Bakan Işık yerli otomobil eleştirilerine cevap verdi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bir takım medya gruplarının sert eleştirilerde bulunduğu yerli otomobil prototiplerine Bakan Fikri Işık'tan cevap geldi.



Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, ilk görüntüleri paylaşılan yerli otomobillere yönelik yapılan eleştirilere cevap verdi.

Devrim otomobilindeki gibi baştan boğma anlayışını kabul etmeyeceklerini söyleyen Bakan Işık, Devrim otomobiline sahip çıkılsaydı Türkiye'nin en az 2-3 markasının olacağını söyledi.


<script type="text/javascript" src="Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap"></script>

DEVRİM OTOMOBİLİNİN HİKAYESİNİ HERKES BİLİYOR
Bakan Fikri Işık konuyla ilgili şunları söyledi;

"Yerli otomobili üreteceğiz. Devrim otomobilindeki gibi baştan boğma anlayışını kabul etmiyoruz. Devrim otomobilinin hikayesini herkes biliyor. Keşke o gün Devrim otomobiline sahip çıkılsaydı.

HEDEF 2019 SONUNA KADAR SERİ ÜRETİM
Hedefimiz, 2019 sonuna kadar seri üretim. Türkiye'nin ihtiyacına cevap verecek. Asıl yerli otomobil çok farklı olacak."

<script type="text/javascript" src="Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap"></script>

Bazı yayın organları yerli otomobilleri okuyucularına şöyle duyurmuştu;







Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı User19

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +45/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mustafa N. Can
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent Milenyum
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin
Kasanın sonradan değişeceği ima edildi... Kimse kusura bakmasın, bazı kendini bilmezler Hükümete düşmanlık edeceğim diye, hakikate düşmanlık ediyorlar... Yazık... Çok kötü konuşasım var da neyse..!

"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bak kardeşim ben eleştirenlerdenim. Ama hükümete düşmanlık olsun diye değil. Şöyle söyleyeyim sana bunca zamandır çalışıyorlar yani makine mühendisliği yada otomotiv mühendisliği okuyan ve çizim programlarına hakim bir öğrenciye bile desen sana araba tasarımının alasını yapardı bu kadar zamanda. Ve emin ol özgün bir tasarım olurdu. Burada yanlış olan cadillac bls ye aşırı iç ve dış olarak benzeyen bir prototip ortaya koymaları. Hiç bir arabaya benzemeyen özgün bir araba olup şeklini eleştirseydik tamam ama araba bildiğin kopya. Bir de sana şunu söyleyeyim. Arabayı üretecek adam neden tübitak a tasarlatsın. Üreticek firma tasarımı da prototipi de üretimi de gayet tabi yapabilir. Ancak kimse yanaşmıyor neden biliyor musun? PATENT konusundan. Adamlar araba yapmaya kalksa yerli. Her şeyi kendileri üretecekler üretecekler ama arabaya koyduğun her şey için patent parası ödemek zorunda kalacaklar. Maliyet hat safhaya çıkacak ve piyasadan çok daha yukarı bir fiyata satacak. Bu da satılmaması demek arabanın pazarda rekabet edememesi demek. Kimsede şimdi üreteyim on yıl sonra kar etmeye başlarım diye kürdan bile üretmez. O yüzden seri üretim 2019 da diye kimseyi kandırmasınlar.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kasanın sonradan değişeceği ima edildi... Kimse kusura bakmasın, bazı kendini bilmezler Hükümete düşmanlık edeceğim diye, hakikate düşmanlık ediyorlar... Yazık... Çok kötü konuşasım var da neyse..!

"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı jonturk09

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Puan +2/-0
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bende eleştirenlerdenim fakat bu hükümet düşmanlığı mı oluyor? Eleştiri sebebim sadece kopya olması değil. Dış tasarımı bari özgün yapıldaydı. Kaldı ki dış tasarımda birebir aynı olmadığı sürece patent olayıda yok. Hangi motor teknolojisi kullanılacak mesela? Her bir çeşidinin patenti dış ülkelerce uluslarası platformda alınmış vaziyette. Mesela mercedes dizel motorları neden renaulttan alıyordu sizce yada diğerleri. Anlatmak istediğim özgün ve farklı motor teknolojisi tasarlanmadığı sürece, aracın elektronik aksamından tut, elektrik aksamına kadar bütün bilindik sistemler patentli vaziyette. O yüzden yerli araç olayına en yakın şu anda fiat egea var oda TR bantlarında üretilmesi yüzünden. Yoksa mekanik veya diğer parçalar yurtdışı üretim. Önce özgün motor, özgün parça, özgün mekanik ve özgün dış tasarım olacakki bunun üretilmesi içinde Yerli fabrikaların en küçük parçasına kadar üretimi sağlanmalı. Tohumu samanı, hatta hayvanı bile ithat ettiğimiz şu dönemde yerli otomobil yaratmak size ne kadar mantıklı geliyor?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı User19

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +45/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mustafa N. Can
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent Milenyum
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin
Herşeyin bir sınırı var abi, eleştirmeyi anlıyorum, fakat bazı medya kuruluşlarının "hahaha ulan adamlara bak yerli diye Cadillac getirmişler, bizede malzeme çıktı" dercesine yaptığı haberler artık sınırını aştı...
 Prototip de olsa böyle olmamalıydı evet, fakat benim devletimin hükümetini "Merkezi dışarı" olan "siyonist uşaklarına" alay konusu yaptırtmam, en kötü hükümet bile olsa benim buna karşı olmam gerekir...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bak kardeşim ben eleştirenlerdenim. Ama hükümete düşmanlık olsun diye değil. Şöyle söyleyeyim sana bunca zamandır çalışıyorlar yani makine mühendisliği yada otomotiv mühendisliği okuyan ve çizim programlarına hakim bir öğrenciye bile desen sana araba tasarımının alasını yapardı bu kadar zamanda. Ve emin ol özgün bir tasarım olurdu. Burada yanlış olan cadillac bls ye aşırı iç ve dış olarak benzeyen bir prototip ortaya koymaları. Hiç bir arabaya benzemeyen özgün bir araba olup şeklini eleştirseydik tamam ama araba bildiğin kopya. Bir de sana şunu söyleyeyim. Arabayı üretecek adam neden tübitak a tasarlatsın. Üreticek firma tasarımı da prototipi de üretimi de gayet tabi yapabilir. Ancak kimse yanaşmıyor neden biliyor musun? PATENT konusundan. Adamlar araba yapmaya kalksa yerli. Her şeyi kendileri üretecekler üretecekler ama arabaya koyduğun her şey için patent parası ödemek zorunda kalacaklar. Maliyet hat safhaya çıkacak ve piyasadan çok daha yukarı bir fiyata satacak. Bu da satılmaması demek arabanın pazarda rekabet edememesi demek. Kimsede şimdi üreteyim on yıl sonra kar etmeye başlarım diye kürdan bile üretmez. O yüzden seri üretim 2019 da diye kimseyi kandırmasınlar.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kasanın sonradan değişeceği ima edildi... Kimse kusura bakmasın, bazı kendini bilmezler Hükümete düşmanlık edeceğim diye, hakikate düşmanlık ediyorlar... Yazık... Çok kötü konuşasım var da neyse..!

"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri
Eleştiri yapmak hükümet düşmanlığıdır demedim, Hükümet düşmanlığı yapayım derken Hakikat düşmanlığı yapanlar var dedim...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bende eleştirenlerdenim fakat bu hükümet düşmanlığı mı oluyor? Eleştiri sebebim sadece kopya olması değil. Dış tasarımı bari özgün yapıldaydı. Kaldı ki dış tasarımda birebir aynı olmadığı sürece patent olayıda yok. Hangi motor teknolojisi kullanılacak mesela? Her bir çeşidinin patenti dış ülkelerce uluslarası platformda alınmış vaziyette. Mesela mercedes dizel motorları neden renaulttan alıyordu sizce yada diğerleri. Anlatmak istediğim özgün ve farklı motor teknolojisi tasarlanmadığı sürece, aracın elektronik aksamından tut, elektrik aksamına kadar bütün bilindik sistemler patentli vaziyette. O yüzden yerli araç olayına en yakın şu anda fiat egea var oda TR bantlarında üretilmesi yüzünden. Yoksa mekanik veya diğer parçalar yurtdışı üretim. Önce özgün motor, özgün parça, özgün mekanik ve özgün dış tasarım olacakki bunun üretilmesi içinde Yerli fabrikaların en küçük parçasına kadar üretimi sağlanmalı. Tohumu samanı, hatta hayvanı bile ithat ettiğimiz şu dönemde yerli otomobil yaratmak size ne kadar mantıklı geliyor?


Sent from my iPhone using Tapatalk


"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.

Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.

Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?

Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.

Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.

Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.

Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.

%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.

Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?

Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.

Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.

Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.


Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.

Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.

Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?

Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.

Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.

Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.

Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.

%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.

Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?

Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.

Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.

Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.

Dediklerine harfiyen katılıyorum abicim ++++
Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Teşekkürler Niyazi, yinelemek istiyorum, bu mesele particilik yada siyaset ile alakalı değil! İnşallah darısı Milli Eğitim'in yani insan eğitiminin başına! Ne zaman ki bu ülke de bütçe ödeneği sıralamasında en fazla bütçe MEB'na ayrılır! Ne zaman eğitim 1. sınıf olur! O zaman kurtulduk demektir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.

Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.

Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?

Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.

Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.

Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.

Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.

%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.

Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?

Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.

Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.

Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.

Dediklerine harfiyen katılıyorum abicim ++++


Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Kesinlikle katılıyorum
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Teşekkürler Niyazi, yinelemek istiyorum, bu mesele particilik yada siyaset ile alakalı değil! İnşallah darısı Milli Eğitim'in yani insan eğitiminin başına! Ne zaman ki bu ülke de bütçe ödeneği sıralamasında en fazla bütçe MEB'na ayrılır! Ne zaman eğitim 1. sınıf olur! O zaman kurtulduk demektir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.

Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.

Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?

Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.

Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.

Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.

Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.

%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.

Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?

Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.

Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.

Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.

Dediklerine harfiyen katılıyorum abicim ++++
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı Emre Sever

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 849
    • Puan +25/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Emre SEVER
  • Marka: Opel
  • Model: Corsa 1.7 DTİ
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Motorin
Siyasete girmeyi pek tercih etmiyorum, evet bende eleştiriyorum bazı yönlerini ama bir inşaat temeli atıp devamını getiremeyenleri destekleyenleyipde bu girişimi eleştirenlere gülüyor ve acıyorum.
Facebook : severemre42
İnstagram: emre.svr


Çevrimdışı User19

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +45/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mustafa N. Can
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent Milenyum
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin
Sağol abi... Düşüncelerim bu yazdıklarınla uyuşuyor...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.

Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.

Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?

Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.

Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.

Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.

Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.

%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.

Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?

Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.

Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.

Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.


"Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır."
Sultan II.Abdülhamid Han Hazretleri



Çevrimdışı Emrahpmk

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 671
    • Puan +40/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: emrah pamuk
  • Marka: kia
  • Model: sorento prestige
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
sayın abilerim bu aracı belkide ilk eleştirenlerden biri benim. benim eleştiri nedenim şu araç tabi benzeyebilir. tabiki know now dediğimiz ürün transferi yapılabilir. bu yıllardır tüm dünyada uygulanan bir yöntem. ben önceki iş yerinde türkiyede tek olan yerli türbin tasarımını yapan ve şuan türkiyenin tek özel türbin fabrikasında çalıştım. bizde ne yaptık avrupalının yaptığı ürünü ilk olarak kopyaladık. daha sonra geliştirdik daha sonra çark dediğimiz parça hariç %80 oranında yerli kaynaklar ile imalatı yaptık.
bakan yerli otoyu açıklarken bu detayı atlayarak açıklama yapması 1 kasım secimleri öncesi hadi bakın yaptık dercesine ortaya konması insanları kandırmaktan farklı bir şey değil. araç içinde cadillac yerine fiatın yıllarca performans gösteren hatta şu an dobloda bulunan 19 jtd dediğimiz motoru kullanmışlar.(kesin kaynak değil). o zaman araç içinde fiatın bir aracı denenebilir. bak biz motoru yaptık bunun üzerine taktık deniyoruz. her 6 ayda bir parça ekleyerek en son kasa dizaynı yapıp yerlileştireceğiz diyebilirlerdi. bu gayet uygun bir imalat yöntemi. neden derseniz bugun bi kaporta sacı için yapacağınız kalıp maliyeti devasa paralardır. onun dış dizaynı motor kadar tutmaktadır. bu nedenle serviste orjinal parça pahalıdır. bu sebepten dolayı bunu şuan yapmak yerine can alıcı kısımlardan başlamış olmaları mantıklı. motor şanzıman gibi.... ama bari bunu insanlardan saklamayın. çünkü bu işten anlamayan insanlar yapıldı sanıyorlar. eksik bilgi vermeyin. bugun çin yaptığı bir çok araba kopya. admlar bu şekilde kendilerini geliştirip özgün tasarıma gidiyorlar.


benim tek eleştirdiğim nokta eksik bilgi ile insanları yanıltmaları yoksa yapılmak istenen herşey bu ülke için.  ben peugeot marka araç kullanıyorum. kullanırken aracımın tüm ekipmanları tofaş fabrikasında üretilmiş olduğu için ayrı bir severek biniyorum. evet elin gavuruna para kazandırıyorum. ama azda olsa tofaşta kazanıyor. ve adamlar bugun ege dediğimiz modeli %70 oranında ülke içinde yaptılar. 10 yıl içinde %100 burda yapmayı hedeflediklerini söylüyorlar. adamlar eksik bilgi verip kandırmıyor. yapabildiklerini ve yapmak istediklerini söylüyorlar. 2016da ege yollarda inşallah önümüzdeki yıllarda aracımı satıp almayı çok istiyorum. kimbilir o zamana kadar yerli markamız biter onu alırız.


not: ege diye tabir ettiğimiz araç fiatın aegea olarak yani ingilizce ege anlamındaki aracıdır. 49.900 başlangıç fiyatıyla gelmesi beklenmektedir.
yetmedi biraz daha büyüsün kia sorento
oyuncaklar büyüdü 1.4 tsi passat
peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım


Çevrimdışı Emrahpmk

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 671
    • Puan +40/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: emrah pamuk
  • Marka: kia
  • Model: sorento prestige
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
evet sonunda beklenen açıklamayı yaptı. keşke bu açıklamayı daha önce yapsaydı.... beklenen dürüst açıklama bu....
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
açıklama için bakana teşekkürler.
yetmedi biraz daha büyüsün kia sorento
oyuncaklar büyüdü 1.4 tsi passat
peugeot bipper tepeeee yeni oyuncağım...
206 roland garros yeşil kurbağa ilk göz ağrım


Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
 aslında milli araçlarımız kopyada olsa ileriki günlerde patenti alınır. bu bir başlangıçtır. sıfırdan arabanın planını projesini çizmek yıllarımızı alır. bu yüzden kopya girişiminde bulunmuş olabilir. köstek değil destek verelim arkadaşlar ki ne olursa olsun milli bir aracımız olsun. sorunlar daha sonra giderilir hatalar giderilir. siyasete alet etmeyelim arkadaşlar.


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Kesinlikle katılıyorum

Eyvallah Sinan

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Siyasete girmeyi pek tercih etmiyorum, evet bende eleştiriyorum bazı yönlerini ama bir inşaat temeli atıp devamını getiremeyenleri destekleyenleyipde bu girişimi eleştirenlere gülüyor ve acıyorum.

İşin doğrusu şu, eleştiri bana sorarsınız bir üreticinin ekmeğidir :) Ama bunu eleştirmek için değil de, bu araba için söylüyorum - Direksiyon simidinin pozisyonu ayarlanabilir olmalı veya - Sunroof'ta güneş enerjisi paneli olmalıydı eksik bu araba diye yapsak daha güzel olur :) yoksa dediğin gibi temeli bozuk bir binanın içerisinde otutulmayacağını hemen hemen hepimiz biliyoruz Emre :D



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33