GönderenKonu: Bakan Işık, Cadillac BLS platformunu satın aldıklarını açıkladı  (Okunma sayısı 337 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıefedesign

  • Konya Sorumlusu
  • ******
  • İleti: 1,533

  • Üye'ye 50 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +49/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
    • Doğum Yılınız: 1989
    • Marka: Mitsubishi
    • Model: Lancer 1.5 INVITE
    • Model Yılı: 2009
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, önceki gün kamuflajlı görüntülerini paylaştığı yerli otomobil prototipin ‘Cadillac BLS’ olduğu eleştirilerine cevap verdi. Işık, “Evet adı geçen markanın platformunu satın aldık. Aksi takdirde sıfırdan bir platform kurmak 1 milyar dolara mal olurdu” dedi. Işık, uluslararası bir markayla işbirliği yapıldığını da söyledi.




    YERLİ otomobille ilgili tartışmalar dün de tüm hızıyla devam etti. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, önceki gün tanıtılan prototipin ‘Cadillac BLS’ye olan benzerliğinin her iki otomobilin de aynı platform üzerine kurulmuş olmasından kaynaklandığını söyledi. Bakan Işık, söz konusu platformun TÜBİTAK tarafından satın alındığını resmi olarak açıkladı. Dün Habertürk TV’de konuya ilişkin soruları cevaplayan Bakan Işık, “Adı geçen markanın platformunu satın aldık. Platform olmadan, bir şeyi sıfırdan 2020 teknolojisine aktaramazsınız. Bir yerden başlamak durumundasınız. Aksi takdirde sıfırdan bir platform kurmak 1 milyar dolara mal olurdu. Biz bu hazır platform üzerinden başlayıp, aracı geliştireceğiz” dedi.

    ULUSLARARASI MARKA
    Araçların prototip aşamasına gelmesine kadar güçlü bir uluslararası markayla işbirliği yapıldığını dile getiren Fikri Işık, bu güçlü markanın hangisi olduğunun da önümüzdeki dönemde kamuoyuyla paylaşılacağını ifade etti. Bakan Işık bu işbirliğine ilişkin de şöyle konuştu: “Bu konuda ciddi bir deneyime sahip bir firmayla güçlü bir işbirliğimiz var. Bu işbirliği otomobilin tamamıyla ilgili ve güçlü bir işbirliği. Bundan sonrasında da özellikle TÜBİTAK’ın kendi geliştirdiği teknolojiyle bu grubun kendi birikimi ve gerektiğinde başka bazı kurumların bilgi birikimlerini de dahil ederek yol alacak.”

    SEKTÖRÜ GÜÇLENDİRECEK
    Yerli otomobili 2019 sonuna kadar seri üretime geçirmeyi planladıklarını söyleyen Işık, halkın dün tanıtılan prototip aracı nihai otomobil olarak görmemesi gerektiğini belirtti. Işık; “Türkiye’de elektrikli yerli aracın yapılması Türk otomotiv sektörünü güçlendirir. Türkiye’nin bir markası olursa Türk yan sanayi stratejik konuma gelir. Kimse Türkiye’nin milli marka çıkarmasını olumsuz görmesin. Bu durum yerli üretim yapan firmalarımıza da katkı sağlayacak. Burada kazan kazan formülü var. Kimse kaybetmeyecek, kimseye zararı olmayacak. Bunu herkesin iyi değerlendirmesini istiyorum. Bizim görevimiz yerli ve yenilikçi üretimi arttırmalıyız. Türkiye’nin temel önceliği budur. Ben ithalatçıyı nasıl etkilerim düşünecek değilim, onlar da yatırım yapsın”dedi. Işık, aracın fiyatının ise muadillerinden düşük olacağını belirtti.

    Tartışılması çok olumlu
    BAKAN Fikri Işık, prototiplerin Cadillac BLS ve Saab 9-3’e olan benzerliğiyle ilgili çıkan tartışmaları ve yazılanları olumlu bulduğunu belirterek, “Bütün bu tartışmaları iyi niyet çerçevesinde önemsediklerini ve kötü niyete dönmediği sürece önemsiyoruz. Tartıştırmaların yapılması Türkiye’nin bu işe verdiği önemin bir göstergesi, asıl hiç tartışma olmasaydı, korkmamız gereken bir durum var derdim” dedi

    Uluslararası işbirliği GM ile mi yapıldı
    BAKAN Işık’ın açıkladığı ama ismini önümüzdeki günlerde vereceği uluslararası markanın Amerikalı General Motors (GM) olabileceği belirtiliyor. Malezyalı Proton’un da işin içinde olabileceği ancak büyük işbirliğinin GM’le yapıldığı üzerinde duruluyor. Çünkü Işık’ın bahsettiği platformun sahibi GM. ‘Epsilon’ isimli platform 2002 yılında duyurulan Opel Vectra C ve hemen arkasından 2003 model ikinci nesil Saab 9-3 ile sunuldu. Aynı platformun uzatılmış versiyonları ise Opel Vectra C’nin station wagon modeli olan Vectra C Caravan ve Opel Signum’un yanı sıra Fiat Croma gibi başka araçlarda da kullanıldı. Bu araçlara ilerleyen yıllarda Cadillac BLS ve Alfa Romeo 159’da katıldı. 2008’de sunulan Epsilon 2 platformuna kadar Epsilon platformunda Avrupa’da üretim devam etti. Epsilon 2’den sonra bu platformla Rusya’da Cadillac BLS üretimi 2010 yılına kadar devam etti. GM, küresel kriz sonrası Saab’taki tüm hisselerini satarken elindeki hiç bir platformu vermedi. Yani tüm haklarının halen GM’de olduğu belirtiliyor. Zaten bu yüzden 2010-11 yıllarında Türkiye’den bazı işadamları da Saab’la ilgilenmiş ama GM platformları vermediği için alımdan vazgeçmişti. Yani Bakan Işık’ın aldıklarını söylediği bu platformla ilgili GM’le bir işbirliği yapılmış olma olasılığı çok büyük.


    Epsilon platformunda üretilen modeller


    2002-2009 Opel Vectra C sedan ve hatchback
    2003-2012 Saab 9-3
    2004-2007 Chevrolet Malibu
    2006-2009 Cadillac BLS
    2002-2009 Opel Vectra C Caravan
    2003-2008 Opel Signum
    2004-2007 Chevrolet Malibu Maxx
    2005-2010 Pontiac G6
    2005-2011 Fiat Croma
    2007-2011 Saturn Aura
    2008-2012 Chevrolet Malibu


    Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



     



    HideMyAss.com
    Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr