Bir anlık balata yanık kokusu [Acil]

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Merhaba,
Bugün araba vites boştayken garajda gaz bas çek yaptım ve ibre amaçsızca bi anda 5 bin devire doğru gitmeye başladı. Yükseldiğini görür görmez ayağımı gazdan çektim ve ibre kendi kendisine 5000 ve 5800 arası gidip gelmeye başladı. Bu durum 2-3 saniye sürdü ve ben de telaşlandığım için araba belki kendisini öne atar diye debriyaja ve frene bastım. Debriyaja bastıktan sonra devir indi ama bir anda yanık kokusu ve birazcık yanık dumanı çıkmaya başladı. Bir süre bekledikten sonra arabayı kapatıp tekrar açtım ve açılırken tekleme falan yapmadı. Sanki debriyaj kavramasında birazcık gecikme var gibi hissettim ama arabayı komple kapatıp bıraktım garajda.

Büyük bir sıkıntı mıdır sizce bu? Debriyaj sağlam mıdır hala yoksa gitmiş midir ?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!



Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu arada kavrama noktasi ile alakali fren hidrolik yagina bir bak.. Azalmis olabilir belki?


Sent from my iPhone using Tapatalk

2015 Eylül ayında her şey yenilenmişti debriyaj seti komple. Bir anda azalır mı ki ?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
5800 devirde frene basmak sorun teşkil etmez ama baskı balatası bildiğin kavrulur ve sertleşir... Yüksek devirlerde araç boştayken debriyaja basılmaz. O duman ve koku baskı balatasından gelmiştir. Yeni taktırdığını biliyorum ama bu tarz yanlışlıklar nedeniyle, sıfır takılan balata dakikalar içinde kullanılmaz hale getirilebilir. Önümüzdeki süreçte zaten kendini belli edecektir. Bence devir yükselmesine neden olan sorunu araştır, bana turbo gibi geldi.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. <a href="https://www.forumotomobil.com/forum/register/?PHPSESSID=364b92b2e3f3e492a01607771a23a6ef"><b>Kayıt Ol</b></a>&nbsp;yada&nbsp;<a href="https://www.forumotomobil.com/forum/login/?PHPSESSID=364b92b2e3f3e492a01607771a23a6ef"><b>Giriş Yap</b></a>


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Debriyaja bastığım için mi oldu? Ilk defa olduğu için ne biliyim kendisini ileriye atar diye ne varsa bastım :D
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Debriyaja bastığım için mi oldu? Ilk defa olduğu için ne biliyim kendisini ileriye atar diye ne varsa bastım :D

İşte motor 5800 devirdeyken ve araç boştayken baskı balatasını kavurmaya başlamış. koku ve duman oradan çıkmış


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Debriyaja bastığım için mi oldu? Ilk defa olduğu için ne biliyim kendisini ileriye atar diye ne varsa bastım :D

İşte motor 5800 devirdeyken ve araç boştayken baskı balatasını kavurmaya başlamış. koku ve duman oradan çıkmış

Sıkıntıya yol açar mı bu? Baktırtmam gerekli midir servise?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bunu kullanmadan anlamak zor. Normal kavramada ve devirle alakalı sorunlarla karşılaşırsan bilki baskı balatasının işi bitmiş demektir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Debriyaja bastığım için mi oldu? Ilk defa olduğu için ne biliyim kendisini ileriye atar diye ne varsa bastım :D

İşte motor 5800 devirdeyken ve araç boştayken baskı balatasını kavurmaya başlamış. koku ve duman oradan çıkmış

Sıkıntıya yol açar mı bu? Baktırtmam gerekli midir servise?


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Test sürüşüne çıktım az önce ve korkulacak bir şeyin olmadığını tespit ettim kendimce. Herhangi bir sıkıntı oluşmadığını farkettim ve umarım yanılmıyorumdur :D Debriyajın geç kavradığını sanıyordum ama sonradan anladım ki kendi kendime psikolojik baskı yapıyormuşum :D
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şöyle bir durum var yalnız... Daha önce başıma geldiği için söylüyorum, arabayı aldığım adam baskı balatayı değiştireli 1,5 ay oldu demişti ve faturasıda vardı. Fakat ben arabanın 110 beygir çıkması gereken dyno testinde 82 beygir çıktığını gördüm. Ustaya gittik baskı balata bitik dedi. Sonradan öğrendikki adam eşine araba kullanmayı öğretmiş. Akabinde baskı balata yeniden değişti. Adamın dediği doğru balata yeni fakat kavrulup sertleşmiş. Buda volan dişlisine zarar vermiş. Volan dişlisini tornaya vermiştim. Umarım sende de aynı durum olmaz. Geçmiş olsun.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Test sürüşüne çıktım az önce ve korkulacak bir şeyin olmadığını tespit ettim kendimce. Herhangi bir sıkıntı oluşmadığını farkettim ve umarım yanılmıyorumdur :D Debriyajın geç kavradığını sanıyordum ama sonradan anladım ki kendi kendime psikolojik baskı yapıyormuşum :D


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Balata kokusu tamamen bittiği anlamına gelmez sadece bir uyarıdır daha çok kullanırsınız ilk kez olduysa

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Balatayı yeni yaptırdı Rahim, yüksek devirde debriyaja basınca duman attırmış. Kömür olmadıysa idare eder, ama kömürleştiyse volana zararlı


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
O zamanla kavramada belli eder kendini, vibrasyon yapar, fazla toz atar vs... kullandıkça çıkar ortaya. bakalım inşallah yüzeyseldir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Belki yeni olunca dış kabugu yakmıstur başkan

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ben servise götürürsem tam olarak neresine baktırmam lazım debriyajın ?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ben servise götürürsem tam olarak neresine baktırmam lazım debriyajın ?


Servise götürsen de açılmadan anlamak zor. O yüzden iş sana düşüyor. Araç çekişinde düşme, kavramada sorunlar, yüksek devir-düşük performans sıkıntıları meydana gelirse, o zaman götürürsün servise. Şimdi yapacak pek birşey yok.


Çevrimdışı cakmakmehmet2001

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 429
    • Puan +5/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
  • Marka: Ford
  • Model: Escort
  • Model Yılı: 1997
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ben servise götürürsem tam olarak neresine baktırmam lazım debriyajın ?
Hocam endişe ve panik yapılacak bir şey yok. Debreyaj başarısında böyle ufak tefek yanlışlarda koku gelir. Enaz 60 bin km yolu var. Siz 2 3 saniyelik bir hareketle balatayı sürttürmüş sün o saniye içerisindeki verdiğin zarardan hiç birşey olmaz.
Kamyon veya işmakinesi gibi ağır vasıta olsaydı o zaman iş ciddiye biner.
Gönlünüz rahat olsun. Gitmeyin servise.


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Olsun ya ben yinede götürdüm servise. Çok şükür bir sıkıntı yok. Sadece ufak bir sıkıntı var. Aracı daha uzun mesafeli kullanmam gerekiyormuş.

Hatırlayanlarınız vardır belki. Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap  konumda araç rölantideyken devrin 1000rpm'e yakın olduğu zamanlar olduğunu dile getirmiştim.

Hem bu bir anlık devrin 5000-5500'e fırlamasını, hem de bu devir dengesizliğini dile getirdim ve kontrol ettiler. Her gün kısa mesafe kullandığım için motor kendisini ısıtamıyormuş ve DPF soğuk hava mı üflüyormuş neymiş orasını tam anlayamadım boşnakçam yetmedi o kadar çok teknik terime :D, DPF tam randımanlı çalışamadığı için devir dengesizliği oluyormuş. Ayriyetten motorda fazladan 2.5L yağ bulmuşlar ve o 2.5L fazlalık yağı almışlar bugün. Adamın dediğine göre en kısa sürede, bu gece yada yarın uzun bir yola çıkmam gerekliymiş ve 3. viteste, devir 2500 ila 2800 arası sabit tutarak yaklaşık bi yarım saat falan sürmem gerekiyormuş DPF kendisini temizleyebilsin diye.
Adam bana günde ne kadar kullanıyorsun arabayı dediğinde ev-okul diyince bi ufaktan kahkaha attı :( tek sürüşte en az 10-15 dakika arabayı kullanmam gerekliymiş. Bu durumda okula gidiş yolumu baya bi uzatmam gerekli :D

Ve 500 kilometre sonra tekrardan servise getirmemi istedi arabayı. 500 kilometre sonrasında yağ filtresi ve yağ + motor kontrol edilecekmiş.

Burdan anladığım kadarıyla:

Gideceğiniz mesafe kısa ise dizel yada turbo-dizel araba almaktan kaçınmak,
dizel araba varsa 2000-2500 rpm de kullanmak,
düşük devirde asla kullanmamak.
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33