GönderenKonu: Boğaz Kelebeği, Devir Dengesizliği, Kendi Kendine Stop Etme Problemi  (Okunma sayısı 501 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışıkaganurgev

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
  • Puan +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Kağan Ürgev
    • Doğum Yılınız: 1984
    • Marka: BMW
    • Model: 3.16 ti
    • Model Yılı: 2002
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Merhaba Arkadaşlar,

    2002 model 3.16ti 210.000 km tamamen benzinli hiç tüp takılmamış aracımda kısa bir süre önce şöyle bir problem çıkmaya başladı;

    Araç yoğun trafikte, dur kalkta, özellikle motor ısındıktan sonra kendi kendine stop etmeye başladı. Bunu boşa attığımda giderken de yapıyor. Tekrar çalıştırmak istediğimde gaza çok uzun basmak zorunda kalıyordum, araç zor çalışıyordu. Ustama götürdüğümde boğaz kelebeğinin pisliğinden kaynaklanabileceğini söyledi, benimde yaptığım araştırmalarda boğaz kelebeği üzerinde duruyordu herkes. Temizlendi boğaz kelebeği, daha servisten çıkarken stop etti. Araç servisten çıkalı 2 gün oldu. Aynı durum devam ediyor, sadece artık stop edince daha kolay çalışıyor. Birde temizlendikten sonra ilk çalıştırmada devir sürekli düşüp yükseliyor, titreme yapıyor, bunu temizlikten sonra yapmaya başladı. Bugün ilk çalıştırdıktan sonra yola çıkarken 1. viteste gaz yemedi ve üzerindeki hızla sağa çekip stop etmek zorunda kaldım, neyseki arkamdaki sürücü anlayışlıydı. Sonra normal çalıştı.

    Bu konuyla ilgili gerçekten bilgisi olan var mıdır, kaza yaptırtacak bir problem ve sanırım tam sebebi de belli değil.




    ÇevrimiçiYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 83,102

    • Üye'ye 1093 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +592/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Geçmiş olsun Kağan. Bu problemin başka bir nedeni de benzin pompası olabilir. Bu durum benimde başıma gelmişti. Araç farklı ama yakıt sistemleri birbirine benzer. Benim yaşadığım sıkıntı da, benzin gelmediği için, ayağımı gaz pedalından çekince motor duruyordu. Dediğin gibi çok tehlikeli ve kazaya neden olabilir. En başta fren şişiyor ve direksiyon kilitleniyor. Yalnız benim sıkıntı benzin pompasından değilmiş. Muhtemelen yakıt hattındaki pislik enjektörlere ulaşmış. Dip gaz yapıp 3-5 saniye yüksek devirlere çıkardım. Akabinde motor rolantisi ve benzin beslemesi normale döndü. 3.16'ti 'lerde benzin pompası sanıyorum arka koltuğun altında. Bu şekilde araç stop ettiğinde, benzin pompasının olduğu kapağı açıp, plastik bir tornavida arkasıyla hafifçe tık tık vur. Kırmadan ama dikkat et. Akabinde kontağı tekrar aç ve çalıştır. Eğer araç çalışır ve gazdan ayağını çekince motor stop etmezse bilki benzin pompası arızalı. Değişmesi gerekecek. Denemeni tavsiye ederim.

    Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    Merhaba Arkadaşlar,

    2002 model 3.16ti 210.000 km tamamen benzinli hiç tüp takılmamış aracımda kısa bir süre önce şöyle bir problem çıkmaya başladı;

    Araç yoğun trafikte, dur kalkta, özellikle motor ısındıktan sonra kendi kendine stop etmeye başladı. Bunu boşa attığımda giderken de yapıyor. Tekrar çalıştırmak istediğimde gaza çok uzun basmak zorunda kalıyordum, araç zor çalışıyordu. Ustama götürdüğümde boğaz kelebeğinin pisliğinden kaynaklanabileceğini söyledi, benimde yaptığım araştırmalarda boğaz kelebeği üzerinde duruyordu herkes. Temizlendi boğaz kelebeği, daha servisten çıkarken stop etti. Araç servisten çıkalı 2 gün oldu. Aynı durum devam ediyor, sadece artık stop edince daha kolay çalışıyor. Birde temizlendikten sonra ilk çalıştırmada devir sürekli düşüp yükseliyor, titreme yapıyor, bunu temizlikten sonra yapmaya başladı. Bugün ilk çalıştırdıktan sonra yola çıkarken 1. viteste gaz yemedi ve üzerindeki hızla sağa çekip stop etmek zorunda kaldım, neyseki arkamdaki sürücü anlayışlıydı. Sonra normal çalıştı.

    Bu konuyla ilgili gerçekten bilgisi olan var mıdır, kaza yaptırtacak bir problem ve sanırım tam sebebi de belli değil.

    Zaman en kıymetli hazinedir

    ÇevrimiçiYönetim

    • Admin
    • *
    • İleti: 83,102

    • Üye'ye 1093 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +592/-17
    • Cinsiyet: Bay
      • ForumOtomobil
    • Ad Soyad: Administrator
    • Doğum Yılınız: 1977
    • Marka: Renault
    • Model: Megane II
    • Model Yılı: 2008
    • Yakıt Tipi: Benzin
    Sonucu bildir lütfen.
    Zaman en kıymetli hazinedir

    Çevrimdışıkaganurgev

    • Yeni Üye
    • *
    • İleti: 5
    • Puan +0/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Kağan Ürgev
      • Doğum Yılınız: 1984
      • Marka: BMW
      • Model: 3.16 ti
      • Model Yılı: 2002
      • Yakıt Tipi: Benzin
      Merhaba,

      Şimdi birazdan gidip dip gaz ile bir kaç sn çalıştıracağım. Eğer düzelmezse akşam da yakıt pompasına bir iki tık dokunup deneyeceğim. Ondan sonra durumu yazarım. Yakıt pompam 2 sene önce değişti. Üzerinden çıkan orijinal pompaydı. Almanın yaptığı 12-13 sene gidiyor bizim taktığımız 2 sene zor dayandı eğer pompa arızasıysa. Enjektörler, pompa yada boğaz kelebeğinden başka kaynağı yok sanırım bu sorunun. Eğer pompa da değilse boğaz kelebeğinin değişmesi gerekecek heralde. O da olmazsa yakıt pompası da değişecek. Tam da değiştirmeyi düşünüyordum arabayı. Artık toparlayıp 2-3 ay devam edip emin olunca değiştirebilirim. Kısmet. Haber vereceğim. İlginiz için çok teşekkürler.

      Çevrimdışıseyiddelice

      • FO-Süper üye
      • *
      • İleti: 2,083

      • Üye'ye 88 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +70/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
        • Doğum Yılınız: 1994
        • Marka: Mazda
        • Model: Miata
        • Model Yılı: 1991
        • Yakıt Tipi: Benzin
        Insallah sorunu kisa yoldan bulursunuz. Benim basima da geldi bu. Ama ben sorunu cozmeden verdim arabayi. Pompa olma olasiligi yuksek. Yani muhtemelen yakit hattindan. Umarim kisa surede cozulur.

        LG-H860 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

        Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

        garantiliarabam.com.tr

        ÇevrimiçiYönetim

        • Admin
        • *
        • İleti: 83,102

        • Üye'ye 1093 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +592/-17
        • Cinsiyet: Bay
          • ForumOtomobil
        • Ad Soyad: Administrator
        • Doğum Yılınız: 1977
        • Marka: Renault
        • Model: Megane II
        • Model Yılı: 2008
        • Yakıt Tipi: Benzin
        İnşallah ekonomik olarak hesaplı kurtarırsın. Önemsenmeyecek bir arıza değil çünkü. Alim Allah, sollamada, virajda, yada ne bileyim inişte yada kalabalık trafikte motoru kapatırsa kaza tehlikesi var. Allah'ım esirgesin. İnşallah çözülür, seninde kafan rahat eder. Kolay gelsin.

        Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
        Merhaba,

        Şimdi birazdan gidip dip gaz ile bir kaç sn çalıştıracağım. Eğer düzelmezse akşam da yakıt pompasına bir iki tık dokunup deneyeceğim. Ondan sonra durumu yazarım. Yakıt pompam 2 sene önce değişti. Üzerinden çıkan orijinal pompaydı. Almanın yaptığı 12-13 sene gidiyor bizim taktığımız 2 sene zor dayandı eğer pompa arızasıysa. Enjektörler, pompa yada boğaz kelebeğinden başka kaynağı yok sanırım bu sorunun. Eğer pompa da değilse boğaz kelebeğinin değişmesi gerekecek heralde. O da olmazsa yakıt pompası da değişecek. Tam da değiştirmeyi düşünüyordum arabayı. Artık toparlayıp 2-3 ay devam edip emin olunca değiştirebilirim. Kısmet. Haber vereceğim. İlginiz için çok teşekkürler.
        Zaman en kıymetli hazinedir

        Çevrimdışıkaganurgev

        • Yeni Üye
        • *
        • İleti: 5
        • Puan +0/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Kağan Ürgev
          • Doğum Yılınız: 1984
          • Marka: BMW
          • Model: 3.16 ti
          • Model Yılı: 2002
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Aracı bu sabah itibariyle hem bu bahsettiğim sorun hemde ufak tefek diğer problemleri nedeniyle Bostancı'da Doğa BMW Servisine bıraktım. Haftasonuna kadar çıkmış olur. Sonucu, faturasını ve işleri buradan paylaşacağım. İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.

          ÇevrimiçiYönetim

          • Admin
          • *
          • İleti: 83,102

          • Üye'ye 1093 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +592/-17
          • Cinsiyet: Bay
            • ForumOtomobil
          • Ad Soyad: Administrator
          • Doğum Yılınız: 1977
          • Marka: Renault
          • Model: Megane II
          • Model Yılı: 2008
          • Yakıt Tipi: Benzin
          Sorunun ne olduğunu tespit ettiler mi?
          Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
          Aracı bu sabah itibariyle hem bu bahsettiğim sorun hemde ufak tefek diğer problemleri nedeniyle Bostancı'da Doğa BMW Servisine bıraktım. Haftasonuna kadar çıkmış olur. Sonucu, faturasını ve işleri buradan paylaşacağım. İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.


          ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

          Zaman en kıymetli hazinedir

          Çevrimdışıkaganurgev

          • Yeni Üye
          • *
          • İleti: 5
          • Puan +0/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Kağan Ürgev
            • Doğum Yılınız: 1984
            • Marka: BMW
            • Model: 3.16 ti
            • Model Yılı: 2002
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Boğaz kelebeği hata vermedi. Daha önce değiştirdiğim 1 ve 4 nolu silindirler hata verdi. Ama değiştirdikten sonra silinmeyen hata mı yoksa yeni hata mı henüz bilmiyoruz. Araç görünen mevcut sorunlar yapıldıktan sonra tüm hataları silinerek teste çıkacak. O zaman verdiği hatalar güncel hatalar olacak göreceğiz bakalım 2-3 güne. Ne olursa olsun her markayı uzmanında yaptırmak gerekiyormuş. Verdiği hata kodlarından bile emin olamıyoruz şimdi hangisi yeni hangisi eski.

            ÇevrimdışıKamikaze

            • FO-Özverili Üye
            • *
            • İleti: 266

            • Üye'ye 19 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +5/-0
            • Cinsiyet: Bay
              • Ad Soyad: Doğukan
              • Doğum Yılınız: 1994
              • Marka: Peugeot
              • Model: 607
              • Model Yılı: 2009
              • Yakıt Tipi: Motorin
              Selam

              Öncelikle bu tür işler , ezbere yapılamaz.
              Hata kodları silindiği takdir de tekrar ediyor ise bir arıza olduğu anlamına gelir.
              Rölanti de stop etmesinin belirli olasılıkları vardır , rölanti düzenleyici , debimetre , MAF sensörü , EGR Vanası gibi.
              Boğaz kelebeğini temizletmeyiniz , adaptasyon işlemi gerekir aksi halde rölanti dalgalanması baş göstermeye başlayacaktır.
              Tavsiyem ezbere konuşan değil , işini bilen bir ustayı bulun onlar daha fazla bozmadan.

              LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
              « Son Düzenleme: 18 Nisan 2017, 15:20:44 Gönderen: Kamikaze »

               



              HideMyAss.com

              Kiev Kiralık Ev
              Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr