Gönderen Konu: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu  (Okunma sayısı 10975 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Kadir

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 3,311

  • Üye'ye 42 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +73/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • -
  • Ad Soyad: -
  • Marka: -
  • Model: -
  • Model Yılı: -
  • Yakıt Tipi: Motorin
Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« : 04 Şubat 2014, 21:39:32 »
Hepimiz aralıklarla egsoz dumanlarımızı gözlemleriz.Bu gerçekten de önemlidir,çünkü motor da yakılan yakıtın,ne derece sağlıklı bir şekilde işlevini tamamlayıp dışarı atıldığını,egsoz dumanının rengi ile rahatça anlayabiliriz ..

SİYAH DUMAN

Siyah egsoz dumanı is ve yanmamış karbon nedeniyle meydana gelen zengin karışımların sonucunda oluşur. Yakıt yanarken yeterli derecede hava bulunmayışı ve diğer nedenlerden oluşur. Bu nedenler.
Motorun fazla yüklenmesine bağlı olarak fazla yakıt gelmesi,

Kısıtlı hava akımı veya tıkanmış hava filtresi,
Düzensiz yakıt püskürtülmesi veya patlama hücresine düzensiz yakıt girmesi,
Enjeksiyonun gecikmesi,yani güç püskürtme,
Enjeksiyonun başlamasıyla yakıtın ateşlemesi arasındaki sürenin kısa oluşu. Bunun neticesinde havayla yakıt iyice karışmadan ateşleme meydana gelir,
Düşük kompresyon basıncı,
Fazla yakıt püskürtme veya atomize olmadan damlama,




Motora Fazla Yüklenme : Kara duman motorun fazla yüklenmesinin tipik bir sonucudur.Gönderilen ilave yakıt havayla karışıp yanacak vakit bulamamaktadır. Egsoz sübapları açıldığı zaman fazladan gelmiş olan yakıtın yanması tamamlanmadığı için duman teşekkül eder. Bu tamamen yakıt hacmiyle ilgili olup hangi yakıt kullanılırsa kullanılsın meydana gelir.


Kısıtlı Hava Akımı : Yetersiz hava, hava filtrelerinin tıkanması,iki zamanlı motorların deliklerinin tıkanması veya egzost
susturucularının tıkanması sonucunda görülür. Yanma için gerekli hava az olunca daha fazla yanar ve bir motorun duman çıkarmadan taşıyabileceği yük miktarı azalır.



Yakıt Püskürtme : Enjektör meme deliklerinin tıkanması veya bozulması yakıtın silindirde düzensiz olarak dağılmasına neden olur. Bu da duman yapan zengin karışımları meydana getirir. Çok yüksek enjektör basınçları veya çok düşük yakıt yoğunluğu o kadar ince bir sprey oluşturur ki bunun havanın içine yeterince karışması mümkün olmaz . Memeden uzakta bulunan hava yanma işlemine katılmaz, yakıt az havayla yanar ve duman ( siyah ) teşekkül eder. Kısmen tutuk bir enjektör iğnesi enjeksiyon zamanını değiştirir ve duman meydana getirerek çalışmayı bozar, buda yakıtla havanın kötü karışmasının bir sonucudur.


Geç Enjeksiyon : Yakıtın geç enjeksiyonu geç ateşlemeye sebep olabilir, bu durumda yakıt tam olarak yanmaz ve kara duman oluşur. Ateşleme çok geç olup eksik yanma olduğu takdirde “ beyaz duman” (Buharlaşmış yanmamış yakıt ) meydana gelir. Motor iyi durumdaysa enjeksiyon vaktini ileri almak, beyaz dumanı yok edebilir.



MAVİ DUMAN

Mavi duman yakıtla ilgili değildir. Bu fazla miktarda motor yağının ateşleme hücresine gelerek yanması sonucu oluşur. Bunun sebebi de, yağ segmanlarının aşınması, supap kayıtlarının aşınması veya turboşarj şaft keçesinin yıpranmasıdır.
Yağ seviyesinin çok yükseldiği yağ banyolu hava filtreleri de motor yağ sızdırabilir. Duman oluşturan bu sebeplerin yakıt kalitesiyle ilgisi yoktur.




BEYAZ DUMAN

Dumanda beyaz rengi,egsoz da bulunan yakıt parçacıkları verir. Genel olarak beyaz duman soğuk çalışma sonucunda oluşur. Soğuk bir motor ısınana kadar beyaz egzost gazı; başlangıçta içindeki su buharının yoğunlaşması sonucu beyaz duman gözükür. Beyaz duman aşağıdaki durumlarda görünür ;



1. Motorun fazla ısınması,

2. Eksik yanma ( Genellikle geç enjeksiyona bağlı )

3. Silindir duvarlarına yakıt spreyi çarpması,soğuması ve birikim yapması,

4. Düşük kompresyon,

5. Az uçucu yakıt,

6. Düşük seton numarası ( ateşlenmenin çok gecikmesi )
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2014, 21:51:36 Gönderen: Yönetim »


Erkeklik Alın yazısı olsa da, Adamlık her kula nasip olmaz ;)


Çevrimiçi Yönetim

  • Admin
  • *
  • İleti: 72,282

  • Üye'ye 662 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +558/-17
  • Cinsiyet: Bay
    • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Administrator
  • Doğum Yılınız: 1977
  • Marka: ---
  • Model: ---
  • Model Yılı: ---
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #1 : 04 Şubat 2014, 21:53:10 »
Faydalı paylaşım Kadir. Teşekkürler. Mavi duman'ı yaşamıştık. Motor inmişti. Segman atıldı
01.07.1927 İstanbul Boğazı, Ertuğrul Yatı güvertesi, "Çok iyi biliyorum ki bu kalabalık bizi linç etmek içinde toplanır" M.K.Atatürk


Çevrimdışı Mustafa

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 5,913

  • Üye'ye 8 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +86/-3
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Mustafa Yazıcı
  • Doğum Yılınız: 1983
  • Marka: Fiat
  • Model: Marea 1.9 JTD-ELX
  • Model Yılı: 2001
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #2 : 05 Şubat 2014, 00:08:43 »
En sakatı mavi duman anlaşılan. . En güzeli renk olmayan sadece ses veren egzoz :)
Teşekkürler Kadir

Çevrimiçi Kadir

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 3,311

  • Üye'ye 42 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +73/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • -
  • Ad Soyad: -
  • Marka: -
  • Model: -
  • Model Yılı: -
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #3 : 05 Şubat 2014, 00:11:03 »
Şimdi her mavi duman görünce tüylerim ürperecek :D
Erkeklik Alın yazısı olsa da, Adamlık her kula nasip olmaz ;)

Çevrimdışı D@rk34

  • Creative Member
  • *****
  • İleti: 3,701

  • Üye'ye 4 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +62/-1
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #4 : 05 Şubat 2014, 00:11:18 »
Güzel paylaşım için teşekkürler.Gayet Verimli ve net bilgiler olmuş.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Çevrimdışı D@rk34

  • Creative Member
  • *****
  • İleti: 3,701

  • Üye'ye 4 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +62/-1
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #5 : 05 Şubat 2014, 00:11:56 »
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şimdi her mavi duman görünce tüylerim ürperecek :D
Allah göstermesin kötü valla.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap

Çevrimdışı adem akar

  • FO-Süper üye
  • *
  • İleti: 8,403

  • Üye'ye 12 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +32/-3
  • Cinsiyet: Bay
    • forumotomobil.com
  • Ad Soyad: Adem Akar
  • Doğum Yılınız: 1987
  • Marka: Honda
  • Model: Civic Vtec
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #6 : 05 Şubat 2014, 09:15:06 »
Güzel paylaşım olmuş eline sağlık kadir  :)

Çevrimiçi Hüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 8,688

  • Üye'ye 162 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +260/-3
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin Kuzucu
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra 1.3 CDTİ Enjoy
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #7 : 24 Temmuz 2015, 13:39:34 »
Faydalı bilgi  :iyi: Dün aynadan siyah duman attığını gördüm. İyi oldu bu bilgi fazla yüklenmişim galiba. Ara sokaktan çıkarken arabalar hızlı geliyordu benimde seri çıkmam gerekti..

Çevrimiçi Cpt.Price

  • FO-Usta Üye
  • *
  • İleti: 1,498

  • Üye'ye 41 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +93/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Doğum Yılınız: 1996
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #8 : 24 Temmuz 2015, 18:17:53 »
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Faydalı bilgi  :iyi: Dün aynadan siyah duman attığını gördüm. İyi oldu bu bilgi fazla yüklenmişim galiba. Ara sokaktan çıkarken arabalar hızlı geliyordu benimde seri çıkmam gerekti..
Astrada gazlayınca bol bol siyah duman atar tecrubeyle sabit.

K00U cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimiçi Hüseyin Kuzucu

  • Master Moderator
  • *
  • İleti: 8,688

  • Üye'ye 162 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +260/-3
  • Cinsiyet: Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin Kuzucu
  • Doğum Yılınız: 1995
  • Marka: Opel
  • Model: Astra 1.3 CDTİ Enjoy
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ynt: Egzoz Duman Rengine Göre motor durumu
« Yanıtla #9 : 24 Temmuz 2015, 19:00:26 »
Düşük devir ve ilk çalıştırmada yok. Hatta bazen yüksek devirde dahi olmuyor.

Sahibinden daha akıllı Zenfone5 ile gönderdi.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
4793 Gösterim
Son İleti 16 Mayıs 2012, 10:18:04
Gönderen: Yönetim
4 Yanıt
1001 Gösterim
Son İleti 06 Ocak 2014, 21:22:46
Gönderen: Kadir
10 Yanıt
1858 Gösterim
Son İleti 17 Şubat 2014, 19:13:35
Gönderen: Hüseyin Kuzucu
5 Yanıt
729 Gösterim
Son İleti 11 Mart 2015, 17:17:04
Gönderen: Kadir
11 Yanıt
444 Gösterim
Son İleti 03 Temmuz 2015, 15:56:34
Gönderen: Hüseyin Kuzucu
2 Yanıt
94 Gösterim
Son İleti 19 Ağustos 2015, 09:56:33
Gönderen: Yönetim
8 Yanıt
58 Gösterim
Son İleti 03 Eylül 2015, 16:16:17
Gönderen: Azizson