Cam Elyaf (Fiber Glass)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Cam elyafı (fiberglas), çok ince cam telciklerinden üretilen bir maddedir.

Yalıtım ile dokuma ürünlerinde yaygın olarak kullanılır. Ayrıca birçok plastik üründe güçlendirici olarak da kullanılır ve ortaya çıkan bileşik maddelere de (örneğin, GRP "camla güçlendirilmiş plastik") halk arasında "Cam elyafı" adı verilir. Cam elyafı genellikle polyester reçineleri veya vinil ester reçineler ile farklı yöntemlerle (el yatırması, SMC, BMC, RTM, Fitil sarma, Reçine İnfüzyon gibi) takviye edilerek geleneksel kompozit CTP parçalar elde edilmektedir.

Eritilmiş haldeki camın küçük deliklerden akıtılıp katılaştırılması sonucu üretilir. Isıl iletim katsayıları düşük olduğundan yalıtım malzemesi olarak kullanılırlar. Ayrıca yüksek mukavemet değerleri nedeniyle diğer malzemelerle birleştirilerek kompozit malzeme üretiminde kullanılır.

Bunun yanında mayın kasası yapımında bolca kullanılmaktadır. Bunda en önemli neden cam elyafından üretilen mayının metal tarama aygıtlarına yakalanmamasıdır.

Bugün bildiğimiz cam elyafının geliştirilmesi 1930’lu yılların sonlarına doğru yapılabilmiştir. Wikipedi Alıntı.

Arkadaşlar bildiğimiz üzere Cam Elyaf (Fiber Glass) artık bir çok alanda kullanılmaktadır. Oturduğumuz Sandalyeler, evde kullandığımız elektronik eşyaların bağzı parçaları, araç tampon veya gövdeleri, rüzgar gülleri ve akla gelebilecek bir çok alanda kullanılmaktadır.  Eskiden ahşap olan tekneler yerini Fiberglass teknelere bıraktı. Hem daha hafif hemde tamiri daha kolay olması da yanında ekstırası. Bunun yanında gelişen iletişim teknolojisinde de cam elyaf katkıları büyük. Kullanılan demir ve bakır kablolar iletkenliği daha çok olan cam elyafa bıraktı.

Peki nasıl uygulanır ?
İlk olarak cam elyaf tek başına işe yaramamaktadır. Polyester Reçinesi , Kobalt Oktaot (Hızlandırıcı ), Metil Etil Keton Peroksit MEKP (Sertleştirici) bu yan elemanlar ve kimyasallar bize istediğimizi yapmaya olanak sağlamaktadır.  Uygulama yapılacak ortam yeterince havadar olması gerekmektedir ve mutlaka maske kullanılmalıdır. Uygulama nereye yapılacaksa mutlaka ilk olarak Polyester reçinesi ile bir kat atılmalı ve donması gerekmektedir.  Peki polyester karışımızı nasıl hazırlarız. Uygulama yapıcağımız alan tamamen hazır olmalı ve sadece polyesteri sürmeyi beklemelidir ki hazırlamış olduğunuz karışım elinizde kalıp çöpe gidebilir. Dediğim gibi kullanıcağımız kadar polyester reçinemiziz bir kaba boşaltıp üzerine %1 oranında Kobalt Oktaot (Hızlandırıcı) koyulup karıştırılmalıdır. Reçinemizin rengi pembeye dönene kadar karıştırmalıyız. Daha sonra Metil Etil Keton Peroksit MEKP (Sertleştirici) yine %1 oranında içine döküp(ne kadar çok dökerseniz sertleşme süreci o kadar kısalacaktır) renk koyu yeşil olana kadar karıştırın ve uygulanacak alana birer kat atıp beklemeye alın. Bu uygulamayı gene bu sefer Cam Elyaf (Fiber Glass)'ımızı mümkün oldukça tek parça halinde yüzeye koyup fırça ile sürerek değil üzerine yedirerek her yeri kaplamak ve kurumaya bırakmak. İstenilen kalınlığa gelene kadar bu şekilde devam edilebilir.

Dikkat edimesi gerekenler :  Kobalt Oktaot (Hızlandırıcı)   ve Metil Etil Keton Peroksit MEKP (Sertleştirici) bu iki kimyasalı mümkün olduğunca ayrı yerlerde bulundurmanızı ve gün ışığı. statik elektirik oluşumundan korumalısınız ikiside yanıcı maddeler birlikte tepkimeye girdiklerinde deride kalıcı yaralara sebep olabilir.

FO Team Alican Gürcan
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
güzel ve faydalı bir paylaşım
teşekkürler abi canlandıralm artık şu forumu ölü toprağı atalım üstümüzden
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<


Çevrimdışı grgdlf

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: isa arıcan
  • Marka: mercedes
  • Model: 190,e
  • Model Yılı: 1990
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konuyu hortlatiyorum ama k.b  bu kaliplamada cam elyaf yerine hangi maddeyi kullanabiliriz bilgisi olan varmi


Çevrimdışı alis_09

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,997
    • Puan +134/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Alican Gürcan
  • Marka: Admire 1.3 MPI
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Konuyu hortlatiyorum ama k.b  bu kaliplamada cam elyaf yerine hangi maddeyi kullanabiliriz bilgisi olan varmi

Biraz geç oldu ama, Kalıp için RTV2, Alçı, Polyester, Döküm olarak birçok seçenek var.
>>>>> Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur! <<<<<



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33