GönderenKonu: Ford Otosan’dan bir ilk  (Okunma sayısı 254 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,326

  • Üye'ye 284 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ford Otosan’dan bir ilk
« : 02 Nisan 2016, 19:10:48 »


Ford Otosan, Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ve üretilen ilk ve tek kamyon motoru yeni nesil Ecotorq’un seri üretimine başladı. Fikri ve sınai hakları Ford Otosan’a ait olan motor 100 milyon dolarlık yatırımla Eskişehir İnönü fabrikasında üretiliyor. Yeni motor Ford Trucks’un modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya tüm dünyaya ihraç edilecek.

Ford Otosan, 100 milyon doların üzerinde bir yatırımla hayata geçirdiği yeni nesil “Ecotorq motor” ailesinin seri üretimine başladı. 320 Ar-Ge mühendisinin çalıştığı Ford Otosan Eskişehir İnönü fabrikasında seri üretimi başlayan Ecotorq motor ailesi, yurtiçinin yanısıra yurtdışı pazarlara ihraç edilen Ford Trucks kamyon ve çekici modellerinde kullanılacak. -50 dereceden +50 dereceye kadar her coğrafya koşullarına uygun olarak geliştirilen Ecotorq motor; Ford Trucks modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya tüm dünyaya ihraç edilerek, Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda bulunacak.
 
TEKNOLOJİ İHRACATI

Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, bugün geldikleri noktada, Türkiye’de sıfırdan geliştirilen ve üretilen, ilk ve tek kamyon motorunu sunmanın gururunu yaşadıklarını ileterek şunları söyledi: “Geçmiş yıllarda teknoloji ithal ederken, bugün yüksek Ar-Ge yeteneğimiz ile teknoloji ihraç eder hale geldik. Ford Otosan, yeni nesil Ecotorq motorlarının dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de üretimi için JMC firması ile teknoloji lisans anlaşması imzalamıştı. Son 5 yılda 320 milyon doların üzerinde mühendislik ihraç eden şirketimiz, önümüzdeki dönemde yeni nesil Ecotorq’un da katkılarıyla yüksek katma değerli bu faaliyetini artırarak sürdürecek. Ford Otosan, Ecotorq ile dünya vizesi almış oluyor. Özetle, Eskişehir İnönü fabrikamızda ürettiğimiz yeni nesil motorumuz ile tüm dünyanın yükünü taşımaya talibiz.”



GLOBAL MÜHENDİSLİK

Ford Otosan’ın, üretim kabiliyetleri ve 1500’e ulaşan Ar-Ge mühendisi ile Ford’un global organizasyonunda gün geçtikçe artan önemde sorumluluk üstlendiğini de belirten Ali Koç, Ford Otosan’ın Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi ve sektörünün en büyük Ar-Ge merkezine sahip olmasıyla dikkat çektiğini söyledi. “Şirketimiz Ford kamyon ve çekicilerinin, ilgili dizel motorları için global mühendislik çalışmalarının sorumluluğunu üstlenmiş durumdadır. 2010 yılında imzalanan anlaşma ile şirketimiz, kendi geliştirdiği ve ürettiği Ford Trucks çekici ve kamyonları için, 3 kıtada toplam 60 ülkede satış yapma, organizasyon kurma ve distribütör atama haklarına sahiptir. Bu doğrultuda, 2020 yılına kadar, 50 ülkede distribütörlük ve bayi ağı yapılanması tamamlamayı hedefliyoruz“ dedi.

TÜRKİYE’NİN AR-GE ÜSSÜ

Yatırım ile ilgili bilgi veren Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ecotorq yatırımını şöyle anlattı: “Ford Otosan olarak Ecotorq için, geliştirme, imalat, prototip gibi süreçlere 100 milyon doları aşan bir yatırım yaptık. Bizimle birlikte yan sanayilerimiz de Ecotorq projesi için 4 milyon Euro yatırım yaptı. Toplam 7 milyon Euro yatırımla hayata geçirdiğimiz Euro 6 egzoz gazı arındırma sistemi, sürdürülebilirlik açısından, Ecotorq projesinin en önemli sonuçlarından biri oldu. Motor projemiz kapsamında üniversitelerle birlikte yapılan Ar-Ge çalışmaları için toplam 1.7 milyon lira, yüksek teknolojili KOBİ Ar-Ge iş birlikleri için de, 4 milyon lira harcandı. Ford Otosan ekibi olarak, önümüzdeki süreçte de, sadece otomotivin değil, Türkiye’nin Ar-Ge üssü olarak çalışmalarımıza şevkle devam edeceğiz. Ecotorq motor; Ford Trucks modelleri ile Çin’den Avrupa’ya, Ortadoğu’dan Güney Amerika’ya, tüm dünyaya ihraç edilecek. Ford Otosan ekibi olarak, önümüzdeki süreçte de, sadece otomotivin değil, Türkiye’nin Ar-Ge üssü olarak çalışmalarımıza şevkle devam edeceğiz.”



AR-GE HARCAMALARI 4.6 MİLYAR LİRA

Bugün Koç Topluluğu olarak her işimizde yönümüzü geleceğe, Ar-Ge’ye ve inovasyona çevirerek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Geçmişe nazaran bugün daha uzun vadeli düşünüp planlar yapabiliyoruz. Bu felsefe ile, 2007-2014 yılları arasında yaptığımız Ar-Ge harcamaları toplam 4.6 milyar TL’ye ulaştı. Buna ilave olarak, sadece geçen yıl yaptığımız Ar-Ge harcaması da 1.3 milyar TL’yi buldu. Bu da ülkemizin geleceğine olan güvenimizin en somut göstergesidir. TUİK verilerine göre, Türkiye’de özel sektör Ar-Ge harcamalarının yüzde 13’ü topluluğumuz tarafından yapılmaktadır. Ayrıca, topluluğumuza ait 15 Ar-Ge merkezinde, 4 bin 300 mühendisimiz görev yapıyor. Ar-Ge merkezlerimizin, sektörlerindeki en başarılı Ar-Ge merkezleri olarak ödüller alması da bizleri ayrıca sevindiriyor.”

Kaynak:Hürriyet




Çevrimdışıseyiddelice

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,968

  • Üye'ye 86 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +70/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
    • Doğum Yılınız: 1994
    • Marka: Mazda
    • Model: Miata
    • Model Yılı: 1991
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Ynt: Ford Otosan’dan bir ilk
    « Yanıtla #1 : 02 Nisan 2016, 20:07:01 »
    Cok iyi ya sonunda brseyler yapabiliyoruz.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

     



    HideMyAss.com
    Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr