Forum Otomobil, Otomobil Forumu

Otomobil Kampanyaları ve Yeni Model Otomobiller => Yeni Model Otomobiller & Otomobil Haberleri => Konuyu başlatan: izmir42 - 07 Mayıs 2016, 13:21

Başlık: Bugatti Chiron’un şaşırtıcı 9 özelliği
Gönderen: izmir42 - 07 Mayıs 2016, 13:21
(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/yeni-bugatti-chiron-30.jpg)

Havaya olan açlığı

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/03/621870479133139858.jpg)

8.0 litre hacme ve 4 turboya sahip olan bir motordan ekonomik olmasını beklemek yanlış olur ama Chiron’un hava tüketim değerleri inanılmaz boyutlarda. Bugatti’ye göre Chiron motoruna dakikada “60 bin litre” oksijen yolluyor. Evet 60 bin litre!

Büyük ihtimalle evinizden daha fazla radyatöre sahip

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/chiron-4-56d5ad113ca41.jpg)

Chiron da Veyron’da olduğu gibi 10 radyatöre sahip ama önemli olan bu radyatörlerin içinden geçen soğutma suyu miktarı.

Birbirinden bağımsız radyatör döngülerine sahip otomobilin ana radyatör sistemi bir tane büyük ve iki tane küçük radyatörden oluşmakta ve sadece bu üç radyatörden her üç saniyede geçen soğutma suyu miktarı 37 litre. 10 radyatör beraber düşünüldüğünde ise dakikada sistemin içinden geçen sıvı miktarı 800 litreyi bulmakta.

Birisi katalitik konvertör mü dedi?

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/03/1640643560572423951.jpg)

Katalitik konvertörler için kullanılan futbol sahası ölçü birimiyle konuşmak gerekirse Chiron’un sahip olduğu katalitik konvertör yüzey alanı aşağı yukarı 30 futbol sahası etmekte. 6 adet konvertörün ikisi büyük boyutlu olan Chiron’u normal bir otomobille karşılaştırırsak sadece bu iki ana konvertör 12 adet binek otomobile yetecek kadar yüzey alanına sahip. Egzozun büyük bir kısmının da titanyumdan yapıldığını hatırlatalım.

En uzun ışık şeridi

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/17_chiron_bugatti-line_web-56d5b0a492896.jpg)

Ön koltukların arasında bulunan ve parlaklığı ayarlanabilen “C” şekline sahip ışık şeridi en uzun diyot olma özelliğine sahip. Ayrıca çevresinde yer alan alüminyum parça ise tek parça olarak üretilmiş.

Bir binek otomobile yerleştirilmiş en büyük debriyaj

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/25_chiron_plus_web-56d5b2fc94ef1.jpg)

1600 Nm’lik tork değerini düşündüğünüzde Bugatti tarafından özel üretilmiş bir şanzımana sahip olduğunu duymak sizi çok şaşırtmayacaktır. İşin ilginç tarafı: En büyük debriyaj.

Bir LMP1 yarış arabası kadar sıkı/rijit

http://www.youtube.com/watch?v=LEkN24kp4u0

Chiron’un şasisi de en az kendisi kadar özel bir parça. Yapımı 4 hafta süren gövde tamamen karbonfiber’den üretilmekte. Veyron’a göre 8 kg kadar hafif olan gövdenin burulma direnci ise 50.000 Nm güce ulaşmış durumda. Eğer burulma dirençleri hakkında detaylı bir bilgiye sahip değilseniz bu değer Chiron’u LMP1 yarış sınıfıyla eşdeğer hale getirmekte.

Karbon çerçeve içine yerleştirilmiş olan hava yastıkları

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/19_chiron_steering-wheel-side_-56d5beea90cb1.jpg)

8 milyon TL değerindeki otomobilinizle olumsuz bir durum yaşamak istemezsiniz ancak başınıza bir kaza gelmesi durumunda dünyada bir ilk olan karbon bir çerçeveye sahip hava yastıklarını da patlatmış olursunuz.

Geçtiği ve tamamladığı testler

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/03/7144529121264792995.jpg)

Test dönemi ile alakalı olarak verilebilecek teknik veriler arasında 300 saat boyunca rüzgar tünelinde çalışan ekip, 200 set lastik bitirerek 500,000 bin km yol yapmış. Bugatti’nin açıklamalarına göre eski test ekipmanının yetersiz kalmasından dolayı şirket yeni W16 motoru yeteri kadar zorlayabilmek için yeni test araçları geliştirmiş.

Herşey ergonomi için

(http://www.otopark.com/wp-content/uploads/2016/05/30_chiron_boot_web-56d5bc73c1d07.jpg)

Bir Bugatti’in pratik bir araba olmasını beklemezsiniz ama Chiron’un ön tarafında yer alan bagajında eşyalarınızı gerçekten taşıyabileceğiniz kadar bir hacim bulunmakta. İşin ilginç tarafı ise Chiron’un kullanışlı bir bagaj alanına sahip olması değil, bu alanı oluşturmak için Bugatti’nin ön tarafta yer alan radyatörün açısını değiştirmek durumunda kalması. Fazladan bagajla beraber gelen bu açı değişikliği aynı zamanda daha iyi bir soğutma kapasitesinin oluşmasını sağlamış.
Başlık: Ynt: Bugatti Chiron’un şaşırtıcı 9 özelliği
Gönderen: FO-Admin - 10 Mayıs 2016, 07:21
60.000 litre oksijen... ne oldu çevrecilik?

Tapatalk

Başlık: Ynt: Bugatti Chiron’un şaşırtıcı 9 özelliği
Gönderen: User19 - 10 Mayıs 2016, 18:23
Bir E36 E46 değil [emoji1]
Başlık: Ynt: Bugatti Chiron’un şaşırtıcı 9 özelliği
Gönderen: FO-Admin - 11 Mayıs 2016, 14:01
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Abi çevreci işte o kesin kirli oksijeni tüketiyo :D Biz kirli hava almayalım diye bunlar hep.

Ne kadar da çevreci bir araba :)
Başlık: Ynt: Bugatti Chiron’un şaşırtıcı 9 özelliği
Gönderen: User19 - 11 Mayıs 2016, 15:09
Zengin çevreci olmaz reklamcı olur. Çevreci olun der reklam yapar kendi bunlara biner... Bizde eşeğe bineriz...