Mazda’nın efsanevi spor otomobillerinde kullandığı
rotary motorları,
emisyon kuralları gerekçesiyle askıya alınmıştı. Mazda attığı adımla bu efsaneyi
hibrit motorlarında yaşatmaya kararlı görünüyor.
Mazda’dan patent hamlesiGeçtiğimiz günlerde,
Mazda tarafından yapılan
patent başvuruları basına sızdırıldı. Bu patent başvuruları
uzatılmış menzilli hibrit otomobillerle ilgili. İlginç olan ise çizimlerin
rotary motora
ait olması.Bir taşla iki kuş Patentte
Wankel-rotary motorun start-stop sistemi ile ilgili bilgiler var. Bu hamle ile motorun
yakıt tüketimi ve
emisyon değeri bir hayli
azalacak. Rotary motorun yapısı bu tip bir hamleye
uygun. İkinci patentte ise menzili
uzatmak için
benzinli motora sahip bir
hibrit ünite görüyoruz. Anlaşılan rotary motor
tek başına tercih edilmeyecek.
Mazda bu fikri üzerinde çalışmaya devam ederse bir
efsane daha
aramızda kalacak.