Kalkısta titreme sorunu ve cözümü

vatan55 · 25 · 11702

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı vatan55

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 136
    • Puan +10/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bu günlerde aracım kalkıslarda titreme yaptıgnı farkettim  bugün sanayiye gidip usdaya sorunu anlattım beraber turladık baskı balatada ve mator kulaklarında birsey olmadıgını söyledi lpg ciye gidip baktırmamı  söyledi.gittim sorunun bujilrde oldugunu söyledi 4 tane Denso marka buji aldım degistirdim usda bujleri sökünce  bujinin birtanesinin atesleme yapmadıgnı söyledi.sorun bu sekilde cözülmüs oldu.


GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




Çevrimdışı izmir42

  • FO-Süper üye
  • *
    • İleti: 11,524
    • Puan +313/-5
    • Cinsiyet:Bay
  • Ad Soyad: Hüseyin KUZUCU
  • Marka: Opel
  • Model: Astra J 1.3 SPORT
  • Model Yılı: 2013
  • Yakıt Tipi: Motorin
Geçmiş olsun. Ustaninda tahmin edip bakması laZımdı. Neyse çözüldüğünde sevindim.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Geçmiş olsun. Titreşimli çalışma genellikle ateşleme ve yakıt sistemi arızalarından meydana gelir. Motor kulakçıkları ve baskı balata 2. Plandadır. Bence motor ustasını değiştirin. Geçmiş olsun.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bu günlerde aracım kalkıslarda titreme yaptıgnı farkettim  bugün sanayiye gidip usdaya sorunu anlattım beraber turladık baskı balatada ve mator kulaklarında birsey olmadıgını söyledi lpg ciye gidip baktırmamı  söyledi.gittim sorunun bujilrde oldugunu söyledi 4 tane Denso marka buji aldım degistirdim usda bujleri sökünce  bujinin birtanesinin atesleme yapmadıgnı söyledi.sorun bu sekilde cözülmüs oldu.


GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Asus Zenfone 6 - Tapatalk


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Motoru durdururken aracın titremesine nasıl bir çözüm bulabiliriz? Ayriyetten motoru kapatınca bazen tak diye ses geliyor sanki bir parça bir yere çarpıyor gibi. Baskı balata, debriyaj setini komple, motor kulaklarını ve şanzıman kulağını yazın değiştirtmiştim :(
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı vatan55

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 136
    • Puan +10/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Otomobil
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Sizin aracınızdada ateslemesinde bi sıkıntı olabilir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Ateşleme bobini, buji kabloları ve bujiler... Bunların hepsi gözden geçirilmeli. Bujiler tamam ama kablolar sağlıklımı bakılmalı. Ateşlemeden kaynaklanan sarsıntı sebebiyle farklı yerlerden sesler geliyor olabilir.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motoru durdururken aracın titremesine nasıl bir çözüm bulabiliriz? Ayriyetten motoru kapatınca bazen tak diye ses geliyor sanki bir parça bir yere çarpıyor gibi. Baskı balata, debriyaj setini komple, motor kulaklarını ve şanzıman kulağını yazın değiştirtmiştim :(


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Ama ateşleme sadece motoru calistirirken ise yaramaz mi? Motoru kaparken de mi cok etkili? Kafamda deli sorular :D
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Dizelde ilk etapta ateşleme için kızdırma bujileri ısıtılır. Sonrası sıkıştırma patlatma ama benzinli araçta bujiler sürekli ateşleme yapar.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ama ateşleme sadece motoru calistirirken ise yaramaz mi? Motoru kaparken de mi cok etkili? Kafamda deli sorular :D


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Bunlardan birinin arizali oldugunu servise gitmeden nasıl anlama yolu var midir?
Ve bu dediginiz kisimlardan birinin arizali olması araba performansini cok etkiler mi?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Mesela bujilerden biri arızalı ve ateşleme yapmıyorsa, araç motoru vuruntulu çalışır. Yada buji kablosu temassızlığı sözkonusuysa yine aynı vuruntu hissedilir ve araç performansı düşer, egzozdan yanmamış yakıt kokusu çıktığı için araç içindede hissedilir. Ateşleme bobini arızalarında ise sağlıksız ateşleme aracın rolantisinden gidişine kadar birçok şeyi etiler. Mesela buji kablolarının dış muhafazası zedelenmişse kısa devre yapıp araçta yangına bile neden olur. Bu nedenle motor kabininde atık yağ yada kir bulundurulmaması temizliğine dikkat edilmesi gerektiğini sürekli tavsiye ederiz.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bunlardan birinin arizali oldugunu servise gitmeden nasıl anlama yolu var midir?
Ve bu dediginiz kisimlardan birinin arizali olması araba performansini cok etkiler mi?


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Motorumu her aracı yıkadığımda temizlerim tozunu falan alırım. Derinlere baktığımda yağ sızıntısı şimdiye kadar görmedim hiç. Arabayı çalıştırırken normal bir araba nasıl çalışıyorsa öyle çalışıyor, ama kapatırken aynı şeyi söyleyemicem. Kapatınca sarsıntı yapıyor, tak diye ses geliyor. Sanki debriyaj setinden geliyor gibi ama değil. Debriyaj setini komple türkiyede değiştirttim sachs marka ile audinin kullandığı. motor kulaklarını ve şanzuman kulağını da değiştirdim yine motor kaparken ki o şiddetli sarsıntı gitmedi. Bosna'ya geldiğimde trigger set değişimi geldi, onu audi nin servisinde değiştirttim ama hala değişen bir şey yok. trigger seti ful kayışlar, parçaları, su pompası falan değişti.  Ekstra olarak ön takımı da değiştirmiştim benim armutluğum yüzünden :D
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
[emoji1] estafurullah, araca uzun sure bineceksen bence iyi bile olmuş. Kafan rahat olur.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Motorumu her aracı yıkadığımda temizlerim tozunu falan alırım. Derinlere baktığımda yağ sızıntısı şimdiye kadar görmedim hiç. Arabayı çalıştırırken normal bir araba nasıl çalışıyorsa öyle çalışıyor, ama kapatırken aynı şeyi söyleyemicem. Kapatınca sarsıntı yapıyor, tak diye ses geliyor. Sanki debriyaj setinden geliyor gibi ama değil. Debriyaj setini komple türkiyede değiştirttim sachs marka ile audinin kullandığı. motor kulaklarını ve şanzuman kulağını da değiştirdim yine motor kaparken ki o şiddetli sarsıntı gitmedi. Bosna'ya geldiğimde trigger set değişimi geldi, onu audi nin servisinde değiştirttim ama hala değişen bir şey yok. trigger seti ful kayışlar, parçaları, su pompası falan değişti.  Ekstra olarak ön takımı da değiştirmiştim benim armutluğum yüzünden :D



Asus Zenfone 6 - Tapatalk



Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Uzun süreden ziyade dikkatli olduğum için içim rahat etmesi için bakıyorum arabaya ama bu işte motoru kaparkenki sarsıntı beni rahatsız ediyor :D o bujiler, ateşleme kısmına kablolara falan mı baktırayım ? Oradan başka nerede olabilir sıkıntı ?
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Şimdi ben seni az çok çözdüm desem :) o sarsıntı aslında normal ama sende benim gibi pimpiriklisin belli :) dizel aracın motorunu kapatmadan önce 30-40 saniye kadar rolantide bekletiyorsun değil mi? Yoksa durur durmaz, küt diye kontağı kapatıyor musun?

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Uzun süreden ziyade dikkatli olduğum için içim rahat etmesi için bakıyorum arabaya ama bu işte motoru kaparkenki sarsıntı beni rahatsız ediyor :D o bujiler, ateşleme kısmına kablolara falan mı baktırayım ? Oradan başka nerede olabilir sıkıntı ?


Çevrimdışı Alican

  • Tanışma Üyeliği
  • *
    • İleti: 143
    • Puan +2/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Meraklı Melahat
  • Ad Soyad: Alican
  • Marka: Audi
  • Model: A4
  • Model Yılı: 2009
  • Yakıt Tipi: Motorin
Hem kalkarken hem de kapatirken 30 40 degil 1 dakika bekliyprum. Benzinli olsa sorun yok ama dizel olunca beklemek zorundayım turbodan dolayi
!! A4 B8 '09 2.0 TDI !!



 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33