2011 model, 25.000 km de ve turbo benzinli 1.8 araç 1 yıl neden yatmışki?
Bugün buna benzer bir soru daha vardı. O araçta Audi A4 dizel ce 2,5 ay yatmış. Çalıştığına duman atmış.
Tekrar yazacağım ama bu tip durumlarda yani uzun süre çalıştırılmamış beklemiş araçlarda özellikle motor yağı tamamen alt hazneye süzülür.
Yani tüm motor yağı motor içinde bulunan piston krank kam mili gibi hareketli parçaların üzerinden tamamen akar
Böyle bir durumda yapılması gereken motor yağı seviyesini ilk etapta kontrol etmektir.
Eğer motor yağı gereken seviyenin altındaysa motor yağı tamamlanmalı veya sizin söylediğiniz gibi bir yıldan uzun süredir değiştirilmedi ise motor kesinlikle çalıştırılmadan motor yağı motor yağı filtresi değiştirilmelidir daha sonra ilk çalıştırılma işlemi mümkünse tamircide yapılmalıdır
Şimdi siz yazmışsınız ya ben motoru çalıştırdım diye, bence hiç çalıştırmamaliydiniz.
Hele bir de motor yağı seviyesi düşük ise motor parçaları yağsız çalışarak aşırı ısınma ve yıpranmaya maruz kalmıştır şimdi durduk yere 25 bin kilometrede ki aracı motor rektefiyesi ne sokmanız gerekecek
Ustanın size söylemiş olduğu temizlik ilacı bence faydasız, neden derseniz araç hem 2011 model hem de 25 bin kilometrede şimdi bu araca durduk yere ilaç atmaya gerek yok ustanın ne düşündüğünü de anlamadım acaba kurum falan mı gördü?
Bence yapılacak en mantıklı işlem aracın periyodik bakımda yapıldığı gibi motor yağı bujileri motor yağı filtresi hava filtresi ve genel manada bir kontrolü yapıldıktan sonra arıza tespit cihazına bağlanıp araçta mevcut arızaların tespiti gerekli ve motor usta kontrolünde çalıştırılmalı şayet motor çalışmasında herhangi bir düzensizlik yok ise araç ile test sürüşüne çıkılmalı ve test sürüşünde de sıkıntı yoksa araç kullanılabilir fakat araçta çekiş kaybı egzozdan beyaz veya mavi duman ya da aşırı gürültü gibi durumlar varsa o zaman çaresine bakılmalı
Aklıma gelenler şimdilik bu kadar
Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi