GönderenKonu: Hatalı 2016 Model Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası  (Okunma sayısı 2811 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıerdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 19
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Erdi inanmış
    • Doğum Yılınız: 1987
    • Marka: SKoda rapid 1.2 tsi style DSG
    • Model: Rapid
    • Model Yılı: 2016
    • Yakıt Tipi: Benzin
    SORUN ÇÖZÜMLENMİŞTİR

    "Mekatronik ünitesinin orjinali ile değişimi sağlanacak."

    Selam Arkadaşlar,
    Dün skoda rapid aracımı kayadibi bayisinden daha önce kendilerine konuyu yüz yüze  aktardığım doğuş maslak skoda bayisine çekici ile götürdüm. Konu ile ilgili olarak Doğuş Maslak oto sağ olsun sorunun başından beri çok ilgilendiler. Dönüş yolunda beni evime bile bizzat bıraktılar. Yüce oto ile özel olarak konuşacaklarını ve bu sorunu en makul şekilde çözmek için ellerinden geleni yapacaklarını ilettiler. Bugün yüce otodan müşteri ilişkilerinden üst düzey yetkili biriyle yaptığım görüşmede bana özel bir  teklif ile benim için makul denilebilecek bir rakam yani mekatronik parçanın maliyetinin %80 indirimli olacak şekilde orjinali ile değiştirecekleri konusunda anlaştık. Konunun 1 haftalık süreçde bende yarattığı pisikolojik tahribatı düşünerek ve bunun 2 yıl sürecek bir davaya gitmesini de değerlendirerek dediğim gibi anlaşma sağladık. Konunun çözümünde ellerinden gelen desteği sağlamalarından dolayı Maslak Doğuş skoda servise teşekkür ederim. Kayadibi için düşüncelerimde en ufak bir düzelme maalesef olmadı.
    Herkese konu ile ilgili yardımlarından dolayı teşekkür ederim.





    Selam Arkadaşlar,
    08.07.2016 günü Ümraniye kayadibi bayisinden 2 yıl garantili olan skoda Marka rapid model 1.2 tsi DSG style paket ve 1500 TL exstra ödeyerek 2 yıl daha garanti satın aldığım aracımı teslim aldım.
    19 gün içinde 731 KM kadar kullandım. 27.08.2016 günü evin açık Otoparkında bulunan aracımda Şanzıman hatası ve sarı ve kırmızı (! ünlem) işaretli ikazı aldım.
    Aşağıdaki resimde sarı renkli şanzıman hatasını belirten ünlemi görebilirsiniz. Yetkili servis ile yaptığım görüşmeler
    neticesinde aracı yerinden oynatmamam gerektiğini çekici ile servise getirilmesi gerektiğini aktardılar.Aynı gün çekici ile Ümraniye kayadibi skoda servisine çekildi.
    Aşağıdaki resimde arabayı çekici çektikden sonra yere damlayan yağlı görebilirsiniz.
    01.08.2016 günü itibari ile servis danışmanı vasıtasıyla yapılan görüşmede aracın yaklaşık 5400 TL tutarında mekatronik arızasının olduğunu ve bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını aktardılar.
    DSG'nin kronik olan sorununu bana yıkmaya çalıştılar. DSG'nin bozulma korkusundan zaten 1500 TL extra ödeyerek 2 yıl daha garanti almıştım.
    19 Gün içinde 731 Km'deki kazası belası bulunmayan, en ufak bir çizik dahi olmayan aracın nasıl bir kullanıcı hatası olduğu konusunda dikkate değer bir açıklamaları olmadı.
    Beni kasko üzerinden veya yetkili servisde 5400 TL ile bu hatayı düzelttirmeye yönlendirdiler. Herkes tarafından bilinen DSG'nin kronik sorununu garanti kapsamında yapmayacaklarını ilettiler.
    Aracın garantisinin bu konuda hiç bir hükmü yokmuş. 1 ay olmadan DSG'nin fabrikadan ayıplı gelmesi nedeniyle ayıplı mal kanunu çerçevesinde aracın geri iade alınmasını talep ettim.
    İade almamaları durumunda konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı bildirdim. Konu ile ilgili kendilerinden yazılı olması açısından iade isteğimi red ettiklerine dair belge istedim.
    Bizde belge melge yok git nerden alıyorsan al diye konuşmaya başladılar. En son resim kayadibi skoda yetkili servisine bırakıldığı yer.
    Bu konuya benzer daha önce başına aynı sorundan mağdur olan birileri var mı ? Tüketici mahkemesi haricinde nasıl bir yol izlemeliyim ?
    Bu konuda yapılması gerekenler nelerdir ?
    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Çok mağdur durumdayım.
    Şimdiden çok teşekkürler.


    « Son Düzenleme: 05 Ağustos 2016, 17:03:01 Gönderen: Yönetim »




    Çevrimdışıerdi.inanmis

    • Yeni Üye
    • *
    • İleti: 19
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Erdi inanmış
      • Doğum Yılınız: 1987
      • Marka: SKoda rapid 1.2 tsi style DSG
      • Model: Rapid
      • Model Yılı: 2016
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Kayadibi bayisinde servis müdürü ile görüştüm.Servis danışmanı sadece aracılık görevi yaptı.
      kendilerinden tüketici mahkemesine sunmam için ayıplı mal iadesi talebini red ettiklerine dair veya mekatronik arızasının garanti kapsamında yapılmadığına dair basit bir belge istedim. Yarın erkenden noter aracılığıyla 19 gün içinde bozulduğu için fabrika hatası kaynaklı olduğunu düşündüğüm 1 ay dolmadan ayıplı malı iade almaları için ihtarname çekip talebimi yenileyeceğim. 731 KM'de başıma DSG'nin kronik sorunu olan mekatronik arızasının gelmesi nedeniyle hala şoktayım. Sorunun başıma bu kadar erken gelmesi ve bunun skoda kayadibi tarafından sahiplenilmemesi beni çok mağdur etti. İnanılacak gibi değil. Kafayı yemek üzereyim. Servisteki elemanların benden para koparmaya çalıştıklarını sezinledim.İstersem 5400 TL mekatronik arıza için pazarlık yapabilecekmişim . İnsanları keriz yerine koymalarına çok sinir oldum. O kadar parayı boşuna mı verdik. 731 KM nasıl arıza verebilir soruma bazen 200 KM'de kavrama hatası bile olabiliyor diye pişkin pişkin cevap veren servis çalışanları mevcut. Arabayı kayadibi servisine çekmekle hata mı ettim? Başka bayide farklılık olur mu sizce?

      Çevrimdışıerdi.inanmis

      • Yeni Üye
      • *
      • İleti: 19
      • Puan +0/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Erdi inanmış
        • Doğum Yılınız: 1987
        • Marka: SKoda rapid 1.2 tsi style DSG
        • Model: Rapid
        • Model Yılı: 2016
        • Yakıt Tipi: Benzin
        731 Km'de nasıl bu durum olabilir sorusuna pişkin pişkin 200 Km kavrama hatası alan araç bile gelebiliyor diye saçma sapan şaka yapan bir servis çalışanları dahi var ve bu çalışan bazen fabrika çıkışında bazı önemli bölgelerdeki vidaları tam sıkılması unutuluyormuş veya bir parçanın yerine tam oturtulmadığı gibi durumlar oluyormuş gibi sebebleri peşinden dizmeye başladı.

        ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

        • Master Moderator
        • *
        • İleti: 12,326

        • Üye'ye 284 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +308/-5
        • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
        • Doğum Yılınız: 1995
        • Marka: Opel
        • Model: Astra H
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Motorin
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Selam Arkadaşlar,
        08.07.2016 günü Ümraniye kayadibi bayisinden 2 yıl garantili olan skoda Marka rapid model 1.2 tsi DSG style paket ve 1500 TL exstra ödeyerek 2 yıl daha garanti satın aldığım aracımı teslim aldım.
        19 gün içinde 731 KM kadar kullandım. 27.08.2016 günü evin açık Otoparkında bulunan aracımda Şanzıman hatası ve sarı ve kırmızı (! ünlem) işaretli ikazı aldım.
        Aşağıdaki resimde sarı renkli şanzıman hatasını belirten ünlemi görebilirsiniz. Yetkili servis ile yaptığım görüşmeler
        neticesinde aracı yerinden oynatmamam gerektiğini çekici ile servise getirilmesi gerektiğini aktardılar.Aynı gün çekici ile Ümraniye kayadibi skoda servisine çekildi.
        Aşağıdaki resimde arabayı çekici çektikden sonra yere damlayan yağlı görebilirsiniz.
        01.08.2016 günü itibari ile servis danışmanı vasıtasıyla yapılan görüşmede aracın yaklaşık 5400 TL tutarında mekatronik arızasının olduğunu ve bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını aktardılar.
        DSG'nin kronik olan sorununu bana yıkmaya çalıştılar. DSG'nin bozulma korkusundan zaten 1500 TL extra ödeyerek 2 yıl daha garanti almıştım.
        19 Gün içinde 731 Km'deki kazası belası bulunmayan, en ufak bir çizik dahi olmayan aracın nasıl bir kullanıcı hatası olduğu konusunda dikkate değer bir açıklamaları olmadı.
        Beni kasko üzerinden veya yetkili servisde 5400 TL ile bu hatayı düzelttirmeye yönlendirdiler. Herkes tarafından bilinen DSG'nin kronik sorununu garanti kapsamında yapmayacaklarını ilettiler.
        Aracın garantisinin bu konuda hiç bir hükmü yokmuş. 1 ay olmadan DSG'nin fabrikadan ayıplı gelmesi nedeniyle ayıplı mal kanunu çerçevesinde aracın geri iade alınmasını talep ettim.
        İade almamaları durumunda konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı bildirdim. Konu ile ilgili kendilerinden yazılı olması açısından iade isteğimi red ettiklerine dair belge istedim.
        Bizde belge melge yok git nerden alıyorsan al diye konuşmaya başladılar. En son resim kayadibi skoda yetkili servisine bırakıldığı yer.
        Bu konuya benzer daha önce başına aynı sorundan mağdur olan birileri var mı ? Tüketici mahkemesi haricinde nasıl bir yol izlemeliyim ?
        Bu konuda yapılması gerekenler nelerdir ?
        Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Çok mağdur durumdayım.
        Şimdiden çok teşekkürler.



        Geçmiş olsun. Daha önce benzer bir hadise ile karşılaştımisti
        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

        HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


        ÇevrimdışıMaCReM

        • FO-Kıdemli Üye
        • *
        • İleti: 697

        • Üye'ye 9 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +57/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Vay arkadas resmen hayretler icindeyim ya kesinlikle kaskodan yapilmasini falan kabul etmeyin otomatik vites arac ya nasil bir kullanıcı hatasi ile bu duruma gelebilir ayrica araci alirsin uzerinden uc bes sene geçer bariz bi yol yaparsinda bi nebze tamam derim adam daha alali bir ay olmamis daha 1000 km si dolmamis hocam cok gecmis olsun sifir arac alipda bu sikintilari yasamak gercekten cok uzucu birsey ama kesinlikle mahkeme konusunda geri adim atmayin butun yerlere basvurun o aracin parasini size masraflari ile birlikte odemek zorundalar

          LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


          garantiliarabam.com.tr

          ÇevrimiçiYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 80,008

          • Üye'ye 1010 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +584/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Geçmiş olsun peşini bırakmayın. Bayi ve servisle görüşmeye devam edin. Konu çözülene kadar konu MARKA ŞİKAYETLERİ bölümünde kalacak.
          Zaman en kıymetli hazinedir

          Çevrimdışıseyiddelice

          • FO-Usta Üye
          • *
          • İleti: 1,968

          • Üye'ye 86 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +70/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
            • Doğum Yılınız: 1994
            • Marka: Mazda
            • Model: Miata
            • Model Yılı: 1991
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Vay arkadaş olaya bak. Bu kadar mı pişkinlik olur? Manuel olsa BELKİ kullanıcı hatası diyebilirlerdi ama otomatik araçta bu da olmaz ki. DSG nin neden önerilmediğini bi kez daha anladım şu an.
            Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

            ÇevrimdışıMaCReM

            • FO-Kıdemli Üye
            • *
            • İleti: 697

            • Üye'ye 9 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +57/-0
            • Cinsiyet: Bay
              • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
              Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
              Vay arkadaş olaya bak. Bu kadar mı pişkinlik olur? Manuel olsa BELKİ kullanıcı hatası diyebilirlerdi ama otomatik araçta bu da olmaz ki. DSG nin neden önerilmediğini bi kez daha anladım şu an.
              Simdi dsg nin hakkinida yememek lazim arkadaslar bazi kullanicilar sorunsuz bi sekilde mutlu mesut kullaniyor cunku suanda piyasadaki en güzel sanzumanlardan biri bence hem yakit tuketimi açısından hem vites gecisleri acisindan bence gayet yeterli bir sanzuman gibi görünüyor arkadasin yasamis oldugu olay tamamen kismet meselesi ve gerçekten de cok can sıkıcı bir durum açıkçası Allah kolaylik versin

              LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


              Çevrimdışıseyiddelice

              • FO-Usta Üye
              • *
              • İleti: 1,968

              • Üye'ye 86 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +70/-0
              • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
                • Doğum Yılınız: 1994
                • Marka: Mazda
                • Model: Miata
                • Model Yılı: 1991
                • Yakıt Tipi: Benzin
                Yine de CVT all the way diyoruz ve arkamıza bakmıyoruz :D Geçmiş olsun tekrardan.
                (Muhalefetçi kimliğimi bozmuyorum hiçbir yorumda :D)
                Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

                Çevrimdışıerdi.inanmis

                • Yeni Üye
                • *
                • İleti: 19
                • Puan +0/-0
                • Cinsiyet: Bay
                  • Ad Soyad: Erdi inanmış
                  • Doğum Yılınız: 1987
                  • Marka: SKoda rapid 1.2 tsi style DSG
                  • Model: Rapid
                  • Model Yılı: 2016
                  • Yakıt Tipi: Benzin
                  Yüce Oto'dan konu ilgili özel olarak  ilgilenmelerini rica ettim. Bugün kesin dönüş yapacaklarını umuyorum.
                  Hatalarını kabul etmemeleri durumunda konunun sadece tüketici mahkemesi ile sınırlı kalmayacağını,sanayi ve ticaret bakanlığına,sigortalar birliğine elimden gelen her yere taşıyacağımı,bildiğiniz her alanda savaş ilanı edeceğimi belirteceğim. Ortada bariz bir şekilde belli olan  kendi ayıplarını kullanıcıya keyfe keder yıkmalarının hesabını onlardan soracağım. DSG'nin mekatronik ünitesinin kronik sorunlu olduğunu bilmeyen kalmadı. İşine geldiğinde garantiden işine gelmediğinde kullanıcı hatasına yıkıyorlar.Üstüne üstelik ayıplı bir mal konusu bariz bir şekilde ortadayken.Arabayı amuda kaldırmadık,denize uçarmadık,köprüden düşürmedik,gidip birine vurmadık bildiğin şehir içinde bilimum anayollarda normal bir şekilde  sürdüm. Benden yalan beyanda bulunarak kasko şirketine yıkmaya teşvik ediyorlar. Kayadibi mi Yüce Oto'yu yönetiyor Yüce oto mu onları yönetiyor anlam veremedim. Kayadibi ne derse Yüce oto Ok diyor. Siz çekilin ben kendim bizzat inceleteyim bu konu riskli demiyor. Konu ile ilgili Yüce oto'dan konunun yerinde incelenmesi talep edeceğim.Müşteri mennuniyeti sıfır denecek düzeyde. Arabayı alana kadar paşam,kıralım,aldıkdan sonra canavara dönüşüyorlar.


                   



                  HideMyAss.com
                  Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr