Motor Freni Nedir Nasıl Kullanılır?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hamit

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,414
    • Puan +210/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Motor freni yapmak terimini çokça duymușsunuzdur. Adından da anlaşıldığı gibi araçlarda fren kullanılmadan yapılan yavaşlatma işlemine motor freni denir. Özellikle otobüs ve kamyon şoförlerinin vazgeçilmezi olan motor freni otomobillerde çok nadir gerek duyulan bir işlevdir. Çünkü ağır vasıtalarda özellikle rampa aşağı inerken sadece frenlerin kullanılması fren diskleri ve balataların çok hızlı aşınmasına dolayısı ile maddi zarara neden olacaktır. Günümüz otobüs ve kamyonlarında motor freni orjinal bir fonksiyon olarak araçlara eklenmiştir. Genellikle direksiyon modülünden kontrol edilen bu fonksiyon ile motora giden yakıt ve hava anında kesilerek aracın yavaşlaması sağlanır.Fren diski ve balatalarının yanında yakıttan da ekonomi yapılmış olur.
E-Brake_SwitchOtomobillerde ise motor frenine çok fazla ihtiyaç duyulmaz.Çünkü büyük araçlara nazaran otomobillerin her durumda kolayca yavaşlaması için frenler yeterli olmaktadır. Firen aksamının şanzıman ile kavrama ya oranla maliyet bakımından daha ekonomik olması da göz ardı edilemez elbette.Çünkü otomobillerde motor frenini sıkça kullanmak kavrama ve şanzıman sistemini olumsuz etkileyecektir.Elbette bu frenleme tekniğinin nasıl yapıldığını bilmek önemlidir. Zira yolculuk sırasında olurda frenler devre dışı kalırsa oluşacak kaza riskini en aza indirebilmek adına motor frenine ihtiyaç duyulacaktır.Otomobillerde uygulaması oldukça basit olup sadece vites düşürmekten ibarettir.Örneğin ortalama 3 bin motor devri ve 4. vites ile seyir halindesiniz. Debriyaja basıp vitesi 3’ e düşürdüğünüzde ve debriyajı kontrollü bir şekilde bıraktığınızda motor devrinin aniden 4 – 5 binlere çıkıp belli bir devire inene dek aracın hızlı bir şekilde yavaşladığını görürsünüz.Bu vitesi düşürme işlemini istediğiniz hıza düşene dek tekrarlayabilirsiniz. Ancak burada dikkat edilmesi ve sakınılması gereken en önemli nokta vites düşürüldükten sonra debriyajın aniden bırakılmamasıdır.Aniden bırakılması çekici tekerleklerin bir kaç saniyeliğine de olsa kilitlenmesine ve aracın kaymasına neden olabilir.Tabi ki bu süreç durumun aciliyetine göre değişecektir. Çok zor durumda kalınırsa iki vites birden de düşülebilir. Ancak önemle belirtelim ki bu teknik biraz daha tecrübe gerektirmektedir.Bunun için işi şansa bırakmayıp aracımızın bakımlarını zamanında yaptırmak en güzelidir. alıntıdır...



Çevrimdışı sinan__

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 769
    • Puan +44/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Sinan
  • Marka: Renault
  • Model: Megane
  • Model Yılı: 2007
  • Yakıt Tipi: Motorin
Faydalı bilgi teşekkürler.
Ömrünün baharında bir Makine Mühendisi.


Çevrimdışı Hamit

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 2,414
    • Puan +210/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Marka: Ford
  • Model: Focus
  • Model Yılı: 2008
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
teşekkürler. motor freni genellikle ağır vasıtalar kullanıyor, yüklüyken rampa aşağı inişlerde frene sürekli basılırsa balatalar tez ısınır ve alev alır bu yüzden tecrübeli söförler pompalayarak fren yaparlar bunun yanında motor frenide kullanırlar.
birşey sorsam; motor freni dedikleri vites küçülterek arabanın hızlanmasını engellerler. eksoz freni ayrı bir tertibat değilmi?


Çevrimdışı D@rk34

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,968
    • Puan +62/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Tansu
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2006
  • Yakıt Tipi: Motorin

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
teşekkürler. motor freni genellikle ağır vasıtalar kullanıyor, yüklüyken rampa aşağı inişlerde frene sürekli basılırsa balatalar tez ısınır ve alev alır bu yüzden tecrübeli söförler pompalayarak fren yaparlar bunun yanında motor frenide kullanırlar.
birşey sorsam; motor freni dedikleri vites küçülterek arabanın hızlanmasını engellerler. eksoz freni ayrı bir tertibat değilmi?
Egzoz freninin kolu oluyor direk retarter olarak mı geçiyor ne tam olarak hatırlamıyorum kademeli olarak kastırıyorsun.


Sent from my iPad using Tapatalk
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33