Bak Forum donanım dan biri almış. Yorumunu aynen buraya kopyalıyorum. Kullanıcı adı : firpir
Aracimiz 300 km'yi henuz asti. Cok siklikla kullanma firsati bulamadik ama bu 300 km'nin tamami istanbul'un icerisinde yapildi. Bu araci almadan once siki bir fiyat/performans arastirmasi yapmistik. Sonucta en iyi secenek olarak Yeni Meriva'da karar kilmistik. Bizim aracimiz Yeni Meriva 1.4 120 bg Turbo Enjoy olan versiyonu. Soylemeliyim ki su ana kadar aractan oldukca memnunuz.
- Yeni Meriva bence binebileceginiz en konforlu yuksek ve ferah araclardan bir tanesi. Hicbir C sinifi aracta bu kadar ferah ve aydinlik bir ic mekanin bulunabilecegini zannetmiyorum. Cam Tavan secenegi olan C sinifi araclar aydinlik olabilir fakat gorus acisinin Yeni Meriva sinifindaki araclar kadar rahat olmadigini deneyimledim. Bu baglamda bizim icin Test Surusu dahi yapmadan satin aldigimiz Yeni Meriva %100 memnuniyet sagladi diyebilirim.
- Guvenlik sistemleri bu fiyattaki bir arac icin full donanimli. Klasik guvenlik donanimlarina ek olarak ESP, 6 hava yastigi, DDS Ford'da ve Renault'da ek guvenlik paketleriyle sunulan seceneklerken Opel bunu standart olarak sunuyor. Opel' in ESP si ESP PLUS adinda ekstra ozellikler barindiran bir sistem. EuroNCAP sonuclarina gelince Yeni Meriva'nin testi yayimlanmamis olsa da uretim ve malzeme benzerligiyle Yeni Astra'ya benzer sonuclar cikacaktir diye dusunuyorum.
- Samimiyetle soyleyeyim Yeni Meriva direksiyondayken cok zevkli bir arac. Burnu C sinifi araclara gore kisa oldugu icin manevra kabiliyeti cok basarili bence. Bolca dar ve sikisik sokaklarda kullanmak zorunda kaldik, su ana kadar hicbir sikinti yasamadik. Donus capi da (yanlis bilmiyorsam) B sinifi araclarinkine yakin.
- Motor gucu ve yakit tuketimi olarak benzinli bir aractan istedigimiz performansi Yeni Meriva ile alacagimizi umuyorum. Henuz arac cok yeni oldugu icin cok fazla zorlamak istemedim. Ve tum sifir km otomobillerde oldugu gibi yakit tuketimimiz henuz fabrika verilerine inmis degil. Sehir ici ortalama 10 litre yakmis durumdayiz. Bu noktada onemli bir diger durum bence su: 1.4 litrelik 120 bg Turbo motor bu otomobil icin tam kivaminda bence. Ben olsam 100 bg'lik araci test surusu yapmadan satin almazdim. 100 bg seri gecisler bekleyen suruculer icin yetersiz gelir mi acaba diye dusunmedim degil.
- Benim kanimca Opel "YENI" tasarimlariyla (Yeni Meriva, Yeni Astra, Insignia) kalitesini cok ciddi sekilde arttirmis. Araclari detayli inceleyince, uretim kalitelerindeki ve kullanilan malzemelerdeki kalite artisini kolaylikla gorebiliyorsunuz. Yeni Meriva da bu durumdan nasibini cok olumlu yonde almis. Aracin ici, on konsol ve dosemeleri bizim inceledigimiz piyasadaki C sinifina kadarki araclara kiyasla oldukca ust duzeyde.
- Aracin kaportasindaki agirlik hissi benim cok hosuma gitti. Eski kasalari bayilerde gorup de inceledim ve ayni hissi alamadim. Iscilik konusunda daha dikkatle uretilmis bir arac gibi geldi bana. Ses yalitimi da oldukca basarili bence. 17 inclik lastiklere ragmen gurultu seviyesi denedigimiz araclardan daha iyi gibi.
- Yeni Meriva'da klima ve ses sistemi oldukca basarili olmus. Bu konularda zaten Yeni Astra veya Insginia'lardan cok da farkli degil gordugum kadariyla.
Hic olumsuz bir sey yok mu derseniz benim yasadigim ufak tefek bir kac sey var:
- Hill holder, manuel bir arac icin cok kullanisli olmakla birlikte biraz alistirma gerektiren bir sistem. Arastirdigim kadariyla diger manuel ve hill holder bulunan araclarda da insanlar birazcik alisma doneminin yasandigina dikkat cekmisler.
- Geri vitesin birinci vitesin yanina konulmus olmasi da benim icin bir alisma donemi gerektirdi.
- Ve tabiki otomatik vitesten manuel'e gecis yapmis bir surucu olarak, sehir ici (Istanbul) trafiginde biraz sikinti yasamadim/yasamiyorum desem yalan olur. Bu da ozel bir durum.
Arabamizi cok begeniyoruz, herkese de oneririz. Kullandikca yorumlar eklerim, henuz uzun yola cikmadim. Sorulariniz olursa cevaplamaya calisirim.