bağlı elektrik bobinleri bulunuyor. Bu bobinler, enerji verildiğinde büyük bir mıknatıs etkisi göstererek, otomobile yokuş çıkarken etkiyen yerçekimi kuvvetine benzer bir çekme kuvveti uygulayarak düz yolda her türlü eğimin testinin yapılabilmesini sağlıyor.
 
Ford, 25 yıldan fazla bir süredir aynı ekipmanı kullanıyordu. Bunun 2017 Super Duty’ye yetersiz gelmesiyle, yeni bir sistem geliştirilerek 907 kiloluk çekme kapasitesi 2550 kilograma kadar çıkarılmış. Bu kapasiteye ulaşılmasıyla, kızağın yüzde 30’a kadar eğimleri simüle edebilmesi sağlanmış.

Bu ekipmanı kullanarak mühendisler, Arizona’daki test bölgesinden çıkmadan 2017 Super Duty’i farklı ve zorlu yollarda test edebiliyorlar. Test mühendisleri; yalnızca test edilecek yolun profilini sisteme yükleyerek, kızağın bütün rotayı simüle edebilmesini sağlıyorlar. Bu sayede, 18 kilometrede 914 metrelik irtifa farkı ile çekme kapasitesi testleri için ideal bir rota olan Davis Barajı’na gitmeden oradaymış gibi testler gerçekleştirildi.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="http://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=485a1635bcd7b9e7a5af71e91f8ce85d">Kayıt Ol</a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="http://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=485a1635bcd7b9e7a5af71e91f8ce85d">Giriş Yap</a>




 



HideMyAss.com
Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr