Kasanın sonradan değişeceği ima edildi... Kimse kusura bakmasın, bazı kendini bilmezler Hükümete düşmanlık edeceğim diye, hakikate düşmanlık ediyorlar... Yazık... Çok kötü konuşasım var da neyse..!
"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri
Bak kardeşim ben eleştirenlerdenim. Ama hükümete düşmanlık olsun diye değil. Şöyle söyleyeyim sana bunca zamandır çalışıyorlar yani makine mühendisliği yada otomotiv mühendisliği okuyan ve çizim programlarına hakim bir öğrenciye bile desen sana araba tasarımının alasını yapardı bu kadar zamanda. Ve emin ol özgün bir tasarım olurdu. Burada yanlış olan cadillac bls ye aşırı iç ve dış olarak benzeyen bir prototip ortaya koymaları. Hiç bir arabaya benzemeyen özgün bir araba olup şeklini eleştirseydik tamam ama araba bildiğin kopya. Bir de sana şunu söyleyeyim. Arabayı üretecek adam neden tübitak a tasarlatsın. Üreticek firma tasarımı da prototipi de üretimi de gayet tabi yapabilir. Ancak kimse yanaşmıyor neden biliyor musun? PATENT konusundan. Adamlar araba yapmaya kalksa yerli. Her şeyi kendileri üretecekler üretecekler ama arabaya koyduğun her şey için patent parası ödemek zorunda kalacaklar. Maliyet hat safhaya çıkacak ve piyasadan çok daha yukarı bir fiyata satacak. Bu da satılmaması demek arabanın pazarda rekabet edememesi demek. Kimsede şimdi üreteyim on yıl sonra kar etmeye başlarım diye kürdan bile üretmez. O yüzden seri üretim 2019 da diye kimseyi kandırmasınlar.Eleştiri yapmak hükümet düşmanlığıdır demedim, Hükümet düşmanlığı yapayım derken Hakikat düşmanlığı yapanlar var dedim...Kasanın sonradan değişeceği ima edildi... Kimse kusura bakmasın, bazı kendini bilmezler Hükümete düşmanlık edeceğim diye, hakikate düşmanlık ediyorlar... Yazık... Çok kötü konuşasım var da neyse..!
"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri
Bende eleştirenlerdenim fakat bu hükümet düşmanlığı mı oluyor? Eleştiri sebebim sadece kopya olması değil. Dış tasarımı bari özgün yapıldaydı. Kaldı ki dış tasarımda birebir aynı olmadığı sürece patent olayıda yok. Hangi motor teknolojisi kullanılacak mesela? Her bir çeşidinin patenti dış ülkelerce uluslarası platformda alınmış vaziyette. Mesela mercedes dizel motorları neden renaulttan alıyordu sizce yada diğerleri. Anlatmak istediğim özgün ve farklı motor teknolojisi tasarlanmadığı sürece, aracın elektronik aksamından tut, elektrik aksamına kadar bütün bilindik sistemler patentli vaziyette. O yüzden yerli araç olayına en yakın şu anda fiat egea var oda TR bantlarında üretilmesi yüzünden. Yoksa mekanik veya diğer parçalar yurtdışı üretim. Önce özgün motor, özgün parça, özgün mekanik ve özgün dış tasarım olacakki bunun üretilmesi içinde Yerli fabrikaların en küçük parçasına kadar üretimi sağlanmalı. Tohumu samanı, hatta hayvanı bile ithat ettiğimiz şu dönemde yerli otomobil yaratmak size ne kadar mantıklı geliyor?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.
Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.
Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?
Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.
Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.
Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.
Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.
%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.
Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?
Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.
Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.
Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.
Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.
Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?
Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.
Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.
Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.
Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.
%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.
Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?
Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.
Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.
Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.
Dediklerine harfiyen katılıyorum abicim ++++
Teşekkürler Niyazi, yinelemek istiyorum, bu mesele particilik yada siyaset ile alakalı değil! İnşallah darısı Milli Eğitim'in yani insan eğitiminin başına! Ne zaman ki bu ülke de bütçe ödeneği sıralamasında en fazla bütçe MEB'na ayrılır! Ne zaman eğitim 1. sınıf olur! O zaman kurtulduk demektir.Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.
Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.
Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?
Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.
Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.
Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.
Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.
%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.
Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?
Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.
Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.
Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.
Dediklerine harfiyen katılıyorum abicim ++++
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.
Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.
Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?
Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.
Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.
Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.
Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.
%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.
Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?
Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.
Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.
Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.
Kesinlikle katılıyorum
Siyasete girmeyi pek tercih etmiyorum, evet bende eleştiriyorum bazı yönlerini ama bir inşaat temeli atıp devamını getiremeyenleri destekleyenleyipde bu girişimi eleştirenlere gülüyor ve acıyorum.
saab çok güzel bir araba yaniMercedes :D