Millenium Kasa Led Equalizer |Beyaz - Mavi - Beyaz|

Ziyaretçi · 29 · 13120

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Uzuun zamandır yapmak istediğim Equalizer led lerimi tamamladım sonunda... Led leri ön hoparlörlere paralel olarak bağladım arka hoparlördeki gücü bölmemesi için... Bağlantıyı direk teybin arkasından aldım... Hoparlörden de alabilirdim fakat kablo çekmesi biraz daha uğraştırırdı... Bunun yerine teybi konsoldan sökmeye uğraşmak daha kolay oldu benim için :D

Teybimi söküp arkasından ön hoparlöre giden kabloya paralel aldıktan sonra yolcu tarafına doğru boşluktan kabloyu indirdim... Kabloyu uzun bırakmak bağlantı esnasında bana çok büyük kolaylık sağladı... Zaten sonrasında fazla kabloyu toparlayabileceğimiz çok güzel bir yer bulunmakta milenyumumuzda... Kabloyu torpidonun hemen altından götürdüm şekildeki gibi...


Ardından kaplamaları sökmeye hiç gerek kalmadan hafifce kastırarak kabloyu kaplama altına sıkıştırıyoruz... Fazla kabloyu son kaplamanın boşluğuna toplayabiliyoruz...


Tüm kaplamaların altından kabloyu geçirdikten sonra ufak bit kısmı açıkta kalıyor... Bunuda kapatabilridik döşeme altından geçirebilirdik fakat ufacık bir kablo parçası için tüm kaplamayı söküpte döşemeyi kaldırmak işime gelmedi açıkçası...


Kablomuzun ucuna önceden lehimlediğim led devremi koltukların altındaki kesik bölümden metal kısma yapıştırdım... Fakat kesik biraz dar olduğu için maket bıçağıyla genişlettim birazcık... Yanlız dikkat edilecek bir nokta... Led leri yapıştırırken uzun bir çift taraflı bant kullanmanız iyi olacaktır... Çünkü led entegrenin arkasındaki bağlantı noktaları metal yüzeyde kısa devre olmasına sebep olabilir... Lehimleem esnasında led in kendi bandı birçok seferde eridi... ısıya fazla dayanmıyor üzerindeki bant...


Şimdiki adım ise sürücü koltuğunun altına devreyi yerleştirmek... Bunun kablosunu geçirmek içinde el freninin bulunduğu orta konsoldan faydalandım... Konsolu sökemye bile gerek kalmadan rahatca arasına girdi kablom... Kabloyu dolaştırdıktan sonra kısa kısa iki parçası ortada kaldı yine :D


Sürücü koltuğunun altına da çift taraflı bant ile sabitledim ve işim bitmişti... :)


Led lerin devreye girmesi için;
Bas: 5/7 iken
Ses: 24/40 olduğunda ledlerim devreye giriyor...
En iyi performans ise ses 27-33 arasında iken ortaya koyuluyor... :)

EEEEE böyle bir proje videosuz olmaz... Buyrun buda videosu...
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/"><b>Giriş Yap</b></a>

Buda daha sonradan eklediğim Ön Hoparlör Equalizerlerim... Pek belli değil videoda sadece olduğunu görmenizi istedim :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/"><b>Giriş Yap</b></a>



Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
:) Teşekkürler abi...
Aynen öyle... Ben bunu atlamışım söylemeyi... Mutlaka ve mutlaka sağlam kablolar kullanmak gerekir... Kablonun izolasyonunu tekrar tekrar kontrol etmek gerekir...  Zira aracın aleviyle sigaranızı yakar karşısına geçer izlersiniz... Elektrikle şaka olmaz...


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Erkan Güner

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 717
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Erkan Güner
  • Marka: Gelecekte VOLVO
  • Model: Şuan Yaya
  • Model Yılı: 0000
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
4 tekerlikli disko gibi :D
paylaşım güzel. teşekkür turas
Eracı Erkan


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Harika paylaşım.
Sabitlenmiştir

Teşekkürler abi... :)


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
4 tekerlikli disko gibi :D
paylaşım güzel. teşekkür turas

ihiihih... Aynen öyle :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Konu metalürjiye dönmüş :D bari bende bir ekleme yapayım, dünyanın oluşumunda demir yoktu. Big bang (büyük patlama) ten sonra yüzyıllarca gaz bulutuyla kaplı olan dünyaya büyük bir meteor çarptı. Bu meteor ağır metallerden demir içermekteydi. Demir'in dünyaya gelmesi bu şekilde gerçekleşmiştir.

kimya dersi gibi

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bir kablonun sağlamlığını öğrenek için küçük bir taktik buldum :)

kablodan az kesin ucunu sıyırın sonra çakmakla yakın eğer 20 sn içinde erimezse tamamdır :)

Bence pek mantıklı değil Mehmet aşağıyı bi oku istersen :o

Demir, birçok metal gibi, yeryüzü kabuğunda oksijen ve ya sülfür gibi diğer elementlerle kombine olmuş halde, sadece cevher şeklinde bulunur.[2] Standart demirin içerdiği mineraller arasında Fe2O3 demir oksit (esmer renkte olan doğal demir oksidineden ibaret bir maden filizi) ve FeS2 pirit (budala altını)[3] vardır.Demir, oksijenin uzaklaştırılması ve cevherin kimyasal açıdan tercih edilen eşi karbon ile birleştirilmesi ile cevherden çekilir.Bu süreç, ilk olarak kalay (yaklaşık olarak erime noktası 250 °C (−-482 °F)) ve bakır (yaklaşık olarak erime noktası 1.000 °C (−-1,830 °F)) gibi erime noktası düşük metallerde tatbiki yapılmış ve madeni tasviye etme işlemi olarak bilinmektedir.Karşılaştıma yapılırsa dökme demirin yaklaşık olarak 1.370 °C (−-2,500 °F) civarında eridiği görülür.Bütün bu sıcaklıklara Bronz Çağından buyana uygulanan eski metodlarla ulaşmak mümkündür.Oksijen oranının kendi kendini hızlıca 800 °C nin civarına yükseltmesinden beri, madenin tasviyesi işleminin düşük oksijen ortamında yer alması önemlidir.Bakır ve Kalaya benzemeyen sıvı demir Karbonu kolayca çözer.Maden tasviye işlemi Çelik adı verilen yüksek Karbon içeren alaşım pik demir olarak sonuçlanır. [4]Fazla gelen Karbon ve diğer katkı maddeleri bir sonraki basamakta uzaklaştırılır.


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Şöylede birşey var ki bahsettiğimiz materyal bakır... Genel kablo yapısı bakırdan olur...
Ve mehmet şöyle söyleyeyim... Bahsettiğin bütün kablolara lehim yapılıyor... Lehim havyası 200 dereceye kadar ısınır... Ve ben dakikalarca o lehim havyasını kablolara tuttum... Herhangi bir erime yaşamadım...
Senin bahsettiğin olay kablonun izolasyonu mu? Yoksa içindeki iletkenlermi?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bakır üzerinde plastik izolasyon varsa, birde metal üzerinde ortak kanaldan gitmiyorlarsa ayrıca izolasyon olmaz diye biliyorum ama yanlışmı?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Şöylede birşey var ki bahsettiğimiz materyal bakır... Genel kablo yapısı bakırdan olur...
Ve mehmet şöyle söyleyeyim... Bahsettiğin bütün kablolara lehim yapılıyor... Lehim havyası 200 dereceye kadar ısınır... Ve ben dakikalarca o lehim havyasını kablolara tuttum... Herhangi bir erime yaşamadım...
Senin bahsettiğin olay kablonun izolasyonu mu? Yoksa içindeki iletkenlermi?


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Doğru abi... Benim bahsettiğim olay şu... Hani elimize bir kablo aldık diyelim.. Mesela en yaygın kullanılan 0.75 kablolar... Mehmetin çakmak tutmak dediği şeyi tam anlayamadım ben...
Diyelim ki 1 Metrelik bir kablo... Bunun 5 cm lik bir kısmının izolasyonunu sıyırıp çakmağı tuttuk... Eriyecek dediği kısım geriye kalan 95 Cm lik kablo izolasyonu mu yoksa o açılan 5 cm deki açığa çıkan iletken kablolarmı?


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
 :-4

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Doğru abi... Benim bahsettiğim olay şu... Hani elimize bir kablo aldık diyelim.. Mesela en yaygın kullanılan 0.75 kablolar... Mehmetin çakmak tutmak dediği şeyi tam anlayamadım ben...
Diyelim ki 1 Metrelik bir kablo... Bunun 5 cm lik bir kısmının izolasyonunu sıyırıp çakmağı tuttuk... Eriyecek dediği kısım geriye kalan 95 Cm lik kablo izolasyonu mu yoksa o açılan 5 cm deki açığa çıkan iletken kablolarmı?


Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin

Çevrimdışı Y.E.P.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 0
    • Puan +373/-7
    • Cinsiyet:Bay
  • Bazıları hızı seçer, siz yaşamayı seçin...
  • Marka: Citroen C4 Grand Picasso
  • Model: 1.6 HDI Dynamic
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Benim kapımın içi yanıyordu Mehmet... Kablo sıyrılmış, yavaş yavaş ısınmış sigortaya yüklenmemiş fazla.. O ısıyla kapı naylonu eridi... İçerisindeki naylon... Biraz daha sigorta atmasa yanacaktı kapı... Yani sigortaya çok fazla güvenme... Sigorta elbet atar ama kablo sigorta atmadan ortalığı yakarsa o zaman kötü..



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33