Space Star Yakıt Testi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı efedesign

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,326
    • Puan +49/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Niyazi ALADAĞ
  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 Active 1.6 Hdi
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin

2 yıl kadar önce yaptığım ASX yakıt testi ile ilgili verileri daha önce sizlerle paylaşmıştım. Hatırlarsanız aracımız ilk çıktığında bazı müşterilerden 'bu araç yürümüyor', bazı müşterilerden de 'bu araç çok yakıyor' tarzında geri bildirimler alıyorduk. Ancak bu bildirimler birbiriyle çakışan, tam olarak birbirine zıt geri bildirimlerdi. Normalde performans ve yakıt tüketimi birbirine ters orantılı olarak işler. Yani bir aracın performansı iyi ise genellikle çok fazla yakıt tükettiği gerçeği ile veya tam tersi ile karşıkarşıya kalırız. Bu yüzden aracı uzun yolda test etmeye karar vermiştim.


Test etmeden evvel aracın motorunun teknoloji seviyesinin farkındaydım. Yani motorun özelliklerinden MIVEC(emme  zamanını uzatarak, exhaust ve emme sübaplarının zamanlamasını yaklaştırır. Bu şekilde performansı artar veya tam tersi gaza az basıldığında motoru avansa çekerek yakıt ekonomisi sağlar), dereceli egzantrik(vvti veya vtec sistemlerinde standart egzantrik yağ basıncı ile derecelendirilerek rotara çekili, bu sayede ateşleme zamanlaması ayarlanır, mivecte zaten dereceli olan egzantrik mili ekonomik sürüşte avansa çekilirek ateşleme zamanı ayarlanır), ince piston kolları (krankı daha alt devirlerde rahat döndürmeyi sağlar) ve yarım headers manifolt (exhaust çıkışını rahatlatır) olduğunu biliyordum. Başka bir dikkat çeken özellik ise aracın çok alt devirlerde (1000-1500 devir/dakika aralığında bile) zorlanmadan ve titretmeden yol alabiliyor olma özelliğiydi. Bu kadar teknolojik bir motor aracınızda varsa o zaman uzun oranlı şanzıman kullanabiliyorsunuz.


Genelde günümüz araçları 3000 devir/dakikada 90 km hız yaparlar ve en düşük yakıt tüketimi de genellikle 90 km sabit hızda gerçekleşir. ASX aracımızda kullanılan uzun oranlı şanzıman sayesinde motor 3000 devir/dakika ile çalışıyorken araç 120 km/saat hız yapabilmekte. Rüzgar direnci, motorun tork eğrisinde verimli motor devirlerine karşılık gelmesi, ekonomi için daha yumuşak gaz hareketlerinin gerektiği devir aralığı vs sebeplerden dolayı ekonomik sürüşün mümkün olduğu 90 km/saat hızda ise, ASX aracımız 2250 devir/dakikada çalışıyor. Bu durumda araç daha düşük motor devirlerinde dolayısı ile çok daha ekonomik kullanılabiliyor. Performans ihtiyacı belirdiğinde ise aynı viteste gaza basmak yerine 1 veya ihtiyaca göre 2 vites birden küçülterek gazlamakla araç inanılmaz performanslı bir şekilde kullanılabiliyor.


Uzun lafın kısası bildiğiniz gibi ASX aracımızla bir depo ile tam 1508 km yol yapmıştım. O günden sonra sizlere yazdığım paylaşım yazısını müşterilerimize kanıt göstererek pek çok başarılı satış yaptınız. Aracımız şu an sizlerinde desteğiyle ASX aracımızın imajı, sınıfındaki en ekonomik araç olarak müşterilerimiz tarafından kabul görüyor. Ben de yeni ve yakıt verilerinin iddialı olduğu Space Star 1.2 CVT şanzımanlı aracımızı test etmek istedim.
Space Star 3 silindirli 1200 cc motoru, CVT (değişken aktarma oranlı otomatik vites) şanzımanı, aerodinamik yapısı ve inanılmaz hafiflikte imal edilen dayanııklı karoserisi ile doğuştan az yakma eğilimli bir araç olduğu belliydi. Bende aracı Temsa'nın bahçesinden teslim aldım ve Birlasa aracın kışlık lastiklerini değiştirmeye gittim. Oradanda evimin yakınlarında olan Kurtköy BP'den depoyu fulledim, kilometre saatini 0'ladım. Sonunda hazırdım.


25 Mart günü öğlen saatlerinde yola çıktım. Yaptığım tüm yol boyunca sadece ve sadece gösterge ekranındaki 3 tane yeşil ışığı sürekli yanık tutmaya çalışarak sürmeye çalıştım. Hızım da genellikle 80-90 km/saat civarındaydı. Bayır aşağı 120-130 km/saat hızlara çıkarken, bayır yukarı yolun yarısında 45 km/saat, yolun son yarısında 60-80 km/saat aralığında süratlerle sürdüm. 1.2 litrelik bu küçük motor çok fazla tork üretemiyor. Dolayısıyla euyorn ufak bayırda bile motor devri düşmeye başlıyor. Ancak üzerindeki CVT şanzıman hemen deviri yükseltecek vites oranına geçtiği için, tırmanma kabiliyeti azalmıyor. Ancak benim test yapmaktaki amacım yakıt ekonomisini vurgulamak olduğu için hemen ayağımı gazdan çekiyordum. Ayağımı çeker çekmez araba aynı şekilde yavaşlamaya, sonra tekrar ayağı çekmeler vs. Yolun ilk yarısı, araba, rampa vebenim aramda bir boğuşmayla geçti. Bayır yukarı ortalama 45-50 km'lik hızlarla ancak yol alabiliyordum. Daha sonra belki sıkıldığımdan, belki yeni birşey denemek için başka bir yöntem denedim. Bayır yukarı çıkmaya başladığımda ayağımı sabit olarak gazın üzerinde tutmaya başladım, CVT şanzıman hemen uygun devire çıkarttırmaya çalışarak ekrandan takip ettiğim kadarıyla biraz daha fazla benzin göndermeye başlıyordu. Daha sonralarda bayır yukarı giderken hızımı çok fazla düşürmemeyi ancak yeşil ışıkların bir tanesinden taviz vermeyi düşündüm. Aynı tip bayırları daha az zamanda çıktığım için bir miktar fazla benzin harcasamda, yakıt tüketiminin değişmediğini gördüm. Ve yolun ikinci yarısında bu taktikle sürdüm.


Amacım depodaki benzini bitirene kadar giderek gerçekte bir depo ile kaç kilometre yol yapabileceğimi görmekti. Yolda bir benzinlikten 5 litrelik bir bidon alarak içine tam 5 lt benzin koydurdum. Araç benzini bitince yolda kalacağı için kilometreyi belgeledikten sonra bidondaki 5 litreyi depoya koyarak yola devam edecek ve en yakın benzinlikte depoyu ağzına kadar doldurarak yaptığım toplam kilometreyi toplam aldığım benzinle karşılaştırarak hesap yapacaktım. Testin sonunda Adana'yı geçtikten sonra İskenderun, Yumurtalık, Hatay sapağına 3 kilometre kala benzin bitti. Belki biraz daha gidebilirdim. Sonraki yaptığım hesaplara göre depoda bir miktar daha benzin kalmış olmalıydı, ancak kaldığım yer bayır yukarı olduğu için pompa benzini çekip motora gönderemiyordu. 1 depo ile yaptığım yol 939 (938,9) kilometreydi. Depoya yanımda götürdüğüm 5 litre benzini koyarak yola devam edip ilk sapaktan benzinci bulmak için otoyolu terkettim. Epey bir yol gittikten sonra nihayet Erzin kavşağında bir benzin istasyonu buldum. Yaptığım yol 965 km idi. Pompadan 30,51 lt benzin aldım. Böylelikle koyduğum toplam benzin 35,51 lt oldu, yani 180 TL'lik benzin aldım. Buna göre Space Star kilometrede 18,66 kuruş yakıyordu. Bu veriler aynı zamanda aracın 100 km'de 3,67 litre ortalama yakıt tükettiğini gösteriyor.


Yapmış olduğum bu test aracın ulaşmış olduğu teknoloji seviyesini ortaya koymakta. Ancak sürücününkullanım tarzının yakıt tüketimi üzerinde birebir etkili olduğu konusunu unutmamak gerekir. Şahsım, bildiğiniz üzere lisanslı olarak yıllardır motorsporları ile uğraşıyorum. Ayrıca bizim jenerasyonumuzda üniversite okurken araç sahibi olan şanslı azınlıktan biriyim. Dolayısı ile öğrencilik hayatı boyunca bilinçaltına kazınan ekonomik araç sürme yeteneğini, sabrını gösterebiliyorum. Dolayısıyla bu test sonuçları sadece benim yaptığım bir testin sonuçlarıdır. Yani aynı arabaya oturan farklı bir kişi, kullanım alışkanlıkları yüzünden, farklı bilinç düzeyi ve kafa yapısından, farklı sabır ve kabiliyet seviyesinden, ve birçok daha başka nedenden dolayı  belki daha iyi, belki de daha kötü sonuçlar elde edebilir. Önceki tecrübe, ASX'i  günlük kullanımları ile 1200-1300 km yaptıran çok sayıda müşterimizin olduğunu ortaya koydu. Space Star ile de buna yakın sonuç alan pek çok müşterimiz olacaktır.



HAKAN UÇUCU
BAYİ GELİŞTİRME YÖNETİCİSİ

TEMSA MOTORLU ARAÇLAR
PAZARLAMA VE DAĞITIM A.Ş.

ALTUNİZADE OFİS
KISIKLI CADDESİ ŞEHİT TEĞMEN İSMAİL MORAY SOK. 2/1
ALTUNİZADE 34662 İSTANBUL, TÜRKİYE




Dünyanın En Büyük Haber Alma Teşkilatının Adı DEDİKODU'dur...




Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
2006 Nissan Micra'ları andırıyor. :) sevimli bir araç. Yakıt tüketimi ve cüssesi göz önüne alındığında şehir otomobili segmentine layık.



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33