GönderenKonu: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması  (Okunma sayısı 1651 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ÇevrimdışıAlican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
  • İleti: 153

  • Üye'ye 1 defa
    Teşekkür Edildi

  • Puan +2/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Ad Soyad: Alican
    • Doğum Yılınız: 1992
    • Marka: Audi
    • Model: A4
    • Model Yılı: 2009
    • Yakıt Tipi: Motorin
    Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
    « : 17 Ocak 2016, 14:52:16 »
    Merhaba,

    Araştırmalarım sonucu motoru kapatınca gelen çıt çıt sesi, parçalar soğumaya başlamasından dolayı sesin meydana geldiğini anlamış oldum ve hiç bir sıkıntısının olmadığını anlamış oldum. Fakat şöyle bir sorum var: Neden bende var bu? :D Çevremdeki hiç bir arabada yokken neden benimkinde var?

    Video: Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
    Videoda gösterilen yer motorun sol alt kısmı.

    2. sorum ise,

    Yola çıktığımda en az bir 10 metre gideyim, arabayı boşa alıp rölantide beklettiğimde devir yüksekte duruyor ve düşmüyor. Bazı durumlarda düştüğü oluyor ama hangi durumlarda bilmiyorum. Arabayı çalıştırdığımda devir düşük ama bi 10mt gittiğimde yüksekte duruyor.  Bunun nedenini hala çözebilmiş değilim. Ne gibi bir sorunun işaretidir bu?
    Şöyle de bir durum var: Devir yüksekteyken motoru kapatıp açayım, devir düşükten başlıyor tekrardan.

    Arabayı çalıştırdığımda devrin düşük hali:

    -----------------------------------------------------------
    Buda devrin yüksekte kaldığı hali:
    « Son Düzenleme: 18 Ocak 2016, 11:45:24 Gönderen: Yönetim »


    !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


    ÇevrimdışıAlican

    • Tanışma Üyeliği
    • *
    • İleti: 153

    • Üye'ye 1 defa
      Teşekkür Edildi

    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet: Bay
      • Ad Soyad: Alican
      • Doğum Yılınız: 1992
      • Marka: Audi
      • Model: A4
      • Model Yılı: 2009
      • Yakıt Tipi: Motorin
      Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
      « Yanıtla #1 : 17 Ocak 2016, 14:54:10 »
      edit: Motor 2.0 TDI.
      Daha önce de bahsetmiştim ama o günden bu güne hala çözüm bulamadım. Tekrardan sorayım istedim sizlere belki yeni kişiler görür  :-\
      !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

      Çevrimdışıcakmakmehmet2001

      • FO-Özverili Üye
      • *
      • İleti: 486

      • Üye'ye 28 defa
        Teşekkür Edildi

      • Puan +5/-0
      • Cinsiyet: Bay
        • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
        • Doğum Yılınız: 1981
        • Marka: Ford
        • Model: Escort
        • Model Yılı: 1997
        • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
        Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
        « Yanıtla #2 : 17 Ocak 2016, 18:28:39 »
        Rölanti düşüklüğü motor sıcaklığına göre vermiş olduğu karar rolantide yansıyor. Motor soğukken yükseliyor ısındıkça 750 devire kadar düşüyor. Bu normaldır. Bu rölantiyi ayarlayan sistem atmosferik dizellerde yok. Yeni nesil common-rail dizellerde var. Common-rail dizellerin hepsi turbolu.
        Aslında dizeller her zaman net kararlı çalışır. Gösterdiğiniz rölanti seviyeleriyle ilgili sorun teşkil etmiyor. Ve bu duruma çok takılmayın.

        Çevrimdışıcakmakmehmet2001

        • FO-Özverili Üye
        • *
        • İleti: 486

        • Üye'ye 28 defa
          Teşekkür Edildi

        • Puan +5/-0
        • Cinsiyet: Bay
          • Ad Soyad: Mehmet Çakmak
          • Doğum Yılınız: 1981
          • Marka: Ford
          • Model: Escort
          • Model Yılı: 1997
          • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
          Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
          « Yanıtla #3 : 17 Ocak 2016, 18:31:54 »
          O tarif ettiğiniz stop ettikten sonra çıt çıt sesi bir arkadaşımın arabasında da geliyordu beni çağırdılar baktım turbodan emme manifoldundan geliyor o ses. Genleşmeden dolayı sanırım. Yada motor stop edince pistonun biri kompresyonda kalmış sıkıştırdığı hava yavaş yavaş deşarj ediyor. Buda olabilir.

          ÇevrimdışıAlican

          • Tanışma Üyeliği
          • *
          • İleti: 153

          • Üye'ye 1 defa
            Teşekkür Edildi

          • Puan +2/-0
          • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Alican
            • Doğum Yılınız: 1992
            • Marka: Audi
            • Model: A4
            • Model Yılı: 2009
            • Yakıt Tipi: Motorin
            Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
            « Yanıtla #4 : 17 Ocak 2016, 23:17:41 »
            Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
            Rölanti düşüklüğü motor sıcaklığına göre vermiş olduğu karar rolantide yansıyor. Motor soğukken yükseliyor ısındıkça 750 devire kadar düşüyor. Bu normaldır. Bu rölantiyi ayarlayan sistem atmosferik dizellerde yok. Yeni nesil common-rail dizellerde var. Common-rail dizellerin hepsi turbolu.
            Aslında dizeller her zaman net kararlı çalışır. Gösterdiğiniz rölanti seviyeleriyle ilgili sorun teşkil etmiyor. Ve bu duruma çok takılmayın.

            Benimki de common-rail. Bu nedenden dolayı mı bu devir değişikliği oluyor ? Daha öncesinde yoktu ama bu durum 2-3 ay oldu meydana gelmeye başlaması :(

            Bu iki durumu kafaya takmamaktan başka nasıl bir şey yapabilirim? :D
            !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

            garantiliarabam.com.tr

            ÇevrimiçiYönetim

            • Admin
            • *
            • İleti: 80,144

            • Üye'ye 1016 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +584/-17
            • Cinsiyet: Bay
              • ForumOtomobil
            • Ad Soyad: Administrator
            • Doğum Yılınız: 1977
            • Marka: Renault
            • Model: Megane II
            • Model Yılı: 2008
            • Yakıt Tipi: Benzin
            Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
            « Yanıtla #5 : 18 Ocak 2016, 11:54:24 »
            bence hem gelen çıtırdama sesleri hemde rolantinin 100 devir aralığında oynaması doğal. sıkıntı edilecek bir durum değil ama incelemen güzel. metal aksam ısındıkça genleşir. sadece metaller değil plastik parçalarda ısındıkça genleşir. örneğin bir pet şişe bile buz dolabından çıkardığımızda ısındıkça çatır çatır ses çıkarır. bu ısı transferinden dolayı meydana gelen şekil değişikliğinden kaynaklanır. korkulacak bir durum değil. üzerinde durmana lüzum yok ;)
            Zaman en kıymetli hazinedir

            ÇevrimiçiHüseyin Kuzucu

            • Master Moderator
            • *
            • İleti: 12,380

            • Üye'ye 285 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +308/-5
            • Cinsiyet: Bay
            • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
            • Doğum Yılınız: 1995
            • Marka: Opel
            • Model: Astra H
            • Model Yılı: 2008
            • Yakıt Tipi: Motorin
            Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
            « Yanıtla #6 : 18 Ocak 2016, 12:30:40 »
            Aynı devir titremesi bende de var sıkıntılı değil diye biliyorum

            HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


            Çevrimdışıseyiddelice

            • FO-Usta Üye
            • *
            • İleti: 1,968

            • Üye'ye 86 defa
              Teşekkür Edildi

            • Puan +70/-0
            • Cinsiyet: Bay
              • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
              • Doğum Yılınız: 1994
              • Marka: Mazda
              • Model: Miata
              • Model Yılı: 1991
              • Yakıt Tipi: Benzin
              Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
              « Yanıtla #7 : 03 Şubat 2016, 02:54:41 »
              2-3 ay önce sorunluymuş araba şimdi düzelmiş demek ki :D Rolanti gayet normal çalışıyor. Dizel arabalardan pek anlamam ama mesela benin rolanti sorunum vardı. boşta dururken araç devir 100 e kadar düşüyordu ve titrek çalışıyordu. Gaz kelebeğinin üstündeki vidadan ayarını yükselttim sorun yok şu an. Motor soğukken 1000'de sıcakken ise 750 de çalışıyor benimki. Yani normal olanı budur. Çıt çıt dediğin olay ben de driftten sonra olur çünkü motor aşırı ısınıyor. Gayet normaldir. Arkadaşların da dediği gibi genleşmeden kaynaklanan birşey dert etmene gerek yok :) Ama sürekli çok ısıtıyorsan motoru ve her zaman o ses varsa bu senin sorunun :D
              Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

              ÇevrimdışıAlican

              • Tanışma Üyeliği
              • *
              • İleti: 153

              • Üye'ye 1 defa
                Teşekkür Edildi

              • Puan +2/-0
              • Cinsiyet: Bay
                • Ad Soyad: Alican
                • Doğum Yılınız: 1992
                • Marka: Audi
                • Model: A4
                • Model Yılı: 2009
                • Yakıt Tipi: Motorin
                Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
                « Yanıtla #8 : 20 Şubat 2016, 07:15:01 »
                Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                2-3 ay önce sorunluymuş araba şimdi düzelmiş demek ki :D Rolanti gayet normal çalışıyor. Dizel arabalardan pek anlamam ama mesela benin rolanti sorunum vardı. boşta dururken araç devir 100 e kadar düşüyordu ve titrek çalışıyordu. Gaz kelebeğinin üstündeki vidadan ayarını yükselttim sorun yok şu an. Motor soğukken 1000'de sıcakken ise 750 de çalışıyor benimki. Yani normal olanı budur. Çıt çıt dediğin olay ben de driftten sonra olur çünkü motor aşırı ısınıyor. Gayet normaldir. Arkadaşların da dediği gibi genleşmeden kaynaklanan birşey dert etmene gerek yok :) Ama sürekli çok ısıtıyorsan motoru ve her zaman o ses varsa bu senin sorunun :D

                Her arabayı çalıştırdığım zaman hava sıcak olsun yada motor sıcaklık göstergesi orta düzeyde olsun, her zaman kalkmadan önce beklerim 10-15sn. Kapatmadan önce de beklerim bi 20-25sn(bu süre duruma göre değişir tabi. Eğer motoru kapatmadan önce yüksek devirde kullanmışsam 1dakika falan bekliyorum :D )
                !! A4 B8 '09 2.0 TDI !!

                Çevrimdışıseyiddelice

                • FO-Usta Üye
                • *
                • İleti: 1,968

                • Üye'ye 86 defa
                  Teşekkür Edildi

                • Puan +70/-0
                • Cinsiyet: Bay
                  • Ad Soyad: Seyid Ömer Delice
                  • Doğum Yılınız: 1994
                  • Marka: Mazda
                  • Model: Miata
                  • Model Yılı: 1991
                  • Yakıt Tipi: Benzin
                  Ynt: Devir yüksekliği & Egzoz soğuması
                  « Yanıtla #9 : 20 Şubat 2016, 19:06:36 »

                  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                  Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
                  2-3 ay önce sorunluymuş araba şimdi düzelmiş demek ki :D Rolanti gayet normal çalışıyor. Dizel arabalardan pek anlamam ama mesela benin rolanti sorunum vardı. boşta dururken araç devir 100 e kadar düşüyordu ve titrek çalışıyordu. Gaz kelebeğinin üstündeki vidadan ayarını yükselttim sorun yok şu an. Motor soğukken 1000'de sıcakken ise 750 de çalışıyor benimki. Yani normal olanı budur. Çıt çıt dediğin olay ben de driftten sonra olur çünkü motor aşırı ısınıyor. Gayet normaldir. Arkadaşların da dediği gibi genleşmeden kaynaklanan birşey dert etmene gerek yok :) Ama sürekli çok ısıtıyorsan motoru ve her zaman o ses varsa bu senin sorunun :D

                  Her arabayı çalıştırdığım zaman hava sıcak olsun yada motor sıcaklık göstergesi orta düzeyde olsun, her zaman kalkmadan önce beklerim 10-15sn. Kapatmadan önce de beklerim bi 20-25sn(bu süre duruma göre değişir tabi. Eğer motoru kapatmadan önce yüksek devirde kullanmışsam 1dakika falan bekliyorum :D )

                  En iyisini yapiyosun :D


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Fast, Reliable, Cheap - Pick Two

                   



                  HideMyAss.com
                  Otomobil Teknik Terimler Sözlüğügarantiliarabam.com.tr