GönderenKonu: Yeni Formula 1 güvenlik standartları takımları zorluyor  (Okunma sayısı 367 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıHüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 12,326

  • Üye'ye 284 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +308/-5
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra H
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin


Formula 1 genel anlamda süreklilik gösteren kuralları ve sınırlamaları olan bir organizasyon. Bu yüzden genelde takımlar bir önceki sezonun tasarım konseptlerini gelecek sezon için de kullanabilmekte.

Bu kış ise kağıt üstünde normalde sürücü kafa korumasında yapılan yapılan ufak bir değişiklik gibi gözükse de aslında tasarımcılar için oldukça zorlayıcı yeni düzenleme getirildi. Düzenlemeyle birlikte aynı zamanda Formula 1 için gereken çarpışma testini geçmekte daha da zor oldu.
 
Kokpit güvenliği

2016 yılı için kokpit bölgesinin yanlarındaki koruma alanlarının 20mm daha da yükseltilerek sürücü kaskının daha da korunması amaçlanıyor.

20mm kağıt üzerinde ve gözle bakıldığında çok küçük bir değişiklik gibi gelebilir. Fakat bununla birlikte çarpışma testinden geçmek için gereken kurallarda daha da zorlayıcı oldu.

Geçen yıl bu parçaya 15kN yük 90 derecelik açıyla uygulandığında deforme olmaması gerekiyordu. Bu sene ise revizyona gidilerek 50kN’lik bir yükte aynısını yapması bekleniyor. Formula 1’in teknik regülasyonlarına göre bu parçanın yük altında iç ve dış yüzeyinde hiçbir şekilde yapısal hata olmaması gerekiyor.

Önemli değişiklikler

Geçen yıl tasarımcıları en çok zorlayan kural kısa burun konseptleri olmuştu. Bu sene ise kokpitin sağlamlığı ve güvenliği daha da ön plana çıkarıldı. Formula 1 için konuşan Mercedes yöneticisi Paddy Lowe’ye göre bu yıl kokpiti daha güvenli ve sağlam yaparken aynı zamanda aerodinamikten ve çok ağır olmasında kaçınılması yeni bir zorluk yaratıyor.

Mercedes tarafından yayınlanan videoda konuşan Paddy Lowe, bu değişimle beraber tasarımcılara çok büyük işin düştüğünü ve bahsedilen kuvvetlerin 5 tona yakın bir gücü yan taraftan almakla eşit olacağını dair konuşurken aynı zamanda bu düzenlemeyle beraber sürücülere kazalardan savrulan enkaz parçalarına karşı daha da fazla güvenlik sağlayacağını belirtti.

Şuana kadar hangi takımların bu testlerinden geçtiği belli olmasa da araçların 22 Şubat’ta Barselona’da yarışmaya hazır olması gerekiyor.




 



HideMyAss.com
Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr