GönderenKonu: 1. Silindir Ateşleme Arızası ve 2000 Tl Masraf (Sorunlar Çözüldü)!!  (Okunma sayısı 165 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıharun43

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 32
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: harun deniz
    • Doğum Yılınız: 1988
    • Marka: opel
    • Model: astra cd
    • Model Yılı: 1999
    • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
    Daha önceden açtığım bir başlıkta aracın alt devirlerde yığıldığını, performansın düşük olduğunu atak olmadığını ivmelenemediğini dile getirmiştim. Son zamanlarda araç iyice çekilmez oldu hantallık arttı rampalarda vitesleri düşürmeye başladım ve sesi çok değişmişti en nihayetinde yolda kaldım ve aracı sanayiye çektim ilk önce cihaza bağladık 

    Problem: Yukarıda saydıklarımın yanında geldiğim en son nokta gazdan ayağımı çektiğimde araç stop ediyordu, artık aracı süremez oldum devamlı arıza ışığı yakıyordu ve ses inanılmaz derecede değişti

    Hata Kodları:
    P0110 (Hava emme sıcaklık sensörü - voltaj çok yüksek veya çok düşük)
    P0130 (Lambda sensörü 1 - devre hatası)
    P0351 (Ateşleme arızası - silindir 1)

    Ustanın Yorumları : İlk önce ateşleme bobini ile bujileri değiştirelim ateşleme tam olduktan sonra diğerlerine geçelim dedi. Ateşleme bobini delphi bujiler gm çift tırnak değiştirdik. ( Bu arada çıkan bujiler simsiyah katran olmuş) ama sorun çözülmedi araç tekrar stop ediyor. Usta diğer sensörlere hiç girmeden kompresyon testi yaptı ve 1. silindirin diğerlerine göre basmadığı söyledi ve subapların yanık olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Zaten 1 ay önce yanına gittiğimde bana senin subaplar vuruyor lifterlerden ses geliyor demişti nitekim sorunun subaplarda olduğuna kanaat getirdi ve 1500 tl masraf çıkardı. Mecburen kabul ettik

    Yapılanlar :
    - Üst kapak söküldü
    - Çıkarttığı blok içine benzin döktüğünde emme subaplarının hepsinin kaçırdığını gözlerimle gördüm.
    -Kapak taşlamacıya gitti subaplar , subap gaydıları , lifterler(fincan) hepsi değişti , kapak taşlandı.
    -Bu arada subap gaydıları o kadar genişlemiş ki 2-3mm boşluk vardı ve subaplar boşluktan dolayı sağa sola vurup subap başlıklarının oturduğu yuvaların üstünü de yemeye başlamış
    -Taşlamacı işini bitirip kapağı bizim ustaya yolladı. Üst kapak contası, lifterler değişti montaj yapılıp motor toplandı. Yağ filtesi, antifriz değişti , Mobil 10w40 yağ konuldu. Motor ustası 350tl , Taşlamacı 350 TL malzemeler 1100 tl toplamda 2000 tlyi buldu.

    SONUÇ:
    -Araç mükemmel oldu
    -Neredeyse hiç ses çıkmıyor toyota motoru gibi usul usul çalışıyor
    -Alt devirlerlerde resmen canlandı.
    -Aracın performansı arttı çekişi değişti.
    -Artık arıza ışığı yanmıyor.

    FAKAT; Araç hala stop ediyor ama soğukken değil biraz yol aldıktan sonra ısınınca gazdan ayağı çekince stop ediyor. Usta motor bir yerden hava alıyordur dedi. Tekrar götürdüm ve sorunun rölanti motorundan kaynaklandığını tespit ettik. Zaten rölanti devamlı dalgalanıyordu. Belkide ilk başta rölanti motorunu değiştirseydik bunları yaptırmayacaktım ama illaki bir gün yapılacaktı. Gerçi ateşleme arızasının rölanti motoruyla alakası yoktur diye düşünüyorum. Üstünden çıkan rölanti valfi yan sanayi çıktı şimdi delphi marka sipariş ettim yarın değiştiricem. Sonuçları yine yazarım.




    ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

    • Master Moderator
    • *
    • İleti: 12,416

    • Üye'ye 288 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +308/-5
    • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
    • Doğum Yılınız: 1995
    • Marka: Opel
    • Model: Astra H
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Geçmiş olsun

    HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

    Teşekkür eden üyeler: harun43

    Çevrimdışıharun43

    • Yeni Üye
    • *
    • İleti: 32
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: harun deniz
      • Doğum Yılınız: 1988
      • Marka: opel
      • Model: astra cd
      • Model Yılı: 1999
      • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
      Rölanti motoru değişti 3 gündür biniyorum araç artık stop etmiyor fakat rölantideki dalgalanma bir türlü geçmedi. Bir de aracı aldığımdan beri gaz verirken yani hızlanırken ufak silkelemeler yapıyor ben rölantideki problemle bu silkelemenin bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Benzinde de yapıyor bunu gaz vermeye başlayınca ufak ufak silkeleme/tekleme yapıyor. Boşa alınca veya debriyaja basınca sıkıntı gidiyor birde yüksek hızlarda hiç hissettirmiyor sadece ivmelenirken bariz belli oluyor. Bu konu hakkında ne söyleyebilirsiniz?

      ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

      • Master Moderator
      • *
      • İleti: 12,416

      • Üye'ye 288 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +308/-5
      • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
      • Doğum Yılınız: 1995
      • Marka: Opel
      • Model: Astra H
      • Model Yılı: 2008
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Bakılması gereken herşeye bakılmış haricinde aklıma başka bişey gelmiyor

      HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


       



      HideMyAss.com
      Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr