Renault 12 TL Wagon - 1975
Motor Özellikleri
Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.
-Motor tipi: 810/705
-Silindir çapı (mm): 73
-Piston stroku (mm): 77
-Silindir hacmi (cm3): 1289
-Silindir adedi: 4
-Sıkıştırma oranı: 8
-Yanma odası hacmi (cm3): 49.57
-Gücü: 68 BG SAE – 5500 d/dk
-Yakıt Oktan sayısı: 90
-Supap boşlukları (mm): Soğuk Sıcak
-Emme 0.15 0.18
-Egzoz 0.20 0.25
-Karbüratör: Çift Boğazlı WEBER 32 DIR 21 (1973-1981 Yıllarında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)
Tek Boğazlı SOLEX SEİA 695 (1982 Yılında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)
-Rölanti devri (dakikada): 775 +/- 25
Ateşleme Sistemi
-Platin aralığı (mm): 0.4
-Kam açısı (derece): 57 +/- 3
-Dwell açısı yüzdesi: %61 +/- 3 (Yeni Ducellier Distribütör)
%55+/-3 (Eski Ducellier Distribütör)
%63+/-3 (Mako Distribütör)
-Ducellier Distribütörlerde Başlangıç Avansı;
Ateşleme Eğrisi Numarası Başlangıç Avansı (Derece)
R. 248/C 34 0+/-1
-Ducellier Distribütörlerde Vakum Avans;
Milimetre Civa Avans Derecesi
80 Başlangıç
300 4-8
337 9-13
-Mako Distribütörlerde Santrifüj Avans (Derece);
Rölanti: 4,5+/-1
2000 Devir/dakika: 15+/-1
4000 Devir/dakika: 38+/-1
NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.
Bujiler;
-Çap (mm): 14
-Elektrot açıklığı (mm): 0.60 – 0.70
-Ateşleme sırası: 1-3-4-2
Kapasiteler
-Benzin deposu kapasitesi: 50 Litre
-Soğutma sistemi: 5 Litre Antifrizli su
-Motor yağı: 3 Litre
-Motor yağı cinsi: 20W/50
-Motor Yağı filtresi kapasitesi: 0.5 litre
-Şanzıman yağı: 2 Litre
-Şanzıman yağı cinsi: SAE 80 EP Dişli Yağı
Performans
-Azami hız: 150 km/s
Yakıt sarfiyatı
-100 km`deki yakıt sarfiyatı: 9,1 Litre
Rodaj
-1000 km ye kadar motor devir saatinde okunan 3500 devirlik motor hızını aşmayınız.
Lastik hava basınçları
Ölçü Normal Basınç Azami Yüklü Olarak
Ön Arka Ön Arka
165 SR 13 (1.6 bar) (1.9 bar) (1.7 bar) (2.0 bar)
23 Lb/in 27 Lb/in 24 Lb/in 28 Lb/in
Vites Kutusu
352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.
Süspansiyon
Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.
Direksiyon
Kremayer dişli.Dişli oranı: 20:1
Direksiyon simidi toplam turu: 3,5
Fren Sistemi
Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı frenler.Önler disk, arkalar kampanadır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.
Elektrik Donanımı
Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat
Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar
Boş ağırlık (hareket halinde): 900 kg
Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
-Ön: 650 kg
-Arka: 700 kg
-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık: 1350 kg
-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) : 2080 kg
Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
-Frensiz römork: 450 kg
-Frenli römork: 850 kg