Araç muayenede sizin de başınıza gelebilir

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Katalitik konvertörü olmayan araca, "Sökmüşsünüz" diyen uzmanlar, Emniyet ile anlaşamayan araç muayene tekeli. Bunların ceremesini iki haftalık mesai sonrası onay alabilen vatandaş çekiyor.



Araç muayene hizmetinin özelleşmesinden sonra bazı sorunlar otomobil sahiplerini üzmeye devam ediyor.

Üzüntü kaynaklarından sonuncusu bir okur mektubuyla otoajanda.com internet sitesine ulaştı. Belgeleri de yayınlayan Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap sitesine göre olay tam bir muayenesizlik halleri.

Gazeteci bir arkadaşımız iki hafta süren araç muayene “eziyetini” sabırla takip edip, sonuçlandırdığını tattı tatlı anlattı.

İşin içinde araçta bulunmayan ekipmanın söküldüğü gibi “Ağır kusur”lar da var, Trafik Tescil’in verdiği araç ruhsatı ile Tüvtürk Muayene İstasyonlarında bakılan elektronik ortamdaki “ruhsatın” uyuşmaması ve konunun düzeltemesi görevininin de “vatandaşa” düşmesi de var.
“Kocamann” Emniyet Müdürlüğü Trafik Dairesi ile Türkiye”deki milyonlarca aracı muayeneden geçiren ve özel yasaya tabi tekel TÜVTÜRK’ün biraraya gelip çözemediği bir sorunun cezasını aracını muayeneye getiren vatandaş çekiyor.

Arkadaş, 1997 model Ford Escort marka aracını TÜVTÜRK Muayene İstasyonuna götürür.
Kendisine biraz da kaba biçimde “Aracında katalitik konvertörü sökmüşsün taktır da gel, bir de aracının sınıfı görünmüyor, onu da hallet diye hızlı bir red verilir. Araç sahibi satın aldığı aracın orijinal olduğunu, katalitik konvertörünün sökülmediğini söylemeye çalışır. Dinleyen olmaz.

Önce bir Ford servisine gider, aracın katalitik konvertörsüz orijinal üretim olduğunu öğrenir ama bunu belgeleyen bir yazı alamaz. Servis böyle bir yazının “Genel Müdürlük” tarafından verilebileceğini belirterek, yardımcı olur.
Uğraşlar sonrası bu yazı alınır.
İkinci ağır kusur için Trafik Tescil’e gidilir. Memur, araç sınıfının yazdığını, yapacak bir şeyi olmadığını söyleyerek, “Tüvtürk’çüler görememiş” yaklaşımı sergiler.

Eleman, bu bilgilerle Tüvtürk’e geri gider. Kabul görmez. Yeniden Trafik Tescil’e, yeniden Tüvtürk’e derken git geller başlar.
Bir nevi Aziz Nesin’in Yaşar ne yaşar ne yaşamaz olayı.

Sonunda iki haftalık “mesai sonrasında” araç muayeneden geçmeyi başarır.

Bu arada gelen öneriler arasında, “Bari taktır bir katalitik konvertör, muayene sonrası söktürürsün” gibi kreatif yaklaşımlar da olmuştur.

İşte araç sahiplerinin başına gelebilecek olağan muayene manzaralarından biri.

Sizin de başınıza gelebilir…

İşte okurumuzun yaşadıkları

"Benim 1997 model bir FORD marka  arabam var. TÜVTÜRK muayenesi yaptırma zamanı geldi ve ben aracımı sorunsuz bir şekilde muayeneden geçirmek için aracımı adam akılı bir bakıma soktum, yaklaşık 3000 TL harcadım ve muyayeneye gittim. Bana 2. Ağır Kusurlu hata çıkardılar 1. Kataletik Konveketör sökülmüş dediler, hemen ordada bu aracın fabrika çıkışı Kataletik Konvektörünün olmadığını söylememe rağmen taktırmamı söyleyip kağıtları elime tutuşturup gitti. 2. kusura gelince Trafik Tescilde aracın sınıfı yazmıyor diye elime bir kağıt verdiler bunu Trafik Tecile gitmemi söylediler. Trafik Tescile gittim baktılar ve burda sorun yok aracın sınıfı yazıyor dediler, verdikleri kağıdı doldurmalarını istedim bizim öyle bir uygulamamız yok diyerek geri çevirdiler. TÜVTÜRK’ü telefonla arayarak olayı anlattım ve bana bizim kayıtlarımızda görünmez ise dosyanın yanacağını söylediler bunun üzerine tekrar 2. kez Trafik Tescile gittim ordaki memur bizde sorun yok diyerek tekrar geri çevirdi bu arada memur kenti telefnunu verdi, bir sorun çıkarsa diye beni ararsınız dedi. TÜVTÜRK söze itibar etmediğinden 3. kez Trafik Tescile bir dilekçeyle müracaat edip evrak vermelerini istedim ve aldım işimi sağlama almak için.
Bu arada Kataletik konvektör işini çözmek için FORD Fabirkasını aradım servise müracaat etmemi ve dosya açtırmamı söylediler servis yetkilisi 10 yaş üzeri araçların kayıtlarının tutulmadığını ve benim Makine Mühendizleri Odasından bu raporu almam gerektiğini söyledi. Makine Mühendisleri Odasını aradım ve aldığım cevap şuydu aracınızda herhangi bir değişiklik yamadığımdan Fabrike ile halletmemi söylediler. FORD Fabirkasını tekrar aradım ve çağrı merkezindeki Kaan isimli arkadaşımız şükürler olsun ki çok yardımcı oldu servise gidip kayıt açtırmamı ve aracın inceleneceğini söyledi. Servisdeki arkadaşlara talimat vermiş vardım aracı incelediler fotoğraflarını çektiler ve fabrikaya bilgi verdiler Fabrikadan bana ıslak imzalı olarak aracın fabrika çıkışı Kataletik Konvektör olladığına dair antetli kağıda ıslak imzalı olarak gönderdi.
Tabi bu arada bu iş 2 haftada oluyor ve tam 2 hafta bu işle uğraşım zaman kaybına sebep oldu. TÜVTÜRK çalışanlarından (...) aracımı muayene eden şahıs Onaylayan ise (....) bu iş için ehil değil ya yeniden kursa tabi tutulmamarı gerek yada bunun gibi insanları madur edenlere cezai işlem uygulanmalı ki keyfi kusur veremesinler."
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teknik olarak, fabrikasyon olarak bulunan araçlarda sökülmesi yasak. Tabi bizim milletimiz kat iptali ile birkaç beygirlik güç kazanacağım derken cezalarla uğraşıyor. Ne diyelim...



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33