Forum Otomobil, Otomobil Forumu

Uygulamalar ve Bilgi Paylaşımı => Teknik&Mekanik Problemler ve Çözümler => Konuyu başlatan: Alican - 10 Ekim 2015, 13:12

Başlık: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 10 Ekim 2015, 13:12
Hepsine ayrı ayrı konu açmak yerine tek bir konu altında hepsini sorayım istedim.

Motor sarsıntısı

Aracın volantı(debriyaj seti komple değişti), motor kulakları ve şanzuman kulakları değişti ve hala motoru kapatırken normale nazaran sarsıntı oluyor. Bu parçalar değiştikten sonra motor çalıştırılırken sarsıntı gitti, fakat kapatırken sarsıntı oluyor. Kayıştandır diye düşündüm. O kısmı açtığımda kayışın eskimemiş olduğunu farkettim ve motoru kapatırken kayışı döndüren çarklar bi anlık geri dönüş yaptığı için motoru sarstığını düşünmeye başladım. Videosunu çektim aşşağıdaki linkten izleyebilirsiniz ( Video yamuk şekilde kaydetmiş onu düzeltmeye vaktim olmadı )

https://www.dropbox.com/s/y21lr22g6wzu5rv/20151009_155145.mp4?dl=0

---------------

Direksiyon derisi temizliği

Direksiyonumun sol tarafının renk atmasını düzeltme şansım var mıdır ? Bunun temizliği nasıl yapılabilir ?

(http://i60.tinypic.com/346ou9e.jpg)

Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: cakmakmehmet2001 - 11 Ekim 2015, 14:13
araç dizelmi benzinlimi? commomrail sistemmi? turbolumu motorun markası nedir geniş bir açıklama yaparsanız fikirlerimizle yardımcı olalım.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 12 Ekim 2015, 17:51
Araç A4 2.0 TDI
Turbo dizel. Commorail sistem nedir onu bilmiyorum
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: cakmakmehmet2001 - 13 Ekim 2015, 04:46
evet commomrail sistem. yani eski sistemler yumuşak çalışan yarım Dizel. commomrail ise yeni dizel sistemdir direkt enjektörlüdür ve yanma hücresi piston tepesindedir + turboludur.. bu tür motorda az yakıtla en yüksek tork (çekiş gücü) üretilir.
stop ederken motorun sarsıntını yapması kulaklarından da yapar ama motorun çalışmasında sorun varsa o kulaklar yeniden esneyecek.
rolantisi yüksek olabilir. rolanti kaç devir? motor soğukken rolanti 1100 devirlerde gezer. motor ısınınca 700 devirlere düşer. motor 1100 devir civarında stop ederseniz stop esnasındaki bu sallantı normaldır. 700 devirlerdeyken stop ettiğinde sallantı olmaması gerekiyor
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 13 Ekim 2015, 10:57
Motor hic rolantide 1000 in ustune çıkmadı. Hava burda sabahları  5 6 derece.
Motoru acarken sarsıntı yok. Kapanirken sallaniyor.
Videoda kayisi ceviren parçalar  bi anlik geri dönüş yaptiklari için sarsiliyor diye düşünüyorum?
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 19 Ekim 2015, 18:34
Çok iyi çekemedim yola bakmaktan ama anlaşılıyor çok net olmasada.

O devirde giderken bana 5. vitese atmamı öneriyor. Zaten düşük devirde, bir de 5. vitese atarak daha da düşürecem deviri. Bu durumda dizel motor olduğu için yormaz mıyım motoru düşük devirde seyir ettiğim ve edeceğim için ?

(http://i59.tinypic.com/2dlu32h.jpg)
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 20 Ekim 2015, 08:33
bazen uzun süreli düz yollarda düşük devirle yüksek vitesle yolculuk etmek, yakıt sarfiyatını azaltır.

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Çok iyi çekemedim yola bakmaktan ama anlaşılıyor çok net olmasada.

O devirde giderken bana 5. vitese atmamı öneriyor. Zaten düşük devirde, bir de 5. vitese atarak daha da düşürecem deviri. Bu durumda dizel motor olduğu için yormaz mıyım motoru düşük devirde seyir ettiğim ve edeceğim için ?

(http://i59.tinypic.com/2dlu32h.jpg)
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 20 Ekim 2015, 21:33
Ama sıcaklık termometresi dipteyken  düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 21 Ekim 2015, 09:56
Sürekli yüksek devirde kullanmak yormaz mı diye sormak lazım bunu diyene aslında :)

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ama sıcaklık termometresi dipteyken  düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 21 Ekim 2015, 13:23
:D ne yapmak lazim o halde :D
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 21 Ekim 2015, 13:47
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
:D ne yapmak lazim o halde :D

Devri kıvamında ayarlamak gerek. User manual'lerde yazar, hangi devirlerde hangi tork elde edilir diye teknik tablo vardır. Arazi koşulları ve ihtiyaca yönelik devirlerin ne üstünde nede altında kullanmak doğru değil. Forumda denk gelmişsindir, hani diyoruz ya şoför olmak için ehliyet yeterli mi diye? Ehliyet yeterli değil, birazda bu dengeyi kurabilmek önemli. :) Bir önceki mesajda dediğin gibi yüksek devirde kullan diyorlarmış. Bir başkasıda hayır efendim düşük devirde kullan, diğeride diyorki kararında kullanmakta yarar var. Aslına bakarsan hepsinin ucu açık cevaplar. O yüzden bizim eskiden beri bildiğimiz dizellerle ilgili devir ayarlama metodu vardı, oda motor sesinin en az gürültülü çalıştığı noktada gaz pedalını sabitleyip yola devam etmek. Gerçi yeni nesil dizel motorlarda gürültü olayıda eskisi gibi değil ama buda bir yöntem.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: cakmakmehmet2001 - 22 Ekim 2015, 06:33
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ama sıcaklık termometresi dipteyken  düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 22 Ekim 2015, 09:07
+1

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ama sıcaklık termometresi dipteyken  düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 22 Ekim 2015, 22:55
Motorun az ses çıktığı yerde sabitlemeyi yapıyorum genelde düşük devirdeyken. Zaten düşük devirde gaza biraz bastığımda motorun kasıldığını hissediyorum o sırada ya sabit tutuyorum hızımı yada hızlanacağım zaman 3 e takıp öyle hızlanıyorum. Ama işte dediğim gibi vites yükseltme göstergesinde devrim zaten düşükken vites yükseltmemi istemesi tuhafıma gidiyor. Öyle yapınca motorun sesinin biraz değiştiğini, normal ses gelirken böle snaki tar tar tar diye ses geldiğini hissediyorum.
Şu düşük devirde giderken de vites yükseltmemi istedi kendisi. Arabayı çalıştırıp yola çıktığımda çok geç vites atmamı öneriyor. Mesela vites 1 deyken motor ısısı 50 deyken yanı yeni çalıştırıp yola çıktığımda 1. vites 2500-3000 arası geldiğimde 2. vitese geçmemi öneriyor. aynısı 2. için de geçerli. Ama sabit hızda seyir ederken düşük devirde bile olsam vites yükseltmemi öneriyor.
(http://s18.postimg.org/3pvxuf0o9/20151022_192025.jpg)


Valla kataloğu almanca çok anlayamıyorum :D benim almanca seviye A1 seviyesinde :D
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 23 Ekim 2015, 10:31
Katalogta tablo vardır, olmazsa translator kullanabilirsin.

Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 31 Ekim 2015, 13:59
Hala su sarsıntıya bir cozum bulamadim.
Burada cok ustaya götürdüm normal denildi hep ama bana anormal geliyor. Bir kac dizeli olan arkadaslarin arabalarina baktigimda sarsinti hic yok. Motor-sanzuman kulaklari ve debriyaj setinin komple degistigi halde sarsinti var.

Acaba turbo surekli dondugu icin mi kapatirken o sallandiriyor diye dusundum ama 2005 a3 quattro yu test ettigim zaman hic sarsintisi olmuyordu. 
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 01 Kasım 2015, 00:34
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Ama sıcaklık termometresi dipteyken  düşük devirde gitmek uygun mudur ki dizel motorda ? Dizel motor yorulmaz mı işte benim kafama takılan bu :D Hep dizel motor yüksek devirde kullanılır deniyor çünkü.
motorun tork kaç devirde başlıyor bunu pedala basma sırasında anlayabilirsin. mesela 1800 devirde tork gücün başlangıcı yani çekiş kazancın olduğu deviri bulduğunda en düşük gitmek istediğin devir bu olmalı bundan alt devirlerde gittiğin takdirde daha fazla yakıt harcar. motoru yorar diye birşey yok hocam.

Kitabına baktım şimdide maximum tork 320Nm 1750-2500 1/min yazıyor. 1750 ila 2500 devirleri arası maksimum tork sağlıyor demek dimi ? Yani 1750 ila 2500 devirleri arasında tutmam gerek arabayı ?
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: cakmakmehmet2001 - 01 Kasım 2015, 07:54
evet hocam 2500 deviri kullanmanız şart değil. altı devir 1750 tam uygundur.
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 07 Kasım 2015, 16:39
Yeni bilgilerle geldim tekrardan.
Dün bizim buradaki Audi'de 14 maddelik kışlık bakım - elektrik & güvenlik bakımı vardı, Trigger setinin komple değişme vaktinin geldiğini söylediler. Ek olarak motor kulakları ve debriyaj seti de değişmeli dediler ama zaten motor kulakları ve debriyaj setini Türkiye'de 2015 Eylül ayında değiştirmiştim. Neden tekrar değişmeli dediler anlamadım.

Motoru kapatınca sarsıntısı ve gelen sesin trigger setinin komple değişmesi sonucu ortadan kalkacağını düşünüyorum.

Parçaların türkçelerini hepsini bulamasam da bir kaçını buldum ama parça kodları mevcut onları da yazacağım.

Gergi kasnağı olan triger
Keçeli soğutma sıvısı pompası
Germe elemanı
Avara kasnağı
--
03L198119E
03L121011GX
038903315AN
03L903137A
03G145276
GA13A8JM1
--
Sizce bu parçalar değiştiğinde ses ve sarsıntı gider mi?
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 08 Kasım 2015, 09:28
Mümkündür. Çünkü hareketli parçalar. Motor kulakciklarini değiştirme. Zaten yapıldı.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Yeni bilgilerle geldim tekrardan.
Dün bizim buradaki Audi'de 14 maddelik kışlık bakım - elektrik & güvenlik bakımı vardı, Trigger setinin komple değişme vaktinin geldiğini söylediler. Ek olarak motor kulakları ve debriyaj seti de değişmeli dediler ama zaten motor kulakları ve debriyaj setini Türkiye'de 2015 Eylül ayında değiştirmiştim. Neden tekrar değişmeli dediler anlamadım.

Motoru kapatınca sarsıntısı ve gelen sesin trigger setinin komple değişmesi sonucu ortadan kalkacağını düşünüyorum.

Parçaların türkçelerini hepsini bulamasam da bir kaçını buldum ama parça kodları mevcut onları da yazacağım.

Gergi kasnağı olan triger
Keçeli soğutma sıvısı pompası
Germe elemanı
Avara kasnağı
--
03L198119E
03L121011GX
038903315AN
03L903137A
03G145276
GA13A8JM1
--
Sizce bu parçalar değiştiğinde ses ve sarsıntı gider mi?


Asus Zenfone 6 ile Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 08 Kasım 2015, 10:54
Sonunda bir kisi mumkun oldugunu soyledi :D
Kimle konussam ne alakasi var, sarsintiyi yok etmez seklinde konusuyorlar kurekle vurasim geliyo agizlarina :D
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: FO-Admin - 09 Kasım 2015, 13:27
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Sonunda bir kisi mumkun oldugunu soyledi :D
Kimle konussam ne alakasi var, sarsintiyi yok etmez seklinde konusuyorlar kurekle vurasim geliyo agizlarina :D

:D Sen yinede küreği bırak :D şeytan doldurur
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 09 Kasım 2015, 17:32
Perşembe yada Cuma günü nasipse bırakacağım arabayı değiştirecekler trigger setini ve o dönen parçaları. Ek olarak ön takıma da el atacaklar.

Sanayiye gidip fiyat aldığımda yaklaşık türk parası ile 300-400TL fark var ama Audi'nin kendi yerinde olsun istedim. Buradaki sanayideki adamlar acıcık üç kağıtçı
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: Alican - 20 Kasım 2015, 12:32
Yeni bir sorum var:
Gazi kokleyince sanki 500hplik ralli arabasi suruyorum gibi derinlerden viiiiiii şeklinde ses geliyor. Bunin kaynağı nedir?
https://www.dropbox.com/s/4htzshmeck87dq1/Zvuk%20006.m4a?dl=0
Başlık: Ynt: Motor sarsıntısı & Direksiyon deri temizliği
Gönderen: cakmakmehmet2001 - 22 Kasım 2015, 18:46
hocam bu sesin normal olduğunu düşünüyorum