Forum Otomobil, Otomobil Forumu
Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: vatan55 - 16 Ocak 2016, 23:52
-
Bu günlerde aracım kalkıslarda titreme yaptıgnı farkettim bugün sanayiye gidip usdaya sorunu anlattım beraber turladık baskı balatada ve mator kulaklarında birsey olmadıgını söyledi lpg ciye gidip baktırmamı söyledi.gittim sorunun bujilrde oldugunu söyledi 4 tane Denso marka buji aldım degistirdim usda bujleri sökünce bujinin birtanesinin atesleme yapmadıgnı söyledi.sorun bu sekilde cözülmüs oldu.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Geçmiş olsun. Ustaninda tahmin edip bakması laZımdı. Neyse çözüldüğünde sevindim.
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Geçmiş olsun. Titreşimli çalışma genellikle ateşleme ve yakıt sistemi arızalarından meydana gelir. Motor kulakçıkları ve baskı balata 2. Plandadır. Bence motor ustasını değiştirin. Geçmiş olsun.
Bu günlerde aracım kalkıslarda titreme yaptıgnı farkettim bugün sanayiye gidip usdaya sorunu anlattım beraber turladık baskı balatada ve mator kulaklarında birsey olmadıgını söyledi lpg ciye gidip baktırmamı söyledi.gittim sorunun bujilrde oldugunu söyledi 4 tane Denso marka buji aldım degistirdim usda bujleri sökünce bujinin birtanesinin atesleme yapmadıgnı söyledi.sorun bu sekilde cözülmüs oldu.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Asus Zenfone 6 - Tapatalk
-
Motoru durdururken aracın titremesine nasıl bir çözüm bulabiliriz? Ayriyetten motoru kapatınca bazen tak diye ses geliyor sanki bir parça bir yere çarpıyor gibi. Baskı balata, debriyaj setini komple, motor kulaklarını ve şanzıman kulağını yazın değiştirtmiştim :(
-
Sizin aracınızdada ateslemesinde bi sıkıntı olabilir.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ateşleme bobini, buji kabloları ve bujiler... Bunların hepsi gözden geçirilmeli. Bujiler tamam ama kablolar sağlıklımı bakılmalı. Ateşlemeden kaynaklanan sarsıntı sebebiyle farklı yerlerden sesler geliyor olabilir.
Motoru durdururken aracın titremesine nasıl bir çözüm bulabiliriz? Ayriyetten motoru kapatınca bazen tak diye ses geliyor sanki bir parça bir yere çarpıyor gibi. Baskı balata, debriyaj setini komple, motor kulaklarını ve şanzıman kulağını yazın değiştirtmiştim :(
-
Ama ateşleme sadece motoru calistirirken ise yaramaz mi? Motoru kaparken de mi cok etkili? Kafamda deli sorular :D
-
Dizelde ilk etapta ateşleme için kızdırma bujileri ısıtılır. Sonrası sıkıştırma patlatma ama benzinli araçta bujiler sürekli ateşleme yapar.
Ama ateşleme sadece motoru calistirirken ise yaramaz mi? Motoru kaparken de mi cok etkili? Kafamda deli sorular :D
-
Bunlardan birinin arizali oldugunu servise gitmeden nasıl anlama yolu var midir?
Ve bu dediginiz kisimlardan birinin arizali olması araba performansini cok etkiler mi?
-
Mesela bujilerden biri arızalı ve ateşleme yapmıyorsa, araç motoru vuruntulu çalışır. Yada buji kablosu temassızlığı sözkonusuysa yine aynı vuruntu hissedilir ve araç performansı düşer, egzozdan yanmamış yakıt kokusu çıktığı için araç içindede hissedilir. Ateşleme bobini arızalarında ise sağlıksız ateşleme aracın rolantisinden gidişine kadar birçok şeyi etiler. Mesela buji kablolarının dış muhafazası zedelenmişse kısa devre yapıp araçta yangına bile neden olur. Bu nedenle motor kabininde atık yağ yada kir bulundurulmaması temizliğine dikkat edilmesi gerektiğini sürekli tavsiye ederiz.
Bunlardan birinin arizali oldugunu servise gitmeden nasıl anlama yolu var midir?
Ve bu dediginiz kisimlardan birinin arizali olması araba performansini cok etkiler mi?
-
Motorumu her aracı yıkadığımda temizlerim tozunu falan alırım. Derinlere baktığımda yağ sızıntısı şimdiye kadar görmedim hiç. Arabayı çalıştırırken normal bir araba nasıl çalışıyorsa öyle çalışıyor, ama kapatırken aynı şeyi söyleyemicem. Kapatınca sarsıntı yapıyor, tak diye ses geliyor. Sanki debriyaj setinden geliyor gibi ama değil. Debriyaj setini komple türkiyede değiştirttim sachs marka ile audinin kullandığı. motor kulaklarını ve şanzuman kulağını da değiştirdim yine motor kaparken ki o şiddetli sarsıntı gitmedi. Bosna'ya geldiğimde trigger set değişimi geldi, onu audi nin servisinde değiştirttim ama hala değişen bir şey yok. trigger seti ful kayışlar, parçaları, su pompası falan değişti. Ekstra olarak ön takımı da değiştirmiştim benim armutluğum yüzünden :D
(http://i65.tinypic.com/ao9og4.jpg)
-
[emoji1] estafurullah, araca uzun sure bineceksen bence iyi bile olmuş. Kafan rahat olur.
Motorumu her aracı yıkadığımda temizlerim tozunu falan alırım. Derinlere baktığımda yağ sızıntısı şimdiye kadar görmedim hiç. Arabayı çalıştırırken normal bir araba nasıl çalışıyorsa öyle çalışıyor, ama kapatırken aynı şeyi söyleyemicem. Kapatınca sarsıntı yapıyor, tak diye ses geliyor. Sanki debriyaj setinden geliyor gibi ama değil. Debriyaj setini komple türkiyede değiştirttim sachs marka ile audinin kullandığı. motor kulaklarını ve şanzuman kulağını da değiştirdim yine motor kaparken ki o şiddetli sarsıntı gitmedi. Bosna'ya geldiğimde trigger set değişimi geldi, onu audi nin servisinde değiştirttim ama hala değişen bir şey yok. trigger seti ful kayışlar, parçaları, su pompası falan değişti. Ekstra olarak ön takımı da değiştirmiştim benim armutluğum yüzünden :D
(http://i65.tinypic.com/ao9og4.jpg)
Asus Zenfone 6 - Tapatalk
-
Uzun süreden ziyade dikkatli olduğum için içim rahat etmesi için bakıyorum arabaya ama bu işte motoru kaparkenki sarsıntı beni rahatsız ediyor :D o bujiler, ateşleme kısmına kablolara falan mı baktırayım ? Oradan başka nerede olabilir sıkıntı ?
-
Şimdi ben seni az çok çözdüm desem :) o sarsıntı aslında normal ama sende benim gibi pimpiriklisin belli :) dizel aracın motorunu kapatmadan önce 30-40 saniye kadar rolantide bekletiyorsun değil mi? Yoksa durur durmaz, küt diye kontağı kapatıyor musun?
Uzun süreden ziyade dikkatli olduğum için içim rahat etmesi için bakıyorum arabaya ama bu işte motoru kaparkenki sarsıntı beni rahatsız ediyor :D o bujiler, ateşleme kısmına kablolara falan mı baktırayım ? Oradan başka nerede olabilir sıkıntı ?
-
Hem kalkarken hem de kapatirken 30 40 degil 1 dakika bekliyprum. Benzinli olsa sorun yok ama dizel olunca beklemek zorundayım turbodan dolayi
-
Hem kalkarken hem de kapatirken 30 40 degil 1 dakika bekliyprum. Benzinli olsa sorun yok ama dizel olunca beklemek zorundayım turbodan dolayi
+1
-
Dün kapanışını videoya çektim. O sondaki bir şeye vuruyormuş gibi çıkan ses bazen daha şiddetli oluyor.
https://www.dropbox.com/s/xy3jxv3pihfgnjn/20160120_121827.mp4?dl=0
-
Stop ettiğinde Motorun dönmesi tam durmadan hemen önce lak diye ses geliyor o mu?
-
Evet. Bazen o ses baya yüksek oluyor ve sanki metal gibi şeyler bir birine çarpışıyorlar gibi
-
Evet Alican hocam o sese bende şaşırdım nereden gelebileceğini düşündüm ve çözemedim. Biri stop ederken siz kulağınızı verin sesin nereden geldiğine.
-
Metal bir sese benzetemedim ben, sanki üst muhafaza kapağı bir şeye temas ediyor gibi. Hortum veya kablolar olabilir. Bir arkadaşınızdan yardım isteyip dikkanlice bak bakalım Alican
Evet. Bazen o ses baya yüksek oluyor ve sanki metal gibi şeyler bir birine çarpışıyorlar gibi
-
Bir sürü kişi dinledi nerden geliyor acaba diye ama çoğu kişi debriyaj setinden diyip geçiştirdi :D Bilmiyorlar ki debriyaj seti yeni değişti :(
Çözümü bulamasam bile kabullenmeye başlayabilirim, ama aracı satacağım zaman satın alacak adam illaki ne bu diye sorar durur
-
Dsg şanzımanlarda yolda giderken tıkırtı sesi geliyor. seninki manuel sanırım. Bilemiyorum şimdi. Yetkili servise sordunuz mu?
-
Yetkili servis komple her şeyi değiştirme peşinde. Halbuki ben zaten yazın değiştirdim debriyaj ile ilgili ne varsa. Ekstradan motor kulakları ve şanzuman kulağı da değişti. Sadece parçaların üzerinde audi amblemi yok diye değiştirmek istiyorlar sorunu çözmek yerine. Manuel benim araba
Yazın Türkiye'deyken Audi sadece debriyaj silindirin değişmesi gerektiğini söylemişti, Bosna'da ki audi de debriyaj setinin komple değişmesi gerektiğini söylemişti. Ben de tanıdığımıza audinin kullandığı aynı parçaları alıp taktık. sachs marka
-
(http://i66.tinypic.com/1zphb7m.jpg)