Yeli otomobil hakkında daha önce birçok yorum yaptım. Aslına bakarsanız bakana hak veriyorum. Bunu da siyaset ile karıştırılmasını asla istemem. Yöneticiler her olaya vakıf olmalıdır, örneğin bu tasarımın başka bir markaya benzeyip benzemediği gibi basit bir inceleme mutlaka yapılmalıydı diye düşünüyorum. Benzese ne olur? Benzemese ne olur? Orası da ayrı konu elbette.
Şimdi arkadaşlar, milli sermaye ile yapılan 1 tane toplu iğne bile olsa gururumuzdur. Bu konuda bana katılmayanların sayısının çok az olduğunu düşünüyorum. Millet olarak şunu idrak etmeliyiz, %100 Türk sermayesi ile üretilmiş herhangi bir ürün diyelim ki 10TL. ama yabancı sermaye yani ithal bir ürün 4TL. Şimdi bu sorumu dikkatle okuyun! Vereceğiniz cevap sizin gerçekten neye önem verdiğinizin ispatı olacaktır.
Soru : 10TL'lik yerli ürünü mü alırsınız? yoksa 4TL'lik ithal (yabancı ürün) mü alırsınız?
Cevabı 10TL olsun yerli olsun diyen arkadaşları tebrik ediyorum. İşte ülke ekonomisi böyle kurtulur! Ne zaman ki ucuz diye ithal ürüne yönlendirildik, işte o günden bu güne belimiz doğrulmadı.
Bugün neredeyse kuru bakliyat gibi temel ihtiyaç ürünlerinde ve hatta gübre ve samana varana kadar ithal ediliyor. Yerli üretici ve çiftçi zor durumda kalıyor. Bu millette kalkınma bu yüzden bir rüya olmaktan öte geçemiyor.
Benim yerli otomobil konusunda sevdamı forumdaki arkadaşlarım bilirler. Allah (cc) ölmeden önce yerli otomobile (Ama %100 yerli) sahip olmak istediğimi ve ülkemin asfaltlarında, çukurunda tümseğinde gezinmek istediğimi bilirler. İnşallah hayata geçer ve dünyada otomotiv devi oluruz.
Fakat benimde elektirdiğim noktalar var, inşallah dilediğimiz gibi %100 yerli olur.
%100 derken 1 tane metrik 3 civatasından tutun, radyo antenine kadar her parçası Türkiye'de Türk işçiler tarafından imal edilecek olmasıdır. Yoksa yazılımını Almanya'dan, motorunu Çek Cumhuriyeti'nden, şanzımanını Japonya'dan ithal edeceksek, kimse kusura bakmasın ama ben o arabaya yerli araba demekten utanırım.
Tamam tasarımlar birbirine benzeyebilir. Buna itirazımız bir yere kadar olsun. Ama kullanılan parçaların sağdan soldan toplanması, yamalı bohça gibi bir otomobil maalesef benim için bir özentiden başka birşey değildir. Böyle düşünecek olursak, Renault Mais'in fabrikasında montajı yapılan Fransız otomobillerinden ne farkı kalır?
Ayrıca Nedim kardeşime şu konuda katılıyorum, bazı basın ve medya kuruluşları sadece eleştirel gözle olayları yorumluyor. Adına ne derseniz deyin, parti düşmanlığı mı? yoksa millet düşmanlığı mı? Tabi bazıları... Şuna emin ol ki Nedim, bu araç bambaşka benzersiz bir tasarım olsa bile aynı eleştiri gelecektir.
Yöneticilerin eleştirileri güler yüzle karşılaması AR-GE için de önemlidir. Mesela ben olsam, şu aşamada bu araçları halktan vatandaşlara test etmeleri ve yorumlamaları için randevulu sistemle 1 yıl denettirip, yorum - istek ve şikayet yazmalarını isterim. Ve yazılan yorumlara göre aracın hem tasarımı hemde teknolojisi ile oynar, optimum Türk insanının kullanım tarzına uygun bir araç üretme yolunda çalışma başlatırdım.
Sevgili arkadaşlar, şunu unutmayın! Türk'ün Türk'ten başka dostu yoktur. Eleştiren de biziz! Eleştiriye maruz kalan da! Temennim, %100 TÜRK MALI bir arabamız olur inşaAllah.